Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,259 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Saturace potřeb při volnočasových aktivitách v pobytovém zařízení pohledem vybraných klientů
BLAŽKOVÁ, Jana
Cílem diplomové práce je zjistit, jakou roli hrají volnočasové činnosti v naplňování potřeb z pohledu rezidentů domova pro seniory. V diplomové práci navážu na svou bakalářskou práci, v níž jsem popisovala, které potřeby seniorů mohou být naplňovány prostřednictvím volnočasových/aktivizačních činností a za jakých podmínek. V teoretické části práce rozšířím poznatky z bakalářské práce. Ve výzkumné části práce budu formou rozhovorů s vybranými klienty konkrétního domova pro seniory zjišťovat, jakým způsobem jsou jejich potřeby ve volnočasových aktivitách naplňovány.
Empatie pedagogů volného času a její vliv na děti staršího školního věku při mimoškolních zájmových aktivitách
ZÁMEČNÍKOVÁ, Jana
Cílem práce je na základě výpovědí respondentů zjistit, jak pedagogové volného času uvažují nad empatií a jak považují empatii a empatické chování k dětem staršího školního věku při mimoškolních zájmových aktivitách ve své profesi za důležité. Dále je cílem zjistit, jaký vliv prostřednictvím empatického chování zaznamenali ve vztahu k dětem staršího školního věku při mimoškolních zájmových aktivitách a s jakými případnými limity se ve své práci mohou setkat. Teoretická část obsahující tři hlavní kapitoly čerpá z teoretických zdrojů, které se k tématu vztahují. Přiblíží různé pohledy na empatii, pojednává o významu volného času a o možnostech jeho trávení, soustředí se zejména na děti a mládež v souvislosti s mimoškolními zájmovými aktivitami. Pozornost je zde zaměřena na osobnost pedagoga volného času. V poslední kapitole je charakterizována cílová skupina mládeže v pubertálním období a jsou zmíněna specifika této skupiny. V teoretické části jsou rovněž uvedeny psychologické aspekty, které se k tématu vztahují. V praktické části jsou představeny základní parametry výzkumu, které jsou realizovány prostřednictvím kvalitativního a výzkumného šetření za účelem získat formou vyprávění výpovědi pedagogických pracovníků. Průzkumné polostruktukturované rozhovory respondentů vedou k analýze a interpretaci dat prostřednictvím otevřeného kódování. Na závěr jsou shrnuty výzkumné výsledky a zhodnoceny dosažené cíle.
Jak studenti Pedagogiky volného času prožívají svůj volný čas
MALECHOVÁ, Kateřina
Tato bakalářská práce se zabývá tím, jak studenti pedagogiky volného času vnímají a prožívají svůj vlastní volný čas. V teoretické části jsou představeny základní pojmy související se studiem volného času (volný čas, pedagogika volného času, výchova ve volném čase). Čtenáři jsou také seznámeni s požadavky spojenými s výkonem povolání pedagoga volného času. V praktické části se pak čtenáři seznámí s výsledky výzkumu provedeného mezi studenty. Cílem této práce je zjistit, jak sami studenti vnímají volný čas, jak potřeba volného času ovlivňuje jejich životy a jak je pro ně důležité, aby měli nějaký volný čas. Čtenáři této práce by mohli být sami studenti pedagogiky volného času, pro které by práce mohla sloužit jako forma sebereflexe a uvědomění si důležitosti vlastního volného času.
Volnočasové aktivity v Blatné v období 1918-1968
TKADLEC, Ondřej
Práce se zabývá vývojem volnočasových aktivit v Blatné v letech 1918-1968 a analyzuje formování místních spolků a vliv historických událostí na jejich vývoj. Jednotlivé kapitoly systematicky mapují vývoj těchto aktivit v různých historických obdobích s využitím historických pramenů z digitálního archivu a dalších zdrojů. První kapitola definuje pojem volný čas, druhá představuje historii města a důležitá místa spojená s volným časem. Následující kapitoly detailně prozkoumávají volnočasové aktivity. Závěrečná kapitola shrnuje vliv jednotlivých historických období na aktivity v Blatné, což přispívá k lepšímu porozumění historickému vývoji místních spolků a volnočasových aktivit.
