Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 153 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití hudebního nástroje djembe u klientů Střediska výchovné péče
HAVLÍČKOVÁ, Petra
Tato bakalářská práce se zabývá využitím hudebního nástroje djembe u klientů Střediska výchovné péče. V práci byly stanoveny dva cíle. Prvním cílem bylo "Zpracovat návrh výchovného programu volnočasových aktivit s využitím hudebního nástroje djembe u klientů Střediska výchovné péče". Jako druhý cíl jsem si stanovila "Zmapovat možnosti využití hudebního nástroje djembe při tvorbě volnočasových programů pro klienty Střediska výchovné péče". Bakalářská práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část obsahuje čtyři kapitoly. Kapitola první, kromě charakteristiky etopedie a jejího postavení ve speciální pedagogice, specifikuje poruchy chování a faktory, které jejich vznik ovlivňují. Nakonec popisuje Středisko výchovné péče. Druhá část je věnována charakteristice volnočasových aktivit obecně a jejich funkci při působení na klienty s poruchou chování. Tématem třetí kapitoly je muzikoterapie, včetně bubnování, a její využití u klientů s poruchami chování. Ve čtvrté kapitole jsou přiblíženy hudební nástroj djembe a zásady bubnování. V praktické části je popsána metodologie výzkumu, vlastní realizace a výsledky výzkumu. Jako výzkumné metody byly zvoleny metody kvalitativního výzkumu: pozorování, rozhovory a sekundární analýza dokumentů. Autorka připravila pro pilotní ověření 180minutový program, který realizovala se šesti klienty. Na základě tohoto ověření byl sestaven a odzkoušen 60minutový program se třemi různými skupinami klientů, kterých bylo celkem čtrnáct. Po zrealizování 60minutových programů bylo zjištěno, že časová dotace těchto programů je nedostačující. Proto byla připravena a odzkoušena výsledná 90minutová verze se skupinou pěti klientů. Součástí bakalářské práce je příloha, ve které jsou uvedeny návrhy pro relaxační části programu bubnování na djembe. Součástí kapitoly Výsledky jsou kromě výsledné 90minutové verze programu i závěry z rozhovorů s pracovníky Střediska výchovné péče o dalším využití hudebního nástroje djembe.
Hostitelská péče u dětí s nařízenou ústavní výchovou
DEJOVÁ, Natálie
Cílem mé diplomové práce bylo zmapovat zkušenosti pracovníků dětských domovů a dětských domovů se školou s hostitelskou péčí. Dílčími cíli byly zjistit přínosy a rizika realizace hostitelské péče pro děti s nařízenou ústavní výchovou. V teoretické části byl podrobně vysvětlen princip fungování sociálně právní ochrany dětí v rámci hostitelské péče, systém ústavní a náhradní rodinné výchovy, rozdíly života dítěte v dětském domově, dětském domově se školou a princip hostitelské péče. V praktické části byly přehledně zpracovány výsledky mého výzkumu a zodpovězena výzkumná otázka, která byla zaměřena na pohled pracovníků dětských domovů a dětských domovů se školou zaměřenou na hostitelskou péči. Dílčí výzkumné otázky zjišťovaly, jaká pozitiva a jaká negativa může hostitelská péče pro děti s nařízenou ústavní výchovou mít. Pro výzkum této práce byla vybrána kvalitativní výzkumná strategie a jako metoda bylo zvoleno dotazování s technikou polostrukturovaného rozhovoru. Analýza dat byla provedena metodou vytváření trsů a následně byla využita metoda prostého výčtu a metoda kontrastů a srovnávání. Výzkumné soubory byly vybrány pomocí záměrného výběru. Výzkumný soubor byl složen z 5 ředitelů, 3 sociálních pracovnic a 5 vychovatelů dětských domovů a dětských domovů se školou splňující kritéria výběru. Z mého výzkumu vyplývá, že zkušenost s hostitelskou péčí všech pracovníků je pozitivní i přesto, že všichni jsou si vědomi určitých rizik, jež hostitelská péče obnáší. Shodli se ale na tom, že pozitiva u hostitelské péče převládají. Jako hlavní přínos hostitelské péče z mého výzkumu lze považovat to, že je možnost dítěte vidět a zažít fungování běžné rodiny v rámci hostitelské péče. Mezi hlavní riziko hostitelské péče lze zařadit nepřiměřené upnutí dítěte na hostitele anebo hostitele na dítě a s tím spojené zklamání dítěte nebo hostitelů. Výsledky mého výzkumu poslouží jako poděkování všem pracovníkům ústavních zařízení, již se zapojili do mého výzkumu a brožurka, která bude vytvořena, též poslouží k rozšíření povědomí lidí, kteří se o tuto problematiku zajímají.
