Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 144 záznamů.  začátekpředchozí125 - 134další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Technické památky a jejich uplatnění ve výuce na 2. stupni ZŠ
TROJAN, Aleš
Diplomová práce je zaměřená na technické památky v oblasti jižních Čech. Vybrané památky jsou prostřednictvím exkurzí a projektů aplikovány do výuky na druhém stupni základní školy. Teoretická část se zabývá projektovým vyučováním a jeho uplatněním ve výuce. Následně je věnována pozornost technické výchově, technické gramotnosti a jejich postavení na druhém stupni základních škol. V poslední kapitole teoretické části se práce zabývá technickými památkami, jejich oficiálním statusem a typologií. Závěrečná část je věnována vybraným technickým památkám a atraktivitám, které jsou stručně popsány. V praktické části diplomové práce jsou vypracovány jednotlivé exkurze a projekty určené pro výuku na druhém stupni základní školy. Součástí exkurzí a projektů je také informační základ pro pedagogy a možnosti rozšíření jednotlivých exkurzí do dalších objektů. Příloha práce obsahuje mapy a další podklady pro úspěšné provedení exkurzí či projektů.
Přírodovědné vycházky a exkurze - současný stav a možnosti jejich realizace na 2. stupni ZŠ
ZÁBRANSKÁ, Věra
Diplomová práce s tématem "Přírodovědné vycházky a exkurze současný stav a možnosti jejich realizace na 2. stupni ZŠ" má dvě základní části. První část vymezuje různé přístupy jednotlivých autorů k výchozímu tématu, tj. pojetí exkurzí a vycházek a s nimi spojených zásadních podtémat. Druhá část zahrnuje vyhodnocení vlastního (zrealizovaného) návrhu přírodovědné vycházky na základě analýzy dotazníkových šetření, které byly výchozí pro sběr dat. Při vypracování diplomové práce jsem vycházela ze studia odborné literatury, učebnic přírodopisu pro 2. stupeň základní školy a vybraných podkladů ZŠ Horažďovice.
Náměty na exkurze v předmětu Praktické činnosti na 1. stupni ZŠ
VOKURKOVÁ, Vlasta
Tématem diplomové práce jsou Náměty na exkurze v předmětu Praktické činnosti na 1. stupni ZŠ. Teoretická část práce je věnována rozvoji myšlení žáků, teorii učení, se zaměřením na konstruktivismus a objasnění klíčových pojmů: technické myšlení, technická gramotnost, tvořivost, a technická tvořivost. Dále se zabývá současným pojetím technicky zaměřených předmětů v rámcově vzdělávacím programu pro základní vzdělávání, vyučovací formou exkurze a možnými aktivizujícími metodami výuky, které lze při exkurzi uplatnit. Praktická část práce obsahuje soubor patnácti návrhů exkurzí s navazujícími vyučovacími celky. Ověření efektivity a funkčnosti návrhů byli použity dotazníky, určené učitelům prvního stupně ZŠ. Dále byly dva návrhy zrealizovány ve 3. třídě základní školy.
Sto let historie vzdělávání v průmyslové škole ve Volyni v letech 1914-2014
KOPKA, Ivo
Tato diplomová práce pojednává o vývoji volyňské průmyslové školy za posledních sto let (v letech 1914-2014). Vzhledem k dlouhé a bohaté historii této druhé nejstarší fungující průmyslové škole, bylo zmapováno posledních sto let. Dělení kapitol je podle změn názvu školy, kdy tato změna odráží i určitou společenskou situaci. V práci je popsán vývoj školy, její kapacitní problémy, které se dlouho řešily hledáním vhodného místa pro výstavbu a následnou stavbou školního areálu, problémy s ubytováním a stravováním žáků. Jsou zachyceny změny související se změnami politické situace, změny délky studia, vyučovaných oborů, aktivit žáků atd. Určitý prostor je věnován prezentaci školy na veřejnosti (soutěže, výstavy, semináře). V práci se objevují i některé zajímavosti, které dokreslují danou dobu. Práce čerpá zejména z archivních materiálů Státního okresního archivu Strakonice, almanachů a výročních zpráv školy a školních kronik. Tato práce by měla přispět ke zmapování dějin školství ve Volyni.
Specifika výuky dějin 20. století na 2. stupni základní školy
KUBŮ, Eliška
Diplomová práce se zabývá specifiky výuky dějiny 20. století na 2. stupni základní školy a metodickými návrhy vybraných tematických celků tohoto období. Důraz je kladen na problémy, které jsou spojeny s výukou 20. století. Práce shrnuje teoretické poznatky o výuce dějin 20. století. Zabývá se zařazením této historické etapy do Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, metodami a strategiemi, které jsou vhodné pro výuku 20. století, a tím, jak přistupovat k výuce kontroverzních a citlivých otázek v dějinách. Součástí diplomové práce jsou metodické návrhy vybraných tematických celků z dějin 20. století, které byly vypracovány tak, aby byly využity různé vyučovací formy a vzdělávací strategie. Pozornost je věnována také využití didaktických médií ve výuce dějepisu.
