Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 159 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Distanční výuka tématu Pythagorova věta
BEZROUKOVÁ, Kamila
V diplomové práci Distanční výuka tématu Pythagorova věta je popsané téma Pythagorovy věty a distančního vzdělávání. Hlavní náplní práce bylo připravit interaktivní výukové materiály pro distanční výuku Pythagorovy věty. V práci jsou tyto materiály popsány a je zde uvedena reflexe od učitelů a žáků. Jedná se o komplexní materiál s aktivitami, který může sloužit pro učitele základních škol.
Vybrané materiály pro přípravu k přijímacím zkouškám na SŠ
VACKOVÁ, Lucie
Hlavní náplní této diplomové práce Vybrané materiály pro přípravu k přijímacím zkouškám na SŠ bylo vytvoření pracovního sešitu pro žáky, kteří se chystají na přijímací zkoušku z matematiky na střední školu. Práce poslouží jak žákům 9. ročníku, tak i žákům jiných ročníků a také učitelům jako procvičování již probraných tematických celků. Součástí každého tematického celku je stručný popis teorie a následně několik příkladů k procvičení s výsledky.
Robot NAO jakožto nástroj na procvičování matematických dovedností
PEVNÁ, Daniela
Má bakalářská práce se zabývá využitím robota Nao pro procvičování matematických dovedností ve skupině žáků 1. stupně základní školy. Robot pomocí svého hlasového výstupu dává dětem matematické příklady a jejich správnou či nesprávnou hlasovou odpověď odměňuje odpovídající reakcí. Příklady procvičují sčítání, odčítání, násobení a dělení. Tento program je cílený k procvičování nejen jedné konkrétní matematické operace, ale také všech typů příkladů v náhodném sledu za sebou. Příklady jsou tvořeny tak, aby dítě bylo schopno je spočítat zpaměti v krátkém časovém intervalu. Hlasový výstup je přizpůsoben, aby byl pro dětskou cílovou skupinu zajímavý, případně doprovázený pohybovou aktivitou, která dítě zaujme a zpříjemní procvičování. Robot je schopen identifikovat ve svém okolí lidské tváře a na základě toho pokládat příklady konkrétním lidem. V teoretické části práce jsou popsáni existující výukoví roboti a robotické hračky, které jsou využitelné ve výuce předmětů jiných než informatika. Praktická část se zabývá tvorbou programu.
Výuka přírodopisu a matematiky v modelové prostředí školních zahrad
KOSOVÁ, Kamila
Cílem diplomové práce bylo vypracovat vzdělávací nabídku využitelnou při výuce ve venkovním prostředí na 2. stupni základních škol. V sérii komplexních úloh jsou uplatňovány principy interdisciplinárního přesahu mezi přírodopisem a matematikou. Teoretická část sumarizuje problematiku RVP, ukotvení přírodopisu a matematiky v RVP ZV, mezipředmětových vztahů a využití školních zahrad. Hlavním přínosem práce je vypracování konkrétního výukového programu pro hodiny matematiky a přírodopisu. Skládá se z osmi aktivit aplikovaných při výuce na školní zahradě. Většina aktivit je však proveditelná i v prostředí parků nebo učebny. Jednotlivé aktivity obsahují metodický list pro učitele a pracovní list pro žáky. Pracovní listy byly v důsledky pandemie Covid-19 zhodnoceny patnácti učiteli z praxe při strukturovaném rozhovoru a na podkladě jejich připomínek upraveny do finální verze. Odpovědi respondentů strukturovaného rozhovoru jsou součástí kapitoly Diskuze.
Úlohy pro rozvoj prostorové představivosti
NOVÁKOVÁ, Kristýna
Bakalářská práce je zaměřena na úlohy pro rozvoj prostorové představivosti. V práci jsou popsány některé pojmy, které jsou s prostorovou představivostí spojeny. Je to například schopnost, vnímání prostoru, nebo samotná představivost. K rozvoji prostorové představivosti napomáhají i různé pomůcky, které jsou v práci také zmíněné. Práce obsahuje jednak rešerši učiva základních a středních škol, rešerši didaktických přijímacích a maturitních zkoušek, ale i informace o testech prostorových schopností. Bakalářská práce je zakončena sadou úloh, která slouží k rozvoji prostorové představivosti.
