Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 201 záznamů.  začátekpředchozí160 - 169dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.04 vteřin. 
Arteterapie u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
MALINOVÁ, Jana
Bakalářská práce se zabývá možností nápravy obtíží dětí jmenované skupiny za pomoci arteterapeutických metod a technik. Teoretická část vymezuje pojem speciální vzdělávací potřeba a charakterizuje a blíže specifikuje některé skupiny dětí, které se k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami řadí. Jedná se o děti se specifickými vývojovými poruchami učení a žáky s výchovnými problémy. Užší výběr je zvolen s ohledem na to, jak děti fungují a jak se projevují ve výuce. Praktickou část práce tvoří dvě případové studie. V nich je prezentován rozbor výtvarné produkce dětí 2. stupně ZŠ dívky se specifickou vývojovou poruchou učení na podkladě zdravotního postižení a dívky s výchovnými problémy vyvolanými emoční deprivací. Hledání typických rysů tvorby těchto dětí a sledování změn ve výtvarné produkci jsou nedílnou součástí práce.
Arteterapie v Domově pro seniory Zahradní Město, Praha 10
ŠUBRTOVÁ, Blanka
Abstrakt Práce pojednává o arteterapii se seniory v pobytovém zařízení Domov pro seniory Zahradní Město, Praha 10. Hlavní důraz klade na psychické prožívání stáří a jeho možné ovlivnění arteterapií u klientů v daném zařízení. V teoretické části je přiblížena problematika stáří, péče o seniory a jejich aktivizaci obecně, dále se pak zaměřuje konkrétně na zařízení DSZM a arteterapii. Součástí jsou názorné ukázky výtvarného projevu seniorů. V praktické části jsou nastíněny cíle arteterapie v DSZM, ukázky používaných technik a metodik, dále jsou představeny práce čtyř klientů, kteří jsou součástí arteterapeutické skupiny. Zda dochází k pozitivnímu ovlivnění prožívání jejich vlastního stáří, dokladují jejich vlastní výpovědi.
Možnosti a meze interpretace v arteterapii
PRÁŠEK, Jiří
Bakalářská práce pojednává o možném uplatnění prostředku interpretace během procesu arteterapeutické léčby. Zabývá se potenciálem, který může interpretační proces v arteterapii nabývat, různými podobami jeho uplatnění a významu pro léčbu. Dále jsou v práci rozpracovány kritéria pro určování pravdivosti interpretací a východiska a předpoklady, které je nutné či doporučené brát v úvahu, pokud má mít interpretační zákrok přínosný, tedy měnící, léčebný charakter. V závěrečné části je rozvedena otázka interpretace symbolů obsažených v kresbě. V úplném závěru je předloženo několik stručných zásad, podle kterých lze interpretační proces v arteterapeutické realitě řídit.
Využití arteterapeutických prvků a technik artefiletiky ve výtvarné výchově na základní škole speciální
MRÁZEK, Luboš
Práce se zabývá charakteristikou systému vzdělávání dětí s mentální retardací v České republice. Následně definuje pojem mentální retardace, předkládá její jednotlivé stupně a blíže charakterizuje jedince se středně těžkým mentálním postižením. Dále popisuje výtvarnou výchovu a speciální výtvarnou výchovu a udává jejich stručnou charakteristiku. Práce definuje pojmy arteterapie a artefiletika, uvádí jejich metody, techniky a cíle. Hlavním tématem je vytvoření souboru speciálních výtvarných lekcí s cílem kompenzovat stupeň mentálního postižení u cílové skupiny dětí. Práce předkládá jednotlivá témata, jejich názvy, cíle, organizaci, formát práce, potřebné pomůcky, zadání a popisuje průběh. Všechna témata byla aplikována do praxe a jsou uvedena v jednotlivých kazuistikách.
Specifika práce s dětmi s ADHD
CVAJNOVÁ, Kateřina
Práce se zabývá možnostmi práce s dětmi s ADHD. Popisuje, jak se neklid projevuje v jednotlivých vývojových obdobích a jak se diagnóza dotkne rodiny. Práce nabízí přístup ve výchovném vedení, další část mapuje možnosti terapie. Charakterizuje jednotlivá zařízení, která nabízí péči o dítě s ADHD, některá se věnují také rodičům. Přílohy obsahují kazuistiky, dvě z nich poukazují na příznivý vliv práce při keramické arteterapii. Třetí kazuistika popisuje maminku s dcerou, mapuje tak využití dostupných služeb v této problematice.
