Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Degradace motorového oleje v zahradní technice
Burian, Martin
Diplomová práce se zabývá problematikou degradace motorových olejů v zahradní technice. V teoretické části se nachází popis základních funkcí a vlastností motorových olejů, jejich výroba, složení a rovněž používané klasifikace dle norem. Praktická část je věnována vyhodnocení degradace pěti vybraných motorových olejů. Jsou zde popsány samotné oleje, zvolená zahradní technika (pět strojů se čtyřdobým zážehovým motorem) a rovněž metodika odběru vzorků a měřicí přístroje. Z každého stroje byly odebrány dva vzorky oleje – částečně upotřebený a upotřebený, které byly srovnány s novým olejem téže specifikace a označení. U všech vzorků byla změřena dynamická viskozita (při 40 °C), hustota a množství částic vybraných kovů. V závěrečné kapitole jsou naměřené hodnoty zpracovány do tabulek a grafů, a získané výsledky jsou diskutovány.
Nové trendy v oblasti automobilových motorových olejů
Sobotka, Petr
Bakalářská práce Nové trendy vautomobilových motorových olejích se zabývá viskozitními a výkonnostními klasifikacemi motorových olejů, které jsou dostupné na našem trhu. Jsou zde také zmíněny třídy výkonnostní klasifikace API a ACEA pro zážehové a vznětové motory. Dále jsou v této práci zahrnuty firemní normy výrobců vozidel, jako je například Volkswagen a Mercedes Benz. Existují také další normy, které jsou v této práci také zmíněny.Podrobněji pak tato práce popisuje složení motorových olejů a podmínky pro aplikaci těchto olejů. Práce je také doplněna subkapitolou nazvanou aditiva, která plní velmi důležitou funkci v tomto odvětví. Další částí této práce je zaměření na problematiku skladování a manipulace s motorovými oleji. V poslední řadě jsou zde zmíněny trendy výrobců olejů, ale také výrobců aditiv.
Stanovení teplotní závislosti motorových olejů pro zemědělskou techniku
Přibyl, Patrik
Tato diplomová práce se zabývá stanovením teplotní závislosti motorových olejů u vybrané zemědělské techniky. Vybráno bylo pět zemědělských strojů, u kterých byl při servisní výměně motorového oleje odebrán vzorek upotřebeného oleje a zároveň vzorek nově dodávaného oleje. U obou vzorků byly měřeny jejich fyzikální a mechanické vlastnosti v závislosti na teplotě. První část práce se týká popisu samotných funkcí oleje v motoru, dále je popsána technologie výroby, klasifikace a fyzikální vlastnosti motorových olejů. Druhá část se ve své první polovině věnuje popisu metodiky měření a popisu měřících strojů a v polovině druhé jsou interpretovány a diskutovány výsledky měření.
Nové trendy v motocyklových olejích
Steiner, Jiří
Tato bakalářská práce se zabývá tématem motocyklové oleje a celkově problematikou maziv. V první části je práce zaměřena na maziva všeobecně, k čemu slouží, jak se tyto maziva dělí a v neposlední řadě, jak se maziva skladují a přepravují. Další část je zaměřena na motorové oleje. Jak se motorové oleje vyrábí a jaký byl jejich vývoj, požadavky na motorový olej, funkce, vlastnosti a klasifikace motorových olejů. Dále se práce dostává k aditivaci, k čemu aditiva slouží a jaké druhy aditiv máme. Předposlední část je věnována motocyklovým olejům a problematice mazání dvoutaktních a čtyřtaktních motorů. V poslední části se práce zaměřila na nové trendy motocyklových olejů a řeší se zde kam spěje výroba moderních motocyklových olejů.
Teplotní závislosti různě viskózních automobilových motorových olejů
Piták, Jan
Tato diplomová práce je zaměřena na stanovení teplotní závislosti různě viskózních automobilových motorových olejů. V první části diplomové práce jsou popsány jednotlivé funkce, vlastnosti a složení motorových olejů, se kterými je možno se setkat v automobilovém průmyslu. Experimentální část diplomové práce se zabývá teplotní závislostí různě viskózních motorových olejů nepoužitých a jedním olejem použitým, který má stejné specifikace jako jeden z nových olejů. Čtyři oleje jsou označeny jako syntetické a jeden jako minerální. K měření viskozity byl použit digitální rotační viskozimetr Brookfield DV2T LV a k měření hustoty digitální hustoměr Densito 30 PX. Podle očekávání hodnoty smykového napětí, dynamické viskozity, kinematické viskozity a hustoty s rostoucí teplotou klesaly. Teplotní závislost byla modelována pomocí exponenciální funkce, u které byly následně sledovány koeficienty determinace R2.
