Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 159 záznamů.  začátekpředchozí150 - 159  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pohybové aktivity a jejich vliv na psychosociální oblast u seniorů v Centru sociálních služeb Staroměstská v Českých Budějovicích
KRATOCHVÍLOVÁ, Šárka
Práce se zabývá vlivem pohybových aktivit na psychosociální zdraví seniorů. V teoretické části jsou popsány pojmy stáří a stárnutí, psychické změny ve stáří a sociální charakter stáří. Definováno je též aktivní-zdravé stárnutí ovlivněné pohybovými aktivitami. Dále se zde věnuje pozornost vztahu seniora a rodiny. V praktické části jsou zpracovány výsledky řízeného rozhovoru, které jsem zjišťovala v Centru sociálních služeb v Českých Budějovicích. Zde byl po dobu tří měsíců aplikován intervenční program zaměřený na zdravotní a kondiční cvičení se závěrečnou relaxací. Cílem bylo zjistit, zda má tato pohybová aktivita vliv na spokojenost se životem, na přístup k životu, lidem, a společnosti a na schopnost se soustředit.
Vytvoření a ověření výukového modelu na základě aquafitness programu pro posluchače kombinovaného studia Oddělení výchovy ke zdraví (PF JU).
MARŠÍKOVÁ, Iveta
Tato práce se zabývá vytvořením programu aquafitness a jeho ověřením v praxi. Skládá se ze šesti částí: V úvodu je objasněn důvod výběru zvoleného tématu. Teoretická část je spojena s rozborem použité literatury. Začátek analyzuje odborné pojmy jako je zdraví, zdravý životní styl, výchova ke zdraví a člověk a zdraví. Pokračuje významerm vodních aktivit pro lidský organismus. Vysvětluje původ aquafitness, jeho použití a druhy. Třetí část vymezuje cíle a úkoly práce. V praktické části je ověřen sestavený model výukového program na zvoleném vzorku studentů výchovy ke zdraví. Následně je zpracován metodický materiál pomocí DVD. Další část je věnována analýze výsledků a diskusi ke zjištěným faktům. Závěr obsahuje shrnutí praktické části a doporučení do praxe.
Tělesná výchova jako součást harmonického rozvoje osob s mentálním postižením (ověření pohybového programu na základní škole speciální)\\
HUTROVÁ, Kateřina
: Úkolem této práce bylo během 5 měsíců ověřit intervenční pohybový program pro mentálně postižené v Ústavu speciální péče v Blatné. Program na podporu rozvoje pohybových schopností a dovedností obsahoval jednoduché pohybové hry, psychomotorická a jógová cvičení. Losováním bylo vybráno 10 členů do kontrolní skupiny a 13 do skupiny experimentální, která se aktivně podílela na experimentu. Obě skupiny prošly vstupním a výstupním měřením, které obsahovalo několik standardizovaných motorických testů, pomocí nichž byl zjišťován vliv programu. Naměřené hodnoty byly zpracovány statistickými metodami a výsledky navzájem porovnány před a po aplikaci programu i mezi skupinami navzájem. Statistika potvrdila zlepšení u experimentální skupiny.
Ověření vlivu intervenčního pohybového programu na rozvoj osobnosti s mentálním postižením v Ústavu sociální péče Slatiňany
VOTÁPKOVÁ, Pavla
Bakalářská práce se ve své teoretické rovině zabývá tematikou mentálního postižení obecně, úžeji pak v souvislosti s pohybovými aktivitami. V praktické části práce byl ověřován již vytvořený intervenční pohybový program pro osoby s touto formou zdravotního postižení. Po dobu šestnácti týdnů byl aplikován na skupinu klientů Ústavu sociální péče se středně těžkým stupněm mentálního postižení a jeho účinek poté kvalitativně vyhodnocen dle výsledků testů motorické a sociální kompetence. Na základě těchto ukazatelů byl potvrzen pozitivní vliv programu na rozvoj osobnosti s mentálním postižením a zároveň ověřena možnost jeho realizace v podmínkách Ústavu sociální péče.
Pohybová výchova v základní škole speciální jako součást klíčové vzdělávací kompetence (vhodnost aplikace intervenčního pohybového programu do praxe)\\
LITEROVÁ, Vendula
Ve své práci se zabývám zavedením intervenčního pohybového programu do hodin tělesné výchovy na základních školách speciálních v celém Jihočeském kraji. Výzkumné šetření probíhalo na patnácti školách, kde se vzdělávají lidé s mentálním postižením. Program obsahoval jednoduché pohybové hry, psychomotorická a jógová cvičení a byl zaměřen na rozvoj pohybových schopností a dovedností žáků s mentálním postižením. Byl aplikován po dobu pěti měsíců a jeho vliv byl ověřen dvojím měřením (vstupní a výstupní). Na základě toho byla zjištěná data statisticky zpracována a vyhodnocena.
