Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 145 záznamů.  začátekpředchozí136 - 145  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Nástin principů teologie zdraví v adventismu s možnostmi kreativní aplikace ve výchově prostřednictvím publikací
HOMOLA, Rostislav
Hlavním cílem této diplomové práce je ukázat možnosti kreativních aplikací ve výchově ke zdraví, vycházejících z obecně platných biblických zdravotních principů. Autor této práce se nejdříve snažil v teoretické části vysvětlit základní pojmy, pak nastínit teologii zdraví a poté představit z toho vycházející obecně platné principy celkového zdraví. Důraz v této práci klade nejen na část teologickou, ale také na část aplikační. V této praktické části pak autor navrhuje kreativní zpracování 10 téma
Využití aktivizačních výukových metod při strategii výuky výchovy ke zdraví/duševní hygieny ve vzdělávacím procesu u studentů gymnázia
ČEJKOVÁ, Iva
Tato práce obsahuje navržený ucelený vzdělávací program v rozsahu dvanácti hodin pro výuku výchovy ke zdraví/duševní hygieny s použitím aktivizačních metod. Program byl aplikován a ověřen u studentů na nižším gymnáziu. Cílem navrhovaného programu bylo prozkoumat a popsat význam zařazení výuky výchovy ke zdraví/duševní hygieny do klasické výuky studenta nižšího gymnázia. Jednotlivé hodiny probíhaly formou různých aktivizačních výukových metod. Jednalo se o náhodně zvolenou třídu na Biskupském gymnáziu v Českých Budějovicích. Hlavní vstupní výzkumnou metodou byl zvolen dotazník denních a spánkových rytmů. Hodnocení edukačního procesu probíhalo kvalitativní metodou- pozorováním, z kterého vyšly velice pozitivní výsledky, jak z pohledu aktivity a pozornosti studentů při výuce, tak z pohledu prohloubení znalostí a dovedností v oblasti výchovy ke zdraví/duševní hygieny. Výsledky výzkumu mohou obohatit práce podporující výchovu ke zdraví jak při výuce, tak při jiných aktivitách. Návrh programu probíhal tak, aby z něj mohli čerpat všichni zájemci o tuto problematiku.
Zdravotně edukační a intervenční program u pracovníků IZS v prevenci syndromu vyhoření ve spolupráci se Zdravotnickou záchrannou službou Jihočeského kraje
UHLÍŘOVÁ, Božena
V bakalářské práci je proveden rozbor literatury v dané problematice spolu s výčtem zdrojů emočních problémů a zátěží přecházejících až do syndromu vyhoření u pracovníků IZS se zaměřením na profesi zdravotnického záchranáře. Je vytvořen zdravotně edukační a intervenční program a zrealizován ve Zdravotnické záchranné službě Jihočeského kraje. Program obsahuje tři moduly: Dýchání a umění relaxovat, Jóga a masáže a Výživová doporučení. Ve zdravotně edukačních a intervenčních jednotkách programu jsou sestaveny pohybové techniky, relaxace, masáže a výživová doporučení tak, aby působily na zdravotnické záchranáře jak preventivně, tak terapeuticky po jejich každodenní fyzicky i psychicky náročné práci nebo po zdravotním ohrožení způsobeném akutní reakcí na stres nebo posttraumatické stresové poruše či syndromu vyhoření. Hlavním cílem práce je zhodnocení přínosu mého programu s doporučením využití v posttraumatické intervenční skupině odborníků zaměřené na psychosociální péči pracovníků. Vlivem zdravotně edukačního a intervenčního programu poklesla u záchranářů únava, dosáhli celkového zklidnění a cítili se lépe.
