Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 45 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Informovanost obyvatelstva v důchodovém věku v oblasti ochrany obyvatelstva ve vybraném území Jihočeského kraje
HÁJKOVÁ, Lucie
Každý jedinec ve svém životě je dennodenně ohrožován ať už malými či velkými mimořádnými událostmi, aniž by nad tím přemýšlel. Z tohoto faktu nám vyplývá, že je důležité znát doporučené způsoby chování v těchto krizových situacích. Skladba obyvatelstva v České republice je různorodá a neměli bychom přehlédnout, že česká populace stárne. Jsou mezi námi právě lidé v důchodovém věku, kteří mají také to právo být patřičně připraveni na mimořádné události. Bakalářská práce je rozdělena na dvě základní části, teoretickou a výzkumnou část. V teoretické části je vysvětlena a charakterizována ochrana obyvatelstva, k tomuto je doplněna i stručná historie ochrany obyvatelstva v České republice. Hlavní část teoretické práce pojednává o hlavních úkolech ochrany obyvatelstva a o integrovaném záchranném systému. Dále se práce věnuje systému vzdělávání seniorů. Edukace seniorů přispívá nejen k autonomii, důstojnosti a jejich seberealizaci, ale i k plnohodnotnému začlenění do společnosti. Cílem práce bylo zjistit informovanost obyvatelstva v důchodovém věku ve vybraném zařízení ve městě Zliv v oblasti ochrany obyvatelstva. Rovněž se stanovilo zjistit také znalosti v základech první pomoci. Pro zjišťování znalostí obyvatelstva v důchodovém věku v obou oblastech bylo využito dotazníkové šetření. Dotazník byl rozdělen na dvě části, první část zahrnovala většinu otázek týkající se oblasti ochrany obyvatelstva, druhá část vlastnila pár otázek pro orientační zjištění v základech první pomoci. Dotazník byl aplikován u seniorů bydlící v domě s pečovatelskou službou ve Zlivi, kdy do tohoto šetření se zapojilo 28 seniorů. Smyslem této práce bylo rovněž zvýšit informovanost seniorů v oblasti, kdy může být ohrožen jejich život, zdraví nebo majetek. A proto byl vypracován leták, který shrnoval základní poznatky k ochraně obyvatelstva a k první pomoci, a který byl věnován zúčastněným na dotazníkovém šetření. Dotazníky byly vyhodnoceny a zpracovány graficky. Analýza současného stavu informovanosti obyvatelstva v důchodovém věku v domě s pečovatelskou službou ve Zlivi v oblasti ochrany obyvatelstva dopadla tak, že senioři mají spíše neuspokojivou informovanost k této problematice. Dále výzkumem bylo prokázáno, že senioři mají poměrně uspokojivé znalosti v základech první pomoci. ůžeme říci, že celkový výzkum nezaznamenal tragické výsledky, ale zároveň nezaznamenal ani vysokou úspěšnost. Nikdy nebude zbytečné, když se u těchto lidí v postproduktivním věku bude dbát, ať už jakýmkoliv způsobem, na zlepšování informovanosti v ochraně obyvatelstva, v první pomoci anebo i v jiných problematikách, jelikož si to zaslouží každý a v každém věku. Předpokládané využití této bakalářská práce může být jako studijní materiál pro odbornou i laickou veřejnost.
Implementace zlatého pravidla morálky do krizových plánů ochrany obyvatelstva
MARKVART, Petr
Ve své diplomové práci s názvem Implementace zlatého pravidla morálky do krizových plánů ochrany obyvatelstva se pokusím navázat na myšlenky a závěry své bakalářské práce, ve které jsem zjišťoval, jestli mohou členové integrovaného systému při mimořádné situaci využít zlatého pravidla morálky při samotném zásahu. Došel jsem k závěru, že při samotném zásahu se členové jednotlivých složek integrovaného záchranného systému řídí platnou legislativou a rozkazy velitele zásahu. Přesto by přivítali v určitých situacích možnost, rozhodovat se dle zlatého pravidla morálky, které nám ve stručnosti říká: "Nečiň druhým to, co nechceš, aby činili oni tobě." Převedeno do situací v případě mimořádné události to může znamenat: "Rozhoduj se v určitých situacích tak, jako bys byl ty v roli zachraňovaného a ne zachránce." Cílem mé diplomové práce bude zjistit, zda-li je možné implementovat tuto myšlenku do samotných krizových plánů a především to, jestli by samotní zasahující členové integrovaného záchranného systému toto pravidlo v určitých situacích využívali. Spojení dvou zdánlivě nespojitelných světů se zdá být na první pohled nesmyslné, ale už samotný výzkum a rozhovory s jednotlivými členy integrovaného systému mne přesvědčily o tom, že i filosofické otázky a jméno Imannuela Kanta se může velice úzce prolínat se světem mimořádných událostí a záchrany lidských životů, zdraví a majetku obyvatel. Velice rád bych se touto diplomovou prací společně s předchozí prací bakalářskou, pokusil vytvořit jednotný celek jako myšlenku, která nás může motivovat k myšlence, jestli je nutné na současném stavu legislativy něco měnit, či vlastně i samotná legislativa je nastavená jako určitá forma zlatého pravidla morálky.
