Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29 záznamů.  začátekpředchozí21 - 29  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Skryté aspekty režijní práce
Šiktanc, David ; KORČÁK, Jakub (vedoucí práce) ; VOSTRÝ, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce Skryté aspekty režijní práce se zabývá přípravou inscenací, množinou rozhodnutí, které dle autora musí režisér vykonat, než započne samotný proces zkoušení. Tato rozhodnutí zůstávají přitom pro diváka neviditelná, ovlivňují však všechny složky podílející se na výsledné podobě inscenace.
Postmoderní česká režie v teorii a praxi
Etlíková, Barbora ; CÍSAŘ, Jan (vedoucí práce) ; VEDRAL, Jan (oponent)
Tato práce se zabývá způsobem, jímž se v českojazyčném prostředí používá v divadelní teorii a kritice pojem "postmodernismus". V první části práce jsem se na zvolenou problematiku podívala především prizmatem zahraničního kontextu. Identifikovala jsem přitom dva hlavní možné způsoby, jimiž zahraniční myslitelé vymezují pojem "postmodernismus" v jeho obecnosti. V prvním případě (např. u Charlese Jenckse) jsem shledala, že sice lze takto vymezený termín "postmodernismus" snadno aplikovat na umění a tím pádem i na divadlo, ale jeho podstata v tomto případě splývá s podstatou modernismu. V druhém případě (např. u Jacquese Derridy) jsem usoudila, že sice toto vymezení postmodernismu nesplývá s vymezením modernismu, ale že jej lze jen s velkými obtížemi aplikovat na divadlo či na výtvarné umění. Následně jsem se pokusila ukázat, jak se tyto přístupy promítly do diskuse o postmodernismu v českojazyčném prostředí. V dalších částech práce jsem se již pevněji držela divadelní problematiky. Na základě podrobné analýzy dvou tzv. postmodernistických divadelních inscenací jsem si vytvořila půdu pro následné teoretické uchopení výrazových prostředků považovaných za postmodernistické. (Terminologie, již jsem přitom použila, náležela tomu proudu v české divadelní teorii, který vychází z díla Otakara Zicha a z českého strukturalismu.) V závěru divadelně teoretické části své práce jsem došla k názoru, že se použité výrazové prostředky tzv. postmodernistických inscenací ve své podstatě neodlišují od těch modernistických, ale že jsou v postmodernistických dílech kladeny jiné nároky na způsob recepce divadelního díla. Na závěr své práce jsem se zamyslela nad problémy, které s sebou přinášejí přímé vztažení filozofie Jacquese Derridy na divadlo.
Režie jako autorská tvorba
Bábek, Oskar ; HANČIL, Jan (vedoucí práce) ; RUT, Přemysl (oponent)
Tato práce zkoumá pomocí reflexe osobní zkušenosti režii jako autorskou tvorbu a vztah mezi režisérem a dramatikem.
Textová předloha jako východisko k režijně-hereckému rozehrávání dramatických situací
Černý, Matouš ; SCHEJBAL, Milan (vedoucí práce) ; DEÁK, Juraj (oponent)
Práce se zabývá problematikou inscenování divadelního textu a specifickými rysy práce režiséra při přípravě a realizaci inscenace. Opírá se o praktickou zkušenost ze zkoušení bakalářské inscenace Dorotka. Autor se zaměřuje na text předlohy, popisuje její děj, strukturu i styl a zabývá se zvolenou inscenační úpravou. Dále rozebírá prostor zakotvený v textu a jeho scénické řešení zvolené pro svou inscenaci, pojednává o problematice práce s hercem a scénického rozehrávání jednotlivých situací a vyvozuje obecné závěry, plynoucí z celé režijní zkušenosti. Autor k pojednané látce přistupuje se snahou o objektivní zhodnocení své bakalářské inscenace, pojmenování chyb a všech problémů s ní spojených.
Karel Dostál mezi filmem a divadlem
Burianová, Zuzana ; SÍLOVÁ, Zuzana (vedoucí práce) ; CÍSAŘ, Jan (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o životě a tvorbě Karla Dostala. První kapitola po-skytuje biografické údaje a snaží se o základní mapování jeho osobnosti. Následující kapitoly se věnují jeho tvůrčí činnosti v divadle i ve filmu. Práce je rozdělena podle profesních oborů ? Karel Dostal jako herec a Karel Dostal jako režisér. Zaměřuje se především na působení v Národním divadle, kde Karel Dostal strávil nejdelší část své kariéry. Popisuje několik inscenací, které režíroval. Vybrané inscenace jsou roz-děleny do několika tvůrčích období, které se navzájem liší výraznou změnou režijního rukopisu. Většina inscenací je podložena jak obrazovým materiálem, tak dobovou kritikou. Další částí je rozbor několika jeho rolí v divadle i ve filmu. Tyto popisy herec-kého výkonu mají sloužit k vyvrácení vědomosti o Karlu Dostalovi jako herci malých a bezvýznamných rolí. Zároveň tato diplomová práce poukazuje na celou šíři nezpra-covaného materiálu o určující osobnosti českého divadla.
