Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 32 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mim na operní scéně
Kukuczková, Anna ; CAPKO, Štefan (vedoucí práce) ; SOPROVÁ, Jana (oponent)
Abstrakt Tato diplomová práce se věnuje využití mima na operní scéně. Shrnuje historická fakta, která hovoří o propojení opery a pantomimy. Obsahuje výčet některých operních děl, jejichž součástí pantomima je. A to jak v historii opery, tak na dnešních českých operních scénách. Zahrnuje také osobní zkušenosti autorky, které se tohoto tématu dotýkají.
Česko francouzské kontakty a jejich význam pro českou moderní pantomimu
Vizváry, Radim ; PETIŠKOVÁ, Ladislava (vedoucí práce) ; HYVNAR, Jan (oponent)
Práce zkoumá vliv moderní francouzské pantomimy s ohlednutím na jejich dopad na českou moderní pantomimu po roce 1945 a to ve třech rovinách. Záměrem této práce bylo vytvoření přehledu mapujícího francouzské kontakty s osobnostmi české moderní pantomimy. První fáze se nese zejména v historizujícím duchu, kde na základě přímých svědectví účastníků, bádání a objevení dosud nezveřejněných archivních materiálů, přináším nové faktografické údaje a verifikuji historické souvislosti při obnovování zájmu o pantomimické umění u nás po roce 1945. Při interpretaci souhrnného materiálu jsem vycházel z historických událostí, usiloval jsem však o jejich rozvinutí v širších a hlubších souvislostech. Druhá linie mého výzkumu pracuje metodou srovnávání jednotlivých francouzských technik mimu, které byly a jsou pěstovány i v českém prostředí. Pokouším se o jejich porovnání s mou vlastní metodou. Rozumím jim obzvláště z praktického hlediska, neboť jsem si jednotlivé způsoby osvojil, porozuměl a některé dokonce přejal do své umělecké a pedagogické činnosti. Ve třetí fázi hodnotím vlivy francouzského mimického umění na mou uměleckou činnost s ohlednutím na vlastní pedagogickou praxi a vlastní uměleckou tvorbu. Nejvýrazněji se projevily při tvorbě představení Mesdames & Messieurs, Deburau!, kde jsem hrál hlavní postavu a při režii opery buffy Divadlo za bránou B. Martinů.
Umění z místa - Terénní výzkum a strategie jeho inscenace
Petáková, Linda ; ŽIŽKA, Tomáš (vedoucí práce) ; HALAŠ, Adam (oponent)
Bakalářská práce pojednává o divadelní tvorbě založené na předchozím terénním výzkumu. V práci reflektuji a analyzuji vznik divadelní inscenace "Marie to dala. Jak to dá? ty?", která byla mou bakalářsskou inscenací. Rozepisuji jednotlivá stádia tvorby a způsob práce. Hlavní důraz je položen na práci se zdroji v tvůrčím procesu a divadelní tvorbu v nedivadelním prostoru.
Nepočujúcí v slovenskej pantomíme
Radzová, Valéria ; CAPKO, Štefan (vedoucí práce) ; MIKOTOVÁ, Zoja (oponent)
Bakalárska práca s názvom Nepočujúci v slovenskej pantomíme, s podtitulom Divadlo Tiché Iskry pojednáva o využití pantomímy v dramatickej výchove nepočujúcich ale aj ich tvorbe, ktorú reprezentujú umelci Divadla Tiché Iskry. Podstatnou časťou bakalárskej práce je pohľad na pedagogickú činnosť a využitie pantomímy ako vzdelávacej metódy dramatoterapeutov, a vychovávateľov. Na základe zhliadnutí predstavení a rozhovorov s nepočujúcimi hercami, som získala možnosť porovnať ponímanie a využitie pantomímy v súčastnosti. Nachádzanie spoločných a odlišných znakov vo vyjadrovaní sa tichým umením je obohacujúcim poznatkom pre počujúcich i nepočujúcich hercov. V pátraní po týchto znakoch mi ochotne pomáhal umelecký riaditeľ divadla Tiché Iskry, Peter Vrťo. V práci sa nachádza mnoho citácii zo zmienených rozhovorov, ktoré mi poskytli členovia divadla Tiché Iskry. Prehľad a opis tvorby jediného profesionálneho divadla nepočujúcich na Slovensku, očami profesionálneho míma a nezainteresovaného diváka, tvorí druhú časť bakalárskej práce. Rozhovory a stretnutia s nepočujúcimi hercami boli pre mňa, ako autorku bakalárskej práce obrovských obohatením nielen po profesionálnej ale i osobnostnej stránke.
