Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 198 záznamů.  začátekpředchozí189 - 198  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Porovnání metod výpočtu vodní eroze.
MURČO, Tomáš
Bakalářská práce se zabývá porovnáním metod výpočtu vodní eroze. Cílem je shrnutí dostupných poznatků, týkajících se problematiky vodní eroze. Jsou zde uvedeny vybrané metody jak pro výpočet průměrného ročního odnosu zemin, tak vybrané modely pro výpočet okamžitého odnosu zemin. Dále jsou zde uvedena možná protierozní opatření, díky kterým je možné účinek eroze alespoň zpomalit, nikoli úplně zastavit.
Popis a analýza metod používaných v projektu "Orientační dny" ve Fryštáku
CHODIL, Karel
Diplomová práce si klade za cíl popsat a analyzovat metody, které se využívají v programu interaktivních kurzů v rámci projektu Orientační dny ve Fryštáku. Snaží se popsat šest základních metod, které tvoří metodickou kostru těchto programů. Jsou to metoda animace, zážitková pedagogika, hraní rolí ve výchově, narativní metody, evaluační metody a skupinové učení. Praktickou část práce tvoří analýza konkrétního programu jednoho kurzu. U každé aktivity zařazené v tomto programu je stručná charakteristika a zacílení aktivity. Jednotlivé programové bloky jsou poté analyzovány z metodického hlediska a je dále odkazováno na text v první části práce.
Zájem a využití alternativních metod za porodu
ZWETTLEROVÁ, Andrea
Slovník cizích slov o alternativě říká, že se jedná o možnost volby mezi dvěmi nebo více možnostmi. Předpokladem tedy je určitá možnost výběru. Slovní spojení alternativní metody za porodu reaguje na situaci, která existovala do dob nedávných jenž nebyla respektována individuální přání rodičky, kdy se i do fyziologického, normálně probíhajícího porodu zasahovalo. V mé bakalářské práci jsem se zaměřila, jaký mají zájem rodičky o alternativní metody za porodu a zda mají možnost je využít. Pro získání nevyhnutelných informací k dosažení cílů a zpracování dat byla použita kombinace kvantitativního a kvalitativního výzkumu pomocí dotazníku a rozhovoru. Sběr informací probíhal v nemocnici v Jindřichově Hradci a.s.. Sledovaným souborem byly těhotné ženy, které se rozhodly rodit v jindřichohradecké porodnici. Dále porodní asistentky, které pracují na porodním sále v jindřichohradecké nemocnici. Výzkum probíhal na základě tří stanovených cílů, tří hypotéz, tří výzkumných otázek. Z výzkumu vyplynulo, že všechny cíle jsou splněny, hypotézy potvrzeny a výzkumné otázky zjištěny. Získaná data mohou být prospěšná v první řadě pro studenty, kteří pracují na Zdravotně sociální fakultě. Porodním asistentkám, které mají zájem o alternativní metody v průběhu porodu. V neposlední řadě by mohly být zjištěné výsledky užitečné pro jindřichohradeckou porodnici za účelem orientace o jaké alternativní metody za porodu mají rodičky zájem. Dnešní moderní porodnictví mimo jiné klade důraz na vytvoření mimořádné události v životě rodiny, kterou narození děťátka rezolutně je. Krásné vzpomínky zůstanou nejenom rodičce, ale i jejím blízkým.