Analýza učebnic matematiky pro střední školy zabývající se vybranými funkcemi
BOUDOVÁ, Anna
Cílem této bakalářské práce je porovnat vybrané učebnice matematiky, které se zabývají vybranými funkcemi na středoškolské úrovni. Na základě rámcového vzdělávacího programu pro gymnázia bude zkoumáno, zdali učebnice splňují požadavky pro výuku dané oblasti matematiky. Prostřednictvím ukazatele rovnoměrnosti učiva bude provedena analýza rozsahu, díky které bude zjištěno rozložení učiva v rámci jednotlivých učebnic, a pomocí měření didaktické vybavenosti učebnic budou učebnice analyzovány a kvantitativně hodnoceny. Přínosem tohoto výzkumu bude ohodnocení zpracování vybraných učebnic poukazující na jejich kvalitu.
Úlohy ve formátu Concept Cartoons jako doplněk učebnic matematiky
ČECH, Adam
Tato práce se zabývá úlohami ve formátu Concept Cartoons. V práci je uvedeno využití úloh během výuky matematiky na druhém stupni základní školy. Kvalitativní výzkum vedl ke zjištění problémových témat učiva matematiky. Sesbíraná data byla využita k tvorbě nových úloh ve formátu Concept Cartoons, které jsou obsahem této práce. Nové úlohy byly vyzkoušeny v praxi. Práce může posloužit pro učitele jako námět k obohacení výuky.
Vývoj desktopové aplikace k procvičování matematických úloh pro OS Windows
KOLÁŘOVÁ, Zdeňka
Tato bakalářská práce se zabývá tvorbou a vývojem desktopové aplikace pro operační systém Windows zaměřené na procvičování matematiky. Pro realizaci projektu byl zvolen programovací jazyk C# spolu s vývojovým prostředím Visual Studio. Aplikace disponuje dvěma režimy - "Student" a "Vyučující". Režim "Student" umožňuje procvičování matematických příkladů. Aplikace ukládá uživatelovu historii úspěšnosti s možností znovu řešit konkrétní příklady či nové úlohy daného typu. Na základě této historie lze sledovat a vyhodnocovat pokroky v konkrétních oblastech. U režimu "Vyučující" je kladen důraz na vysokou míru přizpůsobitelnosti stylu výuky dotyčného, kterou poskytuje integrovaný editor úloh podporující různé typy příkladů. K dispozici jsou například uzavřené otázky s výběrem z možností, doplňování vynechaných hodnot do konkrétních postupů či otevřené úlohy s ověřováním správnosti výsledku, a to v kombinaci s přizpůsobitelnou obtížností (očekávanou mírou samostatnosti studenta).
Matematickou cestou k technice
REJTHAR, Jakub
Slovo technika můžeme chápat jako zdokonalování lidských dovedností založených na aplikaci přírodních věd. Vyvíjí se postupně stejně úměrně, jako se vyvíjí celé lidstvo. Přinesla řadu odborníků ve všech kategoriích, kteří si vychovali své následovníky, a nebylo o tyto jedince nouze. Postupem času se ukazuje, že těchto "učitelů" začíná ubývat a nástupců je sotva hrstka. Tato práce se zabývá technickými příklady v matematice a jejich využití v praxi. Hlavním cílem je vypracovat řadu zajímavých příkladů formou pracovních listů. Ukážeme si, kde všude matematiku využíváme už na základní škole. Materiály mohou posloužit jako výpomoc všem učitelům matematiky ať už jako námět, či využití v hodinách. Součástí práce jsou i vytvořené pomůcky, které jsou nezbytnou součástí některých úloh. Poslední část je doplněna praktickou ukázkou vypracovaných listů od studentů prvního ročníku střední školy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 159 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.