Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
uzavřené prostory- důvody uzavření, stanovení hranic, jejich vyznačení, ostraha, režim vnitřního prostoru
JIRÁŇOVÁ, Petra
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku uzavřených prostorů při zásahu- důvody jejich uzavření, stanovení hranic, vyznačení, ostraha a režim vnitřního prostoru. V úvodní části jsou uvedeny nejčastější důvody pro uzavření prostorů. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a výzkumnou část. V teoretické části jsou vybrány a popsány důvody pro uzavření prostorů při zásahu. V teoretické části bakalářské práce je stručně popsáno 12 důvodů pro uzavření prostoru. U každého důvodu je vždy uvedena stručná definice co daná problematika obnáší a koho bezprostředně ohrožuje. Dále je zde popsán prostor, který se musí uzavřít. Jak jsou vytyčeny a vyznačeny jeho hranice, aby nedošlo k poškození nebo zranění zasahujících osob a kdo se stará o ostrahu těchto uzavřených prostorů. Hranice se vždy mění podle příčiny uzavření. V některých případech je uzavřený prostor malý. To když se například jedná o požáry malého rozsahu. V některých případech musí ovšem dojít k uzavření velkých oblastí, na kterých se mimořádná událost nachází. Tyto oblasti se poté vyčleňují do jednotlivých zón, podle toho kde hrozí určitá nebezpečí, kde se nacházejí složky IZS a kde je vnější hranice prostoru kam nesmí vstoupit nepovolaná osoba. Někdy se musí dále tyto zóny dělit na jednotlivé úseky a sektory. Ve všech těchto prostorech mají zasahující složky předem určené činnosti a úkoly. Proto se na předem určené mimořádné události vypracovaly katalogové soubory typových činností složek Integrovaného záchranného systému při společném zásahu. V těchto typových činností jsou popsány úkoly, činnosti a jaké složky jsou přítomny na místě zásahu. Toto se vždy mění podle druhu mimořádné události. Cílem této práce bylo zjistit, zda jsou složky Integrovaného záchranného systému a krizového řízení dostatečně připraveny k uzavření prostorů popsaných jednotlivých situací. Ve výzkumné části byla položena otázka: "Jsou složky Integrovaného záchranného systému a krizového řízení připraveny a vybaveny na vzniklé mimořádné nebo krizové situace?" Tato otázka byla položena veliteli stanice, veliteli čety "C" Hasičského záchranného sboru Jihočeského kraje územního odboru Prachatice. Výsledky těchto rozhovorů prokázaly, že příslušníci Hasičského záchranného sboru Jihočeského kraje územního odboru Prachatice jsou dostatečně připraveni pro zásahy v jednotlivých případech, které jsou uvedeny v teoretické části bakalářské práce uvedeny. Jedná se hlavně o dostatečné teoretické cvičení formou školení, nácvik použití ochranných obleků pro konkrétní mimořádné události a dýchací techniky. Také jsou podle plánů Hasičského záchranného sboru Jihočeského kraje prováděna taktická cvičení na tyto jednotlivé události. Pokud by se jednalo o rozsáhlý únik nebezpečných látek, jsou hasiči připraveni vytyčit jednotlivé zóny v uzavřeném prostoru, provést záchranu osob nacházející se v tomto prostoru a provést opatření zabraňující dalšímu šíření nebezpečné látky. Z důvodu omezeného materiálního vybavení a počtu sloužících hasičů v jedné směně je nutno si přes Operační a informační systém Jihočeského kraje vyžádat z opěrného bodu Hasičského záchranného sboru Jihočeského kraje územního odboru České Budějovice jednotku se speciálním vybavením na únik nebezpečných látek. Stejná otázka byla položena také pracovníkovi krizového řízení Obce s rozšířenou působností Vodňany. Z rozvoru vyplynulo, že tento pracovník krizového řízení obce s rozšířenou působností Vodňany je s problematikou popisovaných mimořádných událostí velice dobře obeznámen. Stará se o dostatečnou technickou vybavenost, připravenost a aktualizaci jednotlivých plánů ORP Vodňany. Podílel se také na přípravách cvičení Zóna 2015. Byl mi schopen podrobně popsat, jak Obec s rozšířenou působností Vodňany postupuje při popsaných mimořádných událostech.
