Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 232 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Přechodové objekty u dětí
JANEČKOVÁ, Kristina
Bakalářská práce se zabývá přechodovými objekty u dětí. Cílem práce je zkoumat a popsat, jaké typy přechodových objektů děti vlastní, jak dlouho již objektem disponují a zda vlastní více než jeden přechodový objekt v určitém období. Dalším předmětem zkoumání je popis emotivity a projevů chování v souvislosti s přechodovým objektem. Bakalářská práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a výzkumnou. Teoretická část obsahuje popis přechodového objektu a jeho význam pro vývoj dětské psychiky, specifika dětského vnímání světa v předškolním období, důležitost hry a v neposlední řadě vliv rodičovství na vlastnění přechodového objektu. Výzkumná část je tvořena vlastním výzkumem a jeho interpretací. Výzkumný soubor je tvořen matkami a učitelkami dětí předškolního věku. Použitou metodou sběru dat je polostrukturovaný rozhovor s rodiči a učitelkami dětí, který je analyzován kvalitativním přístupem. V závěrečné části jsou popsány možnosti dalšího výzkumu problematiky.
Postoje studentů Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích k plánování rodičovství
SOUKUPOVÁ, Edita
Diplomová práce se zabývá problematikou plánování rodičovství u studentů a studentek prezenční formy studia na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích, kteří zatím potomky nemají. Mapuje postoje studentů a studentek Jihočeské univerzity k plánování vlastního rodičovství a snaží se zachytit rozdíly mezi muži a ženami studujícími na JU. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části je vyobrazen prostřednictvím grafů vývoj úhrnné a konečné plodnosti, porodnosti, sňatečnosti a rozvodovosti. V této části jsou rovněž vysvětleny důležité pojmy týkající se demografie, rodiny, rodičovství a genderu. Teoretická část pak rovněž objasňuje nejrůznější moderní formy partnerského soužití. Praktická část je zpracována formou kvantitativního výzkumu, pro shromáždění potřebných dat byla využita metoda dotazování. Data k testování hypotéz byla získána prostřednictvím techniky dotazníku. Dotazník byl rozesílán studentům a studentkám Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích prostřednictvím studijních oddělení jednotlivých fakult během února 2020. V rámci dotazníkového šetření se zjišťovaly postoje studentů a studentek k plánování vlastního rodičovství, uzavírání manželství, ale také jejich postoje k rodinné politice. Ke zpracování získaných dat byl použit program Microsoft Excel 2007, k testování stanovených hypotéz program STATISTICA EN 13. Byly stanoveny dvě hypotézy. Hypotéza 1: "Více než polovina studentů a studentek prezenčního studia na JU si přeje být rodiči." byla na základě kvantitativního výzkumu potvrzena. Většina studentů a studentek prezenčního studia na JU skutečně ve svém životě plánuje potomky. Hypotéza 2: "Studentky prezenčního studia na JU si ve svém životě plánují více potomků než studenti prezenčního studia na JU." byla zamítnuta. Na základě testování této hypotézy nebyl zaznamenán rozdíl mezi muži a ženami studujícími prezenční studium na JU v otázce týkající se počtu plánovaných potomků. Zastoupení mužů i žen v počtu potomků, které v budoucnu plánují, bylo takřka shodné. Výsledky výzkumu poukazují na to, že ačkoliv se studenti a studentky prezenčního studia na JU v současné době soustředí spíše na studium, je pro ně rodičovství důležité a v budoucnu si přejí být rodiči. Dále výsledky ukazují, že nebyl prokázán rozdíl mezi muži a ženami studujícími na JU v otázce týkající se počtu dětí, které v budoucnu plánují.
