Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 172 záznamů.  začátekpředchozí158 - 167další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Spotřební chování Generace Y v ČR
Charvát, Tomáš ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Skokanová, Dagmar (oponent)
Práce se zabývá spotřebním chováním české Generace Y - lidmi narozenými mezi roky 1977 až 1997. Čtenář se postupně seznámí s aspekty, které zásadním způsobem formovaly obecné vlastnosti této generace. Jedná se především o nástup a integraci moderních technologií do jejich běžného života. Podrobněji se také v rámci spotřebního chování zaměříme na vztah Generace Y a marketingu. Postupně si uvedeme změny, které do této oblasti Generace Y přinesla, a dále doporučení nezbytná pro jejich úspěšné marketingové zacílení vzhledem k charakteristickým vlastnostem a hodnotám, jež jsou jim blízké. V poslední fázi budou v rámci projektu MML - TGI ověřeny či vyvráceny veškeré poznatky o Generaci Y. Výsledkem práce by mělo být shrnutí poznatků o české Generace Y a uvedení všech podstatných faktorů, které ovlivňují spotřební chování této skupiny lidí. Dobrá znalost spotřebitele je koneckonců nezbytná v boji o získání zákazníka.
Analýza nákupních a spotřebních zvyků
Morávek, Jakub ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Skokanová, Dagmar (oponent)
Bakalářská práce se zabývá analýzou nákupních a spotřebních zvyků. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. První se zabývá teoretickou stránkou spotřebního chování a faktory, ovlivňujícími nákupní chování, druhá se věnuje vlastnímu výzkumu a výzkumu MML-TGI, které zkoumají nejčastější projevy nákupního rozhodování a chování.
Aktuální trendy spotřebitelského chování
Mynařík, Jan ; Vávra, Oldřich (vedoucí práce) ; Černá, Jitka (oponent)
Tato práce se zabívá třemi současnými vybranými trendy spotřebitelského chování - přívalem retro produktů a retro marketingem obecně, změnami chování, které se vztahují k elektronickému tržišti a zpřísňujícími se požadavky zákazníků na bezvadný design produktů i služeb. Každý z těchto trendů je detailně popsán, hledány jsou také hnací síly trendů a způsoby, kterými ovlivňují život spotřebitelů. Tyto znalosti jsou pak využity k určení toho, jak mohou být různé skupiny českých spotřebitelů ovlivněny těmito trendy, což dává podnikům vodítka, jak popsané trendy využít ve vztazích se zákazníky a realizovat díky nim tržby.
Marketingová komunikace ve farmaceutickém průmyslu: OTC léky proti nachlazení
Machová, Gabriela ; Lešetický, Ondřej (vedoucí práce) ; Polanecká, Šárka (oponent)
Zhodnocení marketingové komunikace vybraných farmaceutických produktů ze skupiny volně prodejných léčiv určených pro léčbu chřipky a nachlazení prostřednictvím dotazníkového šetření zaměřeného na specifické faktory ovlivňující spotřebitelské chování cílové skupiny zákazníků
Spotřební chování při nákupu oblečení
Dvořáčková, Alena ; Vávra, Oldřich (vedoucí práce) ; Koudelka, Jan (oponent)
Ve své bakalářské práci se zabývám tématem spotřebitelského chování při nákupu oblečení. V teoretické části popisuji chování spotřebitele, faktory, které jej ovlivňují a samotný kupní rozhodovací proces. Praktická část je zaměřená na samotný marketingový výzkum zkoumající zvyklosti spotřebitelů a jejich orientaci v nových trendech. Jako metodu analýzy použiji dotazníkové šetření. Závěr práce tvoří samotná analýza získaných výsledků a jejich možné praktické využití pro marketingové kampaně.
Protektivní faktory ovlivňující užití produktů nosní hygieny.
