Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 162 záznamů.  začátekpředchozí152 - 161další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Stravovací návyky dětí staršího školního věku.
MICHALCOVÁ, Ivana
Tato práce je zaměřena na zjištění stravovacích návyků u dětí staršího školního věku, které studují na druhém stupni základních škol a jejich možné zlepšení návrhem edukačního materiálu. Sledování stravovacích návyků se uskutečnilo pomocí záznamových archů a zúčastnili se ho žáci ze Základní školy v Netolicích. K vyhodnocení záznamových archů jsem použila program E- kalkulačka, který je součástí stránek www.flora.cz. Tato aplikace záznamových archů se uskutečnila v měsíci lednu roku 2009. Výzkumného sledování se celkem zúčastnilo 38 žáků obou pohlaví, ve věku od 11 do 15 let.
Mapování pohybových aktivit u dětí v Českých Budějovicích - prevence obezity
HLADÍKOVÁ, Veronika
Cílem této bakalářské práce je zmapování možností pohybových aktivit ve městě České Budějovice se zaměřením na děti staršího školního věku (11 až 15 let). Teoretická část je věnována otázkám zdraví a zdravého životního stylu, obezity, pohybu a pohybové aktivity ve volnočasových aktivitách mládeže. V práci je též řešen starší školní věk z hlediska fyzických, mentálních a sociálních specifik a vhodné pohybové aktivity pro tento věk. V praktické části práce jsem se zaměřila na popis a analýzu zařízení ve městě České Budějovice, které nabízí pohybovou aktivitu pro tuto věkovou kategorii a nastínila i další možnosti pohybových aktivit. Jednotlivé organizace jsem rozdělila na neziskové, komerční, sportovní přípravky a další neorganizované možnosti pohybové aktivity. Tato práce není zaměřena na popis všech zařízení zaměřených na pohybovou aktivitu pro žáky staršího školního věku, jedná se o přehled možností pohybových aktivit pro tyto děti ve městě České Budějovice.
Vliv sportu na psychický a fyzický vývoj člověka v jednotlivých obdobích života
SLÁDKOVÁ, Jitka
Bakalářská práce se zabývá problematikou vlivu sportu a tělesného pohybu na fyzický a duševní vývoj člověka v jednotlivých vývojových etapách života. Obsahuje stručnou charakteristiku daných životních etap, podává pohled na možnosti, charakter a vliv pohybu a sportu na fyzický i psychický stav člověka.
Rozvoj výtvarné tvořivosti prostřednictvím projektové metody
MACHÝČKOVÁ, Veronika
Práce se zabývá tvořivostí obecně a rozvojem tvořivosti dětí v období dospívání prostřednictvím projektové metody. Teoretická část popisuje pojem tvořivost, její faktory a úrovně. Dále charakterizuje pojmy: tvůrčí činnost, tvorba, tvůrčí myšlení, tvůrčí potenciál a tvůrčí zkušenost. Poté rozebírá význam tvořivosti pro život jedince i pro celou společnost. Charakterizuje také typ tvořivého člověka, popisuje tvořivost pedagogickou a nabízí možnosti, jak tvořivost podporovat. Následující část shrnuje možnosti rozvoje tvořivého myšlení a rozvoje vlastností důležitých pro rozvoj tvořivé osobnosti. Další kapitola se věnuje charakteristice projektové metody. Popisuje její historii a poté se zaměřuje na vztah projektu a problému, vyzdvihuje efekty projektové výuky a její základní principy. Zaměřuje se také na fáze průběhu projektu a přehled typů projektů. V dalších kapitolách je popsán předmět výtvarná výchova, její charakteristika, hlavní cíle předmětu, metody a formy vyučování výtvarné výchovy. Je popsán také vývoj výtvarného projevu a tzv. krize výtvarného projevu. Dále práce popisuje volný čas, výchovu mimo vyučování a její instituce, souvislost volného času s životním stylem a hodnotovou orientací. Poslední kapitola se zaměřuje na období dospívání, zejm. na pubescenci. Praktická část obsahuje popis výtvarného projektu, který je rozdělen do několika tvořivých aktivit. Tato část je zaměřena hlavně na podporu spontánního vyjádření skupiny.
