Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  začátekpředchozí12 - 21  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Anaglyfy a jejich využití ve výuce stereometrie
Matěková, Radka ; Surynková, Petra (vedoucí práce) ; Šarounová, Alena (oponent)
Práce se zabývá anaglyfy a jejich tvorbou. Poskytuje přehled o lineární perspektivě, která je základem pro vytváření anaglyfů. Vysvětluje pojmy lineární perspektivy a možné postupy, jak konstruovat průměty v tomto promítání. Popisuje vznik anaglyfů za pomoci dvou středových promítání, speciálně lineárních perspektiv. Podává informaci o nejčastěji používaných typech anaglyfů a o tom, jaké situace tyto anaglyfy modelují. Zabývá se i ruční konstrukcí anaglyfu a možností tvorby anaglyfů v rýsovacích softwarech. V třetí kapitole pak využije anaglyfy při řešení problémů, které se probírají v rámci stereometrie na středních školách. Třetí kapitola vznikla ve dvou verzích - každá obsahuje jiný druh anaglyfů zobrazujících shodné prostorové situace. Přílohou práce jsou 3D brýle (red cyan) a CD, na němž lze najít dvě verze bakalářské práce a dále soubory, v nichž je vymodelován vznik anaglyfu. Práce je určena učitelům a studentům a je možné ji použít ve výuce stereometrie na střední škole.
Konstrukční úlohy v prostoru
MALÍŘSKÁ, Eva
Cílem mé bakalářské práce Konstrukční úlohy v prostoru je shrnutí poznatků k tématu stereometrie, které by se daly využít žáky na základních a studenty na středních školách. Tato tématika je obecně velmi zanedbávaná, což má za následek velmi nízkou úroveň prostorové představivosti. Konstrukční úlohy v prostoru jsem tvořila ve volném rovnoběžném promítání s užitím interaktivního geometrického softwaru GeoGebra. Práce obsahuje řešené příklady doplněné podrobným komentářem řešení, ale i neřešené příklady k procvičení.
Učební program - rovinná geometrie a streometrie
Straka, Tomáš ; Kubíček, Radek (oponent) ; Štancl, Vít (vedoucí práce)
Tento dokument popisuje způsob, jakým byl vytvořen prezentační sotfware matematiky pro základní školy. Tento program by měl pomoci pedagogovi při výkladu učiva a studentovi může tento nástroj pomoci pro pochopení látky. Po důkladném zvážení a spolupráci s pedagogy jsme vybrali jako objekt zájmu část matematiky s názvem rovinná geometrie a stereometrie. Přidala se k tomu i problematika zobrazení postupu při řešení konstrukčních úloh. V dokumentu je popsán postup práce  začínající analýzou, přes implementaci, až po testování. Důležitou částí je grafické rozhraní, ovládání programu a způsob vykreslování objektů v okně této aplikace.
Grafické znázornění stereometrických jevů
Kroupa, Ondřej ; Švub, Miroslav (oponent) ; Štancl, Vít (vedoucí práce)
Aplikace pro podporu výuky středoškolské matematiky v oblasti stereometrických jevů a problémů zobrazených pomocí anaglyfů.
Návrh pracovních listů pro výuku geometrie na základní škole s podporou programu Elica-Dalest
MAŘÍKOVÁ, Alena
Tato diplomová práce se zabývá výukou geometrie na základních školách s podporou počítače v prostředí programu Elica Dalest. Hlavním cílem této práce je vytvoření pracovních listů s podporou programu Elica Dalest. Tyto listy jsou uvedeny nejen jako příloha v tištěné formě nebo na přiloženém CD, ale jsou k nalezení i na internetu. Obsahem práce je seznámení s výukou geometrie na základní škole, představení jednotlivých aplikací softwaru Elica - Dalest, popis a vyhodnocení vytvořených pracovních listů. Pracovní listy by měly pedagogům přiblížit daný software a tím i ozvláštnit výuku geometrie.
