Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  předchozí11 - 15  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Počátky pražské klubové scény
Kazdová, Darina ; Vaněk, Miroslav (vedoucí práce) ; Houda, Přemysl (oponent)
V návaznosti na svou bakalářskou práci, v níž jsem se zabývala historií taneční scény v České republice všeobecně, jsem při psaní diplomové práce v tématu pokračovala. Tentokrát je práce zaměřena jen na oblast Prahy, která byla krátce po revoluci velmi ovlivněna přítomností cizinců, kteří byli s tímto stylem obeznámeni ze západních zemí, a mohli tak prakticky pomoci při jeho šíření u nás. Taneční scéna v české metropoli je zde také konfrontována se západním světem, odkud se k nám tento hudební styl dostal. První část práce je věnována kvalitativnímu výzkumu a použité metodě, tedy orální historii. Je zde také krátký slovníček často používaných pojmů z této oblasti, které nejsou širší veřejnosti velmi známé. Po shrnutí dosavadních poznatků následuje samotná analýza rozhovorů provedených s významnými pamětníky.
Vizuální ztvárnění vybraných elektronických hudebních stylů
Chlebus, Jiří ; Suchánek, Jiří (oponent) ; Houf, Václav (vedoucí práce)
Tato práce je výsledkem přenesení hudebních prožitků, vjemů a představ autora do statické vizuální podoby. Vybrané elektronické hudební styly jako dubstep, breakbeat, drumandbass, tekkno, techno a psytrance, nesou ve své skladbě určité typické znaky, které se autor snaží zachytit do vizuální podoby. Výsledkem práce je soubor počítačově graficky ztvárněných motivů, které reprezentují dané hudební styly a vyjadřují autorovy vizuální představy, které získává prostřednictvím poslechu daných hudebních stylů.
Styly elektronické taneční hudby v rámci české scény
TOMANOVÁ, Šárka
Diplomová práce se zaměřuje na žánr elektronické taneční hudby a jeho další stylové rozdělení v rámci české hudební scény. Hlavní část historicky a hudebně vymezuje celkem sedm hlavních stylů ETH a člení je do podstylů, se kterými se posluchači můžou nejčastěji setkávat na domácích tanečních akcích. Dále popisuje vznik, vývoj a současný stav ETH u nás. Práce se orientuje také na zachycení odlišností mezi jednotlivými podstyly pomocí notace rytmických patternů a zvukových ukázek.
POHLED NA TECHNOPARTY CZECHTEK ZE STRANY PŘÍZNIVCŮ TECHNO A POLICISTŮ
BALKOVÁ, Ivana
Technoparty CzechTek je největší festival elektronické hudby v České republice. Tato akce je typická pro mladou populaci, která nechce být součástí konzumní společnosti. Tato hudba je pro ně způsob, jak vyjádřit svou svobodu. Většina společnosti však ideologii této kultury nechápe a nesouhlasí s ní. V roce 2005 proběhl na této akci policejní zásah, při kterém došlo k mnoha zraněním na obou stranách. Ve společnosti tato akce vyvolala debatu o zákonnosti podobných akcí, o oprávněnosti policejního zásahu a o subkultuře techno vůbec. Ve svém životě se pohybuji mezi různými sociálními skupinami. Na jedné straně přicházím do kontaktu s lidmi, kteří se přibližují alternativním kulturám, na straně druhé s lidmi z řad policistů. Nabídla se tedy myšlenka zkonfrontovat názory obou stran a vytvořit tak z nestranné pozice objektivní náhled na aspekty s danou kauzou související. Lákavost tohoto tématu spatřuji v tom, že o problematice technoparty CzechTek a subkultuře techno vůbec nebylo zatím sepsáno mnoho ucelených prací mapujících tuto oblast. Toto téma se pro mě proto stalo velkou výzvou, jak poodhalit podstatu tohoto fenoménu a především cestou, jak toto neobvyklé a jistě poněkud kontroverzní téma přiblížit široké veřejnosti, neboť toto téma je v naší společnosti stále aktuální. Výzkum byl proveden mezi příznivci techno a pořádkovou jednotkou správy jihočeského kraje. Všichni respondenti byli přímými účastníky technoparty CzechTek 2005. Otázky se týkaly především mediálního a politického vlivu, dále pak drogové problematiky. Názory obou zúčastněných stran byly zjišťovány prostřednictvím dotazníků. První hypotéza potvrdila, že média ovlivnila nazírání veřejnosti na problematiku technoparty. Druhá hypotéza potvrdila, že subkultura techno je vnímána jako prodrogová. Byla potvrzena i třetí hypotéza, že účastnící vnímají kauzu jako politicky ovlivněnou.
Freetekno a komerční technoscéna z pohledu odlišnosti preferovaných drog
KLEČACKÁ, Aneta
Freetekno nebo komerční technopárty jsou často velmi slučovány s názory, že se jedná o takový typ párty, ve kterém dochází ke spojení mladiství - droga. V této práci se zaměřím v teoretické části na značné rozdíly mezi freeteknem a komerční technoscénou, jakožto postmoderními subkulturami, které jsou často spojovány jako celek, kde často ani samotní návštěvníci vůbec neznají rozdíly mezi oběma subkulturami, historii nebo původ symbolů. V druhé, výzkumné části identifikuji jaké typy drog jsou upřednostňovány na freetekno párty a jaké na komerční technoscéně a jaké jsou příčiny rozdílnosti užívaných typů drog na popisovaných scénách, od kolika let, jak často a s kým účastníci navštěvují párty, jejich motivace návštěvy k podobným akcím, zda konzumují na párty psychotropní látky a distribuování drog na párty. Smyslem této práce by mělo být získání informací od účastníků obou typů párty, jejich důkladné zpracování a interpretování, které by mělo posloužit veřejnosti jako klíč k pochopení jejich specifického životního stylu. Chtěla bych veřejnost seznámit s tím, že ne všichni účastníci jdou na párty za drogou, nýbrž rovněž za hudbou a přáteli, jako je tomu v případě jiných hudebních akcí. Vzhledem k atypické a nekonformní cílové skupině využiji kvalitativního typu výzkumu. Jako výzkumné techniky použiji zúčastněné pozorování a techniku polostandardizovaného rozhovoru s otevřenými otázkami. Základní výzkumný soubor bude tvořen účastníky freetekno párty a komerční technoscény pořádaných v různých regionech České republiky. V cíli práce byly stanoveny výzkumné otázky, z nichž vyplývá, že na obou typech párty se užívají odlišné drogy, kdy na freeteknu převládají halucinogeny a cannabinoidy, kdežto komerční párty ovládají stimulanty a extáze. Motivace k návštěvě párty je také u obou subkultur rozdílná, zatímco na freeteknu převládá volnost, svoboda, stmelenost. Motivací návštěvníků komerční párty je hudba. Dále i motivace k užívání drog je zcela odlišná. Většina respondentů sice ve svých odpovědí tvrdí, že dobrá párty se bez drog užít dá, ale vzápětí dodávají, že právě drogy dodají párty tu pravou atmosféru.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   předchozí11 - 15  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.