Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 43 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Použití olověného akumulátoru v režimu hybridních vozidel
Klojda, Viktor ; Vaněk, Jiří (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na využití bezúdržbových olověných akumulátorů v režimu hybridních vozidel. Popisuje paralelní i sériový koncept hybridních vozidel, jejich funkci, výhody a nevýhody. Porovnává olověné akumulátory s ostatními druhy primárních, sekundárních i palivových článků. Cílem této práce je zlepšení životnosti olověných baterií v režimu PSOC a s tím spojené použití příměsí, jakožto aktivní hmoty záporné elektrody.
Vývoj fukčních bloků pro autonomní fotovoltaický systém
Ovesný, Karel ; Křivík, Petr (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Práce se zabývá realizací systému, který umožní testovat vliv šesti různých režimů na životnost akumulátoru. Systém bude spojen s počítačem, který bude provádět měření proudu a napětí a přepínat mezi nabíjecím a vybíjecím režimem. Měřené veličiny se v určitých časových intervalech budou zaznamenávat do paměti počítače. Po určitém čase budou tyto data vyhodnocena a bude stanoven nejvýhodnější provozní režim.
Cyklovací režimy olověných akumulátorů
Mičák, Tomáš ; Tošer, Pavel (oponent) ; Vaculík, Sebastian (vedoucí práce)
Hlavním cílem diplomové práce zkoumat problematikou olověného akumulátorů a jejích cyklovácími režimy v různém nastavení. Teoretické část popisuje historii, typy bezúdržbových akumulátorů, degradační mechanismy a jejích případné odstranění. Praktická část se zabývá výrobou elektrod a experimentálního článku, složení aktívní hmoty a měřením vnitřního odporu. Byly zkoumané jednotlivé nastavení parametrů pro hluboké cyklování. Výsledky jsou shrnuty a komentované v závěru práce.
Vývoj autonomního fotovoltaického systému
Svoboda, Luboš ; Vaněk, Jiří (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Práce se zabývá realizací systému, který umožní testovat vliv šesti různých režimů na životnost akumulátoru. Systém bude spojen s počítačem, který bude provádět měření proudu a napětí a přepínat mezi nabíjecím a vybíjecím režimem. Měřené veličiny se v určitých časových intervalech budou zaznamenávat do paměti počítače. Po určitém čase budou tyto data vyhodnocena a bude stanoven nejvýhodnější provozní režim.
Using lead-acid accumulators in hybrid electric vehicle regime
Hejdiš, Roman ; Novák, Vítězslav (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
The master´s thesis discuss characteristics of hybrid electric vehicles and lead-acid accumulators applied in car industry. It compares classic and alternative drive in cars, descibes classification of hybrid drives and its characteristics. Further work disscus lead-acid accumulators which focuses on VRLA accumulators applied in hybrid electric cars. Practical part contains a construction description of negative electrode and experiment, which studied influence of various amount addition of carbon on attributes of these electrodes.
Lead-acid battery charger with a pulse converter
Mihályi, Róbert ; Martiš, Jan (oponent) ; Vorel, Pavel (vedoucí práce)
This master´s thesis discusses on complete designing of a lead-acid accumulator charger. Charger operates with the principle of a two-switch forward converter. It contains the design and manufacturing of all the proposed winding subcomponents, the semiconductor components, the control circuit board and the power circuit board. This thesis includes also the design and description of the individual parts of the power circuit and control circuit. The revival of the charger, including a description of the individual adjustments that were necessary for proper and reliable operation is also in the content. This thesis contains too a series of measurement performed to verify the correct function of the charger.
Monitoring stavu olověného akumulátoru využívaného v automobilech
Folk, Jan ; Zimáková, Jana (oponent) ; Binar, Tomáš (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je zkoušení vlastností olověných akumulátorů podle ČSN normy. Práce se zabývá zkušebními metodami na olověném akumulátoru, kde se zkoumá test životnosti, test nabíjecích proudů a test reverzní kapacity. Dále se práce zabývá teplotním zatěžováním olověného akumulátoru při extrémních podmínkách, které můžou nastat při transportu. Proběhne simulace transportu olověného akumulátoru pomocí modelovacího programu Solidworks a simulačního programu Ansys.
Zjišťování charakteristik olověného akumulátoru impedančním měřením
Vaculík, Sebastian ; Neoral, Jiří (oponent) ; Abraham, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá měřením impedanční charakteristiky kladné experimentální elektrody novou, ve světě ojedinělou, čtyřbodovou metodou střídavým proudem. Teoretická část obsahuje stručný úvod do elektrochemických zdrojů, kam patří i olověné akumulátory, na kterých bylo měření prováděno. Dále je zde popsán princip elektrochemické impedanční spektroskopie a analýza dat, získaných touto metodou, pomocí náhradních obvodů, tvořených pasivními prvky. Experimentální část je věnována popisu měřicího přípravku, pomocí kterého bylo realizováno připojení k měřicímu přístroji, a programu usnadňujícího zpracování výsledků. Hlavním cílem této práce bylo seznámit se s problematikou olověných akumulátorů a s principy impedančního měření. V praktické části pak provést první měření pomocí nové dvoukrokové metody střídavým proudem, založené na elektrochemické impedanční spektroskopii.
Vliv příměsí v olověných akumulátorech pro hybridní elektrická vozidla.
Svoboda, Marek ; Bača, Petr (oponent) ; Bilko, Radek (vedoucí práce)
Olověné akumulátory v hybridních elektrických vozidlech (HEV) pracují v režimu PSoC (Partial State of Charge). Právě v tomto režimu dochází k novým mechanizmům poruch. Tyto mechanizmy jsou dávány do souvislosti s nevratnou sulfatací především záporných elektrod. Úkolem výzkumu je, aby sulfatace záporné elektrody již nebyla limitujícím faktorem životnosti článku a zlepšení životnosti olovených akumulátorů plánovaných pro použití v HEV.
Zkoumání teplotních změn vlastností olověného akumulátoru v režimu hybridních vozidel
Tošer, Pavel ; Křivík, Petr (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Nejstarším a také nejpoužívanějším typem sekundárních článků je olověná baterie. Základní funkční princip zůstává stejný od svého vzniku, pouze jsou nadále vylepšovány provozní parametry. Významným technickým problémem je teplota akumulátoru a její vliv na funkčnost a probíhající reakce. Diplomová práce je zaměřena právě na tuto oblast, kdy je nutné vyhodnotit nové poznatky v oblasti vývoje. Práce se zabývá popisem existujících typů akumulátorů, dále pak zmíněnou teorií teplotní rovnováhy a nakonec vlastními experimenty a jejich vyhodnocování.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 43 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.