Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  předchozí11 - 18  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití nestandardního drobného kameniva do stmelených směsí podkladních vrstev vozovek
Chloupek, Adam ; Zajíček, Jan (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Práce se zabývá možnostmi využití nestandartního drobného drceného kameniva v podkladních vrstvách. Cílem je výzkum použití kameniva z konkrétní lokality a jeho následné posouzení. V teoretické části jsou shrnuty základní informace o stmelených vrstvách a normové požadavky na stmelené směsi a jejich materiály. Praktická část popisuje variantní návrh směsi a následné ověření důležitých návrhových parametrů pomocí průkazních a experimentálních zkoušek. Získané poznatky ohledně navržených směsí potvrzují možnost využití těchto materiálů v podkladních vrstvách.
Vlastnosti asfaltových pojiv ze směsí typu SMA s R - materiálem
Dzurková, Veronika ; Coufalíková, Iva (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku přidávání R-materiálu do asfaltových směsí typu asfaltový koberec mastixový (SMA). Materiál byl získán z obalovny, která dané směsi položila v rámci zkušebního úseku na komunikaci II/227. V teoretické části je popsána problematika recyklace asfaltových vozovek, teorie asfaltových pojiv a problematika spojená s přidáváním R-materiálu za horka do asfaltových směsí. V praktické části byla vyextrahována asfaltová pojiva ze směsí s různým procentuálním zastoupením R-materiálu. Na těchto pojivech byly provedeny empirické a funkční zkoušky. Cílem práce je zjištění vlivu přítomnosti R-materiálu na asfaltovou směs SMA z pohledu vlastností asfaltového pojiva.
Asfaltový recyklát do podkladních vrstev vozovek
Winterová, Karin ; Hýzl, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je zpracování aktuální rešerše o používání asfaltového recyklátu do podkladních vrstev vozovek. Kromě tuzemských poznatků se zabývá také zahraničními zkušenostmi využití zkoumaného materiálu a sleduje aktuálně používané technologie pro zpracování asfaltových recyklátů do konstrukčních vrstev vozovek. V praktické části jsou poté ověřeny možnosti využití asfaltového recyklátů v nestmelené a stmelené podkladní vrstvě vozovky.
Využití těženého kameniva do podkladních vrstev vozovek
Borkesz, Michael ; Mondschein,, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Práce se zabývá možnostmi využití drobného drceného a těženého kameniva v podkladních vrstvách vozovek. V úvodu teoretické části je vysvětlen proces vzniku tohoto typu kameniva. Dále jsou zde popsány zkoušky, kterými byly ověřeny vlastnosti těchto směsí a způsob jejich použití ve stmelených podkladních vrstvách vozovek. Ve stručnosti se práce zabývá také zahraničním výzkumem a možnostmi, které z něho plynou. V praktické části je potom popsán vlastní proces přípravy směsí a laboratorní zkoušky na nich provedené, dále výroba zkušebních těles, zátěžové zkoušky těchto těles a interpretace výsledných hodnot. V závěru práce jsou shrnuty získané poznatky a popsány možnosti, jak je aplikovat v praxi.
Návrh metodiky stanovení součinitele drsnosti otevřených koryt
Smelík, Lukáš ; Havlík,, Aleš (oponent) ; Šoltész,, Andrej (oponent) ; Uhmannová, Hana (vedoucí práce)
Stanovení neměřitelného parametru, Manningova součinitele drsnosti, je komplexní úloha, kterou se hydraulika otevřených koryt zabývá již přes 200 let. Pro účely jednodimenzionálního modelování hladin v korytech toků neexistuje v současnosti jednotná metodika pro stanovení dostatečné přesné hodnoty Manningova součinitele drsnosti. Tato disertační práce se zabývá zhodnocením různých přístupů ke stanovení Manningova součinitele drsnosti, zejména pak pomocí empirických rovnic. Byly hledány takové empirické rovnice, které jsou vhodné pro co největší spektrum vodních stavů, typů materiálu dna a rozměrů koryt. Vybrané rovnice pak byly seřazeny na základě dvou způsobů podle mediánů a směrodatných odchylek naměřených a vypočtených hodnot součinitelů drsnosti dle Manninga. Dále byla srovnávána přesnost stanovení Manningova součinitele drsnosti tabulkami, fotografickými katalogy, programem CES a Cowanovou metodou, která byla rozšířena a překalibrována. Hodnoty Manningova součinitele drsnosti stanovené zmíněnými přístupy byly srovnávány s hodnotami z vlastních měření ve 27 lokalitách vodních toků v okolí Brna a Frýdku-Místku. Byly srovnávány zrnitostní křivky stanovené sítovým rozborem, Wolmanovou metodou a Subjektivním odhadem. Byl řešen vliv pohybu splavenin, dnových útvarů, travní a stromové vegetace.
Recyklované kamenivo do pozemních komunikací
Antošová, Klára ; Mondschein,, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá využitím recyklovaného kameniva z betonového recyklátu pro podkladní vrstvy vozovek pozemních komunikací. Práce se dělí na praktickou a teoretickou část. Teoretická část práce se zabývá základními pojmy stavebního a demoličního odpadu, produkcí, vývojem a nakládání s tímto odpadem v České republice. Dále se zaměřuje na princip recyklace a využití betonového recyklátu v České republice a v zahraničí. Praktická část diplomové práce se zabývá laboratorním zkoušením a posouzením recyklovaného kameniva do stmelených, nestmelených a prolévaných vrstev podkladních vrstev pozemních komunikací.
Návrh asfaltových směsí typu SAL určených pro opravu cementobetonových krytů
Vlk, Radomír ; Hegr, Zdeněk (oponent) ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá popisem a použitím asfaltové vrstvy se zvýšenou odolností proti šíření trhlin SAL a porovnání vrstev SAL s různými druhy pojiv. V první teoretické části se diplomová práce zaměřuje na obecnou problematiku vrstvy SAL, v druhé části se věnuje jejím zkouškám.
Segregace směsí do vozovek pozemních komunikací
Trávníček, Dušan ; Hýzl, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Práce se zabývá sledováním vzniku a potlačování segregace v asfaltových směsích. V teoretické části je monitorována současná situace problému segregace, která se týká především praktických úprav při pokládkách „rizikových“ asfaltových směsí na vznik segregovaných míst v krytových vrstvách vozovek. V praktické části práce je shrnuto měření na šesti vzorcích nejčastěji používaných asfaltových směsí za účelem zjištění závislosti segregace na zvolených parametrech. Je popsána a zhodnocena zkouška pro stanovení segregace dle normy ČSN EN 12697-15.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   předchozí11 - 18  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.