Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 160 záznamů.  začátekpředchozí151 - 160  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Praktická cvičení a pokusy z Fyzické geografie pro 2. st. ZŠ
MELICHAROVÁ, Eva
Téma této diplomové práce je Praktická cvičení a pokusy z Fyzické geografie pro 2. stupeň ZŠ. Konkrétně se práce zabývá studiem výskytu různých praktických pokusů z oblasti Fyzické geografie v literatuře určené pro 2. stupeň základní školy a jejich využitím ve výuce zeměpisu. Pozornost je věnována i publikacím odborné a populárně naučné zeměpisné literatury, encyklopediím. Teoretická část práce se zabývá rozborech dané literatury, ve které je mimo jiné posuzována míra zastoupení praktických cvičení a pokusů z Fyzické geografie. Praktická část práce pak vychází z poznatků a informací získaných právě v předešlé teoretické části. Hlavním výstupem práce je výukový manuál (pracovní listy), jehož kapitoly jsou věnovány dílčím fyzicko - geografickým oborům. Každá kapitola je zpracována v základní koncepci - obecná charakteristika přírodního procesu a pracovní listy věnované danému tématu.
Diagnostika prekonceptů k didaktice u studentů učitelství a vnímání těchto pojmů u učitelů v praxi na 1. stupni ZŠ
MAZÁKOVÁ, Helena
Tato diplomová práce se zabývá problematikou a následně diagnostikou vybraných prekonceptů k didaktice u studentů učitelství a vnímání těchto pojmů u učitelů v praxi na 1. stupni ZŠ. Hlavním cílem bylo zjistit, do jaké míry spolu souvisí vnímání vybraných didaktických pojmů mezi studenty pedagogické fakulty a učiteli v praxi na 1. stupni ZŠ. Teoretická část se zabývá odborným vymezením pojmů ve výzkumu zahrnutých a problematikou konstruktivistické didaktiky. V praktické části byly zjištěny a následně zpracovány údaje o prekonceptech pomocí metody sémantického diferenciálu.
Výuka českého jazyka, literární výchovy a slohu s pomocí interaktivní tabule
RADVANOVSKÁ BÁRTOVÁ, Soňa
Diplomová práce {\clqq}Výuka českého jazyka, literární výchovy a slohu s pomocí interaktivní tabule`` se věnuje práci s interaktivní tabulí v hodinách českého jazyka. Cílem této práce je vytvoření výukového CD se třemi vzorovými hodinami, ověřenými v praxi. Tato práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části práce jsou vysvětleny základní pojmy týkající se interaktivní tabule a příslušenství s ní spojenými. Zabývá se také přehledem typů interaktivních tabulí, interaktivních učebnic, interaktivními cvičeními, interaktivními učebnami atd. Jsou zde také zmíněny používané softwary. V teoretické části je současně zahrnuta novinka ve vzdělání s pomocí moderních technologií v České republice. Východiskem praktické části je vytvoření manuálu na CD, který bude ověřený praxí a použitelný pro další hodiny výuky českého jazyka. CD obsahuje tři odučené hodiny. Další součástí praktické části je anketa provedená mezi učiteli vyučujícími český jazyk s interaktivní tabulí a jejich názory a postřehy na tuto metodu práce. K vlastnímu členění této práce slouží jednotlivé kapitoly a následující podkapitoly.
Fyzicko-geografické zajímavosti Moravy a Slezska ve výuce prvouky a přírodovědy na I. stupni ZŠ
LANGOVÁ, Barbora
Diplomová práce se zabývá metodikou výuky fyzicko-geografických zajímavostí Moravy a Slezska. Hlavní část práce tvoří návrh vlastního souboru didaktického materiálu - učebního textu, pracovních listů a metodické příručky pro učitele, zaměřené na fyzicko-geografické zajímavosti nacházejících se na území Moravy a Slezska. Součástí práce je teoretická část, zpracovaná s pomocí odborné literatury, která byla východiskem pro tvorbu didaktického materiálu. Pozn. Součástí diplomové práce je učebnice, pracovní listy a metodická příručka pro učitele. K dispozici jsou na přiloženém cd v diplomové práci.
Jihočeský korespondenční matematický seminář 1993 - 1996
ŠTĚRBOVÁ, Kateřina
Obsahem této práce jsou vyřešené úlohy Jihočeského matematického korespondenčního semináře z let 1993 -- 1996, které mohou být využity jako materiál pro další práce s podobnými typy úloh. Jsou vhodné zejména pro studenty středních škol.
Jihočeský korespondenční matematický seminář 1996 - 1999
ČÁSTKA, Zdeněk
Obsahem této práce jsou vyřešené úlohy 17. - 19. ročníku Jihočeského korespondenčního matematického semináře (1996-1999), které mohou být využity jako materiál pro další práce s podobnými typy úloh. Jsou vhodné zejména pro studenty středních škol.
Znalosti žáků II. stupně ZŠ z pěstitelství ve vybrané oblasti
RAŠKOVÁ, Monika
Tato diplomová práce se zabývá zjišťováním znalostí z pěstitelství u žáků II. stupně základní školy v táborském regionu. Celkem bylo aplikováno 110 didaktických testů, které prověřují patřičné znalosti žáků. Výsledky testů byly zpracovány a vyhodnoceny.
Diagnostika pojmu tvořivost a souvisejících odborných pojmů v sémantickém prostoru studentů učitelství a učitelů na 1. stupni ZŠ
MAREŠOVÁ, Magdalena
Tato diplomová práce se zabývá diagnostikou pojmu tvořivost a souvisejících odborných pojmů v sémantickém prostoru studentů učitelství a učitelů na 1. stupni ZŠ. Hlavním cílem bylo zjistit, do jaké míry spolu souvisí vnímání vybraných odborných pojmů mezi studenty učitelství na pedagogické fakultě a učiteli v praxi na 1. stupni ZŠ. Teoretická část obsahuje kapitolu o teorii výzkumu v pedagogice a odborné vymezení výzkumné metody sémantického diferenciálu. Další kapitola se zabývá teoretickým vymezením pojmu tvořivost a dalších zkoumaných pojmů. V praktické části jsou zpracovány výsledky výzkumu vnímání zvolených odborných pojmů, doložené potřebnými tabulkami a grafy.
K pramenům a didaktickým prvkům Zprávy písma slovenského Tobiáše Masníka
Šimek, Štěpán
Článek pojmenovává hlavní Masníkův zdroj - tzv. Žáčka Matěje Václava Štejera - a klasifikuje didaktické prvky použité v textu, sloužící k snazšímu zapamatování a osvojení vykládaných gramatických pouček.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 160 záznamů.   začátekpředchozí151 - 160  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.