Integrace dětí s autismem do školy
MATASOVÁ, Kateřina
Integrace dětí s autismem do školy V teoretické časti bakalářské práce vymezuji, na základě odborné literatury, symptomy a dílčí syndromy autistického spektra. Dále se zaměřuji na pojem integrace a na popis institucí pro vzdělávání dětí s autismem. Na závěr teoretické části uvádím metody, které se využívají při práci s dětmi s autismem. Cílem mé práce je zjistit, jak zvládají vzdělávání dětí s autismem pedagogové, jaké v něm vidí překážky a naopak pozitiva. Jako výzkumné otázky jsem si stanovila: {$\bullet$} jaké jsou cíle vzdělávání dětí s poruchou autistického spektra z pohledu pedagoga {$\bullet$} jaké potřeby mají děti s poruchou autistického spektra při vzdělávání z pohledu pedagoga {$\bullet$} jak se s prací vyrovnávají pedagogové Výzkumná část mé bakalářské práce je zpracována na základě informací získaných formou rozhovorů a pozorování. Jedná se o kvalitativní výzkum za použití metody dotazování a pozorování a techniky sběru dat pomocí strukturovaného rozhovoru. Výzkumným souborem jsou pedagogové základních, speciálních a praktických škol v Českých Budějovicích, kteří pracují s dětmi s poruchou autistického spektra. Rozhovor byl veden se čtyřmi třídními učiteli, třemi asistentkami pedagoga a jednou osobní asistentkou. Výzkum probíhal na čtyřech různých školách, navštívila jsem dvě základní školy a dvě základní školy speciální. Kontakty na školy, kde jsou integrováni žáci s poruchou autistického spektra, mi byly poskytnuty Speciálně pedagogickým centrem v Českých Budějovicích. Docházím k závěru, že všichni dotázaní učitelé se zajímají o problematiku autismu a na základě svých znalostí jsou schopni definovat cíle vzdělávání svých žáků a ve většině případů naplnit jejich potřeby při výuce. Přiznávají, že práce s dítětem, které trpí poruchou autistického spektra je náročnější, ale berou to tak, že to k jejich práci patří. Domnívám se, že to, jak učitelé zvládají vzdělávání dětí s autismem, záleží na jejich znalostech a možnostech své vědomosti plně využít v praxi. Jako velké pozitivum na své práci učitelé spatřují spolupráci s rodinou, jsou závislí na informacích od rodičů. Zájem rodičů může být pro učitele motivující k další práci, proto se domnívám, že je tato spolupráce nepostradatelná. Myslím, že by bylo vhodné, aby všichni rodiče byly informováni o seminářích a setkáních pořádaných speciálně pedagogickým centrem, případně aby taková setkání byla organizována pravidelně v rámci každé třídy. Jedinou překážkou úspěšného vzdělávání dětí s autismem je samo postižení, ze kterého vychází všechny zmíněné problémy. Podle pedagogů se však s každým problémem dá pracovat právě proto, že ví, z čeho pramení. Domnívám se, že i tato překážka se dá překonat tím, že se možným problémům bude předcházet za pomoci rodiny, popřípadě dalších odborníků.
POROVNÁNÍ VÝCHOVNÝCH SYSTÉMŮ VYBRANÝCH ALTERNATIVNÍCH ŠKOL S PREVENTIVNÍM SYSTÉMEM DONA BOSKA
LAŇKA, Jiří Ignác
Práce pojednává o výchově jako systému, zvláště pak o výchovném systému svatého Jana Boska. Ten je pak porovnáván s výchovnými systémy vybraných alternativních škol, které svou podstatou velmi lidsky přistupují k duši dítěte. Cílem bakalářské práce je porovnání vybraných problematik, které se autorovi jeví jako významné. Jedná se o určení cílové skupiny, vůči které je výchovný systém zaměřený, výchovné metody, sledované cíle výchovného působení a edukační prostředí. Rovněž bude sledován vztah systému ke křesťanské víře.
Kantův vliv na Brezinkovo pojetí výchovy
HÖLZEROVÁ, Libuše
Práce se zabývá vlivem Kantovy německé klasické filosofie jako jedním z možných zdrojů filosofie výchovy na Brezinkovo pojetí výchovy. Účelem práce je deskripce Brezinkovy filosofie výchovy a nalezení základních styčných bodů mezi Kantovým Brezinkovým pojetím výchovy. Pro první kapitolu je stěžejní deskripce Brezinkovy filosofie výchovy, včetně jeho pohledu na pedagogiku, výchovu, výchovné činitele. V této části je možno naleznout komparaci koncepcí cílů Brezinky a Deweye. Druhá kapitola je věnována osobě Kantově, myšleno jeho filosofii a pohledu na výchovu. Pro třetí kapitolu je nejdůležitější krátká komparace Brezinkovy a Kantovy koncepce výchovy. Za styčné body považuji náhled na pedagogiku, cíle, pojetí ideálu, aj. Taktéž poukazuji na Kanta jako jednoho z důležitých zdrojů pro Brezinkovo smířlivé pojetí filosofie výchovy.
