Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 148 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh a ověření intervenčního pohybového programu zaměřeného na zlepšení kondice u rekreačních sportovců a sportovkyň
KŘÍŽ, Pavel
Cílem této práce je sestavit intervenční program zaměřený na zlepšení kondice. Cíl se podařilo splnit. Intervenční pohybový program si může dle návrhu zacvičit každý sám a kdekoliv, a to i v případě zavření posiloven, například z pandemických důvodů. Intervenčního pohybového programu se účastnilo jedenáct lidí, kontrolní skupina čítala také jedenáct lidí. V rámci metodologie byla zvolena testová baterie EUROFIT, složená z devíti testů. Z výsledkové části je třeba zdůraznit, že experimentální skupina se v průměru zlepšila o 0,1 pokusu na cvik plameňák, 1,89 sekundy na tappingu, polepšila se také v přesahu v předklonu o 3,23 centimetrů, 13,96 ve skoku z místa, 3,17 opakování ve cvičení sed lehů, 4,79 sekund ve výdrži ve shybu, k jedinému zhoršení experimentální skupiny došlo u člunkového běhu a to o 0,2 sekundy, v posledním testu měření dynamometrie došlo ke zlepšení o 7,14 Newtonů. U kontrolní skupiny došlo v prvním testu k mírnému zhoršení o 0,1 pokusu, zhoršení jsme také mohli pozorovat v testu tapping o 1,33 sekundy, k mírnému zlepšení o 0,98 centimetrů došlo v předklonu, skupina se už pak dále pouze zhoršovala ve všech testech. Konkrétně o 0,54 centimetru ve skoku, o 0,84 opakování v sed lehu, 2,56 sekundy ve výdrži ve shybu, 0,29 v člunkovém běhu a o 2,23 Newtonů v dynamometrii. Všechny výzkumné předpoklady se naplnily.
Výchova ke zdraví v rodinné výchově
CHOCHOLOVÁ, Tereza
Cílem bakalářské práce je zmapování výchovy ke zdraví v rodinné výchově na základní škole v České republice a zahraničí. Rodinná výchova je důležitou součástí výchovy ke zdraví v rámci vzdělávacího systému a obecného života. V historii byly pokusy o zavedení rodinné výchovy jako výukového předmětu, které byly kvůli nedostatku akreditovaných učitelů zrušeny. Místo rodinné výchovy začala výuka výchovy ke zdraví. Výuka je uskutečněna pomocí kurikula Školního vzdělávacího programu a Rámcového vzdělávacího programu Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. Vysoká úroveň výuky výchovy ke zdraví je ovlivněna nízkým počtem odborníků a vyspělostí států. Podle většiny autorů je největším problémem výchovy ke zdraví nedostatek veřejných informací a nezájem občanů o vedení zdravého způsobu života. Tuto skutečnost mají změnit programy pod záštitou Světové zdravotnické organizace.
Úroveň zdravotní gramotnosti u studentů učitelství pro 1. stupeň ZŠ
HUMŇALOVÁ, Aneta
Tato diplomová práce se zabývá zdravotní gramotností učitelů 1. stupně základní školy. Teoretická část se věnuje problematice zdraví a zdravotní gramotnosti. Ke zkoumání zdravotní gramotnosti byl využit standardizovaný kvantitativní dotazník. Praktická část obsahuje výzkum, který byl proveden u studentů - budoucích pedagogů 1. stupně základních škol, kteří aktuálně studují tento obor na pedagogické fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Výzkumný vzorek tvořilo 68 respondentů. Proces sběru dat probíhal od listopadu 2021 do ledna 2022. Anonymním dotazníkem byly získány výsledky reflektující zdravotní gramotnost budoucích učitelů.
Rozdíly v negativních aspektech životního stylu u žáků na 2. stupni několik škol v Českých Budějovicích a v Praze
KŘIVÁČKOVÁ, Kateřina
Tato bakalářská práce se zabývá negativními aspekty životního stylu u žáků na 2. stupni základních škol. První část bakalářské práce zahrnuje teoretické poznatky o životním stylu a faktory ovlivňující jeho podobu, poté zkoumá závislosti a zabývá se problematikou některých druhů závislostí. Jsou zde také zdůrazněny příčiny jejich vzniku. Druhá část práce se zaměřuje na dotazník, který byl vyplněn žáky ve školách a zkoumá, jaké výsledky v něm byly zjištěny. Dotazník se zabývá jejich životním stylem a zahrnoval otázky týkající se oblasti negativních aspektů jako je alkohol, drogy a sociální sítě. Posuzoval dotazníkové šetření u dětí, které jsou na druhém stupni základních škol v Českých Budějovicích a v Praze.
