Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  předchozí11 - 13  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dimenze výtvarného umění ve školní výuce náboženství
BLAŽEK IŇOVÁ, Veronika
Tato práce se zabývá hledáním možností spojení výtvarného umění se světem náboženství, které objevuje v jejich společné řeči symbolů a obrazných vyjádření. Tyto skutečnosti mohou být následně umístěny do náboženské výchovy. Základnímu teoretickému vymezení těchto oborů se věnuje první kapitola, která zároveň naznačuje principy, které určují směr dalšího postupu. Druhá kapitola představuje reflexi mezioborové spolupráce společenských věd, které jevy náboženství a umění hodnotí ze svých rozdílných oborových hledisek. Jedná se zejména o tyto oblasti: antropologie, sociologie, psychologie a teologie. Otázce zkušenosti s uměním a náboženské zkušenosti, a jejich vzájemným souvislostem se věnuje třetí kapitola. Ve čtvrté kapitole se tato práce věnuje otázce symbolu, jeho možnému užití v náboženství a v umění, a rozvíjí také pojednání o znaku ve výtvarném umění a o metafoře v biblických textech. Tento celek uzavírá zhodnocení jednotlivých metod, které mohou být uplatněny při práci s obrazem v náboženské výuce. Jsou to: didaktika korelace, didaktika symbolu, didaktika biblického textu a obrazu či interpretace symbolu, které jsou doplněny o nový pohled programu ?Filosofie pro děti?. Tyto uvedené didaktické a metodické teorie jsou uplatněny v modelovém návrhu pro možnou aplikaci ve výuce náboženství.
Smrt a umírání v perspektivě religiozně chápané pedagogiky volného času
DURECOVÁ, Tereza
Bakalářská práce se zabývá křesťanským pohledem na smrt a umírání v historickém i současném pojetí. Dále pak možností změny v současném postoji k náboženství, smrti a umírání za pomoci Pedagogiky volného času. První kapitola je věnována náboženství a smrti obecně, zejména pak Židovskému a antickému postoji ke smrti a umírání, z velké části se zaměřuje na počátek a vývoj křesťanského chápání smrti a s tím související náboženské praktiky a rituály. Náplní druhé kapitoly je současné vnímání náboženských představ týkajících se smrti a především současný sekularizovaný postoj k tradičnímu náboženskému pojetí smrti. Třetí kapitola se zaměřuje na možnou budoucí změnu v postoji ke smrti a náboženství za pomoci Pedagogiky volného času a metody Filosofie pro děti. V závěru je uvedeno, zda se podařilo dosáhnout předem vytyčených cílů a stručné shrnutí práce.
Přístup vychovatele k mediální výchově a počítačovým hrám ve volném čase dětí mladšího školního věku
MORAVCOVÁ, Dagmar
Práce popisuje, jak je možné přistupovat k hraní počítačových her ve volném čase dětí školního věku, a zabývá se významem mediální výchovy ve volnočasové sféře. Zpočátku upřesňuje chápání volného času a jeho funkce. Poukazuje na některé pozitivní i negativní vlivy médií. Dále popisuje klasické počítačové hry a problematiku nadměrného hraní počítačových her a způsoby prevence. Práce se zabývá osobností vychovatele, významem mediální výchovy pro jeho práci. Popisuje filosofii pro děti jako způsob přemýšlení o počítačových hrách s dětmi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   předchozí11 - 13  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.