Příprava na rodičovství ve výchovném ústavu pro mládež
HRONKOVÁ, Tereza
Bakalářská práce se zaměřuje na téma přípravy na rodičovství ve výchovném ústavu pro nezletilé dívky. Cílem práce je na základě odborných zdrojů popsat fenomén rodičovství v adolescenci a pomocí výzkumného šetření přiblížit postupy přípravy, které vedou k osvojení či rozvoji rodičovských dovedností u dívek ve výchovném ústavu. V teoretické části jsou na základě zpracování odborných zdrojů popsány okolnosti těhotenství v nezletilém věku, připravenost na rodičovství z různých pohledů a ústavní výchova. V praktické části jsou na základě výsledků výzkumného šetření představeny způsoby přípravy na rodičovství, její hodnocení nezletilými matkami a jejich pohled na roli matky. Jako metoda sběru dat v rámci výzkumného šetření je použit polostrukturovaný rozhovor. Data jsou analyzována prostřednictvím obsahové analýzy.
Volný čas rodičů dětí s těžkým kombinovaným postižením
FRIŠ, Martin
Práce se zabývá specifickými aspekty trávení volného času u rodičů dětí s těžkým kombinovaným postižením. Výzkumu se zúčastnilo 6 matek dětí s těžkým kombinovaným postižením. Ukázalo se, že tyto matky volný čas nemají nebo ho mohou realizovat pouze v minimální míře. Pokud využijí podpory členů nejbližší rodiny nebo služeb denního stacionáře, ve kterém jejich děti chodí do školy, mohou se po domácích pracích nebo věnování se druhému dítěti, zaměřit samy na sebe. V té chvíli některé rekreačně sportují, věnují se výtvarným technikám nebo naplňují potřebu spánku. Matky jako největší překážku pro realizaci volného času uvádí úplnou absenci terénních ambulantních, případně i pobytových odlehčovacích sociálních služeb.
Jak rodiče dětí předškolního věku uvažují o výchově?
PRA, Lucie
Hlavním výzkumným cílem této diplomové práce je zjistit, jak rodiče dětí předškolního věku uvažují o výchově. První a druhá kapitola se snaží přiblížit rodinu jakožto výchovné prostředí a rodičovství jako základ pro pochopení výchovy v rodině. Třetí kapitola je věnována kvalitativnímu výzkumnému šetření, které se snaží za pomoci fenomenologického rozhovoru přiblížit to, jak rodiče uvažují o výchově. Čtvrtá kapitola se zabývá výchovou a výchovným působením, jež porovnává zjištěné poznatky z vlastního výzkumu s teorií uváděnou v odborné literatuře.
Rodina a rodičovství očima studentky učitelství
PETRÁŠKOVÁ, Jana
Diplomová práce na téma Rodina a rodičovství očima studentky učitelství je složena z teoretické a praktické části. Cílem teoretické části je přiblížit a definovat témata související s rodinou, rodičovstvím, výchovou a učitelstvím. V praktické části jsou uvedeny výsledky nestrukturovaných rozhovorů, vedené se studentkami učitelství, doplněné o vlastní sebereflexi. Cílem práce je porozumět (za pomocí kvalitativní metodologie) lidem, kteří se ocitají v situaci studujících a zároveň i čerstvých rodičů.
Faktory ovlivňující kvalitu života rodiny s vícečetným zdravotním postižením dětí v kontextu konkrétního životního příběhu
KALEJOVÁ, Andrea
Bakalářská práce se zabývá faktory, které ovlivňují kvalitu života rodiny se třemi postiženými dětmi a získáváním východisek pro pomoc ze strany konkrétní sociální organizace. Teoretická část představuje různé přístupy k problematice kvality života rodin pečujících o postižené dítě. Praktická část na základě konkrétního případu se třemi postiženými dětmi vyvozuje východiska pro podpůrné působení Charitního nadačního fondu ve prospěch této rodiny.