Činohra Davida Radoka
Horčicová, Zdeňka ; HRDINOVÁ, Radmila (vedoucí práce) ; BOKOVÁ, Marie (oponent)
Tato práce se zabývá činoherními inscenacemi režiséra Davida Radoka na českých scénách. Konkrétně se jedná o inscenace Odcházení v divadle Archa, Jak se vám líbí před Otáčivým hledištěm v Českém Krumlově se souborem Jihočeského divadla v Českých Budějovicích a Troilus a Kressida v Národním divadle v Praze. Práce nahlíží na tvorbu režiséra a popisuje ji ze čtyř různých aspektů, z nichž každému je věnována jedna kapitola. Jsou jimi práce s textem, scénografie, zvuk a hudba a herectví. Na základě těchto kritérií se práce pokouší charakterizovat režisérův rukopis, přístup k jednotlivým složkám divadelního díla a zařadit jeho tvorbu do kontextu českého činoherního divadla.
Česká divadelní postmoderna a tvorba Jiř ího Havelky fenomenologická redukce fenoménu Havelka
Kubák, Ivo Kristián ; MAKONJ, Karel (vedoucí práce) ; CÍSAŘ, Jan (oponent)
Práce se v první části soustředí na postihnutí současné generace režisérů, kteří do svých oficiálních tvůrčích období vstoupili až po roce 1989. Nachází mezi nimi tři základní linie inscenačních postupů a v druhé části se soustředí se na pětici režisérů této generace, jež v současnosti vyučuje na katedře alternativního a loutkového divadla DAMU: Petra Tejnorová, Jiří Adámek, Martin Kukučka, Lukáš Trpišovský a Jiří Havelka. Posledně jmenovanému se pak věnuje podrobně a ve třetí části této práce se na základě dostupných reflexí jeho dosavadní tvorby snaží zjistit, jak je tato tvorba přijímána kritikou i veřejností. V příloze je pak uvedena kompletní inscenografie Jiřího Havelky.
Mirth and matter understanding and staging of The Witch o f Edmonton
Barriere, Alexandre ; KORČÁK, Jakub (vedoucí práce) ; NEUMANN, Julius (oponent)
Tato práce je postavena na autorově zkušenosti s režií hry J. Forda, Th.Dekkera a W. Rowleyho Čarodějnice z Edmontonu (1621) v Divadle Disk, v únoru2012, jakožto závěrečné inscenace při studiu magisterského oboru Režie činoherního divadla na Divadelní fakultě Akademie múzických umění v Praze. Co je v sázce při oživování téměř neznámé, jakobínské hry a při jejím uveden ív České republice? Může být text psaný jako reakce na konkrétní událost (reálný soudní proces s čarodějnicí) a vystavěný na kvazi dokumentárním líčení společnosti v určité historické době, bez znalosti estetického kódu té doby,vhodným materiálem pro živou a aktuální inscenaci? Tato práce tvrdí, že ano, že Čarodějnice z Edmontonu může být odrazovým můstkem divadelního tvaru,který můžeme nazvat ?politickým divadlem? a to ve formě, která nejenže náleží k dlouhé tradici angažované zábavy (hra nám v prologu slibuje ?zábavu i závažnost?), ale je hlavně také divácky i umělecky aktuální. První část práce je zaměřena na kontextuální analýzu hry, historického období, ve kterém byla napsána a podmínek pro inscenování v té době. Tento materiál vychází z toho,že text byl napsán jako ?poltický?. Druhá část se soustředí na autorův analytický pokus o vytržení textu z historického kontextu, zejména prostřednictvím srovnávací historie a historie a dějin idejí a používáním pojmů Brechtova epického divadla. Líčí také, jak tento průzkum slouží jako příprava konceptu inscenace a tento koncept je potom do detailů vyložen. Třetí a poslední část je krátký výčet a reflexe procesu zkoušení a jeho konečného výsledku z pohledu režiséra. Také přináší závěrečné konstatování dosaženého praktického výstupu
Českobudějovické působení herce a režiséra Miroslava Macháčka
TRÁVNÍČKOVÁ, Aneta
Ve své bakalářské práci se budu zabývat rekonstrukcí českobudějovického působení herce a režiséra Miroslava Macháčka. I když toto období představuje pouze krátkou etapu Macháčkova života, promítlo se výrazným způsobem do historie Jihočeského divadla. Macháčkův negativní politický postoj v klimatu druhé poloviny dvacátého století byl příčinnou mnoha jeho profesních i osobních neúspěchů. Tyto okolnosti tvoří zajímavou vedlejší linii jeho režijní a divadelní tvorby. Za pomoci dostupných pramenů a informací by práce měla docílit uceleného pohledu na působení Miroslava Macháčka na jihočeské divadelní scéně.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 29 záznamů.   začátekpředchozí21 - 29  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.