Dosažitelnost prostředků individuální ochrany v zóně a mimo zónu havarijního plánování.
GETTINGEROVÁ, Alena
Tématem diplomové práce je "Dosažitelnost prostředků individuální ochrany v zóně a mimo zónu havarijního plánování".Teoretická část obsahuje přehled historického vývoje ochrany obyvatelstva od roku 1935 až po civilní ochranu v České republice. Další podkapitola obsahuje legislativní rámec ochrany obyvatelstva, kde nalezneme jednotlivé zákony, které se ochrany obyvatelstva týkají a také prováděcí vyhlášky k těmto zákonům. Dále jsou v práci rozděleny prostředky individuální ochrany, které jsou stěžejní pro tuto práci. Po následující kapitole jsou v jednotlivých kapitolách řešeny plány individuální ochrany, které nalezneme v havarijním plánu kraje, ve vnějším havarijním plánu kraje, ve vnějším havarijním plánu objektu s nebezpečnými chemickými látkami, ve vnitřním havarijním plánu objektu s nebezpečnými látkami a také v této kapitole nalezneme zmínku o vnitřních havarijním plánu pro jaderné zařízení a zařízení IV. kategorie. V druhé části je formulována výzkumná otázka, která zní: "Jaká je připravenost obyvatel v okolí Jaderné elektrárny Temelín na jadernou havárii v rámci civilní ochrany?" Nejprve byla provedena pilotní studie, která měla za úkol zjistit, zdali respondenti rozumí otázkám a dovedou na ně tedy odpovědět. Tato studie byla provedena v měsíci září 2015. Na jejím základě došlo k změně pořadí otázek a změně formulace jedné otázky v samotném dotazníkovém šetření, které proběhlo v květnu 2016. Oba dotazníky obsahovaly 25 otázek, které zjišťovali základní informace o respondentech, následně obsahovaly otázky, které se týkaly ochrany obyvatelstva, individuální ochrany osob a improvizované ochrany osob. Výsledky dotazníku jsou vyhodnoceny v kapitole "3 Výsledky" za pomoci grafů a výsledky pilotní studie jsou uvedeny v kapitole "3 Výsledky" zobrazeny v tabulce, kde jsou u jednotlivých otázek uvedeny odpovědi s procentuálním zastoupením respondentů. Následuje vyhodnocení výsledků za pomoci statistického šetření a to za pomocí metody 2-testu dobré shody, která posuzuje závislost odpovědí respondentů, kteří jsou zkoumáni v rámci statistického šetření a pilotní studie.K hodnocení informovanosti a vybavenosti v oblasti prostředků individuální a improvizované ochrany byla stanovena hranice úspěšnosti 80 % správných odpovědí. Z výsledků je patrno, že celková informovanost dosahovala 23 % a celková vybavenost prostředky individuální a improvizované ochrany je 0 %.Hypotéza č. 1, která zní: "Informovanost obyvatel v zóně havarijního plánování a mimo ní o doporučených způsobech chování při vzniku mimořádné události se zvláštním důrazem na prostředky individuální a improvizované ochrany dosahuje 80 % správných odpovědí", se nepotvrdila a naopak Hypotéza č. 2, která zní:"Informovanost obyvatel v zóně havarijního plánování a mimo ní o doporučených způsobech chování při vzniku mimořádné události se zvláštním důrazem na prostředky individuální a improvizované ochrany nezávisí na lokaci respondenta", se potvrdila. Výsledky diplomové práce budou použity k prohloubení informovanosti obyvatel s cílem, jak využít prostředky improvizované ochrany ke své ochraně.
