Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  předchozí11 - 11  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pleoptická a ortoptická cvičení u zrakově postižených dětí předškolního věku.
ŠTOČKOVÁ, Šárka
Teoretická část této bakalářské práce je zaměřena na vývoj zrakového vnímání, a to od narození dítěte až po předškolní věk, dále potom na pleoptická a ortoptická cvičení. Zmiňuji se zde také o anatomii zrakového orgánu, o zrakových vadách dětského věku. Podrobněji je v teoretické části rozebráno binokulární vidění, protože pleoptická a ortoptická cvičení jsou zaměřena právě na poruchy binokulárního vidění (šilhání a tupozrakost). V praktické části jsou prezentovány výsledky výzkumu, který byl zaměřen na koordinaci oko-ruka u dětí předškolního věku v běžné mateřské škole a v mateřské škole pro zrakově postižené. Výzkumná část byla realizována pomocí řízených pozorování v obou typech mateřských škol. Bylo provedeno celkem 200 řízených pozorování. Cílem této bakalářské práce je zjistit úroveň zrakové koordinace u dětí v mateřské škole pro zrakově postižené a v běžné mateřské škole. Hypotézu jsem si stanovila takto: Děti v mateřské škole pro zrakově postižené mají lepší zrakovou koordinaci, protože ji rozvíjí i pomocí pleoptických a ortoptických cvičení, oproti dětem v běžné mateřské škole, které rozvíjí zrakovou koordinaci pouze pomocí her a kreslení. Po srovnání výsledků z mateřských škol výzkum dokládá, že děti předškolního věku v mateřské škole pro zrakově postižené mají lepší koordinaci oko-ruka, než děti téhož věku v běžné mateřské škole. Hypotéza se mi tedy potvrdila. Práce by mohla posloužit jako studijní materiál, neboť tato problematika není uceleně zpracovaná v žádné publikaci.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   předchozí11 - 11  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.