Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  předchozí11 - 15  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Statistické šetření časového a ekonomického vývoje vybraného typu mimořádné události
SMOLÍK, Martin
Diplomová práce Statistické šetření časového a ekonomického vývoje vybraného typu mimořádné události pojednává o dopravních nehodách na pozemních komunikacích v rámci celé České republiky. Cílem diplomové práce je zkoumání časové a ekonomické souvislosti u dopravních nehod. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy, které se týkají silniční dopravy v České republice a které vycházejí zejména z platných legislativních předpisů v oblasti silniční dopravy. V teoretické části je dále podrobněji rozebrán pojem dopravní nehoda. Je zde uvedeno, jaké znaky musí dopravní nehoda nabýt, aby mohla být pod tímto pojmem klasifikována. Následně jsou zde také uvedeny a rozebrány nejčastější příčiny nehod. Prostřednictvím certifikované metodiky výpočtu ztrát z dopravní nehodovosti na pozemních komunikacích byly popsány dopady ekonomických škod na státní rozpočet. V rámci možnosti výskytu většího typu mimořádné události, při které by byl vyhlášen krizový stav, je zde popsán systém krizového řízení v dopravě a činnost odboru krizového řízení ministerstva dopravy. V posledním oddíle teoretické části jsou shrnuty základní metody deskriptivní a matematické statistiky, které byly využity při zpracovávání praktické části diplomové práce. Na základě získaných dat, která byla čerpána ze statistických ročenek dopravní nehodovosti uveřejněných na serveru Policie ČR, byly v praktické části této diplomové práci ověřovány tři hypotézy. V metodice jsou uvedeny základní metody deskriptivní a matematické statistiky, kterým byla tato získaná data podrobena. Pro ověření hypotézy H2 - výše škod vztažené na časovou jednotku mají rozdělení blízké normálnímu rozdělení, bylo využito v rámci matematické statistiky testování neparametrických hypotéz. Prostřednictvím neparametrického testování bylo umožněno prokázaní normality výše škod při dopravních nehodách v časovém období 2009 - 2013. K ověřování hypotézy H1 - počet dopravních nehod a výše škod jsou pozitivně korelovány a hypotézy H3 - časový vývoj dopravních nehod vztažených na časovou jednotku lze vyjádřit lineární regresí s negativní korelací byla využita v rámci matematické statistiky jednoduchá lineární a korelační závislost. Cílem u výše formulovaných hypotéz H1 a H3 bylo zjistit typ regresní závislosti u stanovených statistických znaků, nalézt vhodnou regresní funkci a stanovit těsnost korelace s využitím vhodného koeficientu. U hypotézy H1 byl vypočten záporný korelační koeficient a hypotéza H1 byla zamítnuta. Tento výsledek je možné komentovat tím, že ve vymezeném časovém období jsou sice menší hmotné škody, ale počet nehod v jednotlivých časových jednotkách tento fakt neodrážejí. U hypotézy H3 můžeme konstatovat, že dopravní nehody v delším časovém rozmezí skutečně klesají a dochází tak k naplnění cíle národní strategie bezpečnosti silničního provozu 2011 - 2020, ale ve vymezeném krátkém časovém rozmezí 2009 - 2013 nelze učinit stejný závěr a hypotézu H3 je nutno zamítnout. V rámci hlubšího zkoumání dopadu ekonomických škod na náš stát by bylo dobré pracovat např. s částkou, kterou musí zaplatit pojišťovny účastníkům dopravní nehody, nebo s výší nákladů, kterou je zapotřebí vynaložit pro činnost složek IZS při zvládání veškerých následků mimořádných událostí spojených s dopravní nehodou. Stanovení celkové výše ekonomických škod z dopravní nehodovosti a počtu dopravních nehod nám pomáhá uvědomit si závažnost této problematiky a stejně jako další ukazatelé bezpečnosti dopravy jsou ekonomické škody a počty nehod důležitými ukazateli systému prevence a efektivnosti dopravně-bezpečnostních opatření.
Regresní a korelační analýza časového vývoje počtu dopravních nehod při přepravě nebezpečných látek ve vybraném regionu.
