Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 199 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Arteterapie v náhradní rodině
ADÁŠKOVÁ, Gabriela
Tato bakalářská práce seznamuje s možnostmi začlenění arteterapeutických technik a témat do sociální práce. Autorka přibližuje některá specifika náhradní rodinné péče a nabízí vhled do doprovázení náhradních rodin. Krátce pojednává také o historii a současnosti náhradní rodinné péče, dále zmiňuje problematiku adaptace dítěte a rodiny a zaměřuje se mj. na rané trauma a psychickou deprivaci přijatého dítěte a odraz traumatu a psychického strádání ve výtvarné tvorbě dítěte. Arteterapii autorka užila jako nástroj sociálního pracovníka k podpoře komunikace v rodině a k budování pozitivní identity přijatého dítěte. V praktické části ukazuje konkrétní možnosti včlenění arteterapie do sociální práce s celou rodinou, a především s dětským klientem - inovativní práce s tzv. Knihou života. Práce mj. zjišťuje, zda se rané trauma a psychická deprivace odráží v tvorbě přijatých dětí a zda je patrné zmírňování traumat vlivem rodinného prostředí. Nastiňuje okrajově i problematiku biologických dětí v náhradní rodině a hledá případné zvláštnosti v jejich výtvarném projevu.
Využití metod muzikoterapie a arteterapie při péči o děti s tělesným a kombinovaným postižením.
ŠUSTOVÁ, Kateřina
Tématem této bakalářské práce jsou metody muzikoterapie a arteterapie, které se využívají při péči o děti s tělesným a kombinovaným postižením. V teoretické části práce je rozepsán historický vývoj muzikoterapie i arteterapie. Dále jsou charakterizovány jednotlivé metody práce, využívané ve výše zmíněných terapiích, které se v současné době aplikují. V rámci každé terapie je dále podrobněji popsána jedna metoda, která se využívá při terapii dětí. Teoretická část dále charakterizuje dítě s tělesným a kombinovaným postižením a v návaznosti na to popisuje péči, která je těmto dětem poskytována. Praktická část definuje cíle a výzkumné otázky práce a popisuje její metodickou stránku. Jsou zde interpretovány výsledky výzkumného šetření, které probíhalo v centru ARPIDA v Českých Budějovicích, prostřednictvím pozorování terapeutických sezení a rozhovorů s terapeuty. V rámci muzikoterapie se jedná o popis struktury skupinového terapeutického setkání, zásad práce s dětmi s tělesným či kombinovaným postižením a jejich následné uvedení do praxe, což je popsáno na příkladu jednoho terapeutického tematického celku. Dále se věnuji práci s harmonizačním lůžkem, což je další muzikoterapeutická metoda, avšak individuální. Z oblasti arteterapie jsou zde představeny příklady specifických pomůcek, využívaných v rámci terapie dětí s tělesným či kombinovaným postižením a jsou zde také popsány jednotlivé arteterapeutické techniky, které se využívají v rámci práce s dětmi.
Využití relaxačních technik učitelem ve výuce na 1. stupni základní školy
EŠNEROVÁ, Kateřina
Diplomová práce se zabývá využitím relaxačních technik ve výuce na 1. stupni základní školy a konkrétními relaxačními technikami. Cílem práce je zjistit, jaké relaxační techniky využívají učitelé ve výuce na 1. stupni základních škol a jaké existují rozdíly ve využívání relaxačních technik s ohledem na typ školy. Pro výsledky šetření je použita metoda polostrukturovaného rozhovoru, zúčastněného pozorování a analýzy dat.
Význam pohádek pro děti na základní škole - analýza vybraných příběhů
JÍLKOVÁ, Michaela
Cílem bakalářské práce je zachytit význam pohádek pro dospívající děti na základní škole. Teoretická část se zabývá významem pohádek, symboly, romskou kulturou a dětskou tvorbou. Praktická část zahrnuje zkoumání tvorby dětí na základní škole, její zajímavosti, podobnosti a odlišnosti ve výtvarném projevu dětí. Výzkumu se zúčastnilo dvacet žáků sedmého ročníku ze dvou tříd, přičemž v jedné třídě jsou děti dlouhodobě prospívající a v druhé třídě romské děti se špatnými studijními výsledky, které opakovaly ročník. Závěrem výzkumného šetření je shrnutí výsledků analýzy dětské tvorby.
Spiritualita v arteterapii
KAVKOVÁ, Jitka
Tato práce pojednává především o spiritualitě. Spiritualita je ústředním tématem, které tato práce zpracovává zejména ve vztahu s arteterapií. Pracuje s dalšími spojeními spirituality s terapiemi a pomáhajícími profesemi celkově. Hovoří o tématech jako jsou teologie, religionistika, víra v postmoderní době. Práce obsahuje dvě části, teoretická zpracovává a popisuje výše zmíněné, praktická část se snaží nahlédnout do hlubšího propojení spirituality a arteterapie prostřednictvím výtvarných artefaktů v podobě koláží, které jsou v práci interpretovány a popsány ve smyslu spojení se spiritualitou.