Přeprava nebezpečných látek po železnici
STRAŠÍKOVÁ, Lucie
Bakalářská práce se zabývá přepravou nebezpečných látek po železnici. Ta se řídí především mezinárodním právním předpisem, kterým je Řád pro mezinárodní železniční přepravu nebezpečných věcí (Řád RID). Tento Řád je stěžejním dokumentem pro přepravu nebezpečných látek jak v ČR, tak v dalších čtyřiceti smluvních státech, které k tomuto Řádu RID přistoupily. Nebezpečné látky se v dnešní době převážejí ve velké míře a dá se předpokládat nárůst objemu přepravovaných látek i v budoucnosti. Teoretická část práce obsahuje výčet mezinárodních a vnitrostátních právních předpisů, které se dotýkají problematiky přepravy nebezpečných látek. Dále popisuje obecně rizika nebezpečných chemických látek a směsí, systém k označování rizikových vlastností chemických látek dle Globálně harmonizovaného systému, nově dle jeho evropské varianty o klasifikaci, označování a balení látek a směsí. Rovněž je zde popsáno označování nebezpečných látek dle Řádu RID, jehož nedílnou součástí je popis jednotlivých tříd nebezpečných látek, jejich charakteristika a vzor používaný na bezpečnostní značce. Všechny dopravní prostředky přepravující nebezpečné látky jsou označeny podle UN systému. Jmenovitě se jedná o identifikační číslo látky a číslo nebezpečnosti látky. Toto bezpečnostní značení musí být na všech vozech. Nedílnou součástí teoretické práce je také kapitola zabývající se činnostmi a povinnostmi bezpečnostních poradců. Teoretickou část práce uzavírá kapitola nakládání s nebezpečnými látkami, kam se řadí především balení, nakládka a vykládka. Pro zpracování této práce byly stanoveny následující cíle. Zmapovat a popsat převoz nebezpečných látek od nakládky po vykládku, zhodnotit bezpečnost přepravy nebezpečných látek po železnici a připravenost jednotky HZS podniku na možné mimořádné události spojené s únikem nebezpečných látek při přepravě na železnici. Analýzou dostupných literárních pramenů a příslušných právních předpisů, které se zabývají problematikou přeprav nebezpečných látek, bylo zjištěno, že evropské předpisy a mezinárodní dohody jsou úspěšně přijímány do právních předpisů ČR. Pro naplnění cílů a k zodpovězení stanovené výzkumné otázky bylo nutné provést kvalitativní výzkum prostřednictvím předem připravených dotazníků. Dotazník byl sestaven ze šestnácti otevřených otázek. Dotazy byly směřovány na bezpečnostní poradce z různých společností v rámci celé ČR. Byla stanovena podmínka, že společnosti se musí zabývat nákladní přepravou nebezpečných látek po železnici dle Řádu RID. Dotazník byl zaměřen především na povinnosti a proškolování bezpečnostních poradců, přepravu nebezpečných látek po železnici a jejich množství, popis činností při nakládce a vykládce, také činnosti zaměstnanců a jednotky HZS podniku při mimořádných událostech spojených s únikem nebezpečných látek a v neposlední řadě na jejich vlastní hodnocení bezpečnosti přepravy nebezpečných látek po železnici. Z celkově pěti oslovených společností dokonce čtyři bezpečnostní poradci byli ochotni spolupracovat a podílet se tak na vytváření této bakalářské práce. A to i přes jejich velkou vytíženost v této profesi. Na základě získaných dat z těchto dotazníků v podobě jednotlivých odpovědí bezpečnostních poradců byly naplněny stanovené cíle práce a odpovězeno na výzkumnou otázku. Bylo zjištěno, že přeprava nebezpečných látek po železnici je dle tázaných odborníků bezpečná, a to po celou dobu zacházení s nebezpečnými látkami. Co se jeví hlavně jako rizikové, je selhání lidského faktoru při některé z činností během nakládky a vykládky. Při úniku nebezpečných látek během přepravy zasahuje jednotka HZS podniku, která ve spolupráci s bezpečnostními poradci řeší aktuální mimořádnou událost. Připravenost jednotky HZS podniku je na vysoké úrovni, vzhledem k tomu, že dochází k pravidelnému cvičení simulovaného úniku nebezpečných látek dle vnitřního havarijního plánu. V poslední řadě byly zmapovány některé ze železničních tranzitních koridorů, po kterých se nebezpečné látky převážejí pravidelně.