Technika biofeedback a její využití ve výchově ke zdraví u mužů ve věku 20 - 35 let
BREJLOVÁ, Jana
Tato bakalářská práce se zabývá technikou biofeedback a jejím vztahem k výchově ke zdraví se zaměřením na muže ve věku 20 {--} 35 let, kteří jsou každodenně vystaveni působení stresu, hluku, přehnaných nároků a celkově nesprávného způsobu života, který má ve svých důsledcích nepříznivý vliv na jejich fyzické, psychické, sociální i duchovní zdraví. Cílem práce je přiblížit a klasifikovat přístroje využívající techniku biofeedback a podat ucelený přehled možností jejich využití ve vztahu ke zdraví a celkovému pocitu pohody člověka. Výzkumná část přináší poznatky o nízké informovanosti skupiny mužů ve věku 20 {--} 35 let v problematice biofeedbacku. Z laboratorního měření přístrojem Biofeedback 2000 x-pert pak vzešly poznatky o pozitivním vlivu zpětné vazby na fyziologické funkce lidského organizmu, konkrétně na snižování klidové dechové frekvence u měřených probandů. Výzkumná část dále upozorňuje na větší vliv audiální zpětné vazby na proces dýchání v porovnání se zpětnou vazbou vizuální. V neposlední řadě se tato práce snaží zdůraznit fakt, že význam techniky biofeedback má vzrůstající tendenci v oblasti diagnostiky, terapie i tréninku, a že tato technika má své místo i na poli prevence.
Výchovně zdravotní edukace v oblasti adekvátního pohybového režimu u dospělých žen. Analýza preferovaných pohybových aktivit, výukový materiál
REISCHLOVÁ, Renata
Tato bakalářská práce se zabývá výchovně zdravotní edukací v oblasti adekvátního pohybového režimu u dospělých žen ve věkovém rozpětí 35 ? 50 let. Cílem práce je analyzovat problematiku adekvátního pohybového režimu a sestavení intervenčního programu tak, aby ženy po jeho absolvování uměly zařadit adekvátní pohybový režim natrvalo do svého životního stylu. Zároveň jsou v této práci s důrazem na adekvátnost analyzovány preferované pohybové aktivity. Výzkumná část přináší poznatky o pozitivním vlivu zpětné vazby intervenčního programu adekvátních pohybových aktivit ve vztahu k fyzickému, mentálnímu a sociálnímu zdraví žen. Ve statistickém vyhodnocení naměřených dat jsou analyzovány a porovnány výsledky a z nich vyvozeny závěry a doporučení pro naplánování adekvátního režimu, pro edukaci a autoedukaci v běžném životě. Bylo zjištěno, že ženy jsou schopny naplánovat adekvátní pohybové aktivity a zařadit je do svého životního stylu. V počáteční fázi lze doporučit edukaci žen odborníkem, který by pomohl s jejich naplánováním a dohlédl na správné technické provedení a dovedl je až k trvalému osamostatnění.
Výchova ke zdraví a strategie výuky duševní hygieny ve škole.
FUKEROVÁ, Hana
Práce se zabývá otázkou duševní hygieny v České republice. Teoretická část shrnuje dosavadní poznatky o zdraví jako celku i jeho jednotlivých složkách a vlivy, které na člověka působí. Dále stručně charakterizuje věkovou skupinu pubescentů, především z psychologického hlediska. Praktická část obsahuje metodický program výuky duševní hygieny, který je vytvořený pro druhý stupeň ZŠ. Samotné sestavení programu, stejně tak jako jeho účinnost, vychází z použitých metod {--} intervenční metoda, dotazování, pozorování, projektivní technika. Program je vytvořený na 10 setkání a i přesto výsledky ukazují jeho účinnost i při krátkodobém působení edukátora. K výrazné změně došlo u žáků v oblasti sebehodnocení. Žáci také přeskládali životní hodnoty, rozšířili si vědomosti a dovednosti v mezilidských vztazích a získali přehled o nových možnostech pohybových aktivit.
