Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,729 záznamů.  začátekpředchozí1678 - 1687dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Preventivní programy zaměřené na šikanu
PULTAROVÁ, Lucie
Abstrakt Bakalářská práce Preventivní programy zaměřené na šikanu obsahuje teoretickou a praktickou část. Teoretická část vysvětluje základní pojmy související s šikanou a prevencí tohoto jevu. Dále informuje o nebezpečnosti jednotlivých forem a stupňů šikany, zásadách diagnostiky a preventivního působení. Seznamuje také s konkrétními preventivními programy a projekty, které byly nebo jsou v České republice realizovány, jsou zde uvedeny informace a základní ideje těchto programů. Zmíněny jsou i jednotlivé organizace zabývající se problematikou šikany. V praktické části jsou předkládány výsledky kvalitativního výzkumu, který se uskutečnil na základních školách v Českých Budějovicích, Třeboni, Zlivi a Nových Hradech. Jako technika sběru dat byla použita analýza volných písemných slohových prací. Respondenty byli žáci 2. stupně zmiňovaných základních škol, kteří vypracovávali výše uvedené volné písemné slohové práce. V těchto pracích měli vylíčit zážitky s šikanou. Cílem práce bylo zmapovat zkušenosti žáků 2. stupně základní školy s šikanou a analyzovat jejich spontánní písemné výpovědi o šikaně, a to pomocí výzkumných otázek, které se zabývaly jednak zkušeností, ale také informovaností žáků o formách šikany a míře nebezpečnosti těchto jednotlivých forem. Vycházeli jsme z předpokladu, že žáci při psaní prací používali projekci, tedy promítali do svých příběhů skutečné zkušenosti. Z výzkumu vyplynuly následující závěry. Respondenti ve svých pracích nejčastěji uváděli jako oběť šikany žáka, po kterém agresor požadoval peníze. Nejčastěji zmiňovaná je smíšená forma šikany, tedy kombinace fyzické a verbální formy. Respondenti popisují, že oběť se s problémem svěřila sama, nebo šikanu nahlásil spolužák, který o ní věděl, a poté se řešila. Pokud byla nahlášena v brzké době, vše dobře dopadlo, avšak jako v pořadí druhá zmiňovaná varianta je uváděno řešení šikany až po zjevném zranění oběti. Výsledky práce poukazují na míru informovanosti žáků 2. stupně základní školy o jednotlivých formách šikany a jejich nebezpečnosti. Poznatky plynoucí z prací by mohly být návodem, jak v podobných situacích postupovat, předcházet jim.
ÚROVEŇ INFORMOVANOSTI A POSTOJE ČESKOBUDĚJOVICKÝCH RODIN K PROBLEMATICE CHOROB PŘENÁŠENÝCH KLÍŠŤATY
LANGEROVÁ, Dagmar
Bakalářská práce se zabývá problematikou 2 nejčastějších chorob přenášených klíšťaty ve střední Evropě - klíšťovou meningoencefalitidou a lymeskou borreliózou. Cílem mé práce je zmapovat informovanost českobudějovických rodin o těchto chorobách a možnostech jejich prevence. Pro sběr primárních dat byla použita technika dotazníku. Cílovou skupinou jsou žáci na vyšším stupni základních škol a jejich rodiče. Ze 110 distribuovaných sad dotazníků bylo pro zpracování využito 63 těchto sad. Po vyhodnocení výsledků byly obě mé hypotézy vyvráceny. Informovanost rodičů o této problematice byla lepší než informovanost žáků, rozdíly mezi oběma skupinami byly ale malé. Českobudějovické rodiny vědí, že riziko nákazy klíšťovou meningoencefalitidou v jižních Čechách je vyšší než v jiných oblastech České republiky. Úroveň informovanosti českobudějovických rodin o této problematice je vcelku dobrá.
Šikana
BURIANOVÁ, Kateřina
Cílem této práce bylo zmapovat zkušenosti, názory žáků a jejich orientaci v problematice šikany. Dále jsem se snažila podchytit ty části problematiky, ve kterých se žáci špatně orientují či jim chybí základní informace. Výzkum byl prováděn na dvou rozdílných základních školách, jedné z města a jedné z vesnice, tudíž mým záměrem bylo i porovnat názory dvou z části rozdílných skupin žáků. První část této práce obsahuje základní teoretické informace o problematice šikany, zahrnující poznatky nejen o šikaně samotné a jejích zákonitostech, ale i o prevenci a řešení. Druhá část práce je zaměřena na zpracování dotazníků získaných od dětí 7. a 8. tříd dvou základních škol.
Drogová závislost a vztahy v rodině
POKORNÁ, Šárka
Práce se zabývá rodinou a drogami. Teoretická část charakterizuje funkční a nefunkční rodinu, její funkce a význam pro dítě. Dále popisuje příčiny drogové závislosti, rozdělení drog na legální a nelegální, prevenci primární, sekundární a terciální. Praktická část obsahuje výzkum drogové problematiky na střední škole. Většina dotázaných má zkušenost s drogou a příčinu vidí v rodinných problémech.