Téma Červené Karkulky ve zpracování studentů arteterapie
GREGOROVÁ, Alena
Práce se věnuje motivu pohádky O Červené karkulce ve tvorbě studentů či absolventů Ateliéru arteterapie PF JČU. Teoretické zázemí stojí na tématu pohádky, symbolu či na analytických možnostech výkladu příběhu. Autorka pracuje s kvalitativními metodami výzkumu. Pohádka je pro účely práce rozdělena do fází podle děje. Dále je zde popsáno, jaké postavy a motivy se v sebraných artefaktech objevují. Výzkum rovněž nabízí možnosti, jak s příběhem interpretačně pracovat, jak jej lze využít v praxi. Práce je dále obohacena o kazuistiku konkrétní autorky.
Koncept rodiny u dětí z rozpadlých rodin
KOUBOVÁ, Martina
Má bakalářská práce Koncept rodiny u dětí z rozpadlých rodin je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je vypracována na základě analýzy odborné literatury a dalších pramenů. Zabývá se psychologickým dopadem rodiny na dítě nejdříve v širším kontextu, následně pouze působením rozvodu na utváření aktuální sociální sítě dítěte. K analýze prožívání dítěte budu vycházet z praktické části, z maleb dětí, které budu rozebírat. Praktická část je zpracována formou nestrukturovaného rozhovoru s dítětem o jeho tvorbě a následné analýze obrázku.
Využití arteterapeutické práce s dětmi na 1. stupně základní školy
ŽABKOVÁ, Klára
Bakalářská práce pojednává o možnostech arteterapie s dětmi mladšího školního věku. Je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se dělí do tří hlavních kapitol. První kapitola je zaměřena na specifika mladšího školního věku. Vymezuje období mladšího školního věku dětí a zaměřuje se na jeho charakteristiky. Druhá kapitola se zabývá etapami vývoje výtvarného vyjádření dětí. Třetí část potom arteterapeutickou činností s dětmi mladšího školního věku. Praktická část reflektuje dlouhodobou arteterapeutickou práci se skupinou dětí mladšího školního věku. Posuzuje vybrané výtvarné techniky, vhodná témata a jejich využití. V kazuistické studii se zaměřuje na popis změn ve výtvarném výrazu jednoho dítěte doprovázenými případnými změnami v jeho chování.
Tichá kniha - využití arteterapie u dětí na prvním stupni ZŠ (zvláště u dětí, které mají problémy s komunikací)
KRUPČÍKOVÁ, Ludmila
Bakalářská práce si klade za cíl využít terapeutický potenciál pohádky (pohádkového příběhu) prostřednictvím tiché knihy u dětí mladšího školního věku, zvláště u těch, které mají problémy s komunikací. Práce má teoretickou a praktickou část. Teoretická část mapuje úlohu pohádky ve vztahu k dětem a dětskému věku obecně, obsahuje popis výtvarného projevu dětí s hlavním zaměřením na mladší školní věk. Součástí práce je i popis výtvarné krize, která souvisí s nástupem do první třídy. Práce obsahuje úvahu k přeměně metodik a možnosti uplatnění artefiletických a arteterapeutických prvků ve školním prostředí. Praktická část obsahuje popis přímé práce s dětmi, cíle, které jsem si vytyčila a jejich naplnění, a popisuje metody a postupy, které jsem během práce používala. Součástí praktické části jsou dvě vybrané kazuistiky dětí s popisem jejich výtvarných prací. Celá práce je doplněna obrazovou přílohou.
Arteterapie v rámci koordinované rehabilitace
BARTŮŠEK, Petr
Tato diplomová práce se zabývá problematikou koordinované rehabilitace a problematikou arteterapie jakožto její složkou. Koordinovaná rehabilitace představuje vzájemně provázaný proces léčebné, pedagogické, pracovní a sociální rehabilitace, jehož hlavním cílem je minimalizovat důsledky, které vycházejí z postižení jedince. Arteterapie je terapeutický, potažmo kultivační proces využívající k působení na klienta psychologických a výtvarných prostředků. Úspěšná rehabilitace spočívá ve včasném, plynulém a koordinovaném úsilí o co nejrychlejší a nejširší zapojení osob se zdravotním postižením do obvyklých aktivit života. Tohoto cíle může dosáhnout i zapojením arteterapeutického působení. Teoretická část se skládá ze dvou základních kapitol. První kapitola se věnuje pojmu koordinované rehabilitace a její teoretické rovině. Podkapitoly se zabývají historií koordinované rehabilitace, mezinárodní klasifikací funkčních schopností, disability a zdraví, dále tématy jako jsou zdravotní postižení, klasifikace zdravotního postižení, multidisciplinární tým až po zdravotní, sociální a pracovní rehabilitaci. Druhá kapitola popisuje arteterapii a její teoretickému vymezení. Následně je arteterapie popsána z pohledu složek koordinované rehabilitace a její koncepcí či právnímu vymezení. Cílem této diplomové práce je zjistit, jak může arteterapie v systému koordinované rehabilitace přispět ke zdárné rehabilitaci klienta. Pro empirickou část byla vybrána kvalitativní metoda výzkumu. Tento typ výzkumu byl vybrán vzhledem k omezenému množství komunikačních partnerů a za účelem získání nových poznatků u výše zmíněných disciplín. Získané výsledky mohou sloužit pro tvorbu nástroje pro zpětnou vazbu ve zkoumaném zařízení, které může být následně využito pro zvyšování kvality poskytované péče. Tato diplomová práce může být dále využita jako zdroj informací pro budoucí klienty a jejich rodiny.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 199 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.