Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  začátekpředchozí21 - 25  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Možnosti edukace dětí při dlouhodobém pobytu ve zdravotnickém zařízení.
KULIŠOVÁ, Pavla
Tato bakalářská práce se zabývá edukací dětí s chronickým onemocněním při dlouhodobějším pobytu ve zdravotnickém zařízení, řeší, jakým způsobem ovlivňuje pobyt v tomto zařízení rozvoj dítěte v oblasti vzdělávání. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy jako charakteristika školního věku, problematika chronicky nemocného dítěte, možnosti a formy vzdělávání chronicky nemocných dětí. V praktické části je řešeno, jak ovlivňuje dlouhodobější pobyt ve zdravotnickém zařízení rozvoj dítěte v oblasti vzdělávání, a to ve třech rovinách. Jednak jsou zkoumány odlišnosti, formy a způsob výuky ve zdravotnickém zařízení, dále je zkoumána adaptace dětí na výuku a dlouhodobý pobyt ve zdravotnickém zařízení. Třetí část se zabývá vlivem specifické školní výuky v lázeňském zařízení na opětné začlenění nemocných dětí do vzdělávacího procesu na kmenové škole. Výzkum se prováděl v Léčebných lázních Lázně Kynžvart a byla použita metoda dotazování.
Výchova dítěte s chronickým onemocněním v rodině
TUŠEROVÁ, Ivana
Práce se zabývá problematikou chronicky nemocných dětí. Tím, že je každá rodina něčím specifická, její vnímání je odlišné, snaží se práce ukázat, jakým způsobem může chronické onemocnění ovlivnit fungující rodinu, jak dlouhodobě ovlivňuje vztahy mezi jednotlivými členy rodiny a styl rodičovské péče nejen ve vztahu k nemocnému dítěti, ale i k jeho sourozencům. Popisuje vlastní prožitky jednotlivých rodin, to jak každá rodina prožívala nemoc rozdílně, ale současně ukazuje, co mají společného.
Astma bronchiale u dětí a jeho zdravotně sociální dopad
JANDOVÁ, Martina
Astma bronchiale patří mezi onemocnění, které postihuje významnou část celosvětové populace. Je nejčastější chronickou nemocí dětského věku a představuje nezanedbatelnou medicínskou, sociální i ekonomickou zátěž jak pro nemocné dítě, jeho rodinu, ale i pro celou společnost, a to jak z hlediska absence dětí ve škole, absence rodičů v zaměstnání v době ošetřování nemocného dítěte, tak z hlediska přímých nákladů na léčebně-preventivní péči. Cíl práce: Cílem mé bakalářské práce bylo zjistit konkrétní dopad onemocnění, astma bronchiale, pro rodinu dítěte s tímto onemocněním ve věkové kategorii předškolních dětí a dětí mladšího školního věku a informovanost rodičů o onemocnění svého dítěte. Hypotézy: 1.) Rodiče jsou dostatečně informováni o onemocnění svého dítěte. 2.) Astma bronchiale negativně ovlivňuje psychosociální stránku dítěte a jeho rodiny K ověření hypotéz byla zvolena forma kvantitativního výzkumu. Sběr dat probíhal pomocí dotazníků rozdaných v ordinaci lékaře pneumologa a alergologa v Jindřichově Hradci. Dotazník obsahoval 41 otázek zaměřených na psychickou a zdravotně sociální stránku astma bronchiale. Výzkumný soubor dotazníkového šetření tvořily matky, jejichž děti jsou v těchto ordinacích dispenzarizované. Konečný soubor tvořil 61 respondentek. Sběr dat: Z výsledků této bakalářské práce lze usoudit, že toto onemocnění velmi ovlivňuje rodinu jak po stránce zdravotní, psychické, ekonomické tak sociální. Cíl této práce byl splněn. Z výsledků provedeného výzkumu vyplynulo, že hypotézy 1 a 2 byly potvrzeny. Závěr: Měli bychom si uvědomit, že astma bronchiale je velmi častým onemocnění dětského věku a že jde o chronické onemocnění s dlouhodobými riziky, které nelze podceňovat. V posledních padesáti letech prevalence dětí s astma bronchiale neustále stoupá, proto časná diagnóza a časná léčba mají příznivý vliv na snížení nemocnosti, úmrtnosti, zlepšují kvalitu života, snižují ekonomické náklady a sociální zátěž pacienta a jeho rodiny.
