Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 163 záznamů.  začátekpředchozí153 - 162další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mediální výchova a vliv medií na mládež
LILÁK, Karel
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku mediální výchovy a samotných médií a na zjištění vlivu působení médií na žáky učebních oborů. První část teoretické práce obecně vysvětluje co je mediální výchova, jaký je její význam pro společnost i přínos pro výchovu ve škole. Jsou zde uváděny funkce, typy a cíle mediální výchovy a možnosti komunikace pomocí médií. Druhá část teoretické práce se zabývá základní psychologií mládeže ve věku 17-20 let, popisuje psychický a rozumový vývoj dané skupiny, její charakterové vlastnosti a sociální vztahy. Třetí část teoretické práce se zabývá samotnými médii, jejich dělením a tím, jaký mají vliv na mládež. Zaměřuje se na vliv a působení internetu, televize, počítače a počítačových her. Praktická část bakalářské práce zpracovává výsledky dotazníků, který byl předložen žákům VOŠ, SPŠ automobilní a technické v Českých Budějovicích. Cílem dotazníku bylo zjistit, jak vybraná média (televize, počítač, internet, sociální sítě, knihy a tisk) na mládež působí, jaké místo v jejich životě zaujímají, do jaké míry jsou jimi využívána a upřednostňována.
Využití médií ve výchově dětí a rizika jejich používání
BOUŠOVÁ, Jana
Diplomová práce pojednává o pozitivním a negativním využívání médií - především počítače, počítačových her a internetu dětmi. Cílem této práce je poukázat na to, jak řešit rizika nadměrného používání a internetu dětmi.
Vliv televizního vysílání na míru agresivity dětí mladšího školního věku
RAJNOVÁ, Zuzana
Práce se zabývá vlivem televizního vysílání na míru agresivity dětí mladšího školního věku. Obecně vysvětluje ústřední pojmy, uvádí základní dělení agrese a členění masových médií, přibližuje psychiku dítěte mladšího školního věku, popisuje televizní násilí, jeho formy, negativní a pozitivní vlivy, zdravotní následky nadměrného sledování televize a nastiňuje způsob prevence nežádoucího vlivu televizních pořadů na děti. Na základě získaných teoretických poznatků byly v práci stanoveny tři výzkumné otázky, k jejichž verifikaci byl proveden terénní výzkum mezi dětmi mladšího školního věku a jejich rodiči a dále analýza dětmi nejsledovanějších televizních pořadů. Výsledky výzkumu jsou součástí přílohové části práce.
Současný vliv médií na hru dětí předškolního věku
KRISTOVÁ, Eva
Cílem práce je charakterizovat vliv současných médií na život předškolního dítěte a hledat cesty k eliminaci negativních vlivů. V teoretické části jsou definovány hlavní pojmy - médium, mediální komunikace, mediální produkce a produkt, mediální interpretace, je zde uvedena klasifikace médií, charakterizována současná média a jejich účinky, specifika účinků v předškolním věku a mediální výchova. Současně je zde charakterizována hra dítěte v tomto období jako jeho hlavní činnost a diagnostická metoda. Obsahem praktické části je výzkumné šetření zaměřené na zjišťování vlivu užívání médií na agresivní chování dětí při hře.
