Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  předchozí11 - 14  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Postoje žáků středních odborných škol k hodnocení ve vyučování
JIRKA, František
Bakalářská práce Postoje žáků středních odborných škol k hodnocení ve vyučování se zabývá postojem studentů středních odborných škol k hodnocení ve vyučování. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části je charakterizován proces hodnocení, dále se zde věnujeme pojmu školní hodnocení funkcím, formám a také metodám, které jsou používány. Pozornost je věnována také aktuálnímu problému - tedy využití klasifikace a slovní hodnocení. Charakterizujeme oba způsoby a také zmiňujeme, jaké jsou jejich přednosti, ale i naopak v čem jsou pro hodnocení nevyhovující. Praktická část je tvořena výzkumem, který se snaží vyšetřit, jaké jsou názory studentů středních škol na úlohu hodnocení ve vyučovacím procesu. Jako výzkumná metoda byl zvolen dotazník, protože je považován za objektivní, racionální, je možné jej snadno vyhodnotit a především poskytuje dobrou možnost srovnávání. Odpovědi studentů jsou zpracovány v grafech, které jsou náležitě okomentovány. Na základě získaných informací je možné vyvodit, jak je současný systém hodnocení studenty reflektován a zda je funkční.
Hodnocení žáků při výuce odborných předmětů na stření škole
MEJDRECHOVÁ, Petra
Bakalářská práce se věnuje tématu hodnocení žáků při výuce odborných předmětů na střední škole. Práce má teoreticko-empirický charakter. V úvodu se práce zabývá vymezením pojmu hodnocení, typům a funkcím školního hodnocení. Na to průběžně navazují části věnující se metodám a formám hodnocení. Zvláštní pozornost je věnována klasifikaci a slovnímu hodnocení. Práce se též zabývá vymezením sebehodnocení a vrstevnického hodnocení. V empirické části práce je výsledek případové studie, která měla za cíl zjistit, jakým způsobem učitelé žáky hodnotí a jaké metody a formy hodnocení využívají. Případová studie vychází z pozorování výuky odborných předmětů na střední škole záznam pomocí videonahrávek, z dotazníkového šetření mezi učiteli a žáky.
Hodnocení žáka učitelem v předmětech český a anglický jazyk
ŠŤASTNÁ, Lada
Tato diplomová práce se zabývá tématem školního hodnocení žáků na základních školách. Teoretická část je zaměřená zejména na charakteristiku základních pojmů hodnocení, tedy na jeho funkce, typy, formy, významy a současné problémy. Dále popisuje hodnocené aktivity v předmětech český a anglický jazyk a způsoby hodnocení těchto aktivit. Pro výzkumnou sondu praktické části práce byla použita metoda řízených rozhovorů pro zjištění různých způsobů a forem hodnocení, jež používají konkrétní učitelé českého a anglického jazyka na ZŠ. Cílem praktické části této práce bylo prozkoumat postoje učitelů k hodnocení žáků na ZŠ v předmětech český a anglický jazyk.
Formy hodnocení žáků na základních školách v České republice /s poukázáním na problematiku hodnocení žáků s SPU/
ČUŘÍNOVÁ, Zuzana
Diplomová práce se zabývá kompletně problematikou hodnocení žáka učitelem. V úvodní části jsou popsány specifika školního hodnocení, jeho význam a smysl. Dále je uveden přehled mnoha důležitých typů, funkcí hodnocení a metod, jichž se ve škole nejčastěji při hodnocení žáků využívá. Pojednává také o vlivu hodnocení na žáka. Shrnuje zásady a způsoby hodnocení žáků, které jsou platné a závazné pro školy v České republice. Rozebírá problematiku základních forem hodnocení, které jsou nejčastěji používány v našich školách, a to slovní hodnocení a klasifikaci, a popisuje také portfolio, které je novou alternativní formou hodnocení. Soustředí se na důležité aspekty v hodnocení žáků, zásady, které je nutné znát a při hodnocení je dodržovat. Věnuje se významu pozitivního a negativního hodnocení a palčivé otázce objektivity hodnocení. Poukazuje také na chyby, kterých je třeba se vyvarovávat. Zdůrazňuje důležitost individuálního přístupu k žákům, zejména v souvislosti se žáky se specifickými poruchami učení. Rozebírá problematiku hodnocení žáků se specifickými poruchami učení a poukazuje na zásady, na něž je při hodnocení žáků s SPU nutné pamatovat.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   předchozí11 - 14  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.