Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  začátekpředchozí16 - 25  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Přístavba základní školy
Kuchařík, David ; Kalánek, Jiří (oponent) ; Ostrý, Milan (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na návrh a vypracování projektové dokumentace přístavby základní školy, která se nachází ve Starém Plzenci. Dokumentace obsahuje náležitosti dle platných předpisů. Návrh vychází z požadavku investora, jež byli zveřejněny v rámci vyhlášení architektonické soutěže. Nová budova o 1 podzemním a 3 nadzemních podlaží tvořící půdorysný tvar písmene Y se nachází na mírně svažitém terénu. V budově se nachází šatny, kuchyň, jídelna, 4 kmenové a 4 odborné učebny a hygienické a technické zázemí. Projekt navrhuje mírnou úpravu stávající budovy v místech napojení přístavby. Tímto návrhem se vyřeší bezbariérová přístupnost obou budov vyjma podkrovní učebny stávající budovy. Projekt dále počítá z druhou stavební fází, výstavbou sportovní haly v areálu školy, kterou se však dále nezabývá. V rámci přístavby je zřízen nový hlavní vstup do budovy z jižní strany. Nosný systém je stěnový. Obvodové stěny jsou tvořeny monolitickým betonem spojeny s betonovými monolitickými vodorovnými nosnými konstrukcemi. Vnitřní nosné stěny jsou z keramických tvárnic. Objekt je zastřešen jednoplášťovou plochou střechou s vegetační vrstvou. Zateplení budovy je řešeno zateplovacím systémem s provětrávanou fasádou. Je zajištěna požární bezpečnost, úspora energie a tepelná ochrana.
Budování představ čísla do 100
Panovská, Lucie ; Hejný, Milan (vedoucí práce) ; Jirotková, Darina (oponent)
Diplomová práce se zabývá porozumění číslům u žáků třetí třídy pražské základní školy. Pro výuku byly kromě učebnice Prodos využívány náměty z řady Fraus, která je zaměřena na rozvoj porozumění matematice. Během roku a půl probíhaly experimenty s žáky celé třídy v běžných hodinách matematiky. Pro diagnostické zpracování bylo vybráno 7 žáků. Experimenty byly zaměřeny na sémantické i strukturální představy čísel. Žáci při nich pracovali individuálně, součástí experimentů byl i následný rozbor prací s žáky. Potvrdil se předpoklad, že žáci využívají i strategie, kterým nebyli vyučováni. Operace odčítání je výrazně náročnější než operace sčítání a to jak u mentální aritmetiky, tak i při písemném počítání. Domněnka, že žáci si vedou lépe v prostředí financí, než v jiných prostředích se nepotvrdila. Bylo pozorováno, že při zadávání slovních úloh je nutno pečlivě zkoumat, zda žáci rozumí slovům a slovním obratům v textu úlohy. Klíčová slova: sčítání, odčítání, rozklad čísla, počítání, matematika, početní strategie
Studium možností zlepšení mrazuvzdornosti betonů
Šafrata, Pavel ; Ťažký, Tomáš (oponent) ; Hela, Rudolf (vedoucí práce)
Předmětem této práce je shrnutí teoretických i praktických poznatků v oblasti mrazuvzdornosti betonu. Z nich plyne, že na odolnost proti cyklickému působení mrazu má vliv celá řada činitelů. Jedná se o vstupní suroviny, technologii výroby, dobu a způsob ošetřování. Vliv příměsí, provzdušnění a velikosti provzdušnění je zpracován a vyhodnocen experimentálně. Pro hodnocení trvanlivosti je podstatný způsob zkoušení, proto je obsahem práce rešerše používaných metod a také praktické porovnání některých z nich. Práce je přínosná z důvodu zavedení požadavku na mrazuvzdornost betonu v prostředí XF1 a XF3 v normě ČSN EN 206 (2014).
Možnosti využití příměsí pro vodonepropustné betony
Roháček, Lukáš ; Voves, Jiří (oponent) ; Hubáček, Adam (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena zejména na příměsi, které mají vliv na vodonepropustnost a další vlastnosti čerstvého a ztvrdlého betonu. Tato problematika je navíc přiblížena krátkou částí týkající se zahraničního výzkumu. Dále se práce zaměřuje na normy a předpisy, které určují, jakých vlastností má beton používající se pro vodonepropustné konstrukce dosahovat a popisuje i problematiku těchto konstrukcí. V praktické části je vyhodnocen vliv popílku, strusky a mikrosiliky na konzistenci, vývin hydratačního tepla, pevnost, vodonepropustnost, mrazuvzdornost a objemové změny betonu.