Preventivně-výchovná péče pro děti, žáky a studenty s rizikem vzniku a vývoje poruch chování
STROHMEROVÁ, Kristýna
Ve své bakalářské práci se zabývám preventivně-výchovnou péčí pro děti, žáky a studenty s rizikem vzniku a vývoje poruch chování. Teoretická část práce je rozdělena do čtyř kapitol. V první kapitole vysvětluji pojem speciální pedagogika. Na to navazuje kapitola, ve které se podrobněji věnuji poruchám chování, kterými se zabývá speciálně pedagogická disciplína etopedie. Ve třetí kapitole představuji jednotlivá zařízení, která se věnují preventivně výchovné péči. V závěrečné kapitole se dopodrobna věnuji střediskám výchovné péče. V praktické části jsem si zvolila dva cíle. Nejprve jsem zjistila, jakým způsobem jsou ve střediscích výchovné péče poskytovány diagnostické, preventivně výchovné a poradenské služby. Druhým cílem bylo zmapování moderních trendů v těchto službách. Pro své šetření jsem zvolila kvalitativní výzkum, metodu dotazování, techniku polostrukturovaného rozhovoru. Pro vyhodnocení dat jsem zvolila myšlenkové mapy, z rozhovorů jsem vyčlenila celkem 8 jednotlivých kategorií, které jsem znázornila pomocí myšlenkových map a dále detailněji rozebrala. Výzkumným souborem byli zaměstnanci vybraných středisek. Práce nabízí ucelený pohled na způsob poskytování diagnostických, preventivně výchovných a poradenských služeb ve střediskách výchovné péče v Kraji Vysočina. Dále jsou v práci zmapovány moderní trendy v této oblasti a jejich aplikace ve střediskách. Bakalářská práce a její výsledky mohou přinést ucelený pohled na poskytování diagnostických, preventivně výchovných a poradenských služeb ve střediskách výchovné péče v kraji Vysočina. Tato práce je přínosná pro rodiče dětí, pedagogické pracovníky nebo pro dospívající. Dále může být přínosem pro další pracovníky středisek výchovné péče.
Středisko výchovné péče Plzeň a jeho bodový systém
LANGMEIEROVÁ, Anna Marie
Bakalářská práce se zabývá bodovým systémem Střediska výchovné péče v Plzni. Popisuje toto zařízení, možné příčiny umístění dětí na internátní pobyt. Detailněji se zaměřuje na činnost celého týmu odborníků konkrétního zařízení, popisuje jejich roli v celém procesu, představuje denní program výchovných skupin. Praktická část je koncipována jako kvalitativní výzkumné šetření. Formou případových studií a rozhovory s klienty a zaměstnanci Střediska výchovné péče Plzeň analyzuje bodový systém zařízení.
Programy primární prevence rizikového chování na internetu
KARASOVÁ, Veronika
Ve své bakalářské práci se zabývám tématem rizikového chování na internetu a programy primární prevence tohoto chování. Hlavním cílem práce je zjistit, zda žáci druhého stupně prošli nějakým preventivním programem, co se týče rizikového chování na internetu a zda mají v rodině někoho, komu se v případě problémů mohou svěřit a zda se svými rodiči o tématech jako je bezpečnost na internetu, drogy, kyberšikana, alkohol apod. mluví. Pro zjištění výsledků byla zvolena kvantitativní forma výzkumu a to metodou sběru dat pomocí dotazníků. Výzkumný vzorek tvoří žáci druhého stupně základních škol. Výzkum proběhl na přelomu května/června roku 2020.
Psychologické aspekty náhradní rodinné péče
ŽELINOVÁ, Zuzana
Tématem práce jsou psychologické aspekty náhradní rodinné péče. Cílem práce je definovat psychologické aspekty u dětí v náhradní rodinné péči, dopady adopce a pěstounské péče na děti, ale také na pěstouny, osvojitele. Práce popisuje základní rozdíly mezi osvojením a pěstounskou péčí. Zabývá se motivací žadatelů o náhradní rodinnou péči a poukazuje na rozdíl v postavení osvojitele a pěstouna. Jsou popsány psychické potřeby dítěte a možné dopady psychického strádání, jako je deprivace. Dalším aspektem je citová vazba a její případné poruchy a možnosti nápravy. Práce poukazuje na poruchy chování, jako nápadnosti v chování, se kterými se v rámci NRP mohou zájemci u dětí setkat, a možnosti, jak s těmito poruchami pracovat. Práce také poukazuje na adaptaci dítěte v náhradní rodině, která je ovlivněna minulou zkušeností. Práce obsahuje téma minulosti dítěte a důležitost práce s ní, jako důležitý aspekt pro budování identity dítěte.
