Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 32 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Koordinovaná rehabilitace u dítěte s dětskou mozkovou obrnou
HOLIČOVÁ, Martina
Cílem předkládané diplomové práce bylo popsat vliv koordinované rehabilitace na celkový rozvoj a zdravotní stav dítěte s mozkovou obrnou. Dílčím cílem pak bylo zjistit, do jaké míry intervence, pomocí koordinované rehabilitace, ovlivnila život dítěte a jeho rodiny. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část práce pojednává o současném stavu problematiky, zmiňuje se o přidružených onemocněních doprovázejících toto onemocnění, charakterizuje jednotlivé složky systému koordinované rehabilitace a čtenáře informuje o možnostech využití různých metod a léčebných postupů, které umožňují dětem s mozkovou obrnou a jejich rodinám zkvalitnit život s tímto zdravotním znevýhodněním. Seznamuje čtenáře s nástinem psychologického dopadu změn zdravotního stavu na osobnost dítěte s mozkovou obrnou a vysvětluje jejich vliv na kvalitu života celé rodiny. Praktická část seznamuje čtenáře s průběhem výzkumu a jeho výsledky. Vlastním výzkumem jsem se snažila ověřit poznatky, které jsem získala studiem literatury při zpracování teoretické části diplomové práce. Data jsem získávala za pomoci metod a technik kvalitativního výzkumu. Pomocí polostrukturovaného rozhovoru vedeného s rodiči informanta a i s ním samotným, jsem pomohla čtenářům nahlédnout do života rodiny s dítětem s mozkovou obrnou, přiblížit jejich každodenní radosti, problémy a úskalí, se kterými se potýkají. Do textu praktické části jsem na mnoha místech vkládala i analytické úryvky ze zdravotní dokumentace pro přiblížení závažnosti onemocnění, poznatky z vlastního pozorování a práce jako terapeuta. Na základě těchto poznatků jsem vytvořila kazuistiku uživatele. Provedeným výzkumem jsem sama měla možnost přesvědčit se o tom, jak důležitá je pro pacienta plynulá návaznost jednotlivých složek koordinované rehabilitace, která je nezbytná pro minimalizaci následků postižení a pro zkvalitnění života těchto jedinců a jejich rodin. Dospěla jsem k názoru, že i přes tu sebelepší péči všech odborníků nelze opomíjet limity, které daný jedinec má, a že se nemusí vše odvíjet tak, jak bychom očekávali. V průběhu výzkumu jsem také zjistila, že je mnohdy velmi problematické sestavit tým odborníků, který bude ochoten efektivně 3 spolupracovat. Pokud by však tento výzkum přispěl k lepšímu porozumění dané problematiky onemocnění a bylo tím dosaženo kvalitnější péče o děti s mozkovou obrnou a jejich rodiny, pak by tento výzkum splnil svůj účel. Věřím, že tato diplomová práce může posloužit nejen odborníkům, ale i studentům se lépe orientovat v tak širokém oboru, jakým koordinovaná rehabilitace ve skutečnosti je.