Realizace pohybových činností v mateřské škole
DOLEŽALOVÁ, Iva
Bakalářská práce se zabývá významem a realizací pohybu předškolního dítěte v současném způsobu života, především v současné mateřské škole. V teoretické části se nachází informace o pohybu obecně, jeho významu pro fyzickou a psychickou zdatnost, stručná charakteristika pohybového ústrojí a nervového řízení hybnosti, vše je zakončeno stručným vývojem motoriky. Následuje popis pohybových schopností a dovedností a charakteristika pohybových aktivit ve vztahu k současnému předškolnímu vzdělávání. Posledním bodem je tepová frekvence u dětí předškolního věku a jejich reakce na pohybové zátěže. Praktická část pojednává o měření zmíněné tepové frekvence u dětí předškolního věku a o reakci na vybrané druhy organizace pohybových činností. V závěru práce je seznámení s výsledky výzkumu a doporučení vhodných způsobů realizace pohybových činností v mateřské škole.
Integrace osobnosti a podpora rozvoje zdraví u mentálně postižených jedinců pomocí pohybových aktivit
KURSOVÁ, Vlasta
V práci jsme hodnotili vliv intervenčního pohybového programu na rozvoj zdraví a integraci osob s mentálním postižením. Výzkumné šetření probíhalo v patnácti zařízeních Jihočeského kraje, jejichž klienty jsou lidé s mentálním postižením (základní školy speciální, speciální třídy při základních školách nebo speciální třídy při ústavech sociální péče pro mentálně postiženou mládež). Intervenční program směřoval k rozvoji pohybových schopností a dovedností žáků s mentálním postižením a k rozvoji jejich sociability. Zahrnoval jednoduchá herní, psychomotorická a jógová cvičení včetně základních hudebně rytmických aktivit. Šetření se zúčastnilo celkem 244 osob s mentálním postižením, pohybový program absolvovalo 149 jedinců ze sledovaného vzorku po dobu pěti měsíců (polovina školního roku). Stanovené hypotézy směřovaly do oblasti sledování ukazatelů motorické a sociální kompetence. Získaná data byla statisticky zpracována a vyhodnocena.
Ověření intervenčního programu pro integraci osobnosti a rozvoj zdraví mentálně postižených pomocí pohybových aktivit ve Speciální škole Štítného 3, České Budějovice\\
MARKOVÁ, Michaela
Ve své diplomové práci se zabývám problematikou lidí s mentálním postižením,vytvořením a ověřením intervenčního pohybového programu. Intervenční program byl vytvořen na podporu rozvoje zdraví, pohybových schopností a dovedností a zahrnuje psychomotorické hry, jógu a jednoduchá herní cvičení. Výběr zařízení, ve kterých jsem aplikovala dotazníkové šetření, jsem provedla metodou prostého náhodného výběru - losováním. První výzkumné šetření probíhalo ve speciální škole a druhé v ústavním zařízení v Českých Budějovicích. Byly mi poskytnuty anamnestické údaje od sociálních pracovníků. Provedla jsem vstupní a závěrečná somatoskopická měření a otestovala klienty pomocí standardizovaných motorických testů.\\
Ověření intervenčního programu pro integraci osobnosti a rozvoj zdraví mentálně postižených pomocí pohybových aktivit ve Vodňanech.\\
DVOŘÁKOVÁ, Renata
Diplomová práce je zaměřena na ověření intervenčního programu, který byl aplikován po dobu pěti měsíců u dětí s mentálním postižením. V teoretické části jsem se zaměřila na problematiku života mentálně postižených. Přiblížila jsem podstatu integrace osobnosti, za jakých podmínek je výhodná, zmínila jsem vzdělávací systémy zaměřené na tělesnou výchovu a s tím spojený význam pohybových aktivit. Smyslem aplikovaného programu bylo zjistit, zda dojde ke zlepšení u motorických a sociálních ukazatelů. Abych dokázala úspěšnost cvičení, děti jsem testovala po roce znovu. Výsledky jsou statisticky významné a program měl na jedince pozitivní vliv.\\
Podpora rozvoje zdraví mentálně postižených pomocí pohybových aktivit (Tábor)\\
MORAVEC, Tomáš
V diplomové práci jsem se zabýval problémy mentálně postižených lidí a zařazením pohybových aktivit do týdenního režimu po dobu pěti měsíců. Výzkum probíhal v ÚSP Centrum zdravotně postižených KLÍČEK v Táboře {--} Záluží. Anamnestická data mi poskytl kompetentní pracovník ústavu. Následně byly stanoveny hypotézy motorické a sociální kompetence. Pomocí standardizovaných motorických testů jsem provedl otestování cvičenců. Program, který jsem použil, byl vytvořen na podporu rozvoje pohybových schopností a dovedností jedinců s mentálním postižením. Obsahoval jednoduchá pohybová cvičení, jógu s relaxačními prvky, psychomotorické hry. Vliv programu byl zjišťován vstupním a výstupním měřením a dále porovnáváním s daty kontrolní skupiny. Všechna získaná data byla statisticky zpracována a vyhodnocena.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 159 záznamů.   začátekpředchozí150 - 159  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.