Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  předchozí11 - 20  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití projektového vyučování při výuce regionální geografie Jižní Ameriky
KARALUPOVÁ, Jana
Hlavním cílem diplomové práce je vypracování vlastního konceptu výukového materiálu věnující se výuce regionální geografie Jižní Ameriky na 2. stupni ZŠ s využitím zásad projektového vyučování a jeho možností výuky mimo prostředí základní školy. Navržený výukový materiál je vytvořený v podobě pracovní učebnice, která obsahuje pracovní listy k navrženým projektům zabývající se tématem Jižní Ameriky a amazonského pralesa. K pracovní učebnici byla sepsána také metodická příručka pro učitele, která má být pomocníkem pedagogů v organizaci těchto navržených projektů. Učební text odpovídá zásadám definovaným platnými vzdělávacími dokumenty. Teoretická část je zaměřená na zhodnocení významu učiva regionální geografie v kontextu RVP ZV a ŠVP sledovaných škol. Další kapitoly se věnují funkční analýze učebnic a pracovních sešitů pro 2. stupeň ZŠ a zhodnocení významu projektového vyučování ve výuce zeměpisu.
Problematika výkonu státního požárního dozoru na úseku zjišťování příčin vzniku požárů u případů výbuchů.
ŠÍDA, Miroslav
Jednou ze součástí výkonu státního požárního dozoru je vyšetřování příčin vzniku požárů (ZPP), jehož výkon se rovněž dotýká oblasti výbuchů. Tyto případy po vyšetřovateli vyžadují zcela specifické vědomosti. Úmyslem MV-GŘ HZS ČR je vytvoření aktualizovaného materiálu pro výkon ZPP, věnující se rovněž vyšetřování výbuchů. Jako zdroj informací byla vytipována i americká příručka NFPA 921. Mým cílem bylo shromáždit české i zahraniční materiály, zabývající se problematikou výbuchů, porovnat je s NFPA 921 a stanovit využitelnost těchto zdrojů pro připravovanou příručku. Výzkumnou otázkou pro mou práci bylo, zda jsou podmínky pro výkon ZPP a jeho postupy v případech výbuchů pro vyšetřovatele HZS ČR dostatečné. Současně jsem zpracovával údaje o případech výbuchů z programu Statistické sledování událostí/Zprávy o zásahu (SSU/ZOZ). Zpracované údaje vytvořily obraz vývoje těchto případů v ČR. Ze zpracování vyplynula tato zjištění: Počet výbuchů stoupá a dominantní oblastí výskytu výbuchů je oblast bydlení. Pro všechny oblasti výskytu je hlavní příčinou lidská nedbalost. Nejčastějším typem výbuchů jsou výbuchy plynu. Výbuchy par hořlavých kapalin jsou dominantní, co se týče počtu úmrtí. Při analýze českých příruček bylo zjištěno, že pozornost věnována problematice výbuchů, je minimální. Při komparaci českých materiálů s NFPA 921 byly zjištěny rozpory hlavně v hodnotách tabulek. Informace z NFPA 921 jsou po úpravě využitelné pro tvorbu připravované příručky. Při konfrontaci se statistickými výstupy však vystupují i nedostatky zpracování NFPA 921. Vyšetřovací postupy jsou zde zaměřeny hlavně na výbuchy značných plošných parametrů. Ty však v ČR nejsou časté a u menších výbuchů jsou jen omezeně využitelné. Zejména zde pak chybí konkrétní informace o nejčastějších příčinách, rizikových činnostech apod. NFPA 921 je tím, spolu s českými materiály, využitelná hlavně pro vytvoření obecného přehledu. Vzhledem k těmto skutečnostem jsem došel k závěru, že informační základna a s ní i podmínky potřebné pro výkon ZPP a jeho postupy, nejsou pro české vyšetřovatele HZS ČR dostatečné. K zaplnění této mezery byl vypracován text uvedený ve výsledkové části, který poslouží jako podklad pro vytvoření kapitoly připravované metodické příručky.