Koordinovaná rehabilitace po získaném poškození mozku
MORAVCOVÁ, Miluše
Diplomová práce se zabývá tématem koordinované rehabilitace u osob po získaném poškození mozku, které absolvují léčebný pobyt v Rehabilitačním ústavu v Kladrubech. Cílem této práce je popsat celkovou zdravotně sociální situaci u oslovených klientů, která vznikla jim i jejich rodině po prodělaném poškození mozku. Diplomová práce je rozdělen na dvě části - teoretickou a výzkumnou část. Teoretická část obsahuje seznámení s tématikou diplomové práce. Je rozdělena do sedmi hlavních kapitol. První a druhá kapitola obsahují dělení, popis, funkci nervové soustavy a anatomii mozku. Třetí kapitola se zabývá pojmem získaného poškození mozku a jeho dělením na cévní mozkové příhody, traumatická poškození mozku a netraumatická poškození mozku. Čtvrtá kapitola vysvětluje koordinovanou rehabilitaci a její části - léčebnou, sociální, pedagogickou a pracovní rehabilitaci. Pátá kapitola je na téma preventivní funkce rehabilitace, která je také velmi důležitou součástí lidského zdraví a je úzce spojena s rizikovými faktory. Šestá kapitola rozděluje jednotlivá rehabilitační zařízení. Tématem sedmé kapitoly je péče v Rehabilitačním ústavu Kladruby. Seznámení s historií, současností a vizí rehabilitační péče do budoucna v tomto rehabilitačním ústavu. Dále obsahuje rozdělení poskytované komplexní péče v rehabilitačním zařízení. Výzkumná část se týká daných cílů a výzkumných otázek. Výzkum a diplomová práce je podpořena souhlasem Etické komise v Rehabilitačním ústavu Kladruby. Hlavním cílem této práce je popsat základní zdravotně sociální problémy u oslovených klientů a dílčím cílem je identifikovat nejpřínosnější složku koordinované rehabilitace během pobytu v rehabilitačním zařízení. Dvě výzkumné otázky jsou stanoveny v návaznosti na výzkumné cíle. První otázkou je zjistit, jaké limity vnímají oslovení klienti jako nejzásadnější a druhou otázkou je popsat intervence, které hodnotí klienti v rámci rehabilitace jako nejpřínosnější. Výzkumná část dále popisuje, jakým způsobem je práce zpracována, jaké metody budou použity, a vysvětluje výběr výzkumného vzorku klientů, díky kterým je tato práce vytvořena. V této práci je použita metoda kvalitativního výzkumu. Výzkumný soubor je volen záměrným výběrem klientů a je tvořen čtyřmi klienty: 2 ženy a 2 muži. Všichni oslovení klienti jsou seznámeni s cíli této práce, výzkumnými otázkami a možným přínosem této práce v léčbě osob po získaném poškození mozku. Technikou pro sběr dat je zvolen polostrukturovaný rozhovor. Rozhovory jsou vedeny v klidném prostředí během léčby klientů v rehabilitačním ústavu. Analýza rozhovorů je provedena v programu Atlas.ti 8. Výsledné informace práce popisují a vysvětlují zdravotní a sociální problémy, které vznikají osloveným klientům po poškození mozku a jakým způsobem ovlivňují jejich dosavadní život. Dále výsledky identifikují prioritní část koordinované rehabilitace a jednotlivé složky komplexní rehabilitace. Podrobněji se zaměřuje na dvě důležité části léčebné rehabilitace a těmi jsou fyzioterapie a ergoterapie. Dále výsledky popisují léčbu v Rehabilitačním ústavu v Kladrubech, ukazují důležitost koordinované rehabilitace pro osoby pro poškození mozku a také vhodnost rehabilitačních zařízení, kde se provádí komplexní péče o klienty.
Arteterapie v rámci koordinované rehabilitace
BARTŮŠEK, Petr
Tato diplomová práce se zabývá problematikou koordinované rehabilitace a problematikou arteterapie jakožto její složkou. Koordinovaná rehabilitace představuje vzájemně provázaný proces léčebné, pedagogické, pracovní a sociální rehabilitace, jehož hlavním cílem je minimalizovat důsledky, které vycházejí z postižení jedince. Arteterapie je terapeutický, potažmo kultivační proces využívající k působení na klienta psychologických a výtvarných prostředků. Úspěšná rehabilitace spočívá ve včasném, plynulém a koordinovaném úsilí o co nejrychlejší a nejširší zapojení osob se zdravotním postižením do obvyklých aktivit života. Tohoto cíle může dosáhnout i zapojením arteterapeutického působení. Teoretická část se skládá ze dvou základních kapitol. První kapitola se věnuje pojmu koordinované rehabilitace a její teoretické rovině. Podkapitoly se zabývají historií koordinované rehabilitace, mezinárodní klasifikací funkčních schopností, disability a zdraví, dále tématy jako jsou zdravotní postižení, klasifikace zdravotního postižení, multidisciplinární tým až po zdravotní, sociální a pracovní rehabilitaci. Druhá kapitola popisuje arteterapii a její teoretickému vymezení. Následně je arteterapie popsána z pohledu složek koordinované rehabilitace a její koncepcí či právnímu vymezení. Cílem této diplomové práce je zjistit, jak může arteterapie v systému koordinované rehabilitace přispět ke zdárné rehabilitaci klienta. Pro empirickou část byla vybrána kvalitativní metoda výzkumu. Tento typ výzkumu byl vybrán vzhledem k omezenému množství komunikačních partnerů a za účelem získání nových poznatků u výše zmíněných disciplín. Získané výsledky mohou sloužit pro tvorbu nástroje pro zpětnou vazbu ve zkoumaném zařízení, které může být následně využito pro zvyšování kvality poskytované péče. Tato diplomová práce může být dále využita jako zdroj informací pro budoucí klienty a jejich rodiny.