Využití aktivizačních výukových metod při strategii výuky výchovy ke zdraví/duševní hygieny ve vzdělávacím procesu u studentů gymnázia
ČEJKOVÁ, Iva
Tato práce obsahuje navržený ucelený vzdělávací program v rozsahu dvanácti hodin pro výuku výchovy ke zdraví/duševní hygieny s použitím aktivizačních metod. Program byl aplikován a ověřen u studentů na nižším gymnáziu. Cílem navrhovaného programu bylo prozkoumat a popsat význam zařazení výuky výchovy ke zdraví/duševní hygieny do klasické výuky studenta nižšího gymnázia. Jednotlivé hodiny probíhaly formou různých aktivizačních výukových metod. Jednalo se o náhodně zvolenou třídu na Biskupském gymnáziu v Českých Budějovicích. Hlavní vstupní výzkumnou metodou byl zvolen dotazník denních a spánkových rytmů. Hodnocení edukačního procesu probíhalo kvalitativní metodou- pozorováním, z kterého vyšly velice pozitivní výsledky, jak z pohledu aktivity a pozornosti studentů při výuce, tak z pohledu prohloubení znalostí a dovedností v oblasti výchovy ke zdraví/duševní hygieny. Výsledky výzkumu mohou obohatit práce podporující výchovu ke zdraví jak při výuce, tak při jiných aktivitách. Návrh programu probíhal tak, aby z něj mohli čerpat všichni zájemci o tuto problematiku.
Rozvoj kreativity pomocí zážitku u dětí na letním táboře - projekt na motivy Sedmá věž
BALATÁ, Ivana
Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část definuje a popisuje pojmy tvořivost, mladší, střední, starší školní věk, motivaci, fenomén hry, pedagogiku zážitku a specifika dětského letního tábora. Tato část práce tvoří vědeckou základnu pro praktickou část. Druhou část práce - praktickou - tvoří projekt představující celotáborovou hru. Příběh vychází z románu Gartha Nixe Sedmá věž a vytváří společně se zážitkovou pedagogikou ucelený komplex činností, jež se vzájemně prolínají.
Rozvoj výtvarné tvořivosti dětí staršího školního věku v PVČ s využitím mezioborových přesahů (ekologická výchova)
BŘEZINOVÁ, Marie
Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část popisuje a blíže rozvádí pojmy tvořivost, tvořivá osobnost, starší školní věk, pedagogika volného času a pedagogika zážitku, zabývá se též okolnostmi pedagogického procesu, rozebírá pojem umění a jeho místo v lidském životě, úkoly a poslání výtvarné, estetické a ekologické výchovy při rozvoji tvořivosti dospívající mládeže. Tato část práce čerpá z odborné literatury a využívá teoretických poznatků o této problematice. V praktické části dochází k aplikaci těchto poznatků při práci s konkrétní skupinou dětí staršího školního věku a k využití teoretického základu i dosud získaných zkušeností při přípravě a realizaci tvořivé aktivity, jež má směřovat k obnovení vztahu k přírodě a rozvoji sociálních dovedností.
Motivace k lidovému umění prostřednictvím výtvarných technik v PVČ vrámci liturgického roku (starší školní věk)
DOBROVOLNÁ, Martina
Tato diplomová práce pojednává o tradičních oslavách jednotlivých svátků v průběhu liturgického roku a seznamuje nás s výtvarnými technikami spojenými s těmito daty. Na počátku nám představí pojem lidové umění, vysvětlí, kdo je lidový umělec a jaký rozdíl je mezi uměním lidovým a městským. Následuje seznámení s pojmem liturgický rok, kde se dozvídáme o oslavách Kristova tajemství a svátcích svatých. Další kapitola je věnována staršímu školnímu věku, vývoji pubescenta a jeho vnímání umění a kultury. Okrajově se v této práci dozvídáme o motivaci a konkrétním případu motivace v těchto projektech. Praktická část nám nabízí jednotlivé výtvarné techniky spojené s významnými svátky, včetně veškeré přípravy a postupů. Zde se také dozvídáme o oslavách svátků v jiných zemích Evropy a světa.
Rozvoj tvořivosti dětí staršího školního věku v rámci výchovy ve volném čase
FILIPOVÁ, Pavla
Práce se zabývá rozvojem tvořivosti dětí staršího školního věku v rámci výchovy ve volném čase. Teoretická část ukazuje různé pohledy na fenomén tvořivosti a základní metody, jakými ji lze rozvíjet. Charakterizuje specifika vývojového období staršího školního věku s důrazem na způsob trávení volného času. Praktická část uvádí teoretické poznatky do praxe přípravou a realizací týdenního projektu pro děti převážně staršího školního věku. Jednotlivé aktivity propojuje ucelená tematická hra.
Metodologie snižování nadváhy a obezity u dětí staršího školního věku.
VYSKOČILOVÁ, Andrea
Tato bakalářská práce se zabývá metodologií snižování nadváhy a obezity u dětí staršího školního věku v ZŠ Lišov za pomoci intervenčního pohybového programu. V teoretické části definuje pojem starší školní věk u dětí, objasňuje základní charakteristiku pubescence, dále popisuje fyziologický vývoj a psychologické aspekty jedinců staršího školního věku. Druhá polovina teoretické části je věnována prevalenci a charakteristice nadváhy a obezity u dětí staršího školního věku, popisuje příčiny a důsledky obezity a také možnosti prevence. Praktická část práce spočívá v sestavení a realizaci intervenčního pohybového programu a statistickém vyhodnocení účinků tohoto programu v praxi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 162 záznamů.   začátekpředchozí152 - 161další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.