KROUPOVÁ, Veronika
Tato práce volně navazuje na bakalářskou práci s názvem Vliv reklamní kampaně na prodej zboží farmaceutické firmy a její působení na zákazníka. Teoretickou část jsem vhodně rozšířila o nové poznatky modernější literatury a snažila jsem se najít veškeré protektivní faktory, které mohou ovlivnit užití nebo nákup produktů nosní hygieny. Věnovala jsem pozornost i procesům s tímto souvisejícím, jako je marketing, marketingová komunikace a spotřební chování zákazníka. V souvislosti s následnou analýzou dat jsem nastínila i zdravotní problematiku. V praktické části jsem hodnotila úspěšnost jednotlivých reklamních kampaní v letech 2007 ? 2010 na Nasivin a Sterimar v souvislosti s návazností prodejů na morbiditu chřipek, nechřipkových onemocnění a alergických onemocnění v populaci ČR. Dále jsem analyzovala nákupní zvyklosti zákazníka ? spotřebitele na Nasivin, jak postupuje při léčbě rýmy, a jaké zná značky nosních dekongestantů. V rámci produktu Nasivin a Sterimar jsem analyzovala zákazníka ? lékárníka, jeho vztah ke značce produktu a jeho zvyklosti v doporučování. Data jsem získala z několika zdrojů. Firma Merck Serono poskytla údaje o reklamních kampaních a výsledcích prodejů v letech 2007 - 2010. Agentura pro výzkum trhu Median poskytla data pro analýzu cílového zákazníka. Třetím zdrojem dat byla agentura Stem/Mark, ze které jsem čerpala podklady o nákupních zvyklostech spotřebitelů a zvyklostech lékárníků při doporučování přípravků. Čtvrtým zdrojem dat byl Státní zdravotní ústav s informacemi týkajících se respiračních a alergických onemocnění. Provedenou analýzou jsem zjistila úzkou souvislost mezi prodejem produktů a výskytem respiračních onemocnění, ne však alergických onemocnění. Firma umí vhodně zacílit na typ zákazníka a jeho potřeby a respektuje sezonnalitu produktu. Měla by se zaměřit především na získávání nových zákazníků a pozastavit přechod stávajících zákazníků ke konkurenci. V diskuzi a závěru jsem nastínila i problematiku zdraví, českého zdravotnictví a prevence civilizačních chorob.
Spotřební chování na trhu s finančními produkty
TŘEŠTÍK, Miroslav
Výstupem této diplomové práce jsou váhy jednotlivých parametrů platebních metod, které jsou využity k interpretaci spotřebitelských doporučení a závěru. Spotřebitelský výzkum odhalil, že spotřebiteli nejpoužívanější platební metodou při nákupech v internetových obchodech je dobírka, ačkoliv se nejeví jako nejvhodnější. Místo dobírky lze spotřebitelům doporučit platbu kartou, která má pouze jedinou slabinu a tou je bezpečnost. Tuto slabinu lze ovšem potlačit nákupem u důvěryhodných obchodníků případně kombinací 3 bankami zdarma nabízených produktů. Výsledky diplomové práce by mohly být využity spotřebiteli v orientaci mezi platebními systémy používanými při nákupech v internetových obchodech, ale i samotnými provozovateli těchto obchodů, kterým výsledky přiblíží uvažování současných i potenciálních zákazníků a pomohou tak nabídnou zákazníkům nejvýhodnější platební metody.
Postoje spotřebitelů k problematice udržitelné spotřeby
DALÍKOVÁ, Pavlína
Udržitelná spotřeba, uspokojující jak potřeby současných, tak i budoucích generací, je od roku 1992 takřka všedním pojmem, avšak nakolik se její principy staly součástí našeho životního stylu, zůstává otázkou. V této diplomové práci se zabývám právě touto problematikou. Chování spotřebitelů ovlivňuje celá řada vnějších i vnitřních faktorů, jedním z významných jsou obchodníci resp. jejich praktiky ovlivňující naše spotřební chování. Analyzovaná společnost Tesco Stores ČR, a. s. jde příkladem v souvislosti s udržitelným rozvojem (spotřebou). Jako další posun společnosti v tomto směru v závěru práce navrhuji strategii rozšiřující zavedení věrnostního systému Tesco Clubcard o tzv. zelené body. Ta na jedné straně odměnami podpoří udržitelnou spotřebu zákazníků a zároveň dojde k podpoře dobré image společnosti, rozšíření zákaznické základny i zvýšení tržeb z této kategorie.