Rehabilitace probandů se spastickou formou dětské mozkové obrny z pohledu fyzioterapie
Bitman, Martin ; Muchová, Renáta (vedoucí práce) ; Táborská, Silvie (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno: Bc. Martin Bitman Vedoucí práce: Mgr. Renáta Muchová Konzultant práce: MUDr. Petra Sládková Oponent práce: Název bakalářské práce: Rehabilitace probandů se spastickou formou dětské mozkové obrny z pohledu fyzioterapie. Abstrakt bakalářské práce: Bakalářská práce pojednává o rehabilitaci osob s dětskou mozkovou obrnou, o vhodné fyzioterapeutické intervenci a o vlivu pravidelného cvičení na kvalitu života osob s dětskou mozkovou obrnou. Teoretická část popisuje úvod do problematiky - definici správné terminologie, a problematiku DMO - její charakteristiku, prevalenci, klasifikaci, diagnostiku, etiologii a vhodnou intervenci. Praktická část je zaměřena na fyzioterapeutickou intervenci. Cílem bakalářské práce je zjistit vliv zvolené intervence na kvalitu života osob s dětskou mozkovou obrnou. Klíčová slova: dětská mozková obrna, koordinovaná rehabilitace, kvalita života
Využití koordinované rehabilitace v organizaci Fokus
HÁVOVÁ, Markéta
Diplomová práce se zabývá využitím a fungováním koordinované rehabilitace a multidisciplinárního týmu v organizaci Fokus v Pelhřimově, zabývající se osobami s duševním onemocněním. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část popisuje historii a fungování koordinované rehabilitace, historii péče o duševní zdraví, reformu psychiatrie a fungování multidisciplinární spolupráce. Ve výzkumné části byla využita strategie kvalitativní analýzy. Ta byla prováděna pomocí dotazování a techniky polostrukturovaného rozhovoru. Výsledky vycházející z rozhovoru byly v první části výzkumu zaměřeny na fungování multidisciplinárního týmu v zařízení a spolupracujících subjektů. Druhá část práce byla věnována základním složkám koordinované rehabilitace poskytované v organizaci s ohledem na další podílející se odborníky a neformální účastníky při péči o osobu s duševním onemocněním. Cílem výzkumu bylo zmapovat složky koordinované rehabilitace využívající se u jedinců s duševním onemocněním v organizaci Fokus v Pelhřimově. Výzkumný soubor byl tvořen pomocí metody sněhové koule a základním kritériem bylo zaměstnání komunikačního partnera v dané organizaci. Jejich schopnost hodnotit svou práci a účastnit se řízeného rozhovoru se odvíjela od jejich zkušeností ve Fokusu. V souvislosti s cílem práce byla stanovena hlavní výzkumná otázka: Jaké složky koordinované rehabilitace jsou využívané v organizaci Fokus v Pelhřimově? Od toho byly odvíjeny dílčí výzkumné otázky související s jednotlivými složkami koordinované rehabilitace a fungování multidisciplinárního týmu. První kontakt a další spolupráce se rozvíjí podle závažnosti, potřebnosti a přání klienta. Práce s klientem s duševním onemocněním je postavena na filosofii zotavení, ne uzdravení. Ve vztahu a zaměření se pracuje na všech složkách koordinované rehabilitace. Nejblíže má klient ke klíčovému pracovníkovi, který koordinuje péči v multidisciplinárním týmu a další odborníky mimo organizaci. Z výsledků vznikl závěr, kde došlo ke shodě, že koordinovaná rehabilitace je využívána v tomto zařízení a žádná ze základních složek nemůže být opomenuta. V praxi mohou být výsledky diplomové práce využity jako zpětná vazba organizaci Fokus, kde budou sloužit k zmapování složek koordinované rehabilitace a zpřehlednění potřeb jedinců s duševním onemocněním. S ohledem na doporučení bylo využito zpětné vazby komunikačních partnerů týkající se předávání informací, preferování společných prostorů celého týmu a větší reklamy.