Kočovné divadlo včera a dnes
Těšínská, Tereza ; PETIŠKOVÁ, Ladislava (vedoucí práce) ; MAKONJ, Karel (oponent)
Tato práce pojednává o činoherním kočovném divadle v českých zemích od poloviny 19. století do současnosti. Zároveň v ní srovnávám zkušenosti vybraných původních kočovných společností s mými zkušenostmi z realizace projektu ?Putování?, dvouměsíčního kočování českými kraji v létě 2012. Cílem práce je zamyšlení, v čem může být dnešní kočovnictví podobné a v čem odlišné od původních kočovacích aktivit.
Současný herec v mimickém divadle
Křivánková, Jindřiška ; PETIŠKOVÁ, Ladislava (vedoucí práce) ; HALAŠ, Adam (oponent)
Tato práce pojednává o úloze současného herce v mimickém divadle. Zabývá se otázkou autorství a fyzickou existencí herce na jevišti. Vychází z analýzy absolventského představení Jindřišky Křivánkové Lovci a na základě rozboru inscenace pojmenovává principy autorského divadla a současného herectví.
Ženské osobnosti pantomimy na českých jevištích
Votočková, Kateřina ; PETIŠKOVÁ, Ladislava (vedoucí práce) ; ČECHOVÁ, Miroslava (oponent)
Tato práce má za úkol představit přední zástupkyně žen v oboru pantomimy v ČR, počínaje 20. stoletím. Těchto osobností není moc a snad žádná se nestala v oboru tak úspěšnou, jako je v povědomí širší veřejnosti např. Ladislav Fialka, Boris Hybner a další. Proto práce celkově odkazuje na problém ženství v pantomimě a otázky s tímto tématem spojené. Na ně v závěru práce odpovídají význační představitelé české pantomimy.
Jean - Luis Barrault
Svoboda, Vojtěch ; PETIŠKOVÁ, Ladislava (vedoucí práce) ; HYVNAR, Jan (oponent)
Tato práce pojednává o životě a díle Jean-Louis Barraulta, jednoho z nejvýznamnějších francouzských divadelníků. Barrault je známý ve světě jako vynikající herec, mim, reţisér a teoretik divadla. Jeho přínos pro vývoj evropského divadla v minulém století je velmi významný, zejména pro mimické divadelní ţánry. Práce přibliţuje čtenáři Barraultovu osobnost a uměleckou tvorbu se zaměřením na jeho přínos pro pantomimu. Další náplní práce je zmapovat významné vlivy různých osobností na umělecký vývoj Jean-Louis Barraulta.
Mím Miroslav Kasprzyk
Debnárová, Barbora ; PETIŠKOVÁ, Ladislava (vedoucí práce) ; Benčík, Juraj (oponent)
Bakalárska práca s názvom Mím Miroslav Kasprzyk je založená na biografickom spracovaní jeho ?ivota a cesty k pantomíme cez rozhovory. Rozhovory vznikli po?as stretnutí na Slovensku alebo ?astým chatovaním cez internetové spojenie gmail.com. Práca sa zaoberá chronologicky Kasprzykovým ?tudijným obdobím, ?alej obdobím kedy pôsobil s ochotníkmi, umeleckým vývojom od amatéra po profesionála, pracou s de?mi v rámci ?túdia Kasprzyk. Následne sa bakalárka venuje Kasprzykovej práci v oblasti pantomímy na Slovensku a jeho prínosom a snahou udr?a? tento ?áner v povedomí detí i dospelých. V práci sa nachádza mnoho citácií Miroslava Kasprzyka, ktoré vznikli so spomínaných rozhovorov. Rovnako práca obsahuje citácie ?udí so ?túdia Kasprzyk, ktoré sú nadobudnuté cez emailové spojenie. Bakalárska práca nazerá do sveta Miroslava Kasprzyka, osobného aj umeleckého. Odkrýva jeho odhodlanos? bojova? za ?áner pantomímy na Slovensku. Stretnutia s ním, boli pre m?a ako autorku tejto bakalárskej práce, obohacujúce a in?piratívne v uvedomení si svojej umeleckej cesty.
Mistr inspirace a návratu Milan Sládek
Šimon, Lukáš ; PETIŠKOVÁ, Ladislava (vedoucí práce) ; Kasprzyk, Miroslav (oponent)
Tato práce se zaměřuje na divadelní tvorbu, pedagogickou činnost a organizační schopnosti světoznámého mima Milana Sládka. Mapuje jeho život a tvorbu, od jeho začátků až po současnost se zaměřením na tvorbu po roce 1989, konkrétně na představení Figarova svatba, Grand Pierrot, Andy Andy, Křížová cesta a Don Juan. Cílem je poukázat na originalitu a výjimečnost jeho práce a obrovský vliv na umění pantomimy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 32 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.