Sociální agrese v rámci předmětu výchovy ke zdraví na základní škole
CHOVANCOVÁ, Lucie
Cílem mé práce je zjištění přístupu a vztahu dětí ve věku 12-15 let k sociálním sítím, používání internetu jako prostředek ke komunikaci, povědomí žáků a informovanosti na základní škole. Sekundárním cílem je povědomí žáků ve věku 12-15 let o sociální agresi na internetu. Bakalářská práce se týká sociální agrese spojené s předmětem výchovy ke zdraví na základní škole, vymezení pojmu samotného, jaké je povědomí o agresi, jaké nebezpečí se skrývá v častém používání sociálních sítích. Čtenář bude seznámen s problematikou na sociálních sítích, kyberšikanou - definicí pojmu, stadii, prevencí atd. Jako metoda v praktické části byla použita anketa vlastní konstrukce, která je zaměřena na II. stupeň (absolvování 7. - 9. třídy) základní školy, jedná se o základní školu v Sezimově Ústí, kde práce mapuje povědomí žáků o sociální agresi, setkání se s problematikou, výskyt agrese v okolí, reakce žáků, jejich důvěru, či nedůvěru v sociálním prostoru apod. Výsledky a výzkum naplnil očekávání a domněnky. Bylo potvrzeno, že dívky komunikují na sociálních sítích více než chlapci. Dále bylo zjištěno, že chlapci využívají internet k hraní her, jedná se o 70 % dotazovaných. 60 % dotazovaných, jak dívek, tak chlapců jsou s pojmem kyberšikana nejčastěji seznamováni ve škole, jak bylo ve výzkumu.
Výchova ke zdraví na základních školách Jihomoravského a Plzeňského kraje
HULAČOVÁ, Markéta
Diplomová práce na téma "Výchova ke zdraví na základních školách Jihomoravského a Plzeňského kraje" se v teoretické části zabývá pojmy: Zdraví a jeho definice, Rámcový vzdělávací program a předmět Výchova ke zdraví v rámcovém vzdělávacím programu. Jak je výchova ke zdraví uskutečňována na druhém stupni základních škol v Plzeňském a Jihomoravském kraji, bylo hlavním cílem této diplomové práce. Ke splnění tohoto cíle jsem zvolila metodu dotazníkového šetření. Do jednotlivých škol jsem prostřednictvím e - mailu zaslala průvodní dopis s odkazem na portál, kde se dotazník nacházel. Dotazník byl zaslán celkem do 408 základních škol, návratnost dotazníku byla celkem 55%. Dotazník byl nejčastěji vyplněn učiteli Výchovy ke zdraví, řediteli škol nebo jejich zástupci. Z výsledků výzkumu je zřejmé, že v Plzeňském kraji realizuje Výchovu ke zdraví jako samostatný předmět 75,8% škol, v Jihomoravském kraji je to 73,1% škol. V Plzeňském kraji nejčastěji tento předmět vyučuje učitel s aprobací Výchova ke zdraví a Přírodopis (22,4%), v Jihomoravském učitel s aprobací Přírodopis (23,9%). V Plzeňském kraji se nejčastěji vyučuje výchova ke zdraví v 9. ročníku - 1 hodina týdně, v Jihomoravském kraji se nejčastěji vyučuje výchova ke zdraví v 8. ročníku/1 hodina týdně. Oba dva kraje uvedly, že všechny oblasti výchovy ke zdraví jsou vyvážené a nejčastěji k výuce používají učebnici - Občanská a Rodinná výchova 6, 7, 8, 9, (Plzeňský kraj - 45,05%, Jihomoravský 30,57%). V Plzeňském kraji považuje za přínosné vzdělávat žáky v oboru výchova ke zdraví většina z respondentů - 92,3% a skoro polovina - 48,7% se domnívá, že výchova ke zdraví by mohla mít celospolečenský dopad. V Jihomoravském kraji považuje za přínosné vzdělávat žáky v oboru výchova ke zdraví též většina z respondentů, a to 90,8% a více než polovina - 66,9% se domnívá, že výchova ke zdraví by mohla mít celospolečenský dopad.
Výchova ke zdraví na základních školách Jihočeského kraje
KOLÁŘOVÁ, Tereza
Ve své bakalářské práci se zaměřuji na zmapování formy výuky Výchovy ke zdraví na základních školách Jihočeského kraje. Hlavním cílem bylo zjistit, jestli se předmět Výchova ke zdraví vyučuje na základních školách a pakliže ne, jak velký je zájem o zařazení tohoto předmětu do rozvrhu. V teoretické části jsem se zaměřila na vysvětlení pojmu zdraví, program Zdraví 21, výchova ke zdraví, charakteristiku a obsah předmětu Výchova ke zdraví a celkově na zdravý životní styl. V praktické části byl výzkumnou metodou anonymní dotazník zasílaný přímo ředitelům všech základních škol Jihočeského kraje, kterých je celkem 250. Návratnost byla, že z 250 škol odpovědělo 148.