Koordinovaná rehabilitace u klientů s roztroušenou sklerózou
CHLAPCOVÁ, Kristina
Tématem bakalářské práce je "Koordinovaná rehabilitace u klientů s roztroušenou sklerózou". Práce se zabývá informovaností o koordinované rehabilitaci a zkušenostmi klientů s koordinovanou rehabilitací. Hlavním cílem práce bylo zjistit, jaká část koordinované rehabilitace je pro klienty nejpřínosnější. Dílčím cílem práce pak bylo zjistit, jak byli klienti o koordinované rehabilitaci informováni a která část koordinované rehabilitace je klienty podceňována. Práce je rozdělena na část teoretickou a výzkumnou. Na začátku práce se věnuji současnému stavu diagnostiky a léčby roztroušené sklerózy. Dále i současnému stavu koordinované rehabilitace. Seznamuji s jednotlivými částmi koordinované rehabilitace a jejich využitím. U některých částí koordinované rehabilitace mluvím i o jejich právním vymezení. Pro výzkum jsem si zvolila kvalitativní výzkumnou strategii. Sběr dat proběhl za pomoci polostrukturovaného rozhovoru. Respondenti byli vybráni postupem zvaným "sněhová koule". Jedná se o typ vzorkování, kdy volba dalších respondentů probíhá na základě doporučení již zkoumaného jedince. Všichni respondenti byli diagnostikovaní pacienti s diagnózou roztroušené sklerózy, což bylo klíčové pro můj výzkum. V praktické části práce uvádím výsledky svého výzkumu. Tyto výsledky jsou v mé práci také diskutovány. Z výzkumu vyplynulo, že informovanost o některých částech koordinované rehabilitace je velmi dobrá. Části, o kterých byli respondenti informování více, jsou i respondenty více využívané. Informovanost o koordinované rehabilitaci jako celku je velmi malá. Nedochází tak k využití jejího plného potenciálu. Práce může být využita jako zdroj informací pro klienty s roztroušenou sklerózou, jejich rodiny či pro pracovníky v jednotlivých částech koordinované rehabilitace. Výsledky práce lze použít jako pomůcku pro zlepšení informovanosti klientů o koordinované rehabilitaci.
Komparace vybraných aspektů koordinované rehabilitace v českých a německých dětských domovech
BADÁŇOVÁ, Petra
Na poskytovanou péči o děti v náhradních pobytových zařízeních v České republice jsou v kontextu Evropské unie kladeny požadavky na změnu některých dílčích aspektů jejího stávajícího strukturálního rámce. Cílem této diplomové práce je v této souvislosti prostřednictvím analýzy zejména bibliografických zdrojů poskytnout komplexní přehled systému náhradní pobytové péče ve dvou zemích evropské unie, České republice a Spolkové republice Německo. Práce obsahuje jak náhled na činnost obou systémů, tak i komparativně zpracované odpovědi na dvě výchozí výzkumné otázky. Z výsledků práce na první otázku "Jaké jsou rozdíly v existující síti služeb při práci s dětmi umístěnými ve vybraných českých a německých dětských domovech" vyplývá, že stanovený koncipovaný rámec poskytovaných služeb je podobný, ale jeho kvantitativní i kvalitativní nabídku v praxi reflektuje odlišná ekonomická situace obou zemí. Z druhé komparativně zpracované odpovědi na otázku "Jaké jsou v daných zemích stanoveny prostředky pro rehabilitaci dětí ve vybraných dětských domovech?" vyplývá, že koordinovaná rehabilitace je ve všech jejích složkách v obou zemích realizována v co největším možném souladu s obsahem pojmu "nejlepší zájem dítěte". Přičemž nejvýraznější rozdílnost při dosahování optimální harmonie všech segmentů koordinované rehabilitace v těchto zemích představuje uplatňování prostředků podpory při práci s rodinou, při péči o mladistvé opouštějící zařízení, při realizaci