Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  začátekpředchozí16 - 25  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Režisérova (spolu)práce s hercem
Šmíd, Jakub ; POTMĚŠIL, Jan (vedoucí práce) ; MAREK, Pavel (oponent)
Práce se zabývá jednotlivými fázemi spolupráce filmového režiséra s hercem při tvorbě dramatické postavy. Kapitoly se zabývají analýzou scénáře, procesem obsazení herce, různými přístupy ke zkoušení, realizací filmového díla a jeho postprodukcí.
"Pathos" as an ultimate inspiration in the macedonian cinema
Banov, Dimitar ; ANGIOLILLO, Mary Carmel (vedoucí práce) ; Dudková, Jana (oponent)
This thesis aims to elaborate and prove the inevitable existence of the feature of Pathos in Macedonian Cinema, serving as an ultimate and underlying characteristic in film narratives and language. The work will attempt to illustrate and justify the presence of Pathos in over 90 percent of Macedonian Feature Film production as a consequence of the country?s war-political history, and the rooted subordinate mental matrix of the Balkan people, perceiving themselves as oppressed victims of ?other? nations. In order to achieve this, the thesis will take a closer look at the modern history of Macedonia from the beginnings of motion picture existence until today. In addition, the work will analyze 10 feature films from different decades in the Nation?s Cinema with a view toward the use of Pathos and its necessity.
Vztah kognitivní agility, sociální inteligence a vkusu diváka
Zapletal, Vít ; Poláček, Vít (vedoucí práce) ; BLAŽÍČEK, Martin (oponent)
Sociální inteligence a kognitivní agilita konkrétního diváka mohou být spolu s úrovní jeho obecného vzdělání nejdůležitějšími aspekty, jež ovlivňují průběh percepce a výsledné hodnocení díla. Obzvláště u modernistických snímků je výrazná nekompatibilita divákova vnímání a struktury díla důvodem jeho dezorientace a odmítnutí.
Humor v tvorbě Ladislava Smoljaka
Špíglová, Aneta ; SÍLOVÁ, Zuzana (vedoucí práce) ; TICHÝ, Zdeněk (oponent)
Předmětem této diplomové práce je divadelní a filmová tvorba Ladislava Smoljaka. Práce si klade za cíl v jeho rozsáhlém díle objevit shodné prvky a definovat poetiku umělce. Přičemž pozornost je soustředěna především na jeho humor. Dílčí cíl představuje vymezení Smoljakova tvůrčího přístupu vůči Zdeňku Svěrákovi, jeho mnohaletému partnerovi; členovi autorského týmu. Základním nástrojem zkoumání je rozbor inscenací a filmových komedií: Vyšetřování ztráty třídní knihy pro Divadlo Járy Cimrmana, Hymna aneb Urfidlovačka, Fantom realistického divadla Zdeňka Nejedlého pro Studio Jára (později přejmenované Studio Láďa) a Malý říjen pro Divadlo Na Zábradlí. Z filmů to jsou: Jáchyme, hoď ho do stroje!; Marečku, podejte mi pero!; Na samotě u lesa; Kulový blesk; Vrchní, prchni!; Jára Cimrman ležící, spící; Rozpuštěný a vypuštěný a Nejistá sezóna. Získané poznatky se autor pokusil zobecnit a následně využít k definování Smoljakova chápání humoru jako způsobu komunikace; vyjadřování se k problémům týkajících se samé podstaty lidství.
Výtvarná koncepce filmu "The Steel Spring" na motivy románu Per Wahloo "Stalsprangert", vize Sary Bergmark Elfgren na motivy románui Per Wahloo "Stalsprangert, vize postapokalyptického světa ve světové kinematografii.
Jaroš, Tomáš ; NEKVASIL, Ondřej (vedoucí práce) ; KOČÍ, Jindřich (oponent)
Cílem této diplomové práce je zobrazit postapokalyptický svět v konkrétním filmovém návrhu snímku The Steel Spring na motivy románu Per Wahloo "Stalsprangert". Tato práce se skládá ze dvou částí, teoretické a vlastního návrhu. Teoretická část se zabývá definicí žánru science fiction a zobrazením postapokalyptického světa v kinematografii. Rozmanitost rozdílných tvůrčích přístupů ke zpracování tohoto tématu jsem se rozhodl analyzovat na několika vybraných snímcích, kde jsem se zaměřil na jejich výtvarnou stránku, využití atmosfér a filmových prostředí. V druhé části práce jsem na základě předchozí analýzy filmů vytvořil svou vlastní výtvarnou koncepci filmu The Steel Spring.
Fenomén vyprázdněné narace
Böhm, Michal ; BENDOVÁ, Helena (vedoucí práce) ; DOLENSKÝ, Martin (oponent)
Vyprázdněná narace je v současnosti filmovou veřejností hojně užívaný pojem, který ovšem není příliš teoreticky ukotven v literatuře a je s ním tedy mezi uživateli nakládáno velice různorodě a volně. Vyprázdněná narace není pouze specifickým druhem filmové narace, ale zároveň jde o pojmenování výrazného stylu v současné hrané artové kinematografii. Moje práce usiluje o teoretické zpřesnění tohoto pojmu. Vychází proto z jediného článku, který byl u nás dosud o vyprázdněné naraci napsán, a jejíž definici prohlubuje a částečně i rozšiřuje. Hlavní část práce se věnuje hledání výrazových prostředků a filmových postupů, které jsou pro filmy vyprázdněné narace společné a které jsou pak hlouběji zkoumány - zejména pak jejich možný účinek na diváka. Pro filmy vyprázdněné narace je příznačné to, že ačkoli jsou narativní, příběh upozaďují a do centra zájmu se dostává samotná filmová forma. Pro mnoho diváků může být zhlédnutí těchto filmů útrpným zážitkem, ale naopak pro náročnějšího diváka mohou být tyto filmy velice intenzivní kinematografickou zkušeností.