Kompenzační intervenční pohybový program u hráček volejbalu
VANDASOVÁ, Tereza
Tématem této bakalářské práce je kompenzační intervenční pohybový program pro hráčky volejbalu. Závěrečná práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické práci je popsána hra volejbalu, anatomie kolenního kloubu a ženy ve sportu. Tato teorie je využita v praktické části. Do výzkumu byly vybrány hráčky volejbalového oddílu SK Hlincovka ve věku 17-18 let. Vzhledem k vlastním zkušenostem vím, při jakých herních činnostech vznikají zranění kolene. Nejčastějším důvodem zranění je špatné nebo zcela vynechané protažení před a uvolnění po tréninku či zápasu. Cílem práce bylo vytvořit kompenzační intervenční pohybový program zaměřený na přetížení kolenních kloubů u hraček volejbalu s využitím jógových cvičení. Respondentky obdržely kompenzační intervenční pohybový plán a pět otázek, na které měly odpovědět. První otázka se týkala každodenního cvičení v nynější epidemické situaci. Pouze 41,18% dotazovaných odpovědělo, že cvičí pravidelně každý den. Druhá otázka se zaměřovala na nejvíce a nejméně oblíbený cvik z kompenzačního intervenčního pohybového plánu. Nejvíce hráček, tedy 29,41%, se shodlo, že cvik číslo 5 mají nejraději. Naopak více jak polovina respondentek, tedy 52,94%, nemá rádo cvik pod číslem 9. U třetí otázky, týkající se vymizení bolesti v oblasti kolenního kloubu při volejbalové pauze, měly hráčky na výběr ze tří odpovědí, přičemž 50% dotazovaných zvolilo odpověď "B" a odpovědělo tak, že bolest vymizela a pociťují ji pouze výjimečně. U čtvrté otázky, týkající se pozorovaných změn v oblasti kolenního kloubu, měly opět na výběr ze tří možných odpovědí. Nejvíce respondentek, tedy 64,71%, zvolilo odpověď "B". S postupem času se jejich flexibilita zlepšovala, avšak u určitých cvičení mají stále problémy. U páté otázky odpovídaly, zda jim tým chybí a jak se jim cvičí bez spoluhráček a bez předcvičovatelky. Tentokrát měly na výběr ze čtyř odpovědí. Nejvíce dotazovaných, tedy 41,18%, zvolilo odpověď "D". Spoluhráčky jim chybí a raději by cvičily podle předcvičovatelky.
Aktuální metody výuky výchovy ke zdraví na základních školách v Benešově
KAHOUNOVÁ, Jana
Bakalářská práce se zabývá aktuálními metodami výuky výchovy ke zdraví na základních školách v Benešově. Teoretická část je zaměřena na vyučovací metody, jejich klasifikaci a moderní didaktické postupy včetně praktických ukázek. Praktická část byla vytvořena pomocí polostrukturovaného rozhovoru se čtyřmi učiteli výchovy ke zdraví na základních školách. Cílem této práce je zmapovat používané metody a formy práce v daném předmětu, potvrdit nebo vyvrátit oba výzkumné předpoklady. Výzkumný předpoklad č. 1 vychází z nejznámější klasifikace metod podle Maňáka a Švece a předpokládá, že pro předmět výchova ke zdraví budou všichni dotazovaní učitelé upřednostňovat klasické metody a metody aktivizující více, než metody komplexní. Výzkumný předpoklad č. 2 předpokládá, že pro výuku předmětu výchova ke zdraví nebudou učiteli využívány učebnice doporučené MŠMT více než materiály vlastní tvorby a jiné odborné prameny. Oba předpoklady byly potvrzeny.
Specifika práce sestry v ordinaci praktického lékaře pro dospělé
HAMBERGEROVÁ, Veronika
Téma této bakalářské práce je "Specifika práce sestry v ordinaci praktického lékaře pro dospělé." Práce se skládá z teoretické části a z výzkumné části. Teoretická část se nejprve soustředí na primární péči. Dále se věnuje všeobecnému praktickému lékařství pro dospělé, pracovnělékařským službám, posudkové činnosti a dispenzární péči. Zaměřuje se na charakteristiku práce sestry v ordinaci praktického lékaře pro dospělé. Přináší informace o práci sestry v oblasti prevence. Práce se také zabývá prací sestry v oblasti edukace, výchovy ke zdraví, komunikace a domácí zdravotní péče. Nakonec poskytuje informace o administrativních činnostech sestry v ordinaci praktického lékaře pro dospělé. Výzkumná část byla zpracována formou kvalitativního výzkumu. Cílem bylo zjistit specifika práce sestry v ordinaci praktického lékaře pro dospělé. Byly stanoveny následující výzkumné otázky: 1. Jaká jsou specifika práce sestry v ordinaci praktického lékaře pro dospělé? 2. Jaké metody sestry nejčastěji využívají při edukaci pacientů? 3. Jaké činnosti sestry vykonávají v oblasti preventivní péče? Sběr dat probíhal formou hloubkových rozhovorů, které byly realizovány sestrami pracujícími v ordinacích praktických lékařů pro dospělé. Rozhovory byly doslovně zapsány a zakódovány. Celkem bylo vytvořeno 6 kategorií a z nich vzniklo 11 podkategorií. Výzkumný soubor je tvořen šesti sestrami. Výzkum byl prováděn v únoru a březnu 2020 a byl ukončen v době teoretického nasycení. Výsledky práce mohou posloužit jako informační materiál, který bude určen jak zdravotnickému personálu, tak široké veřejnosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 148 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.