Vyproštění cisterny po nehodě na dálnici a rychlostní komunikaci; možné následné škody po nehodě
Moravcová, Pavlína ; Krajňák, Michal (oponent) ; Libertín, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá správně zvolenou technologií a technikou při vyproštění a následném odtahu havarované cisterny. Neznalost konstrukce vozidla a špatně zvolená technologie má za následek následné škody po nehodě. Profesionální přístup k této činnosti vede k minimalizaci škod po nehodě na samotném vozidle, vozovce a jejím okolí, ale i minimalizace kolon apod. Dalším řešeným tématem v práci bude konstrukce cisternových vozidel (návěsů, přívěsů), protože znalost konstrukce cisterny a přepravované látky, umožňuje rychlé a bezpečné vyproštění. Díky znalosti konstrukce havarované cisterny lze použít správnou vyprošťovací techniku, která bude v práci také probírána. Veškerá neznalost těchto věcí má za následek následné škody po nehodě. Tato práce se bude především, jak těmto následným škodám předcházet.
Bezpečnost systému přepravy materiálů a nebezpečných látek
Klímová, Zdeňka ; Krejčí, Libor (oponent) ; Adamec, Vladimír (vedoucí práce)
Úkolem diplomové práce bylo zhodnotit současný stav bezpečnostního systému přepravy materiálů a nebezpečných látek. V teoretické části pohlížím na danou problematiku jako celek a snažím se nalézt všechna krizová místa. Soustředím se na analýzu druhu přepravy, přepravní trasy, školení řidičů, legislativu a označení nejvíce převážených materiálů a nebezpečných látek. V praktické části se snažím nalezená rizika odstranit nebo zmírnit a navrhnout vhodné preventivní opatření proti jeho opětovnému výskytu.
Zhodnocení vybraných softwarových nástrojů určených pro modelování úniku nebezpečných látek při haváriích v chemickém průmyslu
Hrušková, Veronika ; Martincová, Jana Victoria (oponent) ; Adamec, Vladimír (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na modelování úniků nebezpečných látek a na to určeným softwarovým nástrojům. Práce sestává ze tří částí. První část je teoretická, kde se zabývám nebezpečnými látkami a jejich legislativou, nehodovostí v průmyslu, fyzikálními modely úniku a rozptylu nebezpečných látek a faktory ovlivňující jejich šíření v ovzduší a v poslední řadě softwarovým nástrojům. Druhá část, experimentální, charakterizuje vybrané softwarové nástroje a v nich následné modelování. Třetí část je věnována výsledkům modelování a analýze vybraných softwarových nástrojů. Cílem diplomové práce je analyzovat vybrané softwarové nástroje určené pro modelování úniku nebezpečných látek, porovnat jejich vypovídací schopnost a možné využití.
Radiační a chemická ohrožení obyvatelstva v zónách havarijního plánování v České republice
Kaup, Aleš ; Hradil, Jaroslav (oponent) ; Mika, Otakar Jiří (vedoucí práce)
V dnešní době, kdy se používají nebezpečné radioaktivní a chemické látky po celém světě a v každém odvětví průmyslu, je velmi složité docílit správné zacházení, manipulace a skladování těchto látek. Při malé chybě může dojít k nehodě nebo dokonce až havárii. V nejhorších případech může dojít k ohrožení, zasažení nebo poškození obyvatelstva, životního prostředí a majetku. Musíme tedy co nejpečlivěji přistupovat k manipulaci a skladování těchto látek.