komplexní multidisciplinární péče nebo při naplňování individuálního přístupu a plánování. Je tedy žádoucí, aby se Česká republika, stejně jako Spolková republika Německo, orientovala nejen na kvalitu poskytované pomoci a ochrany dětem umístěným v dětských domovech, ale zároveň se zaměřila i na budoucnost mladých lidí, kteří zařízení opouštějí. Tohoto stavu lze dosáhnout dobře legislativně nastaveným strukturálním systémem náhradní pobytové péče, v jehož rámci je prostřednictvím vhodných služeb umístěným osobám poskytována hodnotná individuální podpora v kontextu koordinované rehabilitace. Tato diplomová práce může těm, kdo mají o tuto tématiku zájem, rozšířit pohled o tom jak stejné poslání ve vztahu k dětem žijícím v náhradní pobytové péči naplňují dva vyspělé evropské státy, a být v této souvislosti zároveň i podnětem k úvahám o podobě dobré praxe v těchto zařízeních.
Možnosti terapií u dětí s DMO aplikovaných ve speciální mateřské škole v Kraji Vysočina a v Jihočeském kraji.
HÁNOVÁ, Veronika
Tato bakalářská práce se zabývá možnostmi dostupných terapií pro děti s dětskou mozkovou obrnou ve vybraných speciálních mateřských školách, které pracují po vzoru koordinované rehabilitace. Cílem je zjistit, jaké terapie jsou danou speciální mateřskou školou nabízené a jak fungují. V teoretické části se zabývám definováním jedince s postižením, zejména pak jedince s dětskou mozkovou obrnou a dále systémem koordinované rehabilitace. V Praktické části jsou popsaná zařízení, tedy Mateřská škola při centru ARPIDA, o.p.s. a Mateřská škola a SPC Jihlava, p.o., výzkumný soubor a využívané terapie. Při výzkumu jsem využila metodu pozorování a polostrukturovaný rozhovor s rodiči vybraných dětí, terapeuty a pedagogy ze speciálních mateřských škol. Výsledky práce nastiňují možnosti terapií využívaných dětmi s DMO a fungování těchto terapií v Mateřské škole při centru ARPIDA, o.p.s. a v Mateřské škole a SPC Jihlava, p.o..
Koordinovaná rehabilitace z pohledu pacienta po poškození mozku a členů multidisciplinárního týmu
MATĚJKOVÁ, Andrea
Abstrakt Diplomová práce se zabývá fungováním koordinované rehabilitace a multidisciplinárního týmu v domácím prostředí u osob po získaném poškození mozku. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část popisuje historii a fungování koordinované rehabilitace a multidisciplinární spolupráce. Dále je tato část zaměřena na charakteristiku získaného poškození mozku. Ve výzkumné části byla použita metoda kvalitativní výzkumné strategie, technika polostrukturovaného rozhovoru. První část výzkumu byla zaměřena na rozhovory s klienty. Rozhovory probíhaly s klienty po poškození mozku a cévní mozkové příhodě po dosažení 3 měsíců od vstupu do projektu. Rozhovor byl realizován sociálními pracovníky a byl zaměřen na hodnocení péče multidisciplinárního týmu. Klienti hodnotili práci, čas, komunikaci a spolupráci jednotlivých odborníků spolupracujících na klientově zdravotním stavu a sociální situaci. V druhé části výzkumu byla použita metoda focus group, ohniskové skupiny, které se zúčastnilo 12 členů týmu. Cílem výzkumu bylo popsat, jak funguje multidisciplinární tým z pohledu pacienta po poškození mozku a členů multidisciplinárního týmu v rámci projektu GAJU. Projekt GAJU nese název: "Koordinovaná rehabilitace u pacientů s poškozením mozku (reg. č. GAJU 138/2016/S)". Základním kritériem výběru klientů bylo zachování komunikačních schopností tedy schopností účastnit se řízeného rozhovoru na základě dotazníku FIM a WHODAS 2. i doplňujících otázek k sociální oblasti i