Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 178 záznamů.  začátekpředchozí159 - 168další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vývoj výtvarného projevu u předškolních dětí (kazuistická studie)
ČERNÁ, Ludmila
Bakalářská práce je zaměřena na výtvarný projev dětí předškolního věku, resp. na jeho proměny v průběhu cca jednoho roku. Teoretická část popisuje předškolní období, výtvarné zobrazení, jeho proměny, důležité mezníky a typické rysy. Zároveň popisuje souvislosti výtvarného projevu s rozvojem v oblasti kognitivní, oblasti motoriky a percepce apod. Praktická část se zabývá výtvarným projevem čtyř předškolních dětí. Sledovány jsou jeho proměny a souvislosti s celkovým vývojem zkoumaných dětí a to formou kazuistické studie.
Vliv změny hraček na hru předškolních dětí
FOŘTOVÁ, Marcela
Bakalářská práce se zabývá vlivem změny běžného sortimentu hraček v nabídku přírodních materiálů na hru skupiny tří až čtyřletých dětí a skutečnou potřebou hraček k jejich hrám. Teoretická část obsahuje charakteristiku hry a hračky předškolního dítěte, jejich historický vývoj a dosavadní poznatky o vlivu hračky na hru dětí. Předmětem praktické části byl experiment spočívající v odstranění všech běžných hraček ve třídě a jejich nahrazení přírodními materiály na dobu dvou týdnů. Posuzována byla zejména reakce dětí na tuto změnu, projevy kooperace, tvořivosti a agresivity. Závěry z pozorování ukazují pozitivní vliv přírodních materiálů na všechny tyto projevy.
Dveře dokořán -proces socializace dítěte ve waldorfské mateřské škole
FRAŇKOVÁ, Veronika
Práce s názvem Dveře dokořán {--} proces socializace dítěte ve waldorfské mateřské škole je věnována procesu socializace dítěte, tak jak je pozorován a zaznamenáván ve waldorfské mateřské škole, kde pracuji. Tento proces je popsán jako děj, na kterém se podílejí učitelky, rodiče i samo dítě. Nezanedbatelnou úlohu hraje nejen utváření přiměřeně podnětného prostředí, ale i důsledné používání metod a forem práce typických pro waldorfskou pedagogiku. V praktické části je na pěti případových studiích procesu socializace dítěte v mé třídě ukázána práce učitelky jako proces vyžadující mnoho času nepřímé práce v podobě pozorování a zamýšlení se nad každým konkrétním dítětem. Výsledkem je utváření si pravého obrazu dítěte, který je používán při rozhovoru o dítěti s kolegyní, na setkání kolegia učitelek waldorfské mateřské školy i waldorfské základní školy. Opominuta není ani důležitost vedení rozhovorů s rodiči. Případové studie jsou ohraničeny dobou přijetí dítěte do mateřské školy a prvním pololetním vysvědčením ze základní školy.
Slavnosti a jejich význam nejen ve waldorfské mateřské škole
HAVLOVÁ, Adéla
Ve své bakalářské práci se zabývám významem slavností v životě mateřské školy. Lidová kultura, odrážející se v prožívaných slavnostech se předává z generace na generaci. Zamýšlím se nad přínosem a uplatněním slavností nejen pro děti ale i pro jejich rodiče. V teoretické části se zaměřuji na výklad pojmů související s tématem, zejména na charakteristiku slavností, souvislost se socializací dítěte, waldorfskou pedagogiku a její stěžejní součást ? slavnosti. V praktické části popisuji slavnosti tak, jak se konají ve waldorfské mateřské škole ve spolupráci s rodiči. V druhé části se zaměřuji na výzkum spolupráce rodiny s mateřskou školou při slavnostech. Výzkum byl proveden dotazovacími metodami ? rozhovory a dotazníky.
Výtvarný projev dětí předškolního věku - kazuistická studie
ŘEHOŘOVSKÁ, Michaela
Bakalářská práce je zaměřena na výtvarný projev dětí předškolního věku, konkrétně posun vývoje ve výtvarném projevu v průběhu jednoho roku. Teoretická část se zabývá předškolním obdobím, dítětem a jeho rozvojem v rámci jednotlivých vývojových oblastí, zejména v rámci výtvarného projevu. Praktická část obsahuje kazuistiky pěti dětí, které jsou zaměřeny hlavně na výtvarný projev těchto dětí a jeho rozvoj, doplněné výtvarnými pracemi vybranými z práce tvořené na dané téma a spontánního projevu.