Organization of children's summer camp with a focus on first aid and protection of the population
MINÁRIK, Matej
Hlavným cieľom diplomovej práce, bolo vytvoriť komplexnú a detailne spracovanú príručku pre organizovanie detského tábora so zameraním na prvú pomoc a ochranu obyvateľstva, podľa ktorej by aj nezainteresovaný čitateľ dokázal vytvoriť svoj vlastný tábor a to bez jedinej skúsenosti z danej problematiky. Medzi čiastkové ciele sme zaradili prípravu podkladov pre realizáciu tabora, ktoré zahŕňali prípravu celotáborového príbehu, hodnotenie programu a hier, výrobu učebných podkladov pre program a školenie animátorov. Druhý čiastkový cieľ bol realizácia tábora a celkové podrobné vyhodnotenie. V teoretickej časti práce sme sa bližsie pozreli na problematiku pedagogiky voľného času a jej vplyv na výchovu dieťaťa. Taktiež sme si napísali aké druhy a typy táborov poznáme a čo všetko zahŕňa organizácia tábora vrátane legislatívy, rozpočtu a financovania, animácie a programovej štruktúry. Vo výsledkoch práce popisujeme presný postup organizácie vlastného tábora so zameraním na prvú pomoc a ochranu obyvateľstva, ktorý sa uskutočnil 30.7 6.8 2017 v Rajeckej Lesnej. Tento presný postup je popisovaný ako príručka, ktorá zahŕňa dve časti a to prípravu organizovanú pred začatím tábora a samotnú relizáciu. Prípravná čast zahŕňa výber areálu, stanovenie rozpočtu a financovania a presne stanovený mesačný harmonogram príprav. V realizačnej časti sa nachádza motivačný príbeh tábora, celotáborová hra, manuály pre vedúcich tábora a rámcový program pre jednotlivé tématické dni tábora. Jednotlíve dni uvádzame v presnom časovom harmonograme a zahŕňajú pripravený program pre danú problematiku tábora. V diskusií vyhodncujeme úspešnosť realizácie tábora s popisom jednotlivých dní. Veríme, ze práca bude slúžiť do budúcna ako podklad pre zorganizovanie táborov s podobnou problematikou.
Preventivně výchovná činnost v rámci Sboru dobrovolných hasičů Kašperské Hory
HAVLOVÁ TYMICHOVÁ, Tereza
Znalosti obyvatelstva k zajištění vlastní bezpečnosti a v oblastech ochrany obyvatelstva a požární ochrany jsou základem bezpečné společnosti. Z tohoto důvodu je provádění preventivně výchovné činnosti jedním z úkolů subjektů působících na úseku ochrany obyvatelstva a požární ochrany. Diplomová práce se zaměřuje na preventivně výchovnou činnost realizovanou v rámci jednotlivých sborů dobrovolných hasičů. Vzdělávání obyvatelstva a prevence jako taková nejsou vzhledem k velkým nárokům na znalosti a schopnosti členů oblastmi, kterým by se sbory dobrovolných hasičů aktivně věnovaly. Cílem práce je zatraktivnit preventivně výchovnou činnost a usnadnit její provádění, například uspořádáním zábavně naučné akce pro veřejnost. Ta může být pro veřejnost ukázkou činnosti samotného SDH, ale i dalších záchranných složek a tím přispěje k zvyšování znalostí obyvatelstva v oblastech bezpečnosti Naplnění cíle práce bylo dosaženo vlastní realizací zábavně naučného dne a zapracování poznatků z organizačního procesu zahrnujícího období plánování, příprav a vlastní realizace do metodické příručky, která je návodem pro členy sborů dobrovolných hasičů, jak uspořádat preventivně výchovnou akci. Tato metodická příručka je hlavním výstupem práce. Samotné realizaci akce předcházela rešerše právních předpisů a dalších dostupných dokumentů a materiálů včetně rozboru historického vývoje vzdělávání v oblasti ochrany obyvatelstva. Tyto byly následně komparovány s vlastními poznatky a nabytými zkušenostmi při organizaci akce, jejím zhodnocením a radami od osob, které se provádění preventivně výchovné činnosti věnují.
