Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  předchozí11 - 14  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Určení rázového účinku při přejezdu nerovnosti kolejnice železničním kolem
Valeš, František ; Červ, Jan ; Tikal, B. ; Kaloč, R.
Předložená práce se zabývá určením napjatosti v místě kontaktu železničního kola s kolejnicí při přejezdu nerovnosti.
Měření, analýza a zlepšení hlukových vlastností železničních dvojkolí
Boháč, T. ; Šeděnka, M. ; Smutný, J. ; Pazdera, L. ; Pešek, Luděk
Během dlouhodobého vývoje železničních kol s tlumiči vibrací a hluku vyráběných v Bonatrans Group a.s. probíhají vedle numerického modelování jejich vlastností i dynamické a vibro-akustické zkoušky v laboratořích i v provozních podmínkách. Tento článek uvádí stručný popis metodiky provozních zkoušek hluku železničních kol s tlumiči i bez tlumičů a obsahuje výsledky analýzy zkoušek prováděných v Metru Boston a Metru Prahy a zkušebním okruhu v Cerhenicích. Účinnost použitých tlumičů při pohlcování hluku kol u jedoucích vozidel na různých tratích při různých režimech jízdy je patrná z těchto výsledků.
Modelové řešení rázu železničního kola na kolejnici
Valeš, František ; Červ, Jan ; Tikal, B. ; Adámek, V.
Příspěvek se zabývá simulací vlnových jevů vznikajících při rázu železničního kola na kolejnici. S ohledem na charakter těchto jevů,jejichž časový průběh je v řádu mikrosekund není možné modelovat tato tělesa v jejich skutečných rozměrech.Z toho důvodu je třeba model těles zvolit v takových rozměrech, které umožňují danou problematiku řešit pomocí metody konečných elementů.Vliv materiálovách modelů (elastický,plastický) je rovněž studován v této práci.Kromě jiného je též zkoumán vliv plastické vrstvičky vznikající při provozu železničního kola na charakter vlnových jevů.
Měření a analýza vibrací a akustických emisí železničního dvojkolí bez a s dvěma optimalizovanými tlumiči
Pešek, Luděk ; Veselý, Jan ; Vaněk, František ; Cibulka, Jan
Navržení metodiky pro experimentální ověření funkčnosti tlumících desek na vibro-akustické vlastnosti železničního dvojkolí. Byly postupně testovány 4 případy železničních kol. Pro všechna řešení byly navrženy tři způsoby dynamického zatížení. Měření akustického tlaku a akustické intenzity probíhalo podle typu zkoušek v různých bodech okolí testovaného kola.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   předchozí11 - 14  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.