Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,128 záznamů.  začátekpředchozí1117 - 1126další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Liturgický rok a výuka křesťanské výchovy v mateřské škole.
ČAPKOVÁ, Hana
Tato práce se věnuje dětem v předškolním věku z pohledu biologie, psychologie, sociologie a pedagogiky s přihlédnutím na dětský rozvoj osobnosti v mateřské škole. Práce vychází z Rámcově vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání a snaží se rozšiřovat a prohlubovat jednotlivá témata o spirituální složku dítěte. V praktické části jsou návrhy témat pro práci s předškolními dětmi na období tří let. Témata se váží k jednotlivým obdobím liturgického i kalendářního roku. Formou hry se dětem přibližují jednotlivá období během školního roku pomocí symbolů, které jsou typické pro dané období.
Podpora zdravého životního stylu u dětí předškolního věku
JAHODOVÁ, Lucie
Jak již název prozrazuje, tématem práce je podporování zdravého životního stylu u dětí předškolního věku. V úvodu teoretické části práce je vymezena charakteristika předškolního období, a to především vývoj kognitivní a sociální. Dále jsou uvedena rizika, která ohrožují zdravý vývoj dítěte a způsobují potíže v dalším životě jedince. Také je zde uvedeno porovnání Rámcového vzdělávacího programu s Programem zdravé MŠ. Samostatný Program Zdravé mateřské školy je uveden na závěr teoretické části. V praktické části se práce zabývá porovnáním volné hry v mateřských školách pracující podle programu podporující zdraví a ve školách bez zaměření. Tyto informace jsou získávány pomocí metody pozorování a jejich následného zpracování.
Canisterapie v prostředí mateřské školy
HOŘEJŠÍ, Zuzana
Bakalářská práce se je zpracována se záměrem vytvořit propojení působení canisterapie v prostředí mateřské školy. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. Teoretická část se zabývá vývojem jedince a problematikou canisterapie a jejím metodám. Praktická část odhaluje možné propojení působení canisterapie a mateřské školy. Jejím zjišťování je informovanost učitelek o tomto termínu.
VÝUKA ZÁKLADŮ NĚMECKÉHO JAZYKA V PŘEDŠKOLNÍM VZDĚLÁVÁNÍ
TOMÁŠKOVÁ, Jana
Téma, které jsem si vybrala pro svou bakalářskou práci, je velice aktuální, protože ve stále více mateřských školách se učí cizí (německý) jazyk. Dítě má dnes možnost se vzdělávat v cizím jazyce již od raného dětství, a to pomocí hry v mateřské škole. Ve své bakalářské práci se zaměřím především na cíle, obsah a metody rané výuky německého jazyka. Představím zde i zvukovou stránku jazyka, protože předškolní děti neumějí ještě ani psát, ani číst a jejich výuka je tedy úplně závislá na tom, co odposlouchají od učitele. V praktické části popíši, jakým způsobem jsem učila německý jazyk v mateřské škole na Nových Hradech.
Rozvoj komunikativních kompetencí v předškolním věku prostřednictvím loutek
VELÍŠKOVÁ, Andrea
Bakalářská práce ve své teoretické části seznamuje s obecnými charakteristikami komunikace. Přibližuje vývoj dětské řeči a konkrétně se zaměřuje na komunikativní kompetence. Pojmenovává možné problémy týkající se řeči i celé komunikace. Dále upozorňuje na specifika loutkového divadla a na možnosti jeho využití v mateřské škole. V praktické části se práce zabývá výzkumem obtížnosti zvládání komunikativních kompetencí u dětí v praxi mateřských škol. Přílohu práce tvoří manuál, který nabízí příklady konkrétní práce s loutkou a tím poskytuje několik praktických nápadů.
Formy spolupráce mateřské školy a rodiny
CHALOUPKOVÁ, Petra
V teoretické části své bakalářské práce jsem se zaměřila na alternativní mateřské školy, zejména na waldorfskou pedagogiku. Další pozornost směřovala k socializaci, a to jak k socializaci v rodině, tak i socializaci, která probíhá v mateřské škole. Rodina i mateřská škola jsou pro dítě jedny z prvních prostředí, kde k socializaci dochází. Praktickou část jsem zaměřila zejména na používané formy komunikace mezi rodinou a mateřskou školou, jak formální, tak neformální. Zvýšenou pozornost jsem věnovala komunikaci ve waldorfské mateřské škole. Vlastní výzkum je založen na dvou výsledcích a to na pozorování a dotazníkovém šetření. Výzkum pozorováním urči, jak nejčastěji rodiče s učitelkou komunikují. Dotazníkové šetření ukáže, jaké formy komunikace rodičům nejvíce vyhovují.