Zneužití zdrojů ionizujícího záření
NOVOTNÝ, Matěj
Cílem předkládané bakalářské práce je shrnout problematiku možného zneužití zdrojů ionizujícího záření a především posoudit znalosti obyvatelstva Jihočeského kraje v oblasti zneužití zdrojů ionizujícího záření. Pro splnění stanovených cílů je nezbytné studium odborné literatury a formulace hypotéz, které jsou dále v práci testovány a zkoumány. Jednotlivé otázky jsou následně zpracovány a vyhodnoceny. Stanovené hypotézy jsou testovány na základě parametrického a neparametrického testování. Bakalářská práce má čtenáře seznámit se základními pojmy v problematice ionizujícího záření a jeho kladné a záporné užití. Jedná se především o pojmy jako ionizující záření a jeho biologické účinky, ochrana před ionizujícím zářením a jeho zdroje. Pozornost je rovněž věnována využití ionizujícího záření v radioterapeutických a radiologických odděleních, v nukleární medicíně či průmyslu. V následné teoretické části bakalářské práce se zaměřuje na zneužití zdrojů ionizujícího záření a radiologický terorismus, který je pro lidstvo velkou hrozbou, která již byla několikrát naplněna. V současné době je největším rizikem použití radiologické zbraně, tzv. špinavé bomby, která se může snadno dostat do rukou radikálních či teroristických skupin lidí či může být k dostání na "černém" trhu. Praktická část je zaměřena na výzkum spojený se znalostmi obyvatel Jihočeského kraje v oblasti problematiky ionizujícího záření a jeho zneužití. Tento výzkum je realizován prostřednictvím dotazníkového šetření. Dotazník byl sestaven ze 13 uzavřených otázek. Každá otázka obsahovala 4 možnosti odpovědi (ve formě a), b), c), d)), z nichž pouze jediná odpověď byla správná. V dotazníkovém šetření byla náhodně vylosována 2 města a 5 obcí z Jihočeského kraje. Dotazníků bylo celkem 200, z nichž první polovina byla určena pro města a zbylá polovina pro obce. Dotazování bylo prováděno ve věkových kategoriích mezi 18 70 lety a dotazníkové šetření probíhalo v období od května do června 2016. Celkově z vyhodnocených výsledků dotazníkové šetření bylo patrné, že většina znalostí týkající se daného tématu bakalářské práce byla průměrná, spíše podprůměrná. Konkrétně větší úspěšnost byla zaznamenána u dotazovaných obyvatel měst, než u obyvatel obcí. Rozdíl v neúspěšnosti odpovědí nalezneme například v otázkách č. 7, č. 10 a č. 11, kdy dotazování obyvatelé obcí měli výsledky horší přibližně v průměru o 68%, než obyvatelé měst. Naopak obyvatelé obcí prokázali své vědomosti lépe u otázky č. 9. Největší úspěšnost odpovědí všech dotazovaných obyvatel měst a obcí měla otázka č. 1 a dále otázky č. 2 a č. 3, kde správně odpovědělo přibližně více než 50% dotazovaných. Hlavním přínosem bakalářské práce je získaný obraz znalostí obyvatel měst a obcí Jihočeského kraje o možném zneužití zdrojů ionizujícího záření. Teoretická část práce může sloužit jako výukový text pro studenty oboru Ochrana obyvatelstva a příbuzné obory.
Naplňování norem Evropské Unie v oblasti ochrany obyvatelstva
HOUŽVIČKOVÁ, Eva
Diplomová práce na téma "Naplňování norem Evropské unie v oblasti ochrany obyvatelstva" se dělí na dvě části, teoretickou a praktickou část. Teoretická část práce je rozdělena na tři části. První část je věnována popisu Českého systému ochrany obyvatelstva. Tato část diplomové práce vysvětluje pojem ochrany obyvatelstva. Popisuje vývoj ochrany obyvatelstva v České republice, uvádí základní legislativu oblasti ochrany obyvatelstva a rozpracovává úkoly ochrany obyvatelstva (evakuace, varování a vyrozumění, ukrytí, individuální ochranu, nouzové přežití obyvatelstva a dekontaminaci). Druhá část teoretické části práce je věnována mezinárodnímu kontextu ochrany obyvatelstva. Popisuje Ženevské úmluvy, dodatkové protokoly k Ženevským úmluvám a dokumenty a normy Evropské unie v oblasti ochrany obyvatelstva. Třetí část vysvětluje pojem civilní nouzové plánování. V praktické části se rozebíral systém ochrany obyvatelstva (civilní ochrany) ve Spojeném království Velké Británie a Severního Irska a systém ochrany obyvatelstva v České republice. Jako podklad pro tuto část práce posloužila zejména Národní Bezpečnostní Strategie, zákon o civilních nepředvídatelných událostech a základní česká legislativa v této oblasti. Nakonec byl porovnán systém ochrany obyvatelstva ve Spojeném království Velké Británie a Severního Irska a České republiky. Cílem diplomové práce je objasnit problematiku ochrany obyvatelstva, popsat systém ochrany obyvatelstva v České republice a Evropské unii a porovnání této oblasti v České republice a ve Spojeném království Velké Británie a Severního Irska. Na základě rozebíraných dokumentů bylo odpovězeno na výzkumnou otázku.