Odraz osobnosti a života Ingmara Bergman a v jeho vybraných dílech mezi snem a realitou
Krsová, Lenka ; VINAŘ, Josef (vedoucí práce) ; SÍLOVÁ, Zuzana (oponent)
Tato práce se zaměřuje na hlavní inspirační zdroje švédského režiséra Ingmara Bergmana, které pramení z jeho osobního života, a na způsob, jakým se odrážejí v jeho divadelní a filmové tvorbě. Při bližším zkoumání filmů jsem zjistila, že v nich lze najít silné opakující se autobiografické prvky. Zajímalo mne, zda pro ně můžeme najít společný výchozí bod v jeho osobním životě. Po důkladném zkoumání především literárních pramenů jsem zjistila, že zásadní pro konstituování režisérovy osobnosti bylo jeho dětství, výchova a komplikované rodinné zázemí. Z něj také pramenily sny, představy a jeho "démoni", kteří jsou v této práci kolektivně představeni jako důležité inspirační zdroje a prostředky, skrz které by se mělo na Bergmanovu tvorbu komplexněji nahlížet. Důraz je také kladen na osobu Augusta Strindberga v Bergmanově životě a jeho Hru snů, která spojuje život a filmovou i divadelní tvorbu švédského režiséra. Tato práce se snaží postihnout, jak se vliv Strindberga na Bergmana projevil v jeho vybraných filmech a divadelní kariéře, která je podrobněji rozvedena. Společné motivy a témata snů, představ a "démonů" obou tvůrců a velký vliv Hry snů na Bergmanovu tvorbu jsou doloženy na jeho dvou bilančních filmech Lesní jahody a Po zkoušce. Vytyčené téma není možné v rozsahu této práce uchopit v celé jeho šíři, proto tato práce poskytuje pouze odrazový můstek pro další hlubší zkoumání. Konkrétně divadelní působení Ingmara Bergmana by si vzhledem k jeho celosvětovému významu zasloužilo podrobněji zmapovat.
Trendy výroby animovaného filmu
Příkaská, Barbora ; RYCHECKÝ, Tomáš (vedoucí práce) ; KALLISTA, Jaromír (oponent)
Ve své práci se snažím o zmapování současné situace a aktuálních trendů z hlediska tvůrčích, finančních a výrobních postupů. Zaměřuji se na filmovou, televizní i ostatní tvorbu. Největší důraz přitom kladu na úhel pohledu producenta. Po úvodní části, ve které se věnuji specifikům animovaného filmu, následují kapitoly zaměřující se na situaci v České republice. Kromě popsání současného dění na scéně animovaného filmu se snažím přiblížit využití principů animace v jiných odvětvích zábavního průmyslu. V poslední části své práce nabízím výstup z rozhovorů s producenty současných animovaných celovečerních filmů. Zajímaly mne okolnosti vzniku filmu, práce se scénářem, přístup k novým technologiím a konkrétní problémy související s realizací.
Cocteaův film Orfeus jako divadlo návrh scénáře
Teheux, Sophie ; MIKEŠ, Vladimír (vedoucí práce) ; TOMÁNEK, Karel, Frant. (oponent)
Následující bakalářská práce vychází na jedné straně z dramaturgického zkoumání kolem scénáře Orfeus, který jsem napsala ve třetím ročníku studia režie a dramaturgie, a na straně druhé z reflexe, která následovala psaní tohoto scénáře. Hlavní část práce se zabývá mýty: význam a role starších a novějších mýtů v dnešní společnosti. Následuje poměrně důležitá část o francouzském básníkovi belgického původu, Henri Michauxovi. Postava tohoto básníka a jeho experimenty s meskalinem jsou základní inspirací k vytvoření postavy mého Orfea. V závěru této práce jsou konfrontované prvotní impulsy a nápady s už konkrétně realizovaným scénářem.
Ke světlým zítřkům. Politická a ideologická propaganda v československých filmech natočených v letech 1948 - 1960
SUDA, Vladislav
Tématem bakalářské práce je politické a ideologické ovlivnění filmové tvorby komunistickým režimem v Československu. Časově se práce soustředí na období let 1948 - 1960. Cílem práce je recepce propagandistických postupů vládnoucího režimu a dobových norem, které byly na tehdejší kinematografii kladeny, na základě zkoumání vybraných filmů. Filmy jsou řazeny podle žánrů. Práce se zároveň pokouší nalézt i snímky, které se dobovým normám vymykaly. Kvůli zasazení do dobového kontextu, jsou stručně shrnuty i události, které měly dopad na běžný život, kulturní politiku a na vývoj kinematografie v tehdejším Československu

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   začátekpředchozí16 - 25  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.