Optimalizace složení betonů s využitím plniv z recyklovaných betonů
Skriňáková, Eva ; Holák, Michal (oponent) ; Hela, Rudolf (vedoucí práce)
Betón ako stavebný materiál podlieha neustálej inovácii a vďaka pokrokovým technológiám a množstvám výskumov sa jeho vlastnosti stále vylepšujú. Je logické, že čím viac betónu vyrobíme, tým viac odpadu z neho vznikne. Objem tohto odpadu nie je možné donekonečna ukladať na depónie, preto sa v súčasnosti väčšina odpadových hospodárstiev na svete snaží o recykláciu betónovej sute. Samotná recyklácia nie je až takým problémom, táto technológia je už dlhšiu dobu overená, avšak kvalita recyklátu je nesporne jedným z primárnych predpokladov k dosiahnutiu požadovaných vlastností betónu. Proces recyklovania je v podstate „rozbíjanie“ betónu na čiastôčky, so snahou eliminovať cementový tmel na povrchu kameniva. Ideálnym prípadom by bolo vytvoriť povlak dostatočne odolný a pevný na povrchu recyklátu, ktorý by dokonale prilnul k cementovej matrici. Táto diplomová práca je zameraná na vlastnosti betónových recyklátov a spôsoby ich vylepšenia, ako aj optimalizáciu zloženia betónovej zmesi s využitím týchto plnív.
Změna trvanlivosti betonu z recyklovaného betonu variantní adicí silikátových příměsí
Stavař, Tomáš ; Hoffmann, Oldřich (oponent) ; Stehlík, Michal (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou trvanlivosti betonu z recyklovaného betonu variantní adicí silikátových příměsí. O odolnosti betonové konstrukce rozhoduje povrchová vrstva betonu, přes kterou pronikají agresivní plynné a kapalné látky z okolního prostředí. Schopnost této vrstvy propouštět agresivní látky je jedna z nejdůležitějších ukazatelů trvanlivosti betonové konstrukce. V experimentální části budou provedeny testy obvyklými zkušebními metodami ke zjištění aktuálního stavu povrchových vrstev. Tedy testování propustnosti povrchové vrstvy betonu krychle pro vzduch (metoda TORRENT), pro vodu (metoda ISAT), kyselé plyny (hloubka karbonatace urychleným testem v 98% CO2) a doplňkové testy pevností. V závěru bude provedeno zhodnocení pozitivního i negativního vlivu jednotlivých příměsí a množství cementu na trvanlivostní i mechanické vlastnosti betonu z recyklovaného betonu.
Přístavba školy - zdravotně technické a plynovodní instalace
Goroš, Kamil ; Vrána, Jakub (oponent) ; Bárta, Ladislav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá odváděním splaškových a dešťových odpadních vod a zásobování vodou a plynem v přístavbě základní školy. Řešený objekt je dvoupodlažní, nepodsklepený. Teoretická část se zabývá uchycováním potrubí. Technická část řeší vnitřní rozvody zdravotně technických a plynovodních instalací v přístavbě základní školy.
Možnosti využití recyklovaného betonu jako náhrady drobného kameniva v cementových potěrech
Nováková, Iveta ; Brožovský,, jiří (oponent) ; Hubáček, Adam (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá shrnutím poznatků týkajících se využitím recyklovaného betonu jako náhrady drobného kameniva v cementových potěrech. Důraz je kladen zejména na popis a studium vlastností samozhutnitelných cementových potěrů. Jsou zde popsány požadavky na jednotlivé vstupní suroviny a také jednotlivé zkušební metody pro testování potěrů. Část práce je věnována praktickým aplikacím, kdy bylo použito recyklované kamenivo jako částečná náhrada přírodního kameniva při výrobě tohoto druhu kompozitu na bázi cementu.
Slovní úlohy ze základů aritmetiky
MALÁ, Barbora
Tato bakalářská práce s názvem Slovní úlohy ze základů aritmetiky se zabývá učivem páté a šesté třídy základních škol. Hlavní důraz je zde kladen na správnou formulaci zadání úlohy, toho je docíleno ukázkou, jak drobné obměny v zadání mohou mít vliv na průběh řešení dané úlohy. Práce je dělena podle jednotlivých tematických celků, přičemž jednotlivé příklady jsou řazeny podle příslušných ročníků. Práce je od začátku stylizována tak, aby mohla samostatně fungovat jako učební pomůcka. Pro větší pochopení je zde doplnění o množství grafických znázornění a obrázků.
Slovní úlohy ze základů aritmetiky
ŠIMÁNKOVÁ, Zuzana
Bakalářská práce se zabývá učivem žáků 3. a 4. tříd základních škol a její téma je Slovní úlohy ze základů aritmetiky. Práce je zaměřena na slovní úlohy, jejich správnou formulaci, sledování malých změn v zadání úlohy na průběh jejího řešení. Práce je členěna do jednotlivých tématických celků. V nichž jsou příklady řazeny dle obtížnosti. Je koncipována tak, aby mohla sloužit jako učební pomůcka. Pro větší atraktivitu a lehčí porozumění je práce obohacena o řadu obrázků a znázornění.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   začátekpředchozí16 - 25  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.