Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  předchozí11 - 16  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Integrace osob s mentálním postižením do společnosti a jejich uplatnění na pracovním trhu
KŘOUSTKOVÁ, Petra
Teoretická část bakalářské práce s názvem "Integrace osob s mentálním postižením do společnosti a jejich uplatnění na pracovním trhu" je rozdělena do tří kapitol. První kapitola je věnována vymezení pojmu mentální postižení, jenž se potýká s terminologickou nejasností, konkrétně se vede spor o užívání pojmu mentální postižení versus mentální retardace. Dále tato kapitola obsahuje klasifikaci mentální retardace podle stupně mentálního postižení a stručný popis těchto jednotlivých stupňů. Kapitola pokračuje pojednáním o etiologii mentálního postižení a závěrem jsou popsána specifika osob s mentálním postižením, která se projevují v oblasti smyslové percepce, paměti, pozornosti a v emotivitě. Druhá kapitola je zaměřena na vzdělávání a profesní přípravu, včetně možností vzdělávání s ohledem na daný stupeň mentálního postižení. Je zde také zmíněn dnešní trend integrace a inkluze ve vzdělávání a s tím spojená velmi potřebná funkce speciálního pedagoga a asistenta pedagoga. Třetí kapitola je zaměřena na zaměstnávání osob s mentálním postižením, která vymezuje legislativní rámec týkající se zaměstnávání těchto osob a dále představuje pracovní možnosti, které se jim nabízejí. Praktická část byla založena na kvalitativním výzkumu realizovaného pomocí strukturovaných rozhovorů s otevřenými otázkami. Výzkumný vzorek tvořili zaměstnavatelé osob s mentálním postižením na území Kraje Vysočina a celkem bylo realizováno sedm rozhovorů. Pro realizaci strukturovaných rozhovorů bylo nutné stanovit přesné znění a pořadí otázek ještě před jejich uskutečněním. Rozhovor obsahoval celkem sedmnáct otázek, které měly za úkol zjistit charakteristické informace o organizaci, která osoby s mentálním postižením zaměstnává a jaké jsou jejich zkušenosti. Dále jaký je pohled těchto zaměstnavatelů na nynější situaci zaměstnávání osob s mentálním postižením a jaké formy podpory při jejich zaměstnávání využívají. Cílem bakalářské práce bylo přiblížit problematiku zaměstnávání osob s mentálním postižením z pohledu zaměstnavatelů v Kraji Vysočina. Práce také přinesla souhrnný aktuální seznam zaměstnavatelů, kteří zaměstnávají osoby s mentálním postižením v kraji Vysočina. Na základě výsledků výzkumu je zřejmé, že zaměstnavateli osob s mentálním postižením jsou jak neziskové tak ziskové organizace, ale ziskové organizace se kvůli tomu potýkají s finančními problémy. Kromě finančních problémů se zaměstnavatelé těchto osob potýkají s nedostatečnou podporou od státu a s diskriminací osob s mentálním postižením, která ve společnosti stále převládá. Zajímavým zjištěním je také to, že osoby s mentálním postižením nalézají zaměstnání v různých odvětvích, ovšem vždy se jedná o pomocné práce. Práce by mohla inspirovat zaměstnavatele, kteří jednak osoby s mentálním postižením zaměstnávají, tak také zaměstnavatele, kteří osoby s mentálním postižením nezaměstnávají. Oba typy zaměstnavatelů zde mohou najít rady a tipy, jak realizovat nebo zkvalitnit svůj záměr zaměstnávat tyto osoby. Přínosem práce je také souhrnný aktuální seznam zaměstnavatelů osob s mentálním postižením v Kraji Vysočina, který může sloužit rodinám či organizacím, které se zabývají péčí o osoby s mentálním postižením a hledají pracovní uplatnění.
Výchova a vzdělávání zdravotně postižených osob na úseku ochrany obyvatelstva tvorba vzdělávacích materiálů
DVOŘÁKOVÁ, Petra
Bakalářská práce se zabývala problematikou výchovy a vzdělávání zdravotně postižených osob na úsek ochrany obyvatelstva. Cílem práce bylo posoudit současný stav výchovy a vzdělávání zdravotně postižených dětí, žáků a studentů v oblasti ochrany obyvatelstva v Kraji Vysočina, a dále navrhnout a vytvořit adekvátní vzdělávací materiály pro jednotlivé typy zdravotního postižení. V teoretické části byl popsán vývoj ochrany obyvatelstva v České republice, dále byla provedena rešerše právních norem zabývající se problematikou ochrany obyvatelstva. Velká část práce byla věnována vzdělávací soustavě České republiky. V této části práce byly popsány jednotlivé typy zdravotního postižení včetně způsobů vzdělávání takto zdravotně znevýhodněných osob. Další část byla věnována preventivně výchovné činnosti Hasičského záchranného sboru České republiky, podpoře výuky problematiky "Ochrana člověka za mimořádných událostí" od Hasičského záchranného sboru České republiky. Zvláštní pozornost byla věnována preventivně výchovné činnosti Hasičského záchranného sboru Kraje Vysočina. Ve výzkumné části byla popsána metodika výzkumu. Požadované informace byly získány formou PAPI Paper and Pen Interviewing u hasičských záchranných sborů krajů a formou dotazníkového šetření u ředitelů a pedagogů speciálních škol na území Kraje Vysočina. U hasičských záchranných sborů se jednalo o kvalitativní výzkum, u ředitelů a pedagogů speciálních škol se jednalo o kvantitativní výzkum. Rozhovory formou PAPI u hasičských záchranných sborů krajů obsahovaly 10 otázek. Rozhovor zkoumal, zda probíhá preventivně výchovná činnost v mateřských, základních a středních školách a v mateřských, základních a středních školách pro zdravotně postižené děti, žáky a studenty. Část