Náměty pro globální rozvojové vzdělávání dětí mladšího školního věku (na příkladu komparace vzdělávacích systémů rozvojových a rozvinutých zemí zaměřená na ČR a Namibii)
KOVAŘÍKOVÁ, Vlasta
Výstupem diplomové práce jsou náměty pro globální rozvojové vzdělávání (GRV) žáků mladšího školního věku v podobě metodické příručky pro učitele a výukového materiálu pro žáky. Náměty jsou podloženy teoretickými poznatky vycházející z komparace vzdělávacích systémů rozvojových a rozvinutých zemí zaměřená na ČR a Namibii. Teoretická část práce představuje proces vzniku myšlenky globálního vzdělávání. Poukazuje na mezinárodní východiska českého konceptu, který je v současné době znám pod zkratkou GRV. Diplomová práce dále rozpracovává teoretická východiska konceptu GRV, na jejichž základě hledá kritéria pro zpracování vhodného GRV materiálu. Zároveň reflektuje současné postavení GRV v kontextu primárního vzdělávání českého školství a možnosti k efektivnější implementaci do vzdělávacího systému ČR.
Využití projektového vyučování při výuce Biogeografie na 2. stupni ZŠ
LOUDOVÁ, Veronika
Hlavním cílem diplomové práce je vypracování vlastního konceptu výukového materiálu věnující se výuce biogeografie na 2. stupni ZŠ s využitím zásad projektového vyučování a praktických forem výuky. Návrh výukového materiálu je v podobě pracovní učebnice, která obsahuje pracovní listy k navrženým biogeografickým projektům. K pracovní učebnici byla také vytvořena metodická příručka pro učitele, která má pomoci pedagogům v organizaci těchto navržených projektů. Učební text odpovídá zásadám definovaným platnými vzdělávacími dokumenty. Teoretická část se věnuje zhodnocení významu učiva biogeografie a biosféry v kontextu RVP ZV a ŠVP sledovaných škol. Další kapitoly jsou věnované funkční analýze učebnic a pracovních sešitů pro 2. stupeň ZŠ a zhodnocení významu projektového vyučování ve výuce zeměpisu.
Region Benešovska ve výuce na 2. stupni ZŠ
HEŘMÁNKOVÁ, Iva
Diplomová práce se zabývá postavením výuky místního regionu ve vzdělávacích programech. Na základě empirického šetření shrnuje poznatky o výuce místního regionu na základních školách a nižším ročníku víceletého gymnázia na Benešovsku. Na základě výsledků dotazníkového šetření porovnává vědomosti žáků o regionu Benešovska a následně hledá souvislosti mezi úrovní vědomostí žáků a způsobech výuky tohoto tématu. Druhá část práce je zaměřena na vlastní návrh koncepce výuky místního regionu. Obsahuje ucelený učební materiál v podobě pracovní učebnice, návrh školního geografického projektu, školní exkurze a metodickou příručku zahrnující časovou dotaci a obsah učiva, vybrané formy a metody výuky a integrované pojetí výuky. Koncepce vychází z platného Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání.
Moderní trendy ve výuce zeměpisu 2. stupně ZŠ na příkladu učiva "Země ve vesmíru"
STANĚK, Michal
Hlavním cílem mé diplomové práce je vytvoření návrhu vlastního učebního materiálu k výuce tématu "Země ve vesmíru" v rámci zeměpisu na 2. stupni ZŠ, který zahrnuje nejen pracovní učebnici pro žáky, ale také metodickou příručku pro učitele a další výstupy využitelné na interaktivní tabuli. Samotný učební text odpovídá zásadám definovaným platnými vzdělávacími dokumenty. Součástí teoretické části práce je zhodnocení významu a postavení učiva v kontextu RVP ZV a ŠVP sledovaných škol. Další kapitola je věnována didaktické analýze aktuálních učebnic a pracovních sešitů pro 2. stupeň ZŠ, které obsahují toto učivo. Diplomová práce obsahuje rovněž přehled vybraných moderních prvků ve výuce zeměpisu.