Aktivizační činnosti pro seniory v Rychnově nad Kněžnou
JIROUTOVÁ, Pavla
Bakalářská práce je zaměřena na aktivizační činnosti pro seniory. Dle zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách patří aktivizační činnosti mezi základní činnosti při poskytování sociálních služeb. Teoretická část se skládá z osmi základních kapitol. První kapitola nastiňuje charakteristiku stárnutí a stáří. Následuje sociální práce se seniory, jelikož celá práce se zabývá právě seniorskou populace. Třetí kapitola obsahuje aktivní život seniorů, jeho význam a popis aktivního života v sociálních službách, které senioři využívají. Zbylé kapitoly se zabývají jednotlivými aktivizačními činnostmi, kterými jsou pohybové aktivity, trénování paměti, reminiscence, muzikoterapie a arteterapie. Cílem bakalářské práce je zmapovat aktivizační činnosti pro seniory v Rychnově nad Kněžnou. Dílčím cílem je zjistit přínos aktivizačních činností pro seniory v Rychnově nad Kněžnou z pohledu seniorů. V závislosti na cílech práce jsou nastoleny dvě výzkumné otázky. Hlavní výzkumná otázka zní: Jaké aktivizační činnosti pro seniory jsou poskytovány v Rychnově nad Kněžnou? Dílčí výzkumná otázka zjišťuje, jaký je přínos aktivizačních činností pro seniory z pohledu seniorů. Pro praktickou část bakalářské práce byl zvolen kvalitativní výzkum. Byla použita metoda dotazování a technika polořízeného rozhovoru, sekundární analýza dat a metoda vytváření trsů. Výběrový soubor tvořilo 7 klientů denního a týdenního stacionáře Farní charity v Rychnově nad Kněžnou, kde byl výzkum proveden. Respondenti byli vybráni účelovým kvótním výběrem. Výsledky jsou rozděleny do 2 částí podle výzkumných otázek. První část se týká sekundární analýzy dat organizací, které poskytují aktivizační činnosti pro seniory v Rychnově nad Kněžnou. Druhá část obsahuje subjektivní názory respondentů na aktivizační činnosti nabízené Farní charitou v Rychnově nad Kněžnou v rámci denního a týdenního stacionáře pro seniory. Výsledky jsou rozdělené do částí podle aktivizačních činností. Výzkum ukázal, že aktivizační činnosti pro seniory nabízejí v Rychnově nad Kněžnou dvě organizace ? Sociální služby města Rychnov nad Kněžnou a Farní charita v témž městě. Aktivizační služby, které poskytují seniorům, jsou pohybové aktivity, trénování paměti, reminiscence, muzikoterapie, arteterapie, přednášky, hraní her, zájmové kroužky, výuka cizího jazyka, společenské a kulturní akce. Z výzkumu, který byl proveden rozhovorem s klienty Farní charity v Rychnově nad Kněžnou, vyplývá, že nejnavštěvovanější aktivitou jsou pohybové aktivity a trénování paměti, kterých se účastní všichni dotazovaní. Na otázku, v čem vidí přínos trénování paměti, odpovídali, že si procvičují paměť, jsou v kontaktu s ostatními, dozvídají se nové informace, vyplňují si tak volný čas, nebo je pro ně tato aktivita zálibou. Přínos pohybových aktivit, cítí v procvičení těla. Reminiscence se ukázala také jako oblíbená činnosti. Důvodem je obliba ve vzpomínání. Méně oblíbená aktivita se projevila muzikoterapie a arteterapie. Získané poznatky bakalářské práce bude možno využít jako zdroj informací o aktivizačních činnostech pro seniory v Rychnově nad Kněžnou. Práce bude využita jako zpětná vazba pro zařízení, kde byl realizován výzkum.
Doprovodný program s dětmi v galeriích "Léto s pohádkou"
DEYLOVÁ, Magdalena
Bakalářská práce sleduje problematiku užití artefiletických a arteterapeutických metod u dětí v předškolním věku. První část je zaměřená obecně na teorii dětské kresby z hlediska arteterapie. Ve druhé části se představují animační programy uskutečněné v galerie a rozebírá se obrazový materiál.
Ikonoterapie v léčbě drogových závislostí
MRÁZOVÁ, Anna
Práce se zaměřuje na popis ikonoterapie, terapeutické metody užívané v léčbě drogových závislostí za účelem zvýšení motivace klienta k uzdravení. V první kapitole shrnuje současný přístup k drogové závislosti v České republice, služby poskytované uživatelům drog a směr vývoje protidrogové politiky. Zamýšlí se nad lidskou spiritualitou a přístupy, které ji v léčbě drogových závislostí zohledňují. V další části je ikonoterapie zasazena do teologického kontextu, jelikož vychází z východní křesťanské spirituality. Kapitola obsahuje seznámení s některými pojmy pravoslavné teologie. Je zde z různých hledisek prozkoumán pojem ikona a nakonec je popsáno, jak ikonoterapie v praxi probíhá. V závěrečné části jsou srovnány některé aspekty ikonoterapie s muzikoterapií a arteterapií.
Využití artefiletiky na Střední škole zahradnické
ROHLENOVÁ, Ludmila
Bakalářská práce se zabývá artefiletikou, která představuje jednu z možných metod dosahování cílů ve výtvarné práci na Střední škole zahradnické v Litomyšli. První část práce je zaměřena na teoretické poznatky artefiletiky, které jsou následně využity v druhé, a to hlavní, praktické části. Tato část se zabývá záznamem a výkladem metodické řady na jednotné téma.
Využití arteterapie a artefiletiky při práci s dětmi v MŠ
NIKODÝMOVÁ, Monika
Tato práce by měla přiblížit možnosti využití arteterapie a artefiletiky při práci s dětmi v mateřské škole, především pak užití jejich metod v kontextu sociálním i rodinném. V teoretické části se zabývá specifiky předškolního dítěte z hlediska jeho individuálního vývoje a možností, které se odráží v jeho emoční sféře, hře a zvláště pak ve výtvarném projevu. Vymezuje základní znaky arteterapie a artefiletiky. V praktické části se zabývá případovou studií rodiny v rámci artefiletických a arteterapeutických postupů, dále pak možností využití vlastní projektivní metody.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 201 záznamů.   začátekpředchozí160 - 169dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.