Webová prezentace jako součást public relations mateřské školy
HOCHMANOVÁ, Lucie
Současné financování školské instituce je do značné míry založeno na jejích výkonech, tedy na počtu dětí, žáků nebo studentů. Vzhledem k populační situaci se tak školy dostávají do {\clqq}konkurenčního boje`` a nezbytností v řízení se stává marketing školy. Tato práce se zabývá jak teorií, tak praxí v oblasti marketingu školy. Obsahem teoretické části je teorie marketingu školy s důrazem na vztah mateřské školy s veřejností. Praktická část je zaměřena na mapování aktuální situace, jak se mateřské školy prezentují na veřejnosti a jak k této prezentaci využívají internetu. Tento výzkum je proveden v Jihočeském kraji, ve třiceti mateřských školách a mezi devadesáti třemi rodiči. Poslední část práce je návrh internetových stránek pro Mateřskou školu Strmilov, který vychází z výsledků výzkumu.
Některé problémy pedagogických pracovníků mateřských škol ve vztahu k multikulturnímu vzdělávání
Osecká, Terezie ; Balaštíková, Veronika ; Pilát, Milan
Cílem výzkumu bylo identifikovat základní problémy týkající se vztahu učitelek v mateřských školách k romským dětem a rodičům a popsat problémy romských rodičů dětí předškolního věku. Přestože romská komunita vykazuje určitá specifika, je možné sestavit program na podporu předškolního vzdělání s využitím terénních sociálních pracovníků a pedagogických asistentů. Je důležité podporovat multikulturnost prostředí v mateřských školách.
SOUHRA PRACOVNÍHO A RODINNÉHO ŽIVOTA
Kubešová, Zuzana ; Pauknerová, Daniela (vedoucí práce) ; Králová, Tereza (oponent)
Diplomová práce se věnuje tématu slaďování pracovního a rodinného života za přispění státu, zaměstnavatelů a rodičů samotných. Je rozdělena z časového a tematického hlediska: minulost zaměřená na analýzu vývoje potřeb slaďování pracovního a rodinného života, současnost z pohledu státu, zaměstnavatelů a zaměstnanců-rodičů a budoucnost z pohledu dnešních vysokoškolských studentů, budoucích rodičů. V rámci diplomové práce byly uskutečněny tři výzkumy. První se věnoval obsazenosti mateřských školek. Druhý se v rámci rozhovorů se zástupci významných firem zaměřil na flexibilní režimy a firemní školky. Třetí výzkum se dotazníkovým šetřením zajímal o představy dnešních vysokoškolských studentů na téma rodičovská dovolená a rozdělení rolí uvnitř rodiny. Na závěr byla navržena doporučení ke zlepšení situace.
Zpracování podnikatelského záměru založení anglické mateřské školky
Žigovičová, Veronika ; Zámečník, Petr (vedoucí práce) ; Smrčka, Luboš (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na zanalyzování a zhodnocení realizovatelnosti projektu založení soukromé anglické mateřské školky. Teoretická část se zaobírá formami podnikání, možnostmi financování a také legislativou spojenou s chodem mateřské školky v českém prostředí. V praktické části jsou veškeré tyto poznatky aplikovány právě na tento konkrétní podnikatelský záměr, přičemž je dále věnována pozornost analýze trhu, marketingové strategii a samozřejmě zhodnocení nákladové náročnosti projektu a v návaznosti na to také jeho výnosnosti. Závěrem jsou shrnuty ve SWOT analýze klíčové faktory ovlivňující tento záměr a v případě slabých stránek či hrozeb jsou předloženy návrhy na zlepšení, kterými je možné docílit větší pravděpodobnosti na úspěch a životaschopnost projektu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,128 záznamů.   začátekpředchozí1117 - 1126další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.