|
Charakteristika IT infrastruktury
Křena, Martin ; Gála, Libor (vedoucí práce) ; Juránková, Zdenka (oponent)
Tématem této diplomové práce je IT infrastruktura v podnicích v České republice. V dnešní době IT infrastruktura existuje ve všech podnicích, které se snaží uspět v konkurenčním boji. Výstupy (služby) IT infrastruktury je potřeba sledovat a řídit, aby podnik mohl co nejefektivněji podporovat své procesy. Pro sledování a řízení procesů je možné použít řadu nástrojů určených pro řízení podnikové informatiky. Práce se zabývá hodnocením úrovně řízení služeb IT infrastruktury. Cílem této diplomové práce je zhodno-tit úroveň řízení IT infrastruktury ve vybraném podniku. Tato práce stanovuje metodiku hodnocení úrovně řízení služeb IT infrastruktury, která je využitelná ve všech podnicích, bez ohledu na jejich zaměření. V závěru práce je tato metodika otestována na reálné spo-lečnosti z prostředí IT.
|
|
Nástroje společnosti Microsoft na podporu správy síťové infrastruktury a jejich soulad s normami ITIL
Kahoun, Jakub ; Pavlíček, Luboš (vedoucí práce) ; Čermáková, Dana (oponent)
Cílem této práce je vyhodnotit podporu procesů dle ITIL v. 3 pro správu IT infrastruktury v produktech společnosti Microsoft. Těžištěm je při tom Microsoft System Center Essentials jako řešení pro dohled a správu IT infrastruktury středně velkých firem. První část práce popisuje procesy, které podporují provoz IT infrastruktury a které budou srovnávány se SystemCenter Essentials. Popis procesů vychází z originálních publikací poslední verze ITIL. V druhé části je zprvu popsáno portfolio produktů společnosti Microsoft, které jsou zaměřeny na správu IT infrastruktury. Potom následuje popis Systems Center Essentials na základě vlastního testování aplikace. V závěru je provedeno srovnání podpory procesů dle ITIL. Pokud přímá podpora v System Center Essentials chybí, jsou zváženy další možnosti jako je customizace System Center Essentials nebo podpora prostřednictvím jiných produktů řady System Center.
|
|
Zajištění dostupnosti IT infrastruktury pro podporu firemních procesů
Zima, Radek ; Pavlíček, Luboš (vedoucí práce) ; Dušek, Daniel (oponent)
Cílem práce je podat ucelený přehled o aktuálních technologiích sloužících k zajištění dostupnosti IT infrastruktury v podniku. Autor má zkušenosti nejen s konkrétními technologiemi a přístupy k zajištění vyšší odolnosti jednotlivých komponent serveru vůči výpadku (ukládání dat, napájení, řízení toku vzduchu, ochrana paměti, ?) , ale i se softwarovými produkty, které zajistí redundanci celého serveru. Tento přístup byl otestován i v případové studii, kde proběhla analýza stávající situace ve vybrané společnosti a nalezeny funkce poskytované jednotlivými komponentami infrastruktury. Kromě detailního zmapování situace byla nalezena i slabá místa a doporučeno řešení.
|