Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  předchozí11 - 16  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Koncept volného času ve vztahu k životu předškolního dítěte
FÁROVÁ, Kateřina
Diplomová práce zkoumá, zda lze pojem volný čas aplikovat na životní situaci dětí předškolního věku, případně v jakém smyslu. Analýzou, jaký význam má volný čas v předškolním věku. Objevením způsobu využití volného času v předškolním věku, tak aby byly co nejvhodnější vzhledem k vývojovým zvláštnostem předškolního věku. Nalezením způsobů propojení pedagogiky volného času a preprimární pedagogiky, kde autorka spatřuje možnosti spolupráce vzhledem k obrovskému rozvoji volnočasových aktivit, růstu populace předškolních dětí a rozvojem poznatků vývojové psychologie.
Volný čas dětí na I. st. ZŠ
DOUCHOVÁ, Klára
Tato diplomová práce se zabývá volným časem dětí mladšího školního věku. Teoretická část pojednává o vývoji dítěte, o působení okolních vlivů na žáka, co se týká zejména rodiny, vrstevníků, prostředí a médií. Dále se zabývá pojmem volný čas, možnostmi jeho využití, jeho strukturou a funkcí a zájmovými činnostmi. Třetí kapitola je věnována výchově mimo vyučování. V praktické části je na základě výzkumné sondy, která byla provedena ve dvou základních školách, zjišťováno, jak se liší trávení volného času dětí z malého města a z města většího. Rozdíly mezi dívkami a chlapci. A jakým způsobem by si děti přály strávit svůj vysněný volný čas.
Rozvoj tvořivosti prostřednictvím artefiletiky u dětí mladšího školního věku - projekt Svět indiánů
ŠOLTÉSOVÁ, Kateřina
Práce je rozdělena do dvou částí- teoretické a praktické. Teoretická část definuje a popisuje pojmy tvořivost a její rozvoj, mladší školní věk, artefiletika a výchova mimo vyučování, vzájemně je propojuje a vysvětluje souvislosti mezi nimi. Druhou částí práce - praktickou, je výtvarný projekt Svět indiánů. Projekt je inspirován kulturou amerických indiánů a zahrnuje tvořivé činnosti nejen z oblasti artefiletiky, které tvoří ucelený komplex.
Rozvoj duchovních hodnot u dětí mladšího školního věku v rámci práce ve školní družině
JÁCHIMOVÁ, Tereza
Práce se zabývá rozvojem duchovních hodnot u dětí mladšího školního věku v rámci práce ve školní družině. Teoretická část popisuje místo školní družiny ve volnonočasové sféře, charakterizuje specifika práce ve školní družině a věnuje se hodnotové problematice ve výchově z pohledu psychologie, pedagogické antropologie a axiologie, filozofie, etiky a z pohledu křesťanství. Dále charakterizuje mladší školní věk a přihlíží k morálnímu vývoji dítěte a k vývojovým stádiím lidské religiozity, popisuje rovněž některé problémy současné výchovy, které se vztahují k duchovní oblasti. Praktická část vychází z dotazníkového průzkumu, který byl proveden na dvou základních školách. Dotazník se zaměřoval na křesťanský význam Velikonoc a Vánoc, na nadpřirozené jevy a na problematiku smrti. Z průzkumu vyplynulo, že většina dětí netuší nic o křesťanském významu Velikonoc ani Vánoc, zajímá se o nadpřirozené jevy a vážně přemýšlí o smrti. Na základě výsledků dotazníkového průzkumu jsou zpracovány tři tématické týdny, které se zaměřují na křesťanský význam Vánoc a Velikonoc a na problematiku smrti.
Využitelnost jednotlivých volnočasových zařízení pro děti a mládež ve vybraných okresech Jihočeského kraje
MARKOVÁ, Jana
Zařízení pro zájmové vzdělávání zaměřené na děti a mládež jsou v této práci rozdělena do dvou základních skupin. První skupinu tvoří školská zařízení, jejichž činnost je upravena zákonem č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon). Tato zařízení se zabývají základním uměleckým vzděláváním, jazykovým vzděláváním a zájmovým vzděláváním. Do druhé skupiny patří nestátní neziskové organizace zabývající se výchovou a vzděláváním dětí a mládeže ve volném čase. Zpravidla se jedná o občanská sdružení, jejichž činnost je upravena zákonem č. 83/1990 Sb., o sdružování občanů. Mezi tyto instituce řadíme například sdružení Junák {--} svaz skautů a skautek České republiky, občanské sdružení YMCA (křesťanské sdružení mladých lidí) nebo občanské sdružení Duha. Cílem této diplomové práce je stručně teoreticky popsat problematiku zařízení pro zájmové vzdělávání a posléze přinést informace o konkrétních organizacích působících v okrese Český Krumlov a v okrese Prachatice. K tomu účelu byla vytvořena databáze subjektů působících v těchto regionech, z níž bylo vybráno dvacet organizací, a ty byly podrobněji zkoumány a popsány. Vzhledem ke stanovenému cíli bylo využito metod kvalitativního výzkumu. Konkrétně byla zvolena technika rozhovoru a technika analýzy dokumentů. Zjištěné informace jsou tematicky rozděleny do šesti oblastí, jimiž jsou právní forma, financování, členská základna, zaměření činnosti, prezentace pro veřejnost a personální a materiální zajištění. Na základě získaných informací z těchto tematických okruhů jsou jednotlivá zařízení porovnávána a jsou zjišťovány jejich společné charakteristiky nebo naopak specifika jednotlivých respondentů. Tato práce je tedy určena každému, kdo chce získat základní představu o zařízeních pro zájmové vzdělávání a více poznat některé organizace z okresu Český Krumlov a z okresu Prachatice.
Volný čas dětí na základních školách v Pelhřimově
KUBÁTOVÁ, Renata
Bakalářská práce s názvem Volný čas dětí na základních školách v Pelhřimově se v teoretické části věnuje současnému pohledu na volný čas, jeho funkcím a formám volnočasových aktivit. Zaměřuji se na výchovu ve volném čase, její historický vývoj a počátky. Dále jsou vymezeny základní modely volného času, výchova mimo vyučování, její funkce a nejvýznamnější zařízení. V závěru teoretické části uvádím činitele, kteří ovlivňují dítě ve vztahu k volnočasovým aktivitám, jako jsou rodina, škola, vrstevnická skupina a lokální prostředí. Pro kvantitativní výzkum jsem zvolila techniku dotazníku, určené dětem základních škol v Pelhřimově. Cílem výzkumné části bylo zjistit, jak žáci základních škol v Pelhřimově tráví svůj volný čas, dále zjistit nabídku volnočasových aktivit škol a organizací pro děti v Pelhřimově. Z výsledků výzkumu vyplynulo, že společnou činností všech dětí je sport. Nejvíce času také tráví u počítače, přičemž v mladším školním věku jej používají jako prostředek zajišťující zábavu formou her. U dětí staršího věku převažuje využití směrem ke komunikačním možnostem internetu. V neposlední řadě tráví volný čas sledováním filmů, poslechem hudby a dívky navštěvují taneční kroužky. Děti z výzkumného souboru považují naplnění svého volného času za dostatečné, i přesto uvedly pár nedostatků, jako jsou např. kulturní kroužky, PC herna, nákupní centrum. Tato práce slouží ke zjištění, o jaké volnočasové aktivity mají děti na základních školách v Pelhřimově největší zájem. Zjištěné informace mohou využít volnočasová zařízení, k vytvoření chybějících zájmových kroužků.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   předchozí11 - 16  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.