metodám a technikám fyzioterapie a ergoterapie. V souvislosti s cílem práce byly stanoveny výzkumné otázky a to konkrétně: Jak vnímají činnost multidisciplinárního týmu klienti zapojení do projektu GAJU a jak vnímají činnost multidisciplinárního týmu členové projektu GAJU, kteří realizují koordinovanou rehabilitaci v terénu. Po příchodu z nemocnice je pro pacienty nejdůležitější přítomnost rodiny. Klientům pomáhal multidisciplinární tým, který pravidelně dojížděl do domácího prostředí. Členy týmu tvořili fyzioterapeuti, ergoterapeuti, sociální pracovníci a lékaři. Vzhledem k časté docházce fyzioterapeuta ke klientovi, vnímají často pacienti tohoto odborníka jako stěžejního při rekonvalescenci. Neméně důležitý je i ergoterapeut, u kterého si chválí práce na jemné motorice či představení pomůcek. Sociálního pracovníka chápou spíše jako psychickou či informační podporu. Mezi pozitiva patří například dojíždění týmu do domácího prostředí, propojenost členů týmu či rozvoj klienta ze všech směrů podpory. Mezi negativy se objevuje například absence praxe některých členů týmu, ale i nevyhovující forma získávání dat pomocí dotazníků.
Možnosti realizace konceptu koordinované rehabilitace u osob s Alzheimerovou chorobou
PANSKÁ, Jana
Tato diplomová práce se zabývá konceptem koordinované rehabilitace v rámci péče o osoby trpící Alzheimerovou chorobou. Cílem této práce je zjistit, jaké jsou možnosti koordinované rehabilitace v současném konceptu péče o osoby s Alzheimerovou chorobou. Diplomová práce je rozdělena na dvě části. První část je část teoretická, kde jsou popsána hlavní témata této práce. První kapitola je zaměřena na Alzheimerovu chorobu, kde je popsáno, co to Alzheimerova choroba je, krátce její historie, průběh, epidemiologie, její rizikové faktory, příznaky, jak se Alzheimerova choroba diagnostikuje a jak se léčí. Další kapitolou teoretické části je demence, kde je krátce popsáno, o jakou chorobu se jedná a dále další formy a dělení demence. Třetí a poslední kapitolou teoretické části je koordinovaná rehabilitace. V této kapitole je popsáno, co je to koordinovaná rehabilitace, její jednotlivé složky a na závěr konkrétní aktivity, které jsou v rámci koordinované rehabilitace využívány pro osoby trpící Alzheimerovou chorobou. Výzkumná část této práce je zaměřena na cíl práce a výzkumné otázky, dále je v práci popsána metodika, výsledky, diskuze a závěr. Ve výzkumné části byla použita metoda kvalitativního výzkumu. Technikou pro získání dat pro tento výzkum byl polostrukturovaný rozhovor, který byl uskutečněn s pracovníky z pobytových a ambulantních zařízení, kteří poskytují služby osobám trpící Alzheimerovou chorobou. Informanti byli vybráni metodou záměrného výběru. Data byla poté zpracována v programu Atlas.ti 7. Aby bylo dosaženo cíle této práce, který je již zmíněn výše, byly stanoveny dvě výzkumné otázky. První výzkumná otázka byla zaměřena na rozdíly ve vnímání a možnostech využití složek koordinované rehabilitace v pobytové a ambulantní péči o osoby s Alzheimerovou chorobou. Druhá výzkumná otázka byla zaměřena na to, v čem je systém koordinované rehabilitace u osob s Alzheimerovou chorobou nejčastěji limitován. Výsledky mé práce ukazují, že péče o osoby trpící Alzheimerovou chorobou není dostatečně aplikována v rámci koordinované rehabilitace, protože naprostá většina odborníků, kteří se den, co den takto nemocným osobám věnují, o tomto pojmu nemají žádné povědomí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 32 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.