Návrhy přírodovědných exkurzí do vybraných lokalit na Horažďovicku s využitím ve výuce přírodopisu na 2. stupni ZŠ
ZÁBRANSKÁ, Věra
Hlavním cílem této bakalářské práce je návrh exkurzí do vybraných lokalit na Horažďovicku pro žáky 2. stupně základních škol. Práce je dělena na teoretickou část a na část zabývající se přípravou samotných exkurzí. V teoretické části je popisován postup a vyučovací metody, které lze uplatnit při navrhování a realizaci exkurzí. Druhá část bakalářské práce je věnována popisu přírodních poměrů Horažďovicka a popisu jednotlivých lokalit. Jedná se o chráněná území - přírodní rezervace - Prácheň, Pučanku a přírodní památku Svaté Pole. Při exkurzích samotných je hlavně kladen důraz na osvojení si nabytých znalostí při hodinách přírodopisu, a proto byly tyto lokality vybrány pro své pestré zastoupení živočišných i přírodních druhů.
Ptáci Českých Budějovic (didaktické téma)
BŘEZINOVÁ, Hana
Tématem diplomové práce jsou ptáci našeho okolí. Hlavním cílem bylo navrhnout exkurze pro žáky základních škol do přírodní rezervace Vrbenské rybníky a urbánní části Českých Budějovic. Součástí návrhů exkurzí jsou pracovní listy a motivační aktivity. Návrhu exkurzí předcházela pojmová a strukturální analýza tématu ptáci ve vybraných učebnicích přírodopisu pro základní školy, vlastní ornitologické šetření na zájmových lokalitách a srovnání jejich výsledků s odbornou literaturou. Byly prakticky ověřeny obě exkurze, vybrané úkoly z pracovních listů a motivační aktivity. Diplomová práce byla řešena v rámci projektu GA JU 065/2010/S.
Exkurze do Parlamentu ČR v rámci hodin občanské výchovy
ŠPANĚLOVÁ, Kristýna
Diplomová práce se zabývá exkurzí do Parlamentu České republiky v rámci hodin občanské výchovy na druhém stupni základní školy. Zdůrazňuje význam exkurzí, jejich samotné organizování a popisuje případná úskalí, se kterými se může organizátor setkat. První část je zaměřena na politický systém České republiky s důrazem na obecnou dělbu moci ve státě. Jejím cílem je zmapování vývoje zákonodárné moci v českých zemích ve 20. století. Druhá část práce se zabývá vyučovací metodou exkurze jako progresivní vyučovací formou, jež stála doposud mimo zájem pedagogiky a didaktiky. Ve třetí části je kladen důraz na přípravu, provedení a následné zhodnocení exkurzí do Parlamentu České republiky v podobě případové studie. Podává tedy návod na jejich organizaci a uvádí základní údaje o provozu poslanecké sněmovny a senátu. Dále analyzuje, do jaké míry exkurze doplňuje teoretické poznatky žáků získané v hodinách občanské výchovy. Účelem je vyrovnání se se zkušeností z přímého styku s pozorovanou realitou z pohledu žáků druhého stupně základní školy. Diplomovou práci je možné využít jako metodickou pomůcku pro pedagogy občanské výchovy k organizování exkurzí do Parlamentu České republiky.
Využití LHP zpracovaného na podkladě provozní inventarizace při přestavbě na nepasečný les
Česká lesnická společnost - pobočka Pro Silva Bohemica, Brno ; Vrška, Tomáš ; Ponikelský, Jaroslav
Obsahem odborné studie je návrh exkurzní trasy pro demonstrační objekt Národní park Podyjí na téma Využití LHP zpracovaného na podkladě provozní inventarizace při přestavbě na nepasečný les. Průvodce lesními porosty byl sestaven s využitím výstupů lesního hospodářského plánu pro LHC Národní park Podyjí. Přílohy tvoří Porostní mapa a Mapa managementových opatření.
Využití expozice Třeboňsko - krajina a lidé při výuce zoologie obratlovců
ROKOS, Lukáš
Hlavním cílem diplomové práce bylo vytvoření didaktických materiálů s motivačními prvky, které by využívaly prostor expozice ?Třeboňsko ? krajina a lidé? při výuce zoologie obratlovců. Materiály jsou určeny žákům základních škol a středních škol především v okolí Třeboně. Diplomová práce obsahuje pojmovou a strukturální analýza tématu obratlovců v učebnicích přírodopisu a biologie. Navržené materiály jsou rozděleny do dvou skupin. První skupinou je soubor informačních pracovních listů a pracovních listů, které jsou využitelné přímo v expozici. Druhou skupinou jsou návrhy exkurzí. Materiály jsou doplněny o úkoly a otázky. Některé z úkolů byly i prakticky ověřeny. Diplomová práce byla řešena v rámci projektu GA JU 065/2010/S.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 144 záznamů.   začátekpředchozí125 - 134další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.