Edukační činnost sestry u chronicky nemocného dítěte
BUSTOVÁ, Lucie
V dnešní době počet dětí s chronickým onemocněním velice stoupá. K tomu, aby byla léčba a kvalita života dítěte s chronickým onemocněním na co možná nejvyšším stupni, je velice důležitá právě edukace sestrou. Edukaci v ošetřovatelství můžeme nazvat odbornou zdravotnicko-pedagogickou činností, jejímž cílem je dosažení plného zdraví nebo alespoň co nejvyšší míry soběstačnosti nemocného. Tato práce je zaměřena na edukační činnost sestry u chronicky nemocného dítěte. Bakalářská práce má část teoretickou a praktickou. Teoretická část se zaměřuje na edukaci sestrou, její metody a zásady, na význam edukace, úlohu sestry v dětských odborných poradnách, dále na nemoc, rodinu s chronicky nemocným dítětem a na některá endokrinologická, nefrologická, neurologická, alergologická a gastroenterologická chronická onemocnění a na edukaci u těchto onemocnění. V praktické části jsou zaznamenány výsledky výzkumného šetření. Pro tuto bakalářskou práci byl zvolen kvalitativní výzkum, který probíhal formou rozhovoru se 4 sestrami z odborných poraden dětského oddělení ve Strakonicích - endokrinologie, neurologie, alergologie a nefrologie a se 2 sestrami z náhodně vybraných soukromých odborných poraden - gastroenterologie a alergologie v období březen - květen. Cílem práce bylo zmapovat nejčastější problémy v edukaci u chronicky nemocného dítěte z pohledu sestry, zjistit specifiku edukace u konkrétního onemocnění, a zda sestry přizpůsobují edukační plán věku dítěte. Byly stanoveny čtyři výzkumné otázky. Jaké jsou nejčastější problémy v edukaci u chronicky nemocného dítěte z pohledu sestry? Jaké specifické zásady edukace jsou prováděny u konkrétního onemocnění? Spolupracují sestry při edukaci dítěte s rodiči? Přizpůsobují sestry edukační plán věku dítěte? Podle poskytnutých rozhovorů, které jsou pro přehlednost zaznamenány v kazuistikách a v tabulkách, bylo zjištěno, že sestry největší problém vidí v nespolupráci jak dítěte, tak i jeho rodičů, dále málo času k provádění edukace. U různých onemocnění jsou nejčastěji použity individuální přístup, názornost, soustavnost a také zpětná vazba. Cíle práce byly splněny a výzkumné otázky zodpovězeny. Dále z šetření vyplynulo, že sestry neprovádějí záznam o edukaci, což velmi důležité. Výsledky této práce mohou být použity ke zlepšení edukační činnosti sester u chronicky nemocných dětí a ke zdokonalení edukačních technik, které mohou sloužit ke kvalitnějšímu proškolování dětských pacientů a jejich rodičů a tím i k lepší kompenzaci chronické choroby dítěte.
PSYCHOSOCIÁLNÍ ASPEKTY ŽIVOTA DĚTÍ S METABOLICKÝMI VADAMI
VÁVRŮ, Jana
Bakalářská práce ,{\clq}Psychosociální aspekty života dětí s metabolickými vadami" se zabývá problematikou dědičných metabolických poruch. Jsou zde propojeny teoretické poznatky s příklady ze života jedinců postižených dědičným metabolickým onemocněním. Hlavním cílem léčby a péče o jedince s diagnostikovanou dědičnou metabolickou poruchou je pomoci mu dosáhnout optimálního rozvoje během dětství a maximální nezávislosti, sociální integrace a sebeúcty v adolescenci a dospělosti. Těchto cílů lze dosáhnout pouze díky multisystémovému přístupu. Teoretická část práce popisuje dědičnost, klinické příznaky, diagnostické metody a léčbu dědičných metabolických poruch. Dále se podrobněji zabývá fenylketonurií, objasňuje mechanismus jejího vzniku, screening, projevy, léčbu, prognózu a také materiální fenylketonurie. V následující stati shrnuje teoretické poznatky o osobnosti chronicky nemocného dítěte, jeho psychických potřebách a sociálních vztazích. Zabývá se také výchovnými postoji rodičů, jejich strategiemi při zvládání zátěžových situací, postojem blízkého okolí a společnosti. Nastiňuje psychické a sociální důsledky chronického onemocnění. Pro vypracování výzkumné části bakalářské práce bylo využito kvalitativního výzkumu technikou kasuistik, analýzy osobních dokumentů a řízeného rozhovoru. Výzkumný soubor tvořilo 7 dětí, ve věku 6 {--} 16 let, žijících v jižních Čechách, s diagnostikovanou dědičnou metabolickou poruchou {--} fenylketonurií,. Cílem práce je zjistit, jak žijí děti s dědičnou metabolickou poruchou a jejich rodiny, co nejvíce zasahuje do jejich života, jaká je informovanost o nemoci a zda jim tato choroba přinesla nějaká pozitiva či pouze negativa. Výzkumné otázky jsou: metabolická porucha zasahuje do života dítěte, onemocnění má vliv na život celé rodiny, při dodržování určitého režimu se dítě s metabolickou vadou může chovat jako jeho zdraví vrstevníci. Výsledek této práce by mohl sloužit jako podklad pro zdokonalení komplexní péče o děti s metabolickými vadami a jejich rodiny.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   začátekpředchozí21 - 25  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.