Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2,103 záznamů.  začátekpředchozí2094 - 2103  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.13 vteřin. 








Postavení dítěte s handicapem v kolektivu předškolních dětí.
HOLKUPOVÁ, Martina
Předkládaná bakalářská práce nese název ?Postavení dítěte s handicapem v kolektivu předškolních dětí?. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická se člení na tři kapitoly. První kapitola popisuje vývojové zvláštnosti předškolního věku, druhá část se zabývá problematikou mentální retardace, její charakteristikou, etiologii a klasifikací. Přibližuje psychické zvláštnosti mentálně postižených dětí a jejich edukaci v běžné i speciální mateřské škole. Třetí část se věnuje problematice slepoty, jejímu rozdělení a etiologii. Přibližuje diagnózu anoftalmií, zaměřuje se na vývojové odlišnosti slepého dítěte předškolního věku a jeho edukaci. Praktická část přináší výsledky kvalitativního šetření. Metody použité v tomto šetření jsou pozorování, projektivní a sociometrická metoda. Předmětem šetření bylo zjistit postavení dvou těžce handicapovaných dětí v kolektivu dětí intaktních, sledování typických projevů chování těchto dětí a jejich možný vliv na vztahy ve třídě.

Vstup dítěte do mateřské školy
ČARKOVÁ, Markéta
Tato bakalářská práce se zabývá vstupem dítěte do mateřské školy a možnými adaptačními problémy. Teoretická část je zaměřena na dítě zahajující docházku do mateřské školy, mapuje různé druhy mateřských škol u nás, ukazuje, jak probíhá adaptace dítěte na mateřskou školu a upozorňuje na nejčastější problémy, které při ní mohou nastat. Praktická část se zabývá výzkumným šetřením, na jehož základě upozorňuje na možná úskalí adaptačního procesu dětí vstupujících do mateřské školy. Ten je hodnocen z pohledu rodičů, předškolních pedagogů i dětí.

Vliv mateřské školy na dítě
KRŽOVÁ, Lenka
Záměrem této bakalářské práce je zjistit, jaký vliv má mateřská škola na naše děti. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se zabývám vývojem dítěte v předškolním věku, hrou, výchovou v rodině a mateřskou školou. V praktické části zjišťuji, do jaké míry se rodiče podíleli na adaptaci dítěte do MŠ a jak se dítě zlepšilo v dovednostech, schopnostech a socializaci po nástupu do mateřské školy. Praktická část je založena na kvalitativní metodě s dotazníkem.