Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  začátekpředchozí15 - 24  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití regionálních dějin Vltavotýnska ve výuce dějepisu. Pracovní učebnice s regionálně dějinnou tematikou
PINTNEROVÁ, Anna
Diplomová práce Využití regionálních dějin Vltavotýnska ve výuce dějepisu. Pracovní učebnice s regionálně dějinnou tematikou je příspěvkem k didaktice dějepisu. Obhajuje důležité postavení regionálně dějinného a environmentálního vzdělávání spolu s Výchovou ke vztahu ke kulturně historickému dědictví v dějepisné výuce,a to zejména na 2. stupni základní školy. Zmíněné aspekty dějepisného vzdělávání jsou sledovány ve vybraných vzdělávacích dokumentech, které určovaly podobu základního školství v 90. letech 20. století i ve finálním produktu této reformy ? v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. Hlavní výstup práce představuje učebnice regionálních dějin Vltavotýnska Lidé od řeky, ve které se odrážejí nabyté poznatky. Pracovní učebnice obsahuje jak úkoly vlastní pracovnímu sešitu, tak delší texty a obrazový materiál, které žáka poutavou formou seznamují se základním dějinným vývojem mikroregionu a jsou cenným příspěvkem k žákově environmentálnímu vzdělávání.
AKTIVIZUJÍCÍ A ALTERNATIVNÍ METODY VE VÝUCE MÍSTNÍHO REGIONU NA PŘÍKLADU SVĚTLÉ NAD SÁZAVOU
KÖNIGER, Daniel
Cílem diplomové práce je návrh možností využití aktivizujících a alternativních výukových metod ve výuce místního regionu na příkladu Světlé nad Sázavou. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou podrobněji rozebrány aktivizující a alternativní výukové metody, které lze využít ve výuce místního regionu. Další kapitoly teoretické části se zabývají stručnou geografickou charakteristikou vybrané oblasti a postavením výuky místního regionu ve vzdělávacích programech. Praktickou část, sestavenou na základě vlastních zkušeností a dotazníkového šetření shrnující způsoby výuky místního regionu na základních školách, tvoří pracovní učebnice a metodická příručka pro učitele s využitím aktivizujících a alternativních metod. Vše vychází z platného Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání.
Využití projektového vyučování při výuce regionální geografie Jižní Ameriky
KARALUPOVÁ, Jana
Hlavním cílem diplomové práce je vypracování vlastního konceptu výukového materiálu věnující se výuce regionální geografie Jižní Ameriky na 2. stupni ZŠ s využitím zásad projektového vyučování a jeho možností výuky mimo prostředí základní školy. Navržený výukový materiál je vytvořený v podobě pracovní učebnice, která obsahuje pracovní listy k navrženým projektům zabývající se tématem Jižní Ameriky a amazonského pralesa. K pracovní učebnici byla sepsána také metodická příručka pro učitele, která má být pomocníkem pedagogů v organizaci těchto navržených projektů. Učební text odpovídá zásadám definovaným platnými vzdělávacími dokumenty. Teoretická část je zaměřená na zhodnocení významu učiva regionální geografie v kontextu RVP ZV a ŠVP sledovaných škol. Další kapitoly se věnují funkční analýze učebnic a pracovních sešitů pro 2. stupeň ZŠ a zhodnocení významu projektového vyučování ve výuce zeměpisu.
Matematika ve sportu
PALÁTOVÁ, Petra
Diplomová práce se zabývá propojením tělesné výchovy, sportu a matematiky. Zaměřuje se na využití čísel, pomocí kterých jsou popsány vybrané sporty (kopaná, plavání, lehká atletika, lyžování a olympijské hry), v praxi, resp. využití těchto čísel k utvoření sbírky příkladů pro víceletá gymnázia. Vlastní práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část obsahuje vybrané sporty, které jsou vyjádřeny pomocí čísel nebo matematických vzorců. Praktickou část tvoří sbírka příkladů se sportovní tématikou, kde jsou využity veškeré matematické údaje zmiňované v části teoretické. Součástí této sbírky jsou i správné výsledky pro vlastní kontrolu studenta.
Česko-anglická výuková příručka k výuce regionální geografie území Kanady na 2. stupni ZŠ
KREJČÍ, Jana
Diplomová práce se zabývá tématem výuky regionální geografie území Kanady na 2. stupni ZŠ. Hlavním cílem je vytvoření česko-anglické pracovní učebnice, která odpovídá platným zásadám vzdělávacích dokumentů (RVP ZV), moderním trendům ve výuce, snaží se o maximální zapojení mezipředmětových vazeb, hlavně anglického jazyka. K učebnici je vypracována metodická příručka pro učitele. Součástí teoretické práce je didaktická analýza učebnic a pracovních sešitů zeměpisu pro ZŠ i učebnice anglického jazyka. Pro představu o rozsahu učiva a aktuální výuce tématu bylo provedeno šetření metodou řízeného rozhovoru s učiteli zeměpisu i anglického jazyka na sledovaných školách.
