Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 121 záznamů.  začátekpředchozí112 - 121  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Postoj rodičů k odložené školní docházce dítěte.
BÍLÁ, Martina
Práce se zaměřuje na postoj rodičů k odložené školní docházce dítěte. V teoretické části se autorka zabývá pojmy školní zralost, školní připravenost, školní nezralost a problematikou odkladu školní docházky. V praktické části jsou popsány diagnostické metody posuzování školní zralosti, které používá Pedagogicko-psychologická poradna v Českých Budějovicích (PPP). Dále je popsána komunikace pracovníka PPP s dítětem a s rodiči. Na základě dostupných informací o rodičích, které má PPP k dispozici, jsou analyzovány typy rodičů podle přístupu k odložené školní docházce dítěte.
Práce s dětmi s odloženou školní docházkou
SÝKOROVÁ, Lenka
Bakalářská práce s názvem Práce s dětmi s odloženou školní docházkou se zabývá dětmi, které zůstávají v mateřské škole o rok déle z důvodu odkladu školní docházky. Práce nás seznamuje s vývojovými charakteristikami dětí. Vysvětluje pojmy jako je školní zralost, školní připravenost, školní nezralost. Poslední oblast teoretické části se týká rámcově vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání. V praktické části jsou interpretovány výsledky z dotazníkového šetření. Práce zjišťuje, zda a jakým způsobem pedagogové pracují s dětmi s odkladem školní docházky a zda vytvářejí pro dítě individuální vzdělávací plán. Dále bylo šetřeno, s kým spolupracuje mateřská škola při diagnostice dítěte.
Školní zralost
BENEŠOVÁ, Marcela
V mé bakalářské práci, v teoretické části jsem se zabývala problematikou školní zralosti a celkovým vývojem předškolního dítěte potřebným pro vstup do základní školy. Specificky jsem se Zabývala vymezením pojmů školní zralost, předškolní věk a příčiny školní nezralosti. V praktické části jsem pomocí diagnostických testů, pozorování, rozhovorů a projektivní metody vypracovala kasuistiku u vybraných předškoláků. Cílem mé praktické práce je posoudit některé aspekty školní zralosti.
Problémy školní zralosti.
HRUBÁ, Štěpánka
Bakalářská práce s názvem Problémy školní zralosti se zabývá problematikou ve vývoji dítěte předškolního věku. V teoretické části přináší bakalářská práce informace o současných pohledech na problematiku školní zralosti z hlediska psychologického, pedagogického a sociálního. Práce charakterizuje motorický, kognitivní, percepční, emoční a sociální vývoj dítěte předškolního věku. Setkáváme se s pojmy školní zralost, školní připravenost, školní nezralost, odklad školní docházky. Praktická část zachycuje výsledky šetření na zvoleném vzorku dětí, které jsou zpracovány v tabulkách. Využívá testy školní zralosti. Jejím obsahem jsou případové studie dětí s odkladem školní docházky.
Školní zralost
KOJANOVÁ, Zuzana
Bakalářská práce s názvem Školní zralost se zabývá problematikou vývoje dítěte předškolního věku. Cílem je posouzení optimální školní zralosti v předškolní řídě. Teoretická část charakterizuje dítě předškolního věku , jeho motorický, kognitivní, percepční, emoční a sociální vývoj. Vymezuje pojmy školní zralost a její složky, školní připravenost, školní nezralost. Popisuje opatření pro školsky nezralé děti. Praktická část obsahuje výsledky šetření na zvoleném vzorku dětí, využívá testy školní zralosti. Jejím obsahem jsou případové studie dětí nastupujících do základní školy a dětí s odkladem školní docházky.
Příprava na zahájení školní docházky
PEKAŘOVÁ, Eva
V teoretické práci popíši pojetí primární školy, dále popíši zahájení školní docházky jako zlomovou událost a popíši dítě zahajující školní docházku z pohledu vývojové psychologie. V praktické části popíši, jak se připravují na zahájení školní docházky některé mateřské školy, s důrazem na spolupráci s rodiči a se základními školami. Použiji metodu dotazníku a rozhovoru.
Motivace ke škole u předškolních dětí
KEJVALOVÁ, Lucie
Bakalářská práce se zabývá motivací ke škole u předškolních dětí. Teoretická část začíná popisem předškolního věku dítěte. Dále se zaměřuje na změny související s nástupem do školy, na školní zralost a připravenost. Je zde také zahrnuto pojetí vzdělávání v mateřské škole a na prvním stupni základní a školy. V praktické části popisuji průběh a výsledky výzkumu, který měl za cíl zjistit, na co se děti do školy těší, co očekávají a čeho se obávají. Ve výzkumu jsou využity dvě výzkumné metody ? polostrukturovaný rozhovor a analýza kresby.
Využití diagnostických metod při posuzování školní zralosti
STAŇKOVÁ, Tereza
Tématem této bakalářské práce je využívání diagnostických metod při posuzování školní zralosti. V teoretické části jsem vymezila pojem školní zralost, školní připravenost a znaky školní zralosti. Dále tato práce obsahuje určení pojmu odklad školní docházky. Porovnala jsem psychologické posuzování v pedagogicko-psychologické poradně a mateřských škol. Nabídla jsem přehled užívaných diagnostických metod a jednotlivě metody charakterizovala. V závěru jsme zhodnotila využívání nejčastějších jednotlivých diagnostických metod. V praktické části bylo mým úkolem zjistit používání jednotlivých diagnostických metod při posuzování školní zralosti. Výzkum probíhal formou dotazníku v regionu Jižních Čech. Dotazníkové šeření bylo v případě potřeby doplněno rozhovorem.
Školní zralost a diagnostika
VILDOVÁ, Lenka
Práce pojednává o problematice školní zralosti a jejích znacích. V teoretické části je zpracována otázka vhodnosti odkladu školní docházky a příprava dítěte na školní docházku. Prostor je věnován rovněž vývojovému období předškolních dětí a v neposlední řadě jsou zde zmíněny diagnostické metody posuzování školní zralosti, různé v praxi používané testy a jejich hodnocení. V praktické části je proveden výzkum na základě pozorování a zpracování vlastního screeningu a výsledného zhodnocení.
Vliv sociálního prostředí na školní zralost dítěte
HOLUBOVÁ, Jarmila
Vliv sociálního prostředí na školní zralost dítěte Teoretická část se věnuje vysvětlení pojmů školní zralost (všech jejích aspektů a jejímu významu v životě dítěte) a socializace. Praktická část se zaměřuje na vliv sociálního prostředí na dozrání dítěte pro školu. Obsahuje kazuistiky dětí, rozhovory s učitelkou, testy školní zralosti a rozbor kreseb.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 121 záznamů.   začátekpředchozí112 - 121  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.