Výuka Výchovy ke zdraví a sledování jejího vlivu na životní hodnoty a postoje žáků 6. a 7. tříd základní školy v Benešově nad Černou
HOKROVÁ, Ivana
Cílem předkládané bakalářské práce je vytvoření pomocného metodického materiálu pro pedagogy oboru Výchova ke zdraví. Stejně tak i možnosti nahlédnout do přípravy vyučujících hodin v šesté a sedmé třídě předmětu Výchova ke zdraví. Ukázat jak tento nový předmět působí nejen na žáky jmenovaných tříd, ale i na jejich rodiny a širší okolí. Jeho pečlivou přípravou a svědomitou výukou můžeme pomoci dětem jak po vzdělávací stránce, tak po psychické i sociálně kulturní. Nenásilnou formou vedeme pomocí předmětu Výchovy ke zdraví žáky k správnému životnímu stylu. Naplňujeme také myšlenku zdraví v její nejpřirozenější podobě a po všech stránkách - fyzické, psychické, sociální a kulturní, a samozřejmě duševní. Ráda bych touto prací poukázala též na nové netradiční formy výuky a vzdělávací prvky, jako je např. jóga, jednoduché masáže a jiné. Důležitým prvkem práce je také upozornění na růst zájmu ze strany dětí o nový vyučovací předmět, a jak poznatky, které v hodinách výchovy ke zdraví získávají, předávají dál svým nejbližším. Naplňuje se tak význam tohoto nového předmětu, neboť zdraví zde není už pouhým pojmem, ale faktem. Doufám, že má práce napomůže kolegům pedagogům, stejně jako studentům oboru Výchova ke zdraví v jejich nelehké, ale krásné práci.
Možnosti edukace zdraví u osob s roztroušenou sklerózou.
ŠLÁPOTOVÁ, Blanka
Ve své bakalářské práci se zabývám problematikou roztroušené sklerózy. První teoretická část je zaměřena na analýzu související literatury. Pozornost je věnována problematice roztroušené sklerózy, co ji vyvolává, jaké jsou příčiny, výskyt, příznaky a důsledky, které přináší. Dále se zabývám psychosociálními důsledky vážného onemocnění. Hovořím o Výchově ke zdraví jako nové potřebě vedení člověka k zájmu o vlastní zdraví. Dotýkám se také programu Zdraví 21- Zdraví pro všechny v 21. století Hlavní náplní druhé části je realizace tříměsíčního intervenčního programu zdravého žití pro osoby s roztroušenou sklerózou. A následná komparace postojů k vlastnímu zdraví před započetím intervenčního programu a po něm. Používám kvantitativní metodologii, hlavním nástrojem sběru dat je dotazník.
Hepatitida typu B - způsoby ochrany, zdravotní rizika
TOPIČOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce se věnuje problematice hepatitidy typu B. Cílem práce bylo zjistit stav znalostí veřejnosti o této nemoci a zároveň zjistit, zda občané používají vlastní hygienické potřeby a ochranné pomůcky. Z výzkumu vyplývá, že občané z řad nezdravotnické veřejnosti starší 15 let v Českých Budějovicích a Pelhřimově nemají znalosti o způsobech přenosu a ochrany u hepatitidy B, ale znají její zdravotní rizika. Při výzkumném šetření bylo i zjištěno, že občané nepoužívají vlastní hygienické potřeby a že občané Českých Budějovic používají ochranné pomůcky častěji než občané Pelhřimova. Hepatitida B je závažné a komplikované onemocnění, kterému jsou denně vystaveni všichni občané. Vzhledem k výsledkům výzkumu je proto důležité, aby občané získali více informací o hepatitidě typu B, zejména o možnosti očkování, o používání pouze vlastních hygienických potřeb a o používání prezervativu a lékařských gumových rukavic v rizikových situacích. Občané by mohli získat informace z bakalářské práce, nebo na seminářích vedenými všeobecnými sestrami.
Spokojenost pacientů s péčí sester v primární péči
KVORIAKOVÁ, Bohuslava
Spokojenost pacientů je hlavním ukazatelem kvality poskytované péče. Výsledky práce ukazují, že uživatelé primární péče poskytované sestrou v ordinaci praktického lékaře jsou spokojeni.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 145 záznamů.   začátekpředchozí136 - 145  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.