Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 126 záznamů.  začátekpředchozí121 - 126  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
DRAMATICKÁ VÝCHOVA V MŠ JAKO IMPULZ A CESTA K PROHLOUBENÍ PROŽITKU
ZAVADILOVÁ, Irena
Ve své bakalářské práci jsem se zaměřila na dramatickou výchovu jako metodu výchovně vzdělávací práce v mateřské škole, pomocí níž můžeme prohloubit prožitky dětí. V teoretické části jsem vysvětlila pojem, principy a metody dramatické výchovy . Detailněji jsem rozpracovala metody vzdělávacího procesu v mateřské škole a styčné body s metodami dramatické výchovy. Vysvětlila jsem specifika mateřské školy a důležitost osobnosti učitelky. V praktické části jsem popsala své postupy při vedení dětí dramatickou výchovou v jednotlivých odděleních celé docházky dítěte do MŠ. Uvedla jsem ukázky realizovaných projektů a činností s dětmi s uvedením zvolených metod dramatické výchovy. V závěrečném projektu jsem se zaměřila na hlubší prožitky dětí. Výzkum jsem provedla metodou asociačních slov. Komparovala jsem výpovědi dětí ze tří mateřských škol, z nichž se v jedné děti setkávají s dramatickou výchovou. Cílem bylo potvrzení hypotézy, že tyto děti mají bohatší fantazii, představivost a jsou tvořivější.
Pantomima se sluchově postiženými v ramci dramatické výchovy
ROLNÍKOVÁ, Šárka
Práce je zaměřena na možnosti pantomimy se sluchově postiženými v rámci dramatické výchovy. První část se zabývá pedagogikou volného času a přechodem k dramatické výchově. Druhá část se zabývá dramatickou výchovou a společnými prvky v pantomimě. Třetí část je zaměřená na historii a vymezení pojmu pantomima. Čtvrtá objasňuje surdopedii {--} sluchové postižení. V páté části je popsána nonverbální komunikace. V šesté, poslední části, je nastíněna historie a práce sdružení neslyšících. Pantomima má svoji historii převážně mezi dospělými. Stále častěji se využívá v rámci dramatické výchovy u dětí, což je přínosem pro jejich větší rozvoj komunikace a schopnosti domluvit se.
Využití dramatické výchovy v terapii
KOKRMENTOVÁ, Lucie
Celá práce se zabývá vývojem, charakteristikou a využitím dramaterapie. Obsahuje popis paradivadelních systémů, jejich odlišnost a práci s dramatickými prostředky. Ukazuje rozdílné tváře dramatu. Podává definice dramaterapie, které pomáhají vymezit význam, cíle a místo v systému. Práce se zabývá také historickými kořeny dramaterapie, které jsou spojeny už s antickým světem, a současným využíváním této psychoterapeutické techniky u nás i ve světě. Poslední kapitola obsahuje popis využití technik dramaterapie v praxi. Zmínky o práci s rodinou, s dětskými pacienty, s klienty, kteří vyžadují specifický přístup{\dots} V České republice není dramaterapie zatím tak rozšířená jako jinde ve světě, i když v posledních letech došlo k jejímu výraznému posunu jakožto oboru.
Srovnání dramatické výchovy na ZUŠ a ZŠ
DOČKALOVÁ, Zuzana
Obsahem mé diplomové práce je srovnání dramatické výchovy na Základních školách a Základních uměleckých školách ve městech různého regionu. V první části se věnuji porovnávání různým přístupům k dramatické výchově u jednotlivých autorů. V druhé části se věnuji praktickému srovnávání dramatické výchovy v uměleckých školách a základních školách. Toto porovnávání doplňuji dotazníky jak pro děti, tak i pro učitele, ze kterých postupně zjišťuji přístupy k tomuto předmětu na jednotlivých školách.
Způsoby a možnosti dramatické výchovy jako samostatného předmětu na 1. stupni ZŠ
SVOBODOVÁ, Ivana
Cílem diplomové práce ?Způsoby a možnosti dramatické výchovy jako samostatného předmětu na 1. stupni ZŠ? je, pomocí literatury a názorů učitelů a žáků, zjištění jejich představ o dramatické výchově jako samostatném předmětu. První část se zaměřuje na průřez názorů z teoretické literatury se zaměřením pro děti v mladším školním věku. Důraz klade na dramatickou výchovu jako na samostatný předmět, nikoliv jako metodu vyučování. Druhá část pomocí dotazníků zjišťuje představy žáků a učitelů 1. stupně ZŠ o samostatném předmětu dramatická výchova ve třech základních školách. Třetí část popisuje vlastní představu samostatného předmětu dramatická výchova na 1. stupni ZŠ na základě literatury, vyhodnocených dotazníků a vlastních zkušeností.
Využití prvků dramiky při práci s osobami s lehkou mentální retardací
ŽENOŽIČKOVÁ LIBÁNSKÁ, Eliška
Diplomová práce je věnována možnostem využití prvků dramiky při práci s osobami s lehkou mentální retardací. Teoretická část je uvozena charakteristikou mentální retardace, přičemž větší pozornost je soustředěna na specifika jedince s lehkým stupněm mentálního postižení v oblasti psychických procesů a struktury osobnosti. Vedle pedagogicko-psychologických východisek objasňujících podstatu a smysl dramatických činností ve výchovně-vzdělávacím procesu  osob se sníženými rozumovými schopnostmi jsou v textu představeny principy nepřímé dramaticko-výchovné práce a vedení dramatických aktivit. Popsány jsou zde i některé metody a techniky dramiky reflektující možnosti a schopnosti jedinců s mentální retardací. Praktická část obsahuje návrh projektu, jenž se opírá o literární předlohu a je primárně orientován na osobnostní a sociální rozvoj cílové skupiny.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 126 záznamů.   začátekpředchozí121 - 126  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.