Význam rizikových faktorů u detekce karcinomů mammy
CISÁRIKOVÁ, Štěpánka
SHRNUTÍ Karcinom prsu je nejčastější malignitou u žen a jeho incidence v rozvinutých zemích světa stále stoupá. Je tedy třeba hledat účinné postupy prevence vzniku tohoto onemocnění, zkoumat a navzájem porovnávat všechny rizikové faktory které by mohly, byť jen malou měrou, přispívat k rozvoji tohoto onemocnění. Nezbytností je zajistit dostatečně citlivý screening, zdokonalovat všechny dostupné metody vyšetření a volit účinné metody léčby. Rizikové faktory jsou heterogenním souborem vlivů vnitřního a vnějšího prostředí a různými mechanismy působí na rozvoj karcinomu prsu. Dělíme je na dvě skupiny - faktory behaviorální a dispoziční. Behaviorální faktory jsou ovlivnitelné, dispoziční jsou ovlivnitelné. Cílem mé práce je na základě rozborů rizikových faktorů poukázat na ty, které mohou být významné v preventivní péči před tímto onemocněním. Statisticky jsem vyhodnotila údaje z dotazníků u žen, které onemocněly rakovinou a u skupiny náhodně vybraných žen. Z přehledu vyplynulo, že negativní vliv mají faktory: rakovina prsu v rodinné anamnéze, první porod po 30. roce života a také vliv zevního prostředí {--} oblasti se zvýšenou radioaktivitou podloží. Objektivně a statisticky významné výsledky lze získat pouze dlouhodobým sledováním vybraných skupin žen.
MOŽNOSTI OVLIVNĚNÍ VÝSKYTU ZUBNÍHO KAZU VÝŽIVOU U DĚTÍ V OKRESE BLANSKO
VAŠÍČKOVÁ, Pavlína
Zubní kaz je nejrozšířenější chorobou. Významným obdobím pro předcházení vzniku a vývoji zubní kazu je předškolní a školní věk. Jedna z nejvýznamnějších rolí v ovlivnění výskytu zubního kazu je výživa dětí, nezbytná je také péče o chrup ve vztahu k používání chemických a mechanických prostředků. Velmi důležitá je proto informovanost dětí o prevenci zubního kazu. Výzkumem bylo zjištěno, že výživa dětí v předškolním a školním věku neodpovídá prevenci zubního kazu, celkově jim není zabezpečena správná, kvalitní výživa, přičemž v horší pozici se v tomto směru nachází starší skupina respondentů. V problematice péče o chrup ve vztahu k mechanickým a chemickým prostředkům lze kladně hodnotit jen některé zjištěné skutečnosti - např. používání zubní pasty a fluoru, dostatečná doba čištění zubů, žvýkání žvýkačky, ale ostatní výsledky v této oblasti ukazují na dosti velké procento dětí, u nichž není péče o chrup plně zabezpečena. Informovanost dětí o prevenci zubního kazu ve vztahu k výživě není postačující. Vcelku pozitivní je zájem a podíl rodičů a stomatologa na předávání informací dětem o chrupu, úloha školy je však velmi malá a ze strany pediatra není žádná. Pro zlepšení dané situace, ve věci výživy, péče o chrup, prevence a informovanosti dětí, je nezbytné zvýšit nejen aktivní přístup samotných dětí, ale současně zvýšit odpovědnost rodičů, učitelů a ředitelů škol, stomatologů, pediatrů a sdělovacích prostředků. Význam práce spočívá v získání informací o výživě dětí, péči o jejich chrup a jejich informovanosti ve vztahu k prevenci vzniku zubního kazu.
Problematika závislostí na druhém stupni ZŠ
VLČKOVÁ, Martina
Moje diplomová práce se zabývá problematikou závislostí na druhém stupni ZŠ. Je tvořena dvěma částmi {--} teoretickou a praktickou. V teoretické části rozebírám pojem závislost a charakterizuji jednotlivé typy jako alkoholismus, gamblerství a toxikománii. V mé práci se pokouším stanovit příčiny a podmínky vzniku závislostí, dále se zaměřuji na problematiku, jak se pozná závislost u žáků a co má a může udělat učitel v této situaci. Snažím se zmapovat možnosti a účinnost dosud realizovaných forem prevence. Poté následuje srovnání s jinými státy. V praktické části se soustředím na současný stav vzniklých závislostí na základních školách na druhém stupni v určité lokalitě a pokouším se ho za pomoci metody dotazníku a rozhovoru zmapovat. Snažím se zjistit, zda existuje rozdíl v závislostech mezi velkým městem a vesnicí. Vyhodnocení je doplněno statistickými výpočty.
Účetní podvody, možnosti jejich odhalování a prevence
DICHTLOVÁ, Anna
Cílem diplomové práce bylo rozšířit výsledky bakalářské práce týkající se etiky v účetní profesi. Hlavně pak v oblasti odhalování a prevence účetních podvodů. Zajímala jsem se o etiku v účetnictví, finanční podvody, riziko plynoucí z jejich nedostatečného postihování i o konkrétní oblasti podvodů.Dále jsem zmínila a popsala metody odhalování a prevence podvodů. Mimo jiné interní audit, anonymní informační linky, software, preventivní kontroly, ověřování údajů v životopisech, omezené pravomoci, prověřování transakcí s třetími stranami, vedení příkladem a nulovou toleranci vůči podvodům. Nakonec jsem pomocí online dotazníku zjistila, jaké jsou názory a zkušenosti společností. Mé otázky se týkaly přítomnosti etického kodexu, druhů podvodů, se kterými se společnost setkala a použitých nástrojů prevence. Na základě rozsudků nejvyššího soudu týkajících se hospodářské kriminality jsem popsala také tři konkrétní případy.
Problematika šikany na základní škole, možnosti prevence a řešení
KNÍŽKOVÁ, Jana
Svou práci, která pojednává o problematice šikany, jsem pojala ryze teoreticky. Účel vidím v tom, že ji jakýkoli pedagog, ať už budoucí či stávající, může použít jako pomocné vodítko v momentě, kdy se ocitne v situaci, kdy bude muset tento jev řešit mezi svými svěřenci. Práce je zpracována na základě příslušné prostudované literatury. Opírá se především o publikace autorů zabývajících se touto problematikou a o publikace, které s tímto tématem souvisejí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,729 záznamů.   začátekpředchozí1678 - 1687dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.