Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  předchozí11 - 12  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rozvoj kulturních potřeb, výchova ke vkusu a možnosti motivace v rámci PVČ (mladší školní věk)
PACALOVÁ, Adéla
Hlavním cílem diplomové práce je podpořit v dětech mladšího školního věku rozvoj přátelského přístupu k vrstevníkům, jehož nedílnou součástí je i podpora kladného přístupu k vlastní osobě a k životnímu prostředí. Teoretická část vymezuje základní pojmy a charakterizuje zvláštnosti mladšího školního věku s přihlédnutím k rozvoji dětské kresby a vlivu médií na osobnost dítěte. Dále pojednává o kultuře a vkusu, jenž jsou nedílnou součástí výchovy a zabývá se využitím umění v oblasti výchovy, přínosem výtvarné tvorby a jejími možnostmi v oblasti komunikace. Praktická část představuje výtvarný projekt {\clqq}Buďme přáteli``, který vychází z filmového zpracování knihy od C. S. Lewise Lev, čarodějnice a skříň (režie: Andrew Adamson USA, 2005). Má za cíl umožnit dětem zamyšlení nad přátelstvím a nahlédnutí do tajemství fungování tohoto vztahu. Projekt má dát dětem možnost vstoupit do děje příběhu, aktivně jej zpracovat a tím podpořit rozvoj jejich fantazie a kreativity. Závěr obsahuje reflexi, která je provedena prostřednictvím výtvarné tvorby.
Možnosti primární prevence u dětí mladšího školního věku ve vztahu k problematice poruch příjmu potravy
FITTLOVÁ, Michala
Poruchy příjmu potravy patří k závažným zdravotním problémům a jejich prevalence neustále narůstá, u dětí představují závažný problém a to z důvodu, že by je u nich málokdo očekával. Boj s touto nemocí je složitý. Nejsnadnější je těmto poruchám příjmu potravy (mentální anorexii a mentální bulimii) předcházet cílenou primární prevencí a to na základních školách a v rodině. Teoretická část bakalářské práce je zaměřena na definování mladšího školního věku. Další část práce je věnována charakteristice poruch příjmu potravy a prevenci u dětí a mládeže. Poslední část teorie se zabývá správnou výživou dětí. Výzkum je rozdělen na dvě části. Ke kvantitativnímu výzkumu byla použita technika e-mailového dotazování. Otázky byly určeny pro základní školy v Jihočeském kraji. V kvalitativním výzkumu byl použit polořízený rozhovor s rodiči dětí mladšího školního věku. Prvním cílem práce bylo zmapovat možnosti primární prevence v rámci poruch příjmu potravy v Jihočeském kraji na vybraných základních školách. Druhým cílem bylo zjistit názory rodičů na problematiku poruch příjmu potravy. Oba cíle byly splněny. Hypotéza I měla doložit, že v rámci základních škol není cílená primární prevence u dětí mladšího školního věku v problematice poruch příjmu potravy zajišťována. Hypotéza II měla potvrdit, že chybí nabídka uceleného vzdělávání pro pedagogy v problematice poruch příjmu potravy. Obě tyto hypotézy se rovněž potvrdily. Z kvalitativního výzkumu {--} polostandardizovaného rozhovoru vyplynuly dvě hypotézy. Hypotéza III: Je potřeba zvýšit informovanost v oblasti výskytu Poruch příjmu potravy. Hypotéza IV: Zdravá výživa je pouze jedním z důležitých aspektů prevence. Bakalářskou práci na téma {\clqq}Možnosti primární prevence u dětí mladšího školního věku ve vztahu k problematice poruch příjmu potravy`` jsem si vybrala proto, že v poslední době je toto téma velmi aktuální a konečně se o něm začalo veřejně mluvit a zajímá mě, jaké možnosti primární prevence existují a zda jsou využívány.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   předchozí11 - 12  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.