Výkon rodičovské zodpovědnosti
SULZEROVÁ, Kateřina
Výkon rodičovské zodpovědnosti je souhrnem práv a povinností obou rodičů spočívající v péči o nezletilé dítě. Toto téma nese název dřívější právní úpravy (1998-2014). Aktuální právní úprava uvádí pojem "rodičovská odpovědnost", proto se zde budou objevovat oba výrazy, z důvodu použití převážně aktuálních zdrojů. Cílem této bakalářské práce je co nejsrozumitelněji popsat a seznámit čtenáře s problematikou výkonu rodičovské zodpovědnosti. Tato práce je čistě teoretická a je z velké části zpracována na základě obsahové analýzy z odborných zdrojů, přičemž bylo čerpáno především ze zákonů a aktuální judikatury, které o rodičovské zodpovědnosti pojednávají. Tato práce by měla pro praxi přinést jasné a přehledné informace, které mohou být využity zájemci o toto téma, popř. posloužit dalším studentům jako studijní materiál. Práce je zpracovaná do pěti velkých kapitol. První kapitola pojednává o samotné rodičovské zodpovědnosti, její historii a nositelích. V druhé kapitole jsou popsané jednotlivé zásahy do rodičovské zodpovědnosti, jejich právní úprava a možnosti, jak se v takovém případě bránit. K této kapitole byl statisticky vypracován také přehled pravomocných rozhodnutí soudů ve věcech pozastavení, omezení, zbavení a obnovení rodičovské zodpovědnosti. Možnosti péče a styku s nezletilým dítětem jsou popsány ve třetí kapitole, kde jsou vymezeny také tři základní formy péče o dítě. V další kapitole jsou zpracovány jednotlivé postoje institucí týkajících se péče o nezletilé. A poslední pátá kapitola pojednává o Cochemském modelu a jeho možnostech začleňování do praxe v České republice.
Babybox jako součást naší společnosti: Názory rodičů pelhřimovského regionu na odložení skoro dvouletého dítěte do babyboxu v Nemocnici Pelhřimov
HONZOVÁ, Alena
Předkládaná kvalifikační práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části jsem se zaměřila na základní teoretické poznatky o babyboxech, jejich historii, umístění, využitelnost, příčiny odkládání nechtěných dětí do babyboxu, a v neposlední řadě i na pěstounskou péči a osvojení. V závěru teoretické části práce se zmiňuji o možnostech preventivních opatření odkládání nechtěných dětí do babyboxu a o některých etických otázkách s tímto tématem spojených. Pro realizaci praktické části jsem zvolila metodu kvalitativního výzkumu. Pěti předem vybraným informantům z pelhřimovského regionu jsem pomocí strukturovaného rozhovoru položila otázky, které se týkají jejich názoru na babyboxy a na babybox umístěný v Nemocnici Pelhřimov. Polostrukturovaným rozhovorem jsem následně získala názor pana Ludvíka Hesse, zakladatele babyboxů v ČR, na odložení skoro dvouletého chlapce do babyboxu v Nemocnici Pelhřimov. Cílem bakalářské práce je zjistit, jaké jsou názory informantů na babyboxy, jak je vnímána možnost odložení již dvouletého dítěte tímto způsobem. Získané podklady porovnávám s pohledem mým a s názory pana Ludvíka Hesse.
Pohled odborné veřejnosti na dětské domovy a pěstounskou péči
VOBORNÍKOVÁ, Barbora
Práce se zabývá vhodností dětských domovů a pěstounské péče. Tu posuzuje na základě jejich schopností naplňovat psychické potřeby dětí a mladistvých. Dále se věnuje tomu, jak tyto dvě formy náhradní péče mohou ovlivňovat psychický vývoj svých svěřenců. V první polovině práce je popsán dětský domov a pěstounská péče, jejich historický vývoj až po současnou podobu v naší zemi. Dále je charakterizován pojem rodina a rodičovství, její možné podoby v minulosti a současnosti. V práci jsou charakterizovány potřeby dětí a mladistvých, dále také specifika jednotlivých vývojových fází v dětství a dospívání. V druhé části práce je posuzována vhodnost dětských domovů a pěstounské péče, a to na základě názorů autorů odborných publikací a názorů odborné veřejnosti. Na závěr je část práce věnována tomu, jak k této problematice přistupují elektronická massmédia. Jaký pohled tímto zprostředkovávají laické společnosti. Hlavním zjištěním diplomové práce je, že tyto tři skupiny převážně upřednostňují pěstounskou péči před dětským domovem. Především z důvodu skutečného rodinného prostředí, které může na rozdíl od dětského domova dítěti poskytnout. Přesto si tyto skupiny uvědomují potřebnost dětských domovů, které mohou být v některých případech vhodnější alternativou biologické rodiny.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 232 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.