Stanovení teplotních závislostí motocyklových olejů
Ondrášek, Petr
Tato diplomová práce se zabývá stanovením teplotních závislostí motocyklových olejů. Literární přehled obsahuje poznatky z mechaniky tekutin, informace o dělení, využití, vhodném výběru a analýze maziv včetně jejich výroby a historického vývoje. Další kapitola se zabývá recyklací maziv včetně legislativních nároků potřebných k uvedení na trh. Nechybí ani kapitola o mazacím okruhu motocyklů. Součástí praktické části jsou bližší specifikace použitých vzorků olejů, včetně technických parametrů motocyklů, ze kterých byly odebrány. Data potřebná k vyhodnocení byla získána na základě měření pomocí rotačního viskozimetru DV2T a přístroje na měření hustoty Densito 30 PX. Takto získané hodnoty byly graficky vyhodnoceny pomocí programu Microsoft Excel 2010 za aplikace vhodného matematického modelu.
Stanovení teplotní závislosti automobilových motorových olejů stejné viskozitní třídy
Korbička, Jiří
Diplomová práce se zabývá motorovými oleji se stejnou viskozitní třídou 5W-30. Sledováno bylo pět vzorků nového oleje a dva vzorky upotřebeného motorového oleje stejné specifikace. Byly porovnávány jejich fyzikální a mechanické vlastnosti v závislosti na teplotě. V první části je popsána výroba motorových olejů a jejich klasifikace. V dalších kapitolách jsou popsány jejich funkce a vlastnosti. Poslední částí práce je potom popsání metodiky, samotné měření, grafické a statistické zpracování dat, porovnání výsledků a stanovení závěrů.
Degradace motorového oleje ve vznětovém motoru užitkového automobilu
Bílík, Jan
Tato diplomová práce pojednává o degradaci motorového oleje ve vznětovém motoru užitkového automobilu. První část přibližuje základní problematiku vědního oboru, který se zabývá zjišťování aktuálního stavu motoru pomocí informací získaných z analýzy ma-ziva a základními vlastnostmi maziv. V další kapitole je nastíněno rozdělení olejů, jejich výroba a příčiny a způsoby samotné degradace. Samotná kapitola je věnována také ma-zací soustavě a její funkci. Experimentální část se již zabývá samotným stanovením degradace motorového ole-je. Je zde popsán postup odběru jednotlivých vzorků a metody pro stanovení zkouma-ných veličin. Dále jsou zpracovány již samotné výsledky, které jsou vyobrazeny v přehledných grafech, kde byly hodnoty proloženy lineární regresní funkcí a stanoveny koeficienty determinace R2. Na závěr je provedeno shrnutí a diskuze všech zjištěných výsledků.
Motorové oleje v letectví
Veselý, Jan ; Pexa, Martin (vedoucí práce) ; Pavlů, Jindřich (oponent)
Cílem této diplomové práce bylo literárně zpracovat problematiku tribodiagnostiky, leteckých olejů používaných výhradně pro pístové motory, provedení analýzy odebraných vzorků oleje ze sledovaných motorů během provozu, a na základě výsledků znázorněných pomocí grafů, vyhodnotit a doporučit korekce v jejich údržbě. V kapitole Rozbor současného stavu je popsán princip práce mazací soustavy leteckých motorů včetně vlastností motorových olejů a požadavků na ně kladených. Poslední část rešerše je věnována tribodiagnostice. V kapitole Cíl práce a metodika jsou popsány stroje, na kterých bylo měření prováděno a metodika provádění jednotlivých tribodiagnostických analýz a odběru vzorků. Kapitola Výsledky obsahuje grafy vytvořené z naměřených hodnot včetně dílčího závěru z měření a diskuze.
Stanovení intervalu výměny oleje traktorů
Pavlišta, Libor ; Hönig, Vladimír (vedoucí práce) ; Mařík, Jakub (oponent)
Cílem této diplomové práce bylo stanovení intervalu výměny motorového oleje u skupiny traktorů. V teoretické části je popsána zejména oblast mazání vozidlových motorů a problematika použití motorových olejů v praxi. Intervaly výměny byly stanoveny pomocí tribotechnické diagnostiky ze shromážděných vzorků motorového oleje z traktorů. V laboratoři byla provedena analýza vzorků a zjištěny hodnoty dominantních parametrů, které ovlivňují opotřebení oleje. Na základě aplikace trendové analýzy byly stanoveny referenční hodnoty úrovní degradace oleje. Po provedeném vyhodnocení a diskusi výsledků byly stanoveny výměnné intervaly oleje pro sledované traktory. Na závěr bylo provedeno vyhodnocení výsledků a vysloveno provozní doporučení. Součástí práce je i ekonomické vyhodnocení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 29 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.