Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  předchozí11 - 17  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pionýr: proměny organizace v kontextu sametové revoluce
Urmanová, Lenka ; Pospíšilová, Tereza (vedoucí práce) ; Matyáš, Ondřej (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na zkoumání organizace Pionýr, která má mezi organizacemi působícími v oblasti dětí a mládeže velmi specifické postavení. Jedná se o kvalitativní výzkum, který analyzuje fungování pionýrské organizace před rokem 1989, její transformaci do podoby občanského sdružení a stav po dvaceti letech od obnovení samostatného Pionýra. Stěžejní téma představuje transformace Pionýra a to, jak tento proces vnímají představitelé organizace v rozhovorech a dokumentech. Práce zkoumá, zda lze příběh Pionýra lépe interpretovat v kontextu představy zlomu v roce 1989, nebo spíše představy kontinuity. Na závěr pak identifikuje a analyzuje jednotlivé aspekty zlomu a kontinuity.
Rozdíly ve volnočasových aktivitách ve městě a na venkově - příklad organizace Pionýr
Mikulicová, Pavlína
Bakalářská práce se zabývá zkoumáním rozdílů nabídky volnočasových aktivit ve městě a na venkově. Teoretická část pojednává o tematice volného času z obecného hlediska, řeší jeho vztah k práci či význam pro rozvoj území. Následně jsou představeny konkrétní výzkumy, které se problematice volného času věnují podrobněji. V rámci praktické části bylo provedeno kvalitativní šetření, které se zabývalo odlišnostmi nabídek volnočasových činností v Brně a ve "venkovských" obcích. Pro výzkumné účely byla zvolena organizace Pionýr, která se angažuje v nabídce volnočasových aktivit pro děti a mládež. V závěrečné části jsou údaje z kvalitativního šetření shrnuty a porovnány. Dále jsou navržena jistá doporučení zkoumaným organizačním jednotkám.
Letní tábory totality a dneška z pohledu účastníka
HOŘÁKOVÁ, Lucie
Jednou z nejčastějších forem trávení volného času během letních prázdnin je v naší republice již tradičně dětský tábor. Dlouhá historie této činnosti nás vede k zamyšlení nad jejím vývojem. Je patrné, že historický vývoj naší země ovlivňuje i organizaci dětských táborů. Mají však tyto dějinné či politické změny vliv na prožívání těchto táborů? A co je pro děti na táboře nejdůležitější? Či jinak řečeno co si z tábora za prožitky odnášejí, to je náplní této práce.
Participace v nestátních neziskových organizacích dětí a mládeže
VELÍKOVÁ, Kateřina
Práce se zabývá participací v nestátních neziskových organizacích dětí a mládeže. Konkrétně je zaměřena na možnosti a uplatňování participace ve dvou největších občanských sdruženích v České republice - v Junáku a Pionýru. V první části práce je vysvětlen pojem participace, objasněna její východiska, ze kterých čerpá a o která se opírá. Je zde uvedeno základní dělení participace a zmíněna potřeba výchovy jedince ke každodenní participaci. Součástí zkoumané problematiky je neziskový sektor, a proto se druhá část práce zabývá charakteristikou nestátních neziskových organizací a nastiňuje možnosti využití participace v této oblasti. O možnostech a realizaci participace v Junáku a Pionýru pojednává třetí část práce. Na základě analýzy vybraných dokumentů obou organizací je zkoumání zaměřeno na fenomén participace v základních jednotkách těchto organizací a jejich participace na životě společnosti. Zjištěné poznatky jsou vyhodnoceny a vzájemně porovnány.
Dvě výchovné koncepce pro děti a mládež. Organizace Junák a Pionýr v současnosti.
OUJESKÁ, Pavla
Práce se zabývá popisem a srovnáním dvou největších občanských sdružení v České republice, která nabízejí smysluplné využití volného času dětí a mládeže. Těmito sdruženími jsou Junák a Pionýr. Srovnání je provedeno u poslání, principů a metod. Nedílnou součástí práce je krátký pohled do historie Junáka i Pionýra. V dnešní době si mnoho lidí skauty a pionýry plete. Navenek to totiž vypadá, že se obsahově jejich činnost neliší. Je to dáno také tím, že v době, kdy byla naše země v područí komunistické ideologie, byl masovou dětskou organizací Pionýr, naproti tomu skautská organizace byla zakázaná. Tato práce nabízí možnost poznat obě organizace hlouběji. Vytváří prostor pro vytvoření si vlastního úsudku o Junáku i Pionýru.
Volnočasové aktivity zaměřené na výchovu v přírodě v různých výchovných organizacích
MUSILOVÁ, Renata
Práce se zabývá výchovou, zejména výchovou ve volném čase. Popisuje přírodu a její vliv na pozitivní růst člověka. Jaký vztah má člověk k přírodě, proč ji vyhledává, co mu přináší, čím ho obohacuje. Popisuje prostředí, kterými člověk prochází během svého života {--} rodinné, školní a různých organizací, které si volí dle svých zájmů. Za použití tří výchovných organizací Junáku - svazu skautů a skautek ČR, Pionýru a Sokolu, popisuje různé výchovné přístupy a metody práce s dětmi i dospělými členy svých organizací. Stručně je popisuje a porovnává s ohledem na jejich preferované prostředí, kde se odehrává většina jejich aktivit. Jaká volí místa pro uskutečňování svých cílů, zda prostředí přírody, nebo prostředí, které si vybudovali lidé.
Nové trendy v organizaci Pionýr
JANEČKOVÁ, Jana
Cílem bakalářské práce bylo zmapovat zapojování dětí se zdravotním postižením do činnosti Pionýra. Byly stanoveny dvě hypotézy. První předpokládala, že Pionýr začal zapojovat děti se ZP až po roce 1989. Druhá předpokládala, že oddíloví vedoucí jsou ochotni přizpůsobit činnosti s dětmi tak, aby do nich mohli zapojit i dítě se ZP. První hypotéza se nepotvrdila a druhá hypotéza se potvrdila. Provedený výzkum potvrdil, že se v Pionýru aktivně pracuje s dětmi se ZP. Oddílový vedoucí pracující s těmito dětmi se snaží přizpůsobovat činnosti tak, aby se děti se ZP mohly aktivně zapojovat. Podle vyjádření téměř všech respondentů je správné zapojovat děti se ZP do činností s dětmi. Spatřují v tom obohacení činnosti, učení se vzájemné toleranci a komunikaci. Vidí v Pionýru organizaci otevřenou všem dětem.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   předchozí11 - 17  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.