Přepravy nebezpečných látek na území České republiky
VANDAS, David
Téma diplomové práce "Přepravy nebezpečných látek na území České republiky" bylo zvoleno pro zpracování celistvého pohledu na silniční, železniční, lodní a leteckou přepravu nebezpečných látek a směsí. Tyto přepravy představují pro společnost možné riziko poškození života, zdraví, majetku nebo životního prostředí. Nebezpečné látky a směsi se v dnešní době převážejí ve velké míře a je předpoklad, že v budoucnosti bude objem přepravených nebezpečných látek a směsí narůstat. Pro zpracování této práce byly dány tři hypotézy: a) Právní předpisy Evropské unie a České republiky dostatečně řeší problematiku přeprav nebezpečných látek a směsí. b) Veřejnost má dostatečné informace o přepravě nebezpečných chemických látek nebo směsí. c) Osoby, které pracují v přepravě nebezpečných látek nebo směsí jsou dobře informovaní o přepravě nebezpečných chemických látek nebo směsí. Pro zjištění, zda právní předpisy dostatečně řeší problematiku přeprav nebezpečných látek a směsí bylo využito literárních zdrojů, které se touto problematikou zabývají, právních předpisů České republiky a Evropské unie a dalších mezinárodních dohod. Po zpracování těchto zdrojů bylo zjištěno, že mezinárodní, unijní a české právní předpisy nebo dohody, řeší tuto problematiku dostatečně a je dán důraz na sbližování právních předpisů všech přeprav. Implementace mezinárodních dohod a právních předpisů Evropské unie do právních předpisů České republiky probíhá v současnosti velmi rychle a bez závad. Při zjišťování informovanosti veřejnosti a informovanosti osob pracujících v přepravách nebezpečných látek a směsí pro diplomovou práci na téma "Přepravy nebezpečných látek a směsí na území České republiky" byl proveden kvantitativní výzkum. Kvantitativní výzkum byl prováděn pomocí rozdaných dotazníků. Veřejnost zastupovali zaměstnanci krajských úřadů České republiky. Oběma skupinám byl předložen totožný dotazník. Výsledky dotazníkového průzkumu byly vyhodnoceny, procentuálně vyjádřeny a statisticky zpracovány. Pro statistické zpracování byl použit dvouvýběrový T-test, pro zjištění zda je rozdíl mezi zkoumanými skupinami statisticky významný. Osoby pracující v přepravách nebezpečných látek a směsí mají dostatečné informace, kdy toto bylo potvrzeno výsledky dotazníkového průzkumu. Provedeným statistickým zpracováním bylo zjištěno, že rozdíl mezi skupinami je statisticky významný, a tedy, že veřejnost nemá dostatečné informace ohledně přeprav nebezpečných látek a směsí. Vzhledem k výsledkům dotazníkového průzkumu, a hlavně nepotvrzením hypotézy b) - Veřejnost má dostatečné informace o přepravě nebezpečných chemických látek nebo směsí. V závěru práce je několik doporučení pro zlepšení informovanosti veřejnosti. Například v rámci výuky na základních a středních školách a učilištích, kde již tato výuka probíhá v rámci okruhu Ochrana člověka za mimořádných událostí. Tato výuka probíhá teprve od roku 2003. A proto starší ročníky veřejnosti nejsou s touto problematikou seznámeni a jejich seznámení by mělo proběhnout například mediální kampaní v rámci krátkých televizních spotů na veřejnoprávní televizní stanici nebo ve spotech, které již vytváří Samostatné oddělení BESIP, Ministerstva dopravy. Tyto spoty se nazývají Besipky. Práce shrnuje problematiku přepravy nebezpečných látek a směsí v silniční, železniční, lodní a letecké dopravě a je podpořena kvantitativním výzkumem dvou skupin respondentů. Výzkum ukázal, že neznalost veřejnosti může v případě nehody při přepravě nebezpečných látek a směsí, způsobit ztrátu na životech, zdraví, majetku nebo životního prostředí.
Srovnání znalostí o nebezpečných látkách vzniklých při požárech lesa u laické a odborné veřejnosti ve vybraném regionu
ŠESTÁKOVÁ, Barbora
Diplomová práce představuje souhrn publikovaných dat v oblasti požárů lesů a vznikajících látek, které ohrožují lidské životy, a to především profesionálních hasičů. Dále obsahuje obecné údaje o požárech a o lesích, ale jsou zde vypsány i nejčastější příčiny vzniku tohoto typu požárů. Také se zabývám znalostmi veřejnosti, a to jak odborné, tak i laické, v oblasti látek, které vznikají při požárech lesů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 30 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.