Spotřební chování na trhu s tiskovými náplněmi
SULEKOVÁ, Klára
Cílem diplomové práce bylo zjistit chování spotřebitelů při nakupování tiskových náplní do tiskáren a následně jim vybrat za pomoci vícekriteriálního rozhodování vhodné produkty, které bych jim mohla doporučit. Po vyhodnocení výzkumu jsem zjistila, že respondenti nejčastěji vlastní inkoustové multifunkční zařízení. Mezi nejpoužívanější značky tiskáren patří Hewlett Packard, Canon a Epson. Podíl méně významných značek ale za poslední 3 roky klesl. Respondenti nejčastěji nakupují originální náplně v kamenných obchodech a častěji kupují černou tiskovou náplň než barevnou. Hlavním důvodem výběru tiskové náplně je cena, kvalita a dostupnost. Získané informace mi pomohly vybrat vhodné tiskové náplně pro spotřebitele. Zjistila jsem, že na trhu jsou cartridge více dostupné ve srovnání s tonery. Při hodnocení měřitelných atributů (cena, kvalita a šetrnost k životnímu prostředí) jsem vypočítala, že ve většině případů se spotřebitelům vyplatí nákup renovovaných náplní, a to hlavně u zkoumaných cartridgí HP a Canon a u tonerů HP a Epson. U zkoumané cartridge značky Epson jsem zjistila, že z důvodu jejího {\clq}qzačipování`` je její renovace zcela nemožná a proto bych doporučila zakoupit kompatibilní náplň. Neoriginální náplň bych též navrhla zakoupit u toneru Canon.
Testování spotřebních produktů na základě preferencí spotřebitelů
VALDMANOVÁ, Markéta
K dosažení cíle mé diplomové práce jsem použila dotazníkové šetření. Na základě výzkumu jsem chtěla zjistit chování spotřebitelů na trhu při užívání daného produktu a určit důležitost atributů digitálního fotoaparátu pro spotřebitele. Dále mým úkolem bylo stanovit váhy jednotlivých atributů pro vícekriteriální rozhodování. Za pomoci vybrané techniky vícekriteriálního rozhodování porovnat nabízené produkty a na základě zjištěných vah doporučit vhodné produkty pro spotřebitele. Po vyhodnocení výzkumu jsem dospěla k těmto výsledkům. Většina respondentů vlastní digitální fotoaparát a to nejčastěji značky PANASONIC, CANON a OLYMPUS. Největší procento respondentů využívá fotoaparát k záznamu osobně významných okamžiků a to shodně nejčastěji několikrát týdně nebo několikrát měsíčně. Hlavní důvod k výběru nového fotoaparátu je funkce a cena a nejčastěji jsou ochotni utratit mezi 3 001,- - 9 000,- Kč. Preferují černou a stříbrnou barvu digitálního fotoaparátu. Jelikož jsem předpokládala, že budou jisté odlišnosti mezi preferencemi parametrů mezi pohlavím a zkušeností uživatelů, rozdělila jsem si respondenty na jednotlivé segmenty, u nichž jsem dále prováděla výzkum. Pokud bych měla zhodnotit respondenty nejpreferovanější parametry, jsou zde určitě odlišnosti mezi pohlavím a zkušeností uživatelů. Na základě zjištěných největších hodnot vah se dá obecně říci, že všechny segmenty uživatelů preferují parametry šum (citlivost), rychlost fotoaparátu, výdrž baterie rozlišení v megapixelech a optický zoom. Jasně nedůležitým parametrem je možnost tisku přímo z fotoaparátu, který je u všech segmentů na posledním místě v důležitosti. Na základě vícekriteriálního rozhodování a zjištěných vah jsem porovnala 25 digitálních fotoaparátů. Vhodných produktů, které mohu více či méně doporučit jednotlivým segmentů je celkem 7 a to: Canon PowerShot SX1 IS, Panasonic Lumix DMC-FX500, Canon EOS 40D, Canon Ixus 870 IS, Casio EX-V7, Canon EOS 50D, Nikon D300.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 172 záznamů.   začátekpředchozí158 - 167další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.