Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  začátekpředchozí21 - 26  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zoorehabilitace: Canisterapie, terapeutický pes, zkoušky, vliv psa na klima třídy a využití v základních a speciálních školách.
PHAN, Kim
Tato práce vznikla za účelem seznámení s canisterapií a prozkoumání možností jejího zapojení v pedagogickém prostředí, při výuce dětí a dětí s postižením. V teoretické části práce jsou popsány základní principy zooterapie, spolu s jejími formami a metodami. Dále se v práci zabývám canisterapeutickými zkouškami, přípravou a jejich průběhem. V neposlední řadě je pak pozornost zaměřena na terapeutického psa. Jaké musí mít povahové rysy, na co musí být připravený a jak nejlépe vybrat štěně za využití testů osobnosti štěňat. V praktické části práce se zabývám zapojením canisterapie na základní škole a speciální škole pro děti s postižením. Výsledky z pozorování a vyhodnocení prospěšnosti canisterapie ve výuce jsou popsané v závěru práce.
Zvíře jako dětský terapeut
TAUŠNEROVÁ, Olga
Bakalářská práce je zaměřena na inovaci stávajícího třídního vzdělávacího plánu ve třídě pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami. Cílem je seznámit čtenáře s animoterapií jako s plnohodnotnou terapií a poukázat na její dopady v praxi u dětí předškolního věku s individuálním přístupem. V následujících řádcích budu popisovat animoterapii na základě teoretických a praktických aspektů. Zaměření bude převážně na přístupy, metody a výsledné efekty animoterapetů při práci s dětmi se speciálně upraveným vzdělávacím programem. První kapitola teoretické části je zaměřena na objasnění klíčových pojmů z oblasti předškolního věku dítěte. Popisuji strukturu a dynamiku osobnosti, teorii citové vazby a psychosociální i emoční vývoj předškolních dětí. Ve druhé části popisuji formy animoterapie, a to především se zaměřením na hipoterapii a canisterapii. Metodologická část obsahuje kvalitativní strategii výzkumu, seznamuji čtenáře s charakteristikou třídy a vzdělávacím programem včetně organizace a podmínek pro vzdělání v naší mateřské škole. Praktická část je zaměřená na nalezení specifických přístupů a metod animoterapeutů. Provedla jsem polostrukturované rozhovory s terapeuty, dětmi i jejich rodiči. Jsou zde popsány i činnosti z přímé skupinové, frontální i individuální animoterapie. V závěru práce jsem shrnula, jaké metody jsou při této terapii žádoucí a k jakému rozvoji došlo u dětí při celoročním zařazování této ojedinělé metody.
Využití hiporehabilitace při reedukaci poruch chování dětí a mladistvých
KOZIELOVÁ, Erika
Diplomová práce pojednává o možnostech využití hiporehabilitace pro reedukaci poruch chování dětí a mladistvých. Práce stručně charakterizuje problematiku poruch chování u dětí a mladistvých a dokládá, jak je možné za pomoci hiporehabilitace pozitivně ovlivnit jejich nevhodné vzorce chování. Na základě přiblížení základů etologie koní osvětluje význam sociálního chování koní pro reedukaci poruch chování při hiporehabilitačních lekcích. Závěr teoretické části je věnován popisu amerického programu využívajícímu zdivočelé koně k resocializaci vězňů a přibližuje jeho paralely k hiporehabilitaci. Praktická část práce se zabývá popisem vybraných českých středisek a jednoho německého. Přibližuje jejich přístup ke klientům a principy, na kterých jejich práce stojí. Efektivita hiporehabilitace je zde doložena i přiložením tří kazuistik průběhu hiporehabilitace. Závěr práce srovnává průběh lekcí u vybraných středisek.
Využití zvířat v psychoterapii neurotických poruch, situace v psychiatrických léčebnách ČR
SEMECKÁ, Margita
Diplomová práce se zabývá možnostmi využití zvírat v psychoterapii neurotických poruch v podmínkách psychiatrických léceben. Práce strucne charakterizuje problematiku neuróz a specifika jejich lécby, podrobne je zde rozepsána metoda AAT (Animal-Assisted-Therapy) neboli animoterapie a její jednotlivé sekce (hiporehabilitace, canisterapie apod.) Stežejním tématem je vysvetlení základních principu pusobících v AAT. Dále jsou zde uvedeny kontraindikace a možná rizika spojená s porvozováním AAT v psychiatrických lécebnách. Cást je venována diskuzi o vlivu AAT na zúcastnená zvírata a riziku jejich zneužívání a pretežování. Práce podává také prehled základních postupu a praktik využívaných v AAT, což je v záveru doplneno praktickými zkušenostmi psychoterapeutu z ceských psychiatrických léceben.
Hiporehabilitace jako nástroj integrace
DOLEŽALOVÁ, Michaela
Jednou ze složek uceleného systému rehabilitace je i léčba pomocí koně neboli hiporehabilitace. Díky svému komplexnímu účinku je jedinečnou a nenahraditelnou terapeutickou metodou. Cílem této práce bylo ukázat, jak hiporehabilitace napomáhá integraci osob s handicapem do společnosti a jak přispívá ke zlepšování sociálních kontaktů uživatelů hiporehabilitace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   začátekpředchozí21 - 26  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.