Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  předchozí11 - 12  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv zrušené pěstounské péče na vývoj dítěte
TŮMOVÁ, Kateřina
Práce se zabývá vlivem předčasně zrušené pěstounské péče na vývoj dítěte. Popisuje systém péče o ohrožené děti v České republice, uvedeny jsou aktuální zákony, podle kterých se při zprostředkování náhradní rodinné péče vychází. V roce 2013 vstoupila v platnost novela zákona o SPOD, při vzniku této novely vycházeli zákonodárci ze zkuše-ností s profesionální pěstounskou péčí na Slovensku. Účelem je snížení počtu dětí umís-těných v dětských domovech. Práce obsahuje podrobné zpracování vývojových potřeb dítěte. Pěstouni musejí počítat s tím, že se rozhodli přijmout dítě s nenaplněnou potře-bou vazby. Předčasné zrušení pěstounské péče může svědčit o tom, že si pěstounská rodina s dítětem nedokázala vytvořit vazbu, neposkytla dítěti přiměřenou míru opory pro jeho rozvoj. Práce uvádí nebezpečí, kterým jsou mladiství vlivem neúspěšné pěs-tounské péče vystaveni. Na základě rozhovorů s řediteli dětských domovů v Jihočeském kraji byl ověřen negativní dopad zrušené pěstounské péče na další vývoj dítěte. Z rozhovorů vyplynuly možné otázky vhodné pro další výzkum v této oblasti. Poskyt-nutí rodinného modelu výchovy dětem umístěných v dětském domově, nabízí hostitel-ská péče. Ředitelé se shodují, že pro kvalitní pěstounskou péči je nejdůležitější kvalitní osobnost pěstouna, tedy takový pěstoun, který se dokáže dítěti otevřít a nabídnout mu své rodinné láskyplné zázemí. Jen díky opravdovému přijetí dítěte a bezvýhradné lásce k němu, lze problém neúspěšné pěstounské péče minimalizovat.
Problémy vzdělávání romských dětí
KOLÁŘOVÁ, Lenka
Práce se zabývá problémem vzdělávání romských dětí, jeho vznikem, důsledky a řešeními. Teoretická část popisuje historii Romů a jejich kulturu. Do té patří především rodina, zvyky a jazyk. Dále popisuje, jaké problémy byly při vzdělávání v minulosti a jaké jsou dnes. Zabývá se také úlohou státu a školy při jejich řešení a návrhy na pomoc při vzdělávání. V praktické části práce je porovnáván názor dětí, které se přiházejí doučovat do SaSM - DDM ČB na školní výuku, doučování a romský jazyk, s názorem jejich třídních učitelů, kteří uvádějí své zkušenosti se vzděláváním Romů a s řešením problémů, které romské děti při výuce mají. V závěru je uvedeno srovnání zjištěných poznatků z rozhovorů s obsahem literatury a jiných dokumentů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   předchozí11 - 12  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.