Výuka stereometrie s využitím software Elica - DALEST
KRČMÁŘ, Roman
Tato diplomová práce je zaměřena na počítačový software Dalest Elica a jeho uplatnění ve výuce stereometrie na základní škole. Obsahem práce je několik řešených příkladů pomocí tohoto dynamického 3D softwaru pro výuku stereometrie na základní škole. Práce má poskytnout pedagogům efektivní náhled na problematiku tohoto softwaru a rovněž vysvětlit, proč použít Dalest Elicu ve výuce. Součástí práce je rovněž CD s video-návody na obsluhu softwaru.
Výuka geometrie s podporou programu Elica DALEST se zřetelem na nonverbální komponenty
KAŇKA, Martin
Tato diplomová práce se zabývá aplikacemi Elica DALEST, které jsou součástí projektu DALEST (Developing Active Learning Environment for Stereometry), který má za cíl vytvoření vhodného nástroje pro výuku stereometrie. V projektu Elica DALEST je celkem 13 aplikací, tato práce se zabývá sedmi z nich. Cílem práce je vytvoření materiálu pro seznámení učitelů matematiky s možnostmi jednotlivých aplikací. Tento návod bude vytvořen i ve formě video návodů, které naleznete na přiloženém na CD. Dílčím cílem mé diplomové práce je představit vytvořený materiál učitelům v praxi na základních školách.
Interaktivní výuka stereometrie na SOU
BOUCHALOVÁ, Zuzana
Tato práce se zabývá interaktivní výukou stereometrie na středním odborném učilišti. Vytvořené výukové materiály jsou zaměřeny především pro výuku stereometrie na SOU strojního zaměření. Materiály vycházejí z RVP platného pro tento typ studia, avšak nelze vyloučit užití vytvořených interaktivních materiálů i pro výuku stereometrie na jiných školách. Cílem je zprostředkování poměrně obtížné kapitoly jako je stereometrie snadnou formou, za pomoci moderních prostředků, které nám dnešní doba nabízí. Pro zefektivnění výuky stereometrie využívám ve své práci optimální množství programů a také mnoho dynamických aplikací, které usnadní práci jak učitelům, tak studentům.
Užití počítačů ve výuce na střední škole
BASAŘOVÁ, Martina
Práce je vytvořena jako soubor řešených příkladů z učebnice středoškolské matematiky RNDr. Pomykalová Eva: Matematika pro gymnázia {--} Stereometrie. Tento soubor bude sloužit studentům a učitelům matematiky na středních školách jako pomůcka při výuce stereometrie {--} řezů těles danou rovinou. Příklady jsou vyřešeny pomocí softwaru dynamické geometrie Cabri II Plus. Tělesa v základním tvaru byla v tomto softwaru vytvořena jako makrokonstrukce. Ty jsem získala od uvádějící učitelky na souvislé praxi. Tyto makrokonstrukce vytvořili studenti matematiky v rámci svých diplomových prací vedených na katedře matematiky Pedagogické fakulty v Českých Budějovicích. Všechny obrázky v práci uvedené jsou také na přiloženém CD. Vzájemné polohy útvarů v prostoru lze otevřít v programu Cabri a dále s nimi pracovat. K dispozici jsou také všechny řezy, po jejich otevření v Cabri může vyučující celou konstrukci řezu pomocí příslušného tlačítka v menu programu krokovat.
Vizualizace geometrických úloh užitím stereoskopické projekce
PAŘÍK, David
Obsahem této práce je ověření smysluplnosti stereoskopické projekce, popis principu a vytvoření interaktivních obrázků {\clqq}hranatých`` těles a prostorových situací pomocí stereoskopické projekce. Tato pomůcka by měly usnadnit výuku stereometrie na gymnáziích, těles na základních školách a především rozvíjet prostorovou představivost. Záměrem je pomoci žákům a studentům vidět a hlavně si uvědomit všechny zákonitosti v geometrii.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   začátekpředchozí12 - 21  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.