Plnění úkolů ochrany obyvatelstva u vybraného domova pro seniory se zvláštním zaměřením na dodávky pitné vody
HNÍDKOVÁ, Jaromíra
Prostředí sociálních služeb je charakterizováno množstvím vztahů mezi lidmi a institucemi, které mají velký vliv na kvalitu života lidí. Cílem je poskytování sociálních služeb a vytvoření podmínek pro uspokojování základních potřeb lidí. Stárnutí je zákonitým procesem vývoje, kterému nelze zabránit. Právě stárnutí populace se stává fenoménem dnešní doby a týká se bez výjimky každého jednotlivce. Úsilí o prodloužení období života, období všeobecné schopnosti pracovat a uvědomění si, že právě my sami jsme zodpovědní za zachování vlastního tělesného i duševního zdraví a pracovní výkonnosti co nejdéle, by se mělo stát součástí morálního profilu každého člena společnosti. Demografický vývoj stále potvrzuje zvyšující se věk obyvatelstva. Potřebnost a závislost na pomoci druhé osoby se zvyšuje s přibývajícím věkem. Vzhledem k tomu, že moderní rodina je stále méně ochotna a schopna pečovat o své handicapované členy a moderní společnost je stále náročnější na pracovní výkon a sociální chování, vzrůstá význam existence domovů pro seniory. Role nových sociálních zařízení bude v budoucnu narůstat, je tedy namístě zabývat se i mimořádnými událostmi a evakuací obyvatel žijících v zařízeních sociálních služeb. Téma diplomové práce je zaměřeno na plnění úkolů ochrany obyvatelstva u vybraného domova pro seniory se zvláštním zaměřením na dodávky pitné vody. Nutnost evakuace osob závislých na pomoci druhých znamená pro ošetřující personál a pro zasahující složky integrovaného záchranného systému velmi náročný proces. V teoretické části se zabýváme problematikou stáří a procesem stárnutí, ochranou obyvatelstva, evakuací, dále vymezením frekventovaných pojmů týkajících se této problematiky. Pokusíme se o výčet nejdůležitějších faktorů ovlivňujících stáří, přiblížíme proces stárnutí a zaměříme se na okolnosti ovlivňující jednání při mimořádné události. Teoretická část diplomové práce je rozdělena do kapitol zabývajících se tématy, která slouží jako teoretický podklad pro zpracování praktické části, např. ochrana obyvatelstva, pitná voda a její význam pro člověka, zařízení sociálních služeb a problematika stáří. Při zjišťování připravenosti na mimořádnou událost a evakuaci sociálních zařízení spojených s ubytováním byla v praktické části této práce použita technika standardizovaného rozhovoru, který se rozvíjí na základě pevně stanovených otázek. Touto metodou lze jednoduše, rychle a přehledně získat výsledky šetření. Respondenty výzkumu byli pracovníci zařízení sociální péče ve Veselí nad Lužnicí. Rozhovor byl proveden celkem s 21 pracovníky, z toho bylo 19 žen a 2 muži. Technika standardizovaného rozhovoru umožnila osobní přístup a pomohla upřesnit případné nejasnosti, které se během rozhovoru vyskytly. Jednotlivé odpovědi byly se souhlasem respondentů ručně zapisovány...