Názory pedagogů a žáků na vliv masmédií na rizikové chování dětí a mládeže
HRKALÍKOVÁ, Jana
Děti nemají dostatek životních zkušeností a proto nedovedou pokušení získat nabízený produkt odolat. Reklamní tvůrci představují v reklamách mystifikovaný svět. Pokud rodina dítěte nefunguje tak jak by měla a dítě není informováno ani ve školním prostředí o nebezpečnosti masové komunikace, hrozí, že dítě bude ovlivněno reklamou a bude v ní hledat chybějící pozitivní vzor. Tímto vvzorem se může stát konzument alkoholických nápojů. Reklama představuje konzumenta alkoholu jako člověka vedoucího zdánlivě šťastný život a proto může dítě konzumace alkoholu lákat. Teoretická část je věnována rozdělení masové komunikace a reklam. Jsou zde popsány psychologické aspekty reklamy. Dále zde popisuji několik teorií vlivu médií. Další část je věnována zákonu o reklamě a etickému kodexu reklamy. Zmiňuji se o negativních stránkách reklamy, obzvláště reklamy na alkohol. Opomenuta není ani mediální výchova a její využití. Zaměřuji se na užívání alkoholu u mládeže a na škodlivé účinky alkoholu. Cílem výzkumné části práce je zmapování názorů žáků a jejich pedagogů na osah reklam ve vztahu k alkoholu a následně tyto názory porovnat. Hypotézy zní následovně. Na všech základních školách se vyučuje mediální výchova. Nadpoloviční většina pedagogů souhlasí s tím, že reklamy děti negativně ovlivňují. Nadpoloviční většina žáků sleduje reklamy. Žáci znají reklamy na alkohol. Použita byla strategie kvantitativního výzkumu, technika dotazníku. Dotazníkové šetření bylo provedeno u 60 žáků osmých a devátých tříd Základní školy Lišov a 60 učitelů na pěti základních školách na Českobudějovicku. Vyplněné dotazníky byly vyhodnoceny pomocí elementární statistiky programů SPSS a Excel. Zjistila jsem, že žáci ve velké míře sledují reklamy a nejsou si vědomi toho, že by byl jejich názor do jisté míry formován reklamou. Reklamy na alkohol se žákům líbí. Žáci nejsou dostatečně informováni o škodlivosti alkoholu. Téměř všichni žáci již alkohol konzumovali a mnozí z nich již byli opilí. Učitelé uvádějí, že reklamy nabízející alkohol formují názory dětí. Vítají vyučování mediální výchovy a propagaci reklamy by více omezili.
Média a jejich vliv na delikventní chování dětí a mladistvých
JANOUCHOVÁ, Veronika
Diplomová práce "Média a jejich vliv na delikventní chování dětí a mladistvých" se zabývá studií možného vlivu médií na děti a mladistvé, kteří se dopustili delikventního jednání. Média mají v moderních společnostech zásadní a stále vzrůstající význam, a proto se také stále více diskutuje o jejich vlivu na člověka. Zvláště významnou se jeví oblast vlivu médií na děti a mladistvé. Mezi základní znaky delikventního chování dětí a mladistvých patří mimo jiné vysoká míra ovlivnění vnějšími faktory, včetně vlivu médií. Z tohoto důvodu je snahou diplomové práce propojit tyto dvě specifické oblasti, které jsou v centru pozornosti odborné i laické veřejnosti. Teoretická část práce se nejprve zabývá základními pojmy související s vlivem médií na delikventní chování dětí a mladistvých. Dále je zde popsán vývoj médií, funkce médií, základní znaky mediovaných obsahů a působení médií. Poté je v práci nastíněna oblast legislativy a orgánů upravujících činnost médií stejně jako pojetí mediální výchovy. Následně se autorka zaměřuje na analýzu delikvence dětí a mladistvých, včetně činnosti kurátora pro mládež. Cílem práce bylo získat podrobnější informace o možném vlivu médií na delikventní chování dětí a mladistvých, a z tohoto důvodu byl zvolen výzkum kvalitativního charakteru. Při sběru dat byla využita metoda dotazování realizovaná technikou polostandardizovaných rozhovorů v průběhu května a června roku 2010. Výzkumný soubor tvořily dvě skupiny respondentů. První skupinu představovalo celkem sedm dětí a mladistvých evidovaných kurátorem pro mládež, druhou skupinu tvořilo pět odborníků pracujících s mládeží, která se dopustila delikventního jednání. Navíc byla z dokumentace vedené kurátorem pro mládež vytvořena kasuistika doplňující danou problematiku. Provedený kvalitativní výzkum poté umožnil stanovení šesti hypotéz v závěru práce. Přímý vliv médií na delikventní jednání mládeže se jeví jako sporný, avšak u osob, u kterých je již zvýšeno riziko delikventního chování, může obraz prezentovaný v médiích jejich jednání podpořit. Jako podstatné vidí autorka práce zakomponování mediální výchovy do systému vzdělávání mládeže, která se dopustila delikventního jednání, např. v rámci probačních programů či programů ve středisku výchovné péče. Diplomová práce by měla přispět především ke zpřístupnění, případně rozšíření informací o možném vlivu médií na jedince či společnost zejména v souvislosti s dětmi a mladistvými, kteří se dopustili delikventního jednání. Výsledky výzkumu mohou také sloužit jako pilotáž pro další rozsáhlejší výzkum.