Možnosti využití americké normy NFPA 921 pro vytvoření celistvého českého předpisu pro výkon státního požárního dozoru na úseku zjišťování příčin vzniku požárů
ŠÍDA, Miroslav
Zjišťování příčin vzniku požárů (ZPP) je jednou ze součástí státního požárního dozoru vykonávaného v České republice. Je to specializovaná činnost, k níž je potřebná znalost množství specifických informací z různých technických oblastí. Tyto informace jsou pro vyšetřovatele soustředěny v metodických příručkách. Cílem mojí práce bylo analyzovat obsah českých materiálů pro výkon ZPP, vytipovat některé neřešené, či nedostatečně řešené oblasti problematiky ZPP a zjistit zda je americká norma NFPA 921 vhodná k jejich doplnění. Zaměřil jsem se konkrétně na přínos NFPA 921 v činnosti detekce a analýzy stop na požářišti, vedoucí ke stanovení příčiny vzniku požáru. Závěry, které jsem činil při analýze českých i zahraničních materiálů, týkajících se jednotlivých oblastí problematiky ZPP, jsem konzultoval se zkušenými vyšetřovateli HZS a s odborníky, kteří se na jednotlivé oblasti specializují a jsou proto schopni odborně posoudit jejich praktickou využitelnost v českých podmínkách. Hypotéza praktické využitelnosti informací NFPA 921 pro zapracování do připravované české metodické příručky se potvrdila. V kapitolách americké normy jsem nalezl mnoho dobře setříděných a v českých materiálech nezmíněných informací. Články vhodné k zapracování do nové české metodické příručky budu konzultovat spolu s dalšími výsledky mé analýzy s pracovní skupinou Ministerstva vnitra ? Generálního ředitelství HZS ČR, která se vytvořením nové české metodiky zabývá, a pomohou k vytvoření materiálu, který bude pro svou komplexnost a praktičnost českými vyšetřovateli HZS využíván.
Elektronická komunikace jako prostředek i rizikový faktor socializace osob se zdravotním postižením.
ŠPULÁKOVÁ, Jitka
Práce se zabývá vymezením základních přínosů a rizik elektronické komunikace pro socializací osob se zdravotním postižením. V teoretické části jsou vymezeny jednotlivé přínosy a rizika spojená s elektronickou komunikací pro socializaci těchto osob. V rámci praktické části byla vytvořena metodická příručka určená pro školy vzdělávající žáky se zdravotním postižením. Tato metodická příručka je zaměřena zejména na prevenci rizik elektronické komunikaci pro jejich socializaci.
VÝUKA TÉMATU "OBYVATELSTVO SVĚTA" NA 2. STUPNI ZŠ
DVOŘÁKOVÁ, Iveta
Hlavním cílem diplomové práce je vytvoření vlastního návrhu učebního materiálu k výuce tématu ?obyvatelstvo světa? na 2. stupni ZŠ, který je vypracovaný s ohledem na zásady definované aktuálními vzdělávacími dokumenty. V první části práce se zabývám významem a postavením tohoto tématu v rámci RVP ZV a školních vzdělávacích programů tzv. pilotních škol a vybraných běžných škol. Dále je součástí práce také didaktická analýza učebnic a pracovních sešitů zeměpisu pro 2. stupeň ZŠ, které obsahují učivo o obyvatelstvu světa. Ve druhé části práce navrhuji vlastní učební materiál v podobě učebnice, pracovního sešitu a metodické příručky pro učitele, přičemž všechny tyto části učebního materiálu jsou spolu propojeny a pro snazší orientaci i stejně strukturovány.
Muzikoterapie z pohledu specifických poruch učení a chování
PECHOVÁ, Martina
Cílem této diplomové práce je seznámit čtenáře s jedním z alternativních směrů {--} s muzikoterapií, uvést do problematiky specifických poruch učení a chování a v neposlední řadě podat jakýsi návod, jak využít prvků muzikoterapie při práci s dětmi s těmito poruchami. Práce je rozčleněna na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část je zaměřena na vymezení pojmů muzikoterapie, dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspinxie, dysmúzie, dyspraxie. Snaží se objasnit problematiku ADHD a poukázat na souvislost mezi specifickými poruchami učení a chování. Praktická část obsahuje dvacet cvičení, která byla sestavena na podkladě metodické příručky autorů Mgr. M. Beníčkové, Ph.D. a Mgr. Z. Vilímka, kteří využívají českou muzikoterapeutickou metodiku {--} Hudbu těla, a zároveň na podkladě kazuistik dvou chlapců, kteří chodí do základní školy praktické. Každé cvičení je zaměřeno na rozvoj určitých funkcí, je doplněno pomůckami, motivací, vlastním popisem a rozborem, který vychází z praktického provedení. Při hodnocení je využito metody pozorování.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   předchozí11 - 20  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.