Vývoj a historie jaderných zbraní a jejich význam v dnešní době
KRAFKA, Jiří
Pojem atom fascinoval filozofy již ve starém Řecku. Od té doby se o atom čím dál více zajímali vědci ze všech koutů světa, kteří zkoumali jeho strukturu, vlastnosti a využitelnost, atom se stal také základním prvkem pro sestrojení jaderné zbraně. Tu se za druhé světové války pokoušelo sestrojit mnoho států z celého světa. V roce 1945 se podařilo ji sestrojit Spojeným státům. Ty je použily proti civilnímu obyvatelstvu, a to hned dvakrát. Byly shozeny na japonská města Hirošima a Nagasaki. Od roku 1945 bylo provedeno více než 2 000 jaderných testů. A proto vznikly mezinárodní smlouvy, které upravují testování a používání jaderných zbraní. V teoretické části bakalářské práce na téma "Vývoj a historie jaderných zbraní a jejich význam v dnešní době" se zabývám nejprve atomem, jeho historií, dále radioaktivitou. Další část bakalářské práce je věnována vývoji jaderných zbraní v různých zemích, které se snažily sestrojit jadernou zbraň za války. Poté jsem popsal válečné použití jaderných zbraní proti civilnímu obyvatelstvu v Japonsku ve městech Hirošima a Nagasaki, což vedlo k ukončení druhé světové války. Dále následuje část bakalářské práce, která je věnována vývoji jaderných zbraní od poválečného období až do současnosti. Ihned po válce započal "závod" v jaderném zbrojení. "Závodu" jaderného zbrojení se účastnily světové mocnosti, které chtěly udržet svůj vliv ve světě a demonstrovat svou sílu. Popsal jsem použití jaderných zbraní mocnostmi, které zkoušely jejich možné použití a účinnost. Následně jsem rozebral mezinárodní smlouvy, které omezují používání jaderných zbraní a jaderné zbrojení. Cílem bakalářské práce bylo zhodnotit možnosti použití jaderných zbraní případně jaderné války, ověřit a porovnat znalosti studentů studijního programu Ochrana obyvatelstva o jaderných zbraních a jejich účincích v bakalářském a navazujícím magisterském studiu. V rámci práce byly stanoveny hypotézy: "Znalosti studentů studijního programu Ochrana obyvatelstva mají normální rozdělení" a "Znalosti studentů navazujícího magisterského studia budou statisticky významnější než u studentů bakalářského studia". K dosažení vymezených cílů bylo nutné analyzovat literární prameny a další zdroje. Dále bylo nezbytné vytvořit dotazník, a provést dotazníkové šetření. Výzkumný soubor představovalo 126 studentů bakalářského studijního programu a 50 studentů magisterského studijního programu. Dotazník, který byl předložen studentům, obsahoval 14 otázek. Dotazník byl zaměřen na zjištění znalostí v oblasti jaderných zbraní a na základě výsledků jsem porovnával znalosti studentů mezi bakalářským a magisterským studijním programem. Studenti navazujícího studijního programu oboru Ochrana obyvatelstva prokázali lepší znalosti ve zkoumané problematice než studenti bakalářského studijního programu. Avšak studenti v některých otázkách projevili nedostatečnou znalost. Zejména u druhé otázky, protože pouze 33 % dotazovaných respondentů vědělo, jak se v Německu nazýval jaderný program. Další problémová otázka je třináctá, a to proto, že 53 % studentů ví, že nejvíce jaderných testů provedly Spojené státy a 47 % studentů se domnívalo, že jich nejvíce provedl Sovětský svaz. U čtvrté otázky správně zodpovědělo 55 % studentů. Otázka zněla "Jak se nazývala první jaderná bomba". Také u šesté otázky pouze 55 % studentů dovede odpovědět, kdy byla tato bomba otestována. Naopak studenti prokázali největší znalost u sedmé a osmé otázky. U sedmé otázky 96 % studentů zná, že po výbuchu jaderné bomby se vytvoří atomový hřib. U osmé otázky 100 % studentů ví, že jaderné bomby byly svrženy na japonská města Hirošima a Nagasaki. Získaná data z dotazníků byla statisticky zpracována. Následně byly potvrzeny zvolené hypotézy, znalosti studentů studijního programu Ochrana obyvatelstva mají normální rozdělení a znalosti studentů navazujícího magisterského studia budou statisticky významnější než u studentů bakalářského studia.
Ochrana před nebezpečnými chemickými látkami
Pajpachová, Veronika ; Zahradníček,, Pavel (oponent) ; Mika, Otakar Jiří (vedoucí práce)
Téma ochrany obyvatelstva je v dnešní době velmi aktuální. Ukazuje se, že běžný občan České republiky není schopen v případě mimořádné události chránit svůj majetek, zdraví ani život. Tato diplomová práce je zaměřena na připravenost obyvatelstva na havárie s účastí nebezpečných chemických látek v minulosti a dnes a nabízí srovnání s jinými státy. Hlavní část je pak věnována příručce pro ochranu před nebezpečnými chemickými látkami, podle které se laik dokáže v krizové situaci zorientovat a reagovat tak, jak bude tato situace vyžadovat.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 45 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.