VÁVRA, Martin
Cílem diplomové práce bylo provést statistické šetření a měření statistických závislostí časového vývoje počtu dopravních nehod při přepravě nebezpečných pevných, kapalných a plynných látek, včetně jejich celkového počtu a také v případě úniku těchto látek, ve vybraném regionu "České republiky". Podstatou samotné práce bylo ověřování statistických dat, respektive dvou základních hypotéz H1 a H2 a pěti dílčích hypotéz H11, H12, H13, H14, H15. Pro tato ověření bylo použito metod deskriptivní a matematické statistiky, zejména pak regresní a korelační analýzy v rámci hypotézy H1. Pro ověřovanou hypotézu H2 bylo použito v rámci matematické statistiky neparametrické testování normality. Ověření hypotézy H1 a jejich dílčích hypotéz H11, H12, H13, H14, H15 umožnilo prokázat lineární regresi spojenou s negativní korelační závislostí ve vývoji počtu dopravních nehod při přepravě nebezpečných látek v ročních časových jednotkách (2002 až 2011). Ověření hypotézy H2 umožnilo prokázat normalitu v rozdělení počtu dopravních nehod při přepravě nebezpečných látek v rámci jednotlivých měsíců sledovaného období let 2007 až 2011. Za přínosy práce lze považovat jednak návrh posloupnosti statistických metod pro řešení zkoumané problematiky, jednak aplikaci uvedené posloupnosti jednotlivých statistických metod na počty dopravních nehod při přepravě nebezpečných látek. V souvislosti s dosaženými výsledky práce lze navrhnout i možné navazující práce. V těchto pracích by se například mohlo jednat o prozkoumání způsobů prevence, případně jiných skutečností, které vedly k negativní korelační závislosti. Předmětem další možnosti navazující práce, by mohlo být např. statistické šetření a měření statistických závislostí v rámci krajů ČR nebo zkoumání teoretického rozdělení počtu dopravních nehod při přepravě nebezpečných látek v rámci jiné časové jednotky.
Popis a prezentace dat na PC
Toms, Martin ; Komárková, Lenka (vedoucí práce) ; Pokorný, Pavel (oponent)
Obsah této bakalářské práce postupně od základů odhaluje a vysvětluje aplikaci jednotlivých částí popisné statistiky. Přes základní terminologické pojmy se dostaneme k charakteristikám jednorozměrných dat, mezi které patří míry polohy, míry variability či koncentrace, a po kterých následují charakteristiky dvourozměrných dat, představující míry závislosti. Každá z těchto částí obsahuje co možná nejpřehledněji znázorněné postupy jednotlivých výpočtů přímo aplikovaných na vhodných datech. Dále je vše samozřejmě doprovázeno i různými alternativami grafického znázornění konkrétního problému za pomoci vhodného software (R, Excel, Photoshop).
Aspekty ovlivňující rizikovost bankovních úvěrů (z pohledu České spořitelny a.s.)
Babková, Eva ; Vrabec, Michal (vedoucí práce) ; Kult, Jan (oponent)
Cílem mé diplomové práce je vyhodnocení aspektů ovlivňující rizikovost úvěrů, zejména se pak orientuje na prostředí retailového bankovnictví firemní klientely České spořitelny a.s., odkud pocházejí získaná data. V diplomové práci je nejprve popsáno prostředí České spořitelny a.s., produkty banky a úvěrový proces. Dále jsou vysvětleny základní postupy k posouzení stavu společnosti a k monitoringu portfolia. V části věnující se bankovním rizikům jsou specifikována rizika banky a také regulace těchto rizik z pohledu Basilejské kapitálové dohody. Zbylé dvě teoretické části řeší popis metod, které budou použity k vyhodnocení rizikovosti úvěrů, tj. popisná statistika a testování hypotéz o shodě parametrů alternativního rozdělení. Úvod empirické studie popisuje strukturu a časový vývoj úvěrového portfolia retailového bankovnictví. Zbylá část studie je již zaměřena na analýzu rizikovosti úvěrů z několika úhlů pohledu. V první řadě je to zkoumání vlivu právní formy subjektu a typu produktu na rizikovost úvěrů. Dále vyhodnocení nejrizikovějších odvětví, ze kterých subjekty pochází, a v neposlední řadě ověření působení obchodních plánů pobočkové sítě. Vlastním přínosem práce je upozornění na aspekty, které prokazatelně negativně působí na splácení úvěru.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   předchozí11 - 15  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.