| |
| |
|
Analýza zbytkových napětí ve stěně tepny
Novák, Kamil ; Fuis, Vladimír (oponent) ; Burša, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá výpočtovým modelováním vlivu zbytkového napětí v idealizované geometrii cévy a následnou aplikací dosažených poznatků na aneurysma břišní aorty. Z hlediska kvality výpočtového modelu bylo dosaženo zpřesnění v podobě snížení nejistot, které jsou do výpočtového modelu vneseny bez uvažování vlivu zbytkového napětí. Pro každou úroveň výpočtového modelu byl splněn základní předpoklad snížení výrazných rozdílů napětí mezi vnitřní a vnější stěnou cévy. Metody, které byly použity, jsou: deformační metoda, inverzní mechanika velkých deformací, fiktivní teplota – a to jak pro lineárně elastický materiál, tak hyperelastický materiál definovaný daným konstitutivním modelem. Numerické ověření bylo realizováno pomocí programu ANSYS.
|
|
Londýnské oko
Hušek, Martin ; Hradil, Petr (oponent) ; Zídek, Rostislav (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je provedení statické analýzy konstrukce Londýnského oka. V prvních kapitolách se práce zabývá přehledem realizovaných konstrukcí typu Ferrisova kola. Hlavní část práce spočívá v analyzování samotné konstrukce Londýnského oka. Konkrétně jsou popsány analýzy odezvy, analýzy citlivosti, analýzy mezních stavů únosnosti a použitelnosti, analýzy napjatosti, analýzy únavového namáhání a analýzy životnosti. Práce mimo statických analýz popisuje i návrh dynamických pohlcovačů kmitání. V závěrečných kapitolách jsou zhodnocovány výsledky jednotlivých analýz.
|
|
Analýza ocelové konstrukce mostu metodou konečných prvků na účinky statických zatížení
Skorunka, Ondřej ; Hradil, Petr (oponent) ; Salajka, Vlastislav (vedoucí práce)
Mostní konstrukce patří mezi nejnáročnější inženýrská díla. Plní důležitou společenskou a ekonomickou funkci při rozvoji daného území. Z tohoto hlediska je nutné věnovat značnou pozornost procesu návrhu, analýzy, realizace a také provozu. Tato práce se zabývá statickou analýzou prostorově zakřivené, nesymetrické a zavěšené lávky pro pěší a cyklisty. První část je věnována analýze deformací konstrukce, zatímco druhá část je zaměřena na analýzu vybraných částí konstrukce z hlediska jejich namáhání.
|