Rozvoj výtvarných dovedností u dětí předškolního věku a mladšího školního věku ve volném čase
MORONG, Filip
Tato práce se zaměřuje na výtvarné dovednosti dětí předškolního a mladšího školního věku ve volném čase. Teoretická část podává přehled vývoje dětí v této věkové skupině a diskutuje o významu volnočasových aktivit a výtvarné výchovy. Praktická část obsahuje návrh a realizaci výtvarného projektu pro rozvoj těchto dovedností s metodickými listy. Cílem bylo vytvořit projekt pro předškolní zařízení, který reflektuje současné teorie dětského výtvarného projevu.
Volný čas učitelek mateřské školy
MAJEROVÁ, Michaela
Bakalářská práce je zaměřena na Volný čas učitelek mateřské školy. Práce je rozdělena do dvou částí: část teoretická a část empirická. V teoretické části popisuji a definuji pojmy, které jsou důležité pro výzkumné šetření. Empirická část je zaměřena na výzkumné šetření. Na to, jak učitelky mateřské školy vnímají, prožívají a hodnotí volný čas.
Využití hudebních prvků a činností na letním dětském táboře
MAŠKOVÁ, Kristýna
Bakalářská práce se zabývá představením hudby a s ní spojených aktivit v kontextu volnočasové pedagogiky, s hlavním zaměřením na návrh vhodných aktivit pro letní dětské tábory. První část je zaměřena na teoretické představení volnočasové pedagogiky, základních hudebních pojmů a letních táborů. Druhá část se zabývá navržením konkrétních aktivit spojených s hudbou při přímé práci s dětmi na pobytovém táboře. Všechny aktivity byly aplikované na táboře organizovaném Spolkovým Domem ve Vlašimi. Hlavním cílem je představení vhodných her, aktivit a činností, které se dají aplikovat nejen na táboře, ale i v dalších volnočasových zařízeních.
Vliv volného času na sociálně patologické jevy u žáků 2. stupně základní školy
BOBROVÁ, Jana
Práce se zabývá vlivem volného času na sociálně patologické jevy u žáků 2. stupně základní školy. Teoretická část popisuje pojem volný čas a jeho význam, dále funkce a faktory, které na volný čas působí. Následně charakterizuje sociálně patologické jevy, zabývá se příčinou vzniku těchto jevů i jejich členěním společně s prevencí. Obsahuje také výzkumné šetření založené na kvantitativním výzkumu. Cílem práce je zjistit, zda má volný čas vliv na sociálně patologické jevy u žáků 2. stupně základní školy.
Volnočasové aktivity neslyšících dětí na druhém stupni základní školy a střední školy pro sluchově postižené
HEŘMANOVÁ, Zuzana
Bakalářská práce se zaměřuje na volnočasové aktivity neslyšících dětí na druhém stupni základní školy a střední školy. Zjišťuje, jaké možnosti volnočasových aktivit mají děti, jejichž preferovaný způsob komunikace je český znakový jazyk. V práci je popsáno, které zájmové útvary neslyšící děti navštěvují, a které by si případně přály navštěvovat. Popsána je také spolupráce vedoucích zájmových činností s neslyšícími dětmi.
Volný čas klientů ve výchovném ústavu
SOUČKOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce zkoumá téma volného času mladistvých klientů ve výchovných ústavech. Volný čas hraje klíčovou roli ve vývoji mladistvých, avšak omezené možnosti mohou negativně ovlivnit jejich psychické i fyzické zdraví. Práce se zaměřuje na poskytování různorodých aktivit, včetně sportu a kultury, k podpoře osobního rozvoje. Teoretická část definuje klíčové termíny, zatímco praktická část prezentuje výsledky výzkumu s návrhy pro výchovné ústavy. Práce poskytuje podklady pro implementaci nových volnočasových programů s cílem zlepšit kvalitu života klientů ve výchovných ústavech.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,259 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.