Reakce na problémové chování ze strany učitelů a žáků
VOLMUTOVÁ, Simona
Tato bakalářská práce se zabývá dětmi ze základní školy, u kterých se objevuje problémové nebo poruchové chování, a také tím, jak na něj reagují učitelé a spolužáci. V teoretické části popisuji rozdíl mezi problémovým a poruchovým chováním, uvádím charakteristiku kázně a poruch chování. Vymezuji také základní termíny jako je etiologie, klasifikace, prevence a terapie poruch chování. Poslední kapitolou teoretické části jsou instituce, které v této problematice spolupracují se školou. Praktická část ukazuje výsledky mého pozorování a rozhovorů. Snažila jsem se zjistit, jak se problémové chování dětí projevuje při vyučování, jestli si ho ony samy uvědomují, jestli si ho nějakým způsobem všímají jejich spolužáci a jak na něj případně reagují. To stejné jsem zjišťovala i u pedagogů, tedy jaké chování je při vyučování ruší a jak na něj reagují. Zjistila jsem, že spolužáci vnímají problémové žáky, někdy jim i jejich chování vadí, protože se nemohou soustředit na výuku. Není to ale pro ně důvod, aby je vyčleňovali z kolektivu, právě naopak se s nimi většinou kamarádí. Učitelům vadí drzost, vulgární vyjadřování a upozorňování na sebe. U každého žáka si musí učitel najít vhodný způsob, jakým s ním bude problémy řešit.
Výchovné problémy, životní představy a realita očima dívek z výchovného ústavu
HOFMANOVÁ, Michaela
Tématem bakalářské práce jsou výchovné problémy, životní představy a realita očima dívek ve výchovném ústavu. Cílem práce je pomocí kvalitativního výzkumu vystižení životní situace a zmapování výchovných problémů a životních představ z pohledu dívek umístěných v konkrétním výchovném ústavu, a i po jeho opuštění. Teoretická část je zaměřena na základní charakteristiku rizikového chování dětí a mládeže, na faktory zvyšujícími pravděpodobnost vzniku poruch chování, na klasifikaci poruch chování a agresivitu dětí a mládeže. Další kapitolou teoretické části je charakteristika ústavní výchovy, aktuální výchovné instituce v České republice a dále je uvedena struktura konkrétního výchovného ústavu, kde proběhl výzkum. V praktické části jsou zpracovány případové studie několika dívek, včetně jejich vstupních anamnéz, zachycen vývoj jejich chování v době umístění do výchovného ústavu. Dále jejich odchod z ústavní výchovy a jejich další život po opuštění výchovného zařízení a i to, jak samy dívky hodnotí dopady svého života v ústavní péči na současnou realitu. V rámci kvalitativního výzkumného šetření jsou v praktické části použity především metody získávání dat pomocí polostrukturovaných rozhovorů, analýzy písemné komunikace a studium osobních dokumentů dívek. V teoretické části práce je vycházeno z odborné literatury, zákonů a dostupných statistik.
Etická dilemata při sociální práci s dětmi s poruchami chování
VOŠAHLÍKOVÁ, Iva
Cílem diplomové práce je formulovat jednotlivá dilemata při sociální práci s dětmi s poruchami chování. Díky specifikaci zařízení, ve kterém pracuji jako sociální pracovnice, tj. výchovný ústav pro dívky, jehož součástí je i oddělení pro nezletilé matky s dětmi, rozeberu v práci různá dilemata spojená s prací s touto cílovou skupinou. Samotným dilematem může být otázka, zda těhotné nezletilé dívky mají být umístěné v zařízeních s ústavní výchovou, zda jsou kompetentní k péči o svoje dítě, když ještě samy jsou dětmi. Mají poruchy chování, některé z nich trpí rovněž psychiatrickými poruchami, jsou nebo byly uživatelkami drog. Mají odlišnou hodnotovou orientaci. Sociální pracovnice v institucionální výchově řeší různá dilemata, ať je to (dle Matouška): formalizace a deformalizace, profesionalizace a deprofesionalizace, normativnot a nenormativnost, pomoc a sociální kontrola, polyvalence a specializace. Dle Musila lze řešit komplexní nebo zjednodušené cíle, neutralitu či favoritismus, procedurální nebo situační přístup, materiální či nemateriální pomoc, zasáhnout či nezasáhnout. Práce bude doplněna o etické teorie, které mohou při rozhodování sociálnímu pracovníkovi pomoci.
Možnosti využití terapie pomocí koně u dětí a dospívajících s poruchami chování umístěných v dětském domově
REICHELOVÁ, Magda
Bakalářská práce se zabývá možnostmi využití terapie pomocí koně u dětí a dospívajících s poruchami chování, umístěných v dětském domově. V úvodní části se věnuji definici a charakteristice problematiky poruch chování. Krátce se zmiňuji o specifické výchově a výchovném procesu v kontextu školských zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy. Stěžejním tématem práce je hiporehabilitace. Zaměřuji se zejména na hiporehabilitaci v pedagogické a sociální praxi, která může být zároveň vhodnou alternativou organizované volnočasové aktivity. Cílem práce je popsat tuto metodu, a její vliv na děti a dospívající s poruchami chování. V praktické části zkoumám, jak tato metoda působí na jedince a jeho aktuální emoce, které během terapie prožívá.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 153 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.