Vliv dětských televizních pořadů na děti předškolního věku
KADLECOVÁ, Veronika
Tato bakalářská práce se zabývá vlivem dětských televizních pořadů na děti předškolního věku, respektive jejich chování. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí, část teoretickou a část praktickou. Teoretická část je věnována televiznímu vysílání, charakteristice dítěte předškolního věku, působení televize na dítě a dětským televizním pořadům. Cílem praktické části práce bylo zjistit, jakým způsobem ovlivňují dětské televizní pořady chování předškolních dětí, zda na něj mají škodlivý či pozitivní vliv. Výsledky šetření jsou vyhodnoceny a graficky znázorněny.
Výtvarný projev předškolních dětí vyrůstajících v různých typech rodinného zázemí
VONEŠOVÁ, Iveta
Bakalářská práce s názvem ?Výtvarný projev předškolních dětí vyrůstajících v různých typech rodinného zázemí? se snaží zjistit, zda se liší výtvarný projev dětí z úplné či neúplné rodiny. Práce je rozdělena na hlavní dvě části ? teoretická část a praktická část. V teoretické části se věnuje výtvarnému projevu předškolních dětí. Konkrétněji rozvádí vývoj předškolního dítěte z různých hledisek. Dále popisuje vztah předškolního dítěte ke kresbě. V závěru teoretické části jsou stručně popsány faktory, které ovlivňují kresebný projev dětí. V teoretické části práce sleduje rozdíly v kresbě dětí, které jsou z úplné rodiny a dětí, kde chybí jeden rodič. Sledována je grafická úroveň kresby a atributy které jí náleží.
Zjišťování výskytu vadného držení těla předškolních dětí v Mateřské škole v Horažďovicích
PETRUSOVÁ, Lenka
Bakalářská práce se zabývá vadným držením těla předškolních dětí ve věkové skupině 5 - 7 let v Mateřské škole v Horažďovicích. Práce má část teoretickou a praktickou. Teoretická část popisuje pohybový systém, správné a vadné držení těla, typy vadného držení těla. Dětí s vadným držením těla bohužel přibývá a již první známky svalové nerovnováhy můžeme najít u předškolních dětí. Vadné držení těla je závažné onemocnění, které s sebou nese řadu zdravotních následků. Je důležité vést děti k prevenci tohoto onemocnění a nejvhodnější je začít právě v předškolním věku. Druhá část se zabývá výzkumem skupiny dětí a následným zjištěním výskytu vadného držení těla. To je v podstatě i cíl práce.
Školní zralost a diagnostika
VILDOVÁ, Lenka
Práce pojednává o problematice školní zralosti a jejích znacích. V teoretické části je zpracována otázka vhodnosti odkladu školní docházky a příprava dítěte na školní docházku. Prostor je věnován rovněž vývojovému období předškolních dětí a v neposlední řadě jsou zde zmíněny diagnostické metody posuzování školní zralosti, různé v praxi používané testy a jejich hodnocení. V praktické části je proveden výzkum na základě pozorování a zpracování vlastního screeningu a výsledného zhodnocení.
Vliv prostředí na vývoj řeči dětí
VYSKOČILOVÁ, Jitka
Bakalářská práce se zabývá vlivem prostředí na vývoj řeči dětí. Jejím cílem je charakterizovat současné podmínky rodinného prostředí, jež zásadně ovlivňuje rozvoj řeči dítěte v předškolním věku a zjistit, zda dítě, kterému rodiče pravidelně předčítají, dosahuje lepší řečové úrovně či nikoli. Teoretická část práce pojednává o základních názorech na vývoj osobnosti dítěte a zmiňuje se také o některých současných vlivech prostředí na dítě, zejména pak vlivu rodiny a médií. Zpracován je zde vývoj řeči dítěte od jeho narození do konce předškolního období, který je doplněn možnostmi stimulace řeči podle věku, včetně využití knihy jako prostředku k jejímu rozvoji. Praktická část se týká výzkumného šetření, které je zaměřené na předčítání dětem v rodině a řečovou úroveň dětí ve věkové skupině 3 ? 4 let. Zjišťuje, zda má předčítání dětem pozitivní vliv na kvalitu jejich řečového projevu. Z provedeného výzkumu pak vyplývá, že rodiče předčítají svým dětem poměrně pravidelně a že žádné z dětí, kterému je předčítáno každodenně, nedosahuje podprůměrné řečové úrovně.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 178 záznamů.   začátekpředchozí159 - 168další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.