Přístup vychovatele k mediální výchově a počítačovým hrám ve volném čase dětí mladšího školního věku
MORAVCOVÁ, Dagmar
Práce popisuje, jak je možné přistupovat k hraní počítačových her ve volném čase dětí školního věku, a zabývá se významem mediální výchovy ve volnočasové sféře. Zpočátku upřesňuje chápání volného času a jeho funkce. Poukazuje na některé pozitivní i negativní vlivy médií. Dále popisuje klasické počítačové hry a problematiku nadměrného hraní počítačových her a způsoby prevence. Práce se zabývá osobností vychovatele, významem mediální výchovy pro jeho práci. Popisuje filosofii pro děti jako způsob přemýšlení o počítačových hrách s dětmi.
Mediální výchova a její realizace na základní škole.
VOBORNÁ, Blanka
Diplomová práce se zabývá novým vzdělávacím oborem a jedním z průřezových témat, kterým je mediální výchova. Teoretická část vysvětluje pojmy jako jsou mediální výchova, mediální gramotnost, popisuje vývoj oboru a jeho zařazení do českého školství a zaměřuje se rovněž na úlohu mediální výchovy v Rámcových vzdělávacích programech, tzn. jakým způsobem by se měla do výuky zavádět a jaké cíle by měla naplňovat. Praktická část je soustředěna na možnosti výuky vybraných témat mediální výchovy a rozbor odučených hodin. Metodické přípravy mohou sloužit jako pomůcka pro učitele a žáky druhého stupně základní školy.
Média a genderové stereotypy
MACHÁČKOVÁ, Zuzana
Tato práce pojednává o genderových stereotypech v médiích. Práce je rozdělena do dvou částí, z nichž první, teoretická část, vymezuje základní pojmy a sleduje pohledy na gender v reklamě a v médích optikou několika teoretiků {--} mezi hlavními lze jmenovat Ervinga Goffmana, Judith Williamson nebo Liboru Oates-Indruchovou. Současně také v této části nastiňuje problémy mediální výchovy a možnosti realizace praktických cvičení se zaměřením na genderovou problematiku. Druhá část práce je koncipována jako ryze praktická. Skládá se ze sedmi konkrétních návrhů aktivit týkajících se genderových stereotypů v médích, které je možné realizovat ve výuce na základní škole. Praktická cvičení si kladou za cíl rozšířit povědomí studentů o genderových stereotypech prezentovaných médii a současně zjistit, jakým způsobem jsou jimi tyto stereotypy vnímány. V závěru druhé části této práce je popsána reflexe jedné z aktivit, která byla realizována na ZŠ a ZUŠ Bezdrevská v Českých Budějovicích.
Českobudějovická periodika 1918-1939 (se zaměřením na vybranou problematiku)
KŘÍŽOVÁ, Petra
Diplomová práce se zabývá regionálním periodickým tiskem v Českých Budějovicích v meziválečném období. Jejím cílem je zhodnocení funkce regionálních médií a podání přehledu o českobudějovickém novinářství v letech 1918 - 1939. Především je zaměřena na regionální varianty listů politických stran, které blíže charakterizuje. V závěru se pokouší nastínit témata vhodná k zařazení do mediální výchovy na základní škole.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 163 záznamů.   začátekpředchozí153 - 162další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.