Metody ochrany nemocnice před teroristickým útokem chemickými látkami
DOUBEK, Ladislav
Anotace Pro bakalářskou práci jsem si zvolil téma {\clqq}Metody ochrany nemocnice před teroristickým útokem chemickými látkami``. V současné době se jedná o vysoce aktuální téma, protože terorismus je dnes globální problém. Celosvětová spolupráce v boji proti terorismu je dnes životní nutností. Obsahem práce je stručný popis terorismu, který se stává fenoménem dnešního světa se zaměřením na terorismus chemický, stručný popis látek zneužitelných v chemickém terorismu, jejich charakteristika a je zde zmíněna také prevence o ochrana před těmito látkami. V dalších kapitolách práce popisuje současný stav připravenosti orgánů krizového řízení na možný útok chemickou látkou v nemocnici, jednotlivé úkoly složek Integrovaného záchranného systému, přes individuální ochranu a možnosti dekontaminace. Součástí práce je i nástin teroristického útoku v objektu nemocnice. Zde bych chtěl upozornit, že tento nástin slouží pouze pro dokumentaci zrůdnosti terorismu jako takového a zvláště terorismu v prostoru, kde lékaři se zdravotnickým personálem ošetřují pacienty, kteří potřebují lékařskou pomoc. Bakalářská práce dále zahrnuje také obecně zpracovaný plán krizové připravenosti nemocnice středního typu spolu s krizovými legislativními normami a zákony. V neposlední řadě je v práci zmíněna i připravenost státní správy. Následuje srovnání nemocnic středního typu s Ústřední vojenskou nemocnicí v Praze, která zde slouží jako vzorová nemocnice, kde je připravenost na teroristický útok chemickou látkou podle mého názoru nejvyšší v České republice. Závěrem práce je analýza a zhodnocení komplexní hypotézy: {\clqq}Zda krizové řízení a s tím související ochrana nemocnic je připravena na teroristický útok chemickými látkami``.
Nástroje a metody používané při výběrovém řízení
Merunková, Helena ; Šikýř, Martin (vedoucí práce) ; Stříteský, Marek (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou nástrojů a metod používaných při výběrovém řízení a následném porovnání teorie s praxí ve společnosti ČSOB. Důraz je kladen na určení předností a nedostatků jednotlivých nástrojů a metod. Součástí je i dotazníkové šetření na spokojenost zaměstnanců s celkovým procesem výběrového řízení. Diplomová práce se skládá ze 7 kapitol.
Využití metody UCP (Use Case Point Analysis) k odhadům pracnosti vývoje SW
Staněk, Miroslav ; Stanovská, Iva (vedoucí práce) ; Zelenka, Ivo (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá přehledem vybraných metod k odhadování pracnosti vývoje SW (Software). Cílem práce je přiblížení a vysvětlení postupu výpočtu některých metod, přičemž hlavní důraz je kladen na metodu UCP a další metody založené na modelu. Zmíněná metoda UCP je v této práci aplikována na praktickém příkladu, jehož realizace přináší pochopení principu nastavení jednotlivých vah faktorů a demonstruje vliv všech faktorů na výsledný odhad pracnosti. Veškeré informace o metodách jsou použity na základě předchozího důkladného studia dostupné literatury a informačních zdrojů. Získané znalosti jsou taktéž použity při realizaci praktického příkladu.
Finanční analýza podniku Škoda Auto, a. s.
Dolníčková, Aneta ; Cimický, Jan (vedoucí práce) ; Pecka, Aleš (oponent)
Cílem této bakalářské práce bylo provést finanční analýzu podniku Škoda Auto, a. s. v letech 2005 až 2007, a posoudit tak její finanční zdraví. Práce je rozdělena na dvě základní části: metodologickou a praktickou. První část uvádí čtenáře do problematiky finanční analýzy, specifikuje její předmět a cíl, popisuje její uživatele a potřebné zdroje pro její sestavení. Dále jsou zde vysvětleny základní pojmy, které s finanční analýzou bezprostředně souvisí, a základní metody pro její vypracování. Druhá, praktická část, se zabývá konkrétními výpočty a výsledky finanční analýzy. Nejprve je představena společnost Škoda Auto, a. s., její hlavní činnost, organizační struktura a její více než stoletá historie. Následně jsou použité poznatky z teoretické části aplikovány na danou společnost a dosažené výsledky interpretovány. Závěr práce obsahuje shrnutí výsledků celé analýzy, zhodnocení finanční situace podniku a navržená doporučení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 198 záznamů.   začátekpředchozí189 - 198  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.