Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 180 záznamů.  začátekpředchozí170 - 179další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Postavení krizového managementu v organizačních strukturách za běžných a krizových situací se zaměřením na obce s rozšířenou působností v Jihočeském kraji
HORÁKOVÁ, Pavla
Postavení krizového managementu v organizačních strukturách za běžných a krizových situací se zaměřením na obce s rozšířenou působností v Jihočeském kraji Krizový management v obcích s rozšířenou působností je určen zákony České Republiky, je proto předem přesně vymezen. Ovšem ne všude má stejné postavení a stejnou důležitost. Záleží na mnoha okolnostech. Práce začíná úvodem do problematiky, kde je stručně popsána struktura Jihočeského kraje, charakteristika obce s rozšířenou působností a její krizový management. Dále se zabývá krizovým managementem za běžného a krizového stavu, kde rozebírá úkoly jednotlivých orgánu krizového managementu (bezpečnostní rady určené obce, pracovníků krizového řízení, starosty obce s rozšířenou působností, krizového štábu, povodňové komise a jednotlivých odborů městského úřadu) za uvedených stavů. Samotná studie analyzuje zařazení a postavení krizového managementu vybraných obcí, v organizačních strukturách jejich městských úřadů. Informace pro tuto studii byly získávány pomocí dotazníků a rozborem oficiálních www stránek obcí s rozšířenou působností.
Ochrana obyvatelstva v zóně havarijního plánování při radiační mimořádné události na ETE
KULHANOVÁ, Zuzana
Jaderná energie má při výrobě elektrické energie v současné době nezastupitelný podíl. Alternativní zdroje k získání elektrické energie se neustále hledají . Musíme však připustit myšlenku, že určité ohrožení sebou výroba jaderné energie přináší. Na plánování a provádění opatření k ochraně obyvatelstva se podílejí orgány státní správy a samosprávy měst a obcí, složky IZS a další orgány a organizace. Tato práce pojednává o zajištění ochrany obyvatelstva včetně informovanosti obyvatel žijících v zóně havarijního plánování Jaderné elektrárny Temelín. Zda současné havarijní plány spolu s právními normami upravujícími přípravu na řešení radiační mimořádné události jsou dostačující pro zajištění úkolů spojených s ochranou obyvatelstva . Cílem práce bylo zpracování analýzy současného stavu na úseku ochrany obyvatelstva v rámci havarijního plánování a připravenosti kompetentních orgánů státní správy a uzemní samosprávy na řešení mimořádné události včetně stanovení kompetencí odpovědnosti ochranných opatření dle jejich závažnosti na Jaderné elektrárně Temelín. Úkolem bylo zjistit, zda je současná organizační havarijní struktura skutečně sestavena tak, aby byla schopná zabezpečit veškeré úkoly spojené s řešením mimořádných situací. Součástí vyhodnocení stanovené problematiky je i dotazníkový průzkum, který řeší současnou informovanost a připravenost obyvatel žijících v zóně havarijního plánování na radiační mimořádnou událost. Výsledky dotazníkového průzkumu byly vyhodnoceny a zaznamenány do grafické podoby.
Způsoby ochrany obyvatelstva v současnosti
KLIMEŠOVÁ, Jana
Civilní ochrana v ČR prošla od 90. let minulého století velkou přeměnou. Od 1.1 2001 nabyla účinnost nová legislativa.Výkon státní správy ve věcech civilní ochrany byl převeden z působnosti Ministerstva obrany do působnosti Ministerstva vnitra. Působení negativních vlivů má za následek živelní pohromy, průmyslové havárie a vznik dalších mimořádných událostí. Je potřebné nepodceňovat mimořádné události, důsledně se na ně připravit, protože svou vlastní připraveností můžeme lépe překonat strach a paniku, které při takových událostech vznikají.Připravený člověk dokáže reálněji posoudit vzniklou situaci, dokáže pomoci nejen sobě, ale i svým blízkým a sousedům.