Využití projektového vyučování při výuce Biogeografie na 2. stupni ZŠ
LOUDOVÁ, Veronika
Hlavním cílem diplomové práce je vypracování vlastního konceptu výukového materiálu věnující se výuce biogeografie na 2. stupni ZŠ s využitím zásad projektového vyučování a praktických forem výuky. Návrh výukového materiálu je v podobě pracovní učebnice, která obsahuje pracovní listy k navrženým biogeografickým projektům. K pracovní učebnici byla také vytvořena metodická příručka pro učitele, která má pomoci pedagogům v organizaci těchto navržených projektů. Učební text odpovídá zásadám definovaným platnými vzdělávacími dokumenty. Teoretická část se věnuje zhodnocení významu učiva biogeografie a biosféry v kontextu RVP ZV a ŠVP sledovaných škol. Další kapitoly jsou věnované funkční analýze učebnic a pracovních sešitů pro 2. stupeň ZŠ a zhodnocení významu projektového vyučování ve výuce zeměpisu.
Moderní trendy ve výuce zeměpisu 2. stupně ZŠ na příkladu učiva "Země ve vesmíru"
STANĚK, Michal
Hlavním cílem mé diplomové práce je vytvoření návrhu vlastního učebního materiálu k výuce tématu "Země ve vesmíru" v rámci zeměpisu na 2. stupni ZŠ, který zahrnuje nejen pracovní učebnici pro žáky, ale také metodickou příručku pro učitele a další výstupy využitelné na interaktivní tabuli. Samotný učební text odpovídá zásadám definovaným platnými vzdělávacími dokumenty. Součástí teoretické části práce je zhodnocení významu a postavení učiva v kontextu RVP ZV a ŠVP sledovaných škol. Další kapitola je věnována didaktické analýze aktuálních učebnic a pracovních sešitů pro 2. stupeň ZŠ, které obsahují toto učivo. Diplomová práce obsahuje rovněž přehled vybraných moderních prvků ve výuce zeměpisu.
VÝUKA GEOGRAFIE PRŮMYSLU NA ZÁKLADNÍCH ŠKOLÁCH
MARTINŮ, Šárka
Cílem této diplomové práce je návrh výuky geografie průmyslu na druhém stupni základních škol. Tento návrh zahrnuje výukovou prezentaci s komentářem pro učitele a pracovní sešit pro žáky. Součástí této diplomové práce je také didaktická analýza a hodnocení geografie průmyslu v učebnicích pro druhý stupeň základních škol.
Designing a user interface for creating applications in VBA
Nagrant, Richard ; Benáčanová, Helena (vedoucí práce) ; Lorenc, Miroslav (oponent)
Moje bakalářská práce je věnována problematice používání ovládacích prvků pomocí jazyka VBA a maker v Excelu. Jejím cílem je podat uživatelům detailní pohled na tvorbu uživatelského rozhraní s následnou aplikací ovládacích prvků. V úvodu jsou uvedeny rozdíly verzí MS Excelu 2003 a 2007, k čemuž jsou připojeny i výsledky průzkumu. V teoretické části jsou popsány nejpoužívanější ovládací prvky, jejich nejdůležitější vlastnosti a také je uveden srozumitelný příklad. V praktické části jsem aplikoval využití jednotlivých ovládacích prvků v uživatelském rozhraní, také jsem kladl důraz na interakci ovládacích prvků a listů v sešitu. Výsledkem je aplikace pro dynamickou správu záznamů, z níž lze dělat výstupy v podobě kontingenčních tabulek nebo exportu do textových záznamů. Tato práce může sloužit jako návod pro uživatele, kteří nemají s tvorbou uživatelských rozhraní pomocí VBA zkušenosti.
Průřezové téma "Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech" z pohledu zeměpisu na 2. stupni ZŠ
ŠVECOVÁ, Petra
Hlavním cílem diplomové práce je bližší analýza průřezového tématu ?Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech? na 2. stupni ZŠ z pohledu zeměpisu. První část práce se zabývá postavením a významem tohoto průřezového tématu v RVP ZV, především s důrazem na zeměpisné vzdělávání, a shrnuje dosavadní zkušenosti s jeho výukou jednak na pilotních základních školách a také podle výsledků dotazníkového šetření na základních školách v místě mého bydliště. Ve druhé části diplomové práce navrhuji vlastní přístup k výuce průřezového tématu ?Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech? na 2. stupni ZŠ z pohledu učitele zeměpisu s ohledem na nové tendence ve vzdělávání. Učební materiál je koncipován do podoby pracovní učebnice a pro vyučující je také k dispozici metodická příručka propojená s touto učebnicí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   začátekpředchozí15 - 24  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.