Činnost orgánů státu a orgánů územních samosprávných celků při přípravě na řešení mimořádných událostí
HRUŠKA, Jaroslav
V České republice jsou stanoveny v příslušných právních předpisech věcně příslušným orgánům působnosti a pravomoci na úseku bezpečnosti státu nejen v oblasti přípravy na mimořádné události, ale také při jejich řešení. V této bakalářské práci se zabývám rozborem současného bezpečnostního systému České republiky a právního rámce upravujícího zejména přípravu orgánů státu a orgánů územních samosprávných celků, tj. jak obcí tak krajů, na řešení mimořádných událostí tak, abych prověřil, zda je současný právní rámec upravující řešenou problematiku, ale také personální a materiálové zabezpečení přípravy dostačující pro zajištění plnění základních úkolů státu na úseku jeho bezpečnosti. V jednotlivých článcích bakalářské práce analyzuji dostupné zákony a dokumenty související s bezpečnostním systémem České republiky a provádím nejdříve analýzu bezpečnostního systému ČR s poukázáním na jeho legislativní vývoj s uvedením přehledu příslušných právních norem. Pro ujasnění problematiky se zabývám také identifikací bezpečnostních rizik, která mohou vést ke vzniku mimořádných událostí a charakterizuji nejen mimořádnou událost, ale také jednotlivé skupiny rizik. Na základě těchto specifikací se ve své práci věnuji vymezení působností a pravomocí jednotlivým orgánům státu v celém systému, zejména při přípravě na řešení mimořádných událostí a poté obdobně vymezení působností a pravomocí jednotlivým orgánům územních samosprávných celků. Na základě provedených analýz ve své práci zmiňuji problémy, které se vyskytují v řešené problematice zejména při praktickém uplatnění jednotlivých právních norem. Pro zabezpečení jednotného postupu při přípravě na řešení mimořádných událostí je nutné sjednotit a upřesnit ve stávající legislativě zejména pojmy, doplnit kompetence a odpovědnosti některým prvkům bezpečnostního systému ČR, zejména obcím s rozšířenou působností a dořešit nejednotnou územní působnost některých spolupůsobících složek integrovaného záchranného systému.
Ochrana obyvatelstva jako součást integrovanného záchranného systému
HOLEJŠOVSKÝ, Jan
Bakalářská práce na téma {\clqq}Ochrana obyvatelstva jako součást integrovaného systému`` je rozdělena do několika částí, které souhrnně tvoří materiál, který poskytuje informace o ochraně obyvatelstva jako součásti integrovaného záchranného systému. Toto byl jeden z cílů této práce. V první části je popsán integrovaný záchranný systém a uvedena základní legislativa, která je s ním spojena. Ve druhé části je popsána ochrana obyvatelstva, základní legislativa, která s ní souvisí, pojmy s ní spojené a základní organizační a technické opatření ochrany obyvatelstva. V dalších dvou kapitolách je popsáno zařízení civilní ochrany a Institut ochrany obyvatelstva. Součástí práce je také vyhodnocený anonymní dotazník, který byl zaměřen na zjištění znalostí zkoumaného souboru v oblasti ochrany obyvatelstva. Toto byl další z cílů práce. V souvislosti s bakalářskou prací byly stanoveny dvě hypotézy: 1. Obyvatelstvo má dostatečnou možnost získávat informace o zásadách správného chování při vzniku mimořádné události a krizových stavech, zná základní formy pomoci a svépomoci při ohrožení nebo vzniku mimořádné události či krizového stavu. Tato hypotéza byla potvrzena. 2. Mezi obyvateli stále zůstává povědomí ochrany obyvatelstva dle zásad ochrany před rokem 1989. Také tato hypotéza byla potvrzena.
Možnosti zneužití chemických otravných látek proti civilnímu obyvatelstvu
SVOZILOVÁ, Jana
Možností jak zneužít bojové otravné látky proti civilnímu obyvatelstvu je nespočet. Ve své bakalářské práci jsem se zabývala úrovní ochrany civilního obyvatelstva po teroristickém útoku s použitím jedné z vybraných nervově paralytických látek (NPL), a schopností integrovaného záchranného systému (IZS) řešit takto vzniklou situaci. Nervově paralytické látky (NPL) patří mezi bojové otravné látky a jsou charakteristické svou vysokou toxicitou. Jejich nebezpečnost přitahuje pozornost osob nebo skupin, které je mohou použít jako nástroj k prosazování vlastních zájmů. Zneužití NPL proti civilnímu obyvatelstvu by si vyžádalo velké ztráty na životech. Současný stav ochrany obyvatelstva v souvislosti s terorismem a to v rámci ČR, NATO a EU a informace o NPL a chemických zbraní jsem čerpala z dostupné literatury a internetu.. Teroristický útok jsem simulovala v budově nádraží v Českých Budějovicích. Za spolupráce HZS Jihočeského kraje (JčK) jsem vypracovala plán řešení zásahu. Formou dotazníků jsem provedla průzkum znalostí problematiky nervově paralytických látek u příslušníků Hasičského záchranného sboru Jihočeského kraje a členů Zdravotnické záchranné služby České Budějovice. Na základě vyhodnocení dotazníků a popisu řešení zásahu jsem zhodnotila celkový stav připravenosti složek IZS. Na závěr jsem navrhla několik možných způsobů, jak ztráty na životech civilního obyvatelstva při takto vzniklých situacích snížit ještě více na minimum.
Opatření ochrany obyvatelstva v případě vzniku zvláštní povodně na vybraném vodním díle III. kategorie
JAROLÍN, Tomáš
Tématem mé diplomové práce je {\clqq}Opatření ochrany obyvatelstva v případě vzniku zvláštní povodně na vybraném vodním díle III. kategorie.`` Zvláštní povodeň je povodeň způ{$\neg$}sobená poruchou či havárií (protržení hráze) vodního díla vzdouvajícího či kumulujícího vodu nebo nouzovým řešením kritické situace na vodním díle vyvolávající vznik mimořádné události (krizové situace) na území pod vodním dílem. K zpracování mé diplomové práce jsem si vybral vodní dílo odkaliště Hodějovice, jehož vlastníkem a provozo{$\neg$}vatelem je Teplárna České Budějovice a.s.. V případě vzniku zvláštní povodně by byly ohro{$\neg$}ženy místní části Českých Budějovic, Mladé a Nové Hodějovice. Aby bylo zabráněno zbyteč{$\neg$}nému poškození zdraví či dokonce ztrátám na životech, bylo nutné vypracovat Plán ochrany území pod vodním dílem před zvláštní povodní. Mým úkolem bylo zhodnotit dostatečnost této dokumentace a případně ji místním šetřením a analýzou dokumentů doplnit o potřebné údaje a navrhnout další ochran-ná opatření.
Ochrana obyvatelstva v případě teroristického útoku a havárie s únikem nebezpečných látek
MARYŠKA, Václav
Ochrana obyvatelstva v případě teroristického útoku a havárie s únikem nebezpečných látek Svou bakalářskou práci zpracovanou na téma Ochrana obyvatelstva v případě teroristického útoku a havárie s únikem nebezpečných látek rozděluji do dvou částí. V teoretické části se zabývám vývojem ochrany obyvatelstva v ČR, jakožto základním elementem ochrany obyvatelstva před nebezpečnými látkami, jejím dělením a jejími základními úkoly, dále zde popisuji druhy a příklady mimořádných událostí (teroristický útok, únik nebezpečných látek ve vztahu k zásadám chování obyvatelstva). Praktická část je zaměřena na zjištění informovanosti občanů o ochraně obyvatelstva v případě teroristického útoku a havárie s únikem nebezpečných látek. Cílem mé práce je potvrzení nebo vyvrácení následujících hypotéz. Občané mají dostatečnou možnost seznámit se s problematikou ochrany obyvatelstva v případě teroristického útoku a havárie s únikem nebezpečných látek. Občané znají zásady správného chování v případě mimořádných událostí. Dále sestavení materiálu poskytujícího souhrnné informace o zásadách chování obyvatelstva při havárii s únikem nebezpečných látek. Uvést přehled možných nejčastějších a nejnebezpečnějších látek, jejich hlavní účinky a základní vlastnosti, které se uplatňují při haváriích. Objasnit některé základní způsoby výstražného označování nebezpečných látek. Zpracovaný materiál bude nabídnut učitelům této problematiky k využití při výuce dle pokynu MŠMT č. j. 12050/03-22 ze dne 4. března 2003. Ke zpracování praktické části byla využita forma dotazníku. Dotazník obsahoval dvacet pět otázek. První čtyři otázky jsou zaměřeny na charakteristiku zkoumaného souboru respondentů (pohlaví, věk, vzdělání, velikost bydliště). Následující otázky již byly zaměřeny na zjištění informovanosti občanů Jihočeského kraje o ochraně obyvatel v případě teroristického útoku a havárie s únikem nebezpečných látek. Výzkum probíhal v měsících leden a únor roku 2007. Celkem bylo rozdáno 120 dotazníků. Výzkumný soubor tvořili občané Jihočeského kraje. Výzkumu se zúčastnilo 120 respondentů, kteří byli náhodně vybráni. Z výsledků praktické části lze říci, že občané mají, dostatečnou možnost seznámit se s problematikou ochrany obyvatelstva. Zdrojů, kde získat informace, je v dnešní době celkem dost, jen je využít. Ke druhé hypotéze lze říci, že podle mého výzkumu občané mají základní informace o zásadách správného postupu v případě mimořádných událostí. Ale jejich informovanost není na dostatečné úrovni. Věřím, že i tato práce přispěje k rozšíření poznatků o ochraně obyvatelstva, které mohou významně ovlivnit chování obyvatel při úniku nebezpečných látek nebo teroristickém útoku.
Působení škodlivin při mimořádných událostech
ŘEZNÍČKOVÁ, Svatava
Cílem mé práce je provést analýzu působení škodlivin při mimořádné události, provést vlastní dotazníkové šetření s cílem zjistit, jaká je informovanost obyvatelstva o nebezpečných chemických látkách a navrhnout opatření ke zvýšení informovanosti obyvatelstva.
Hrozba teroristického radiačního útoku
RAŠÍNOVÁ, Libuše
Cílem práce bylo posouzení rizika teroristického radiačního útoku včetně popisu účinků ionizujícího záření na člověka a sestavení scénáře možného radiačního útoku. Dalším cílem práce bylo posouzení znalostí žáků, končících povinnou školní docházku, o ochraně člověka za mimořádných událostí s navržením opatření ke zlepšení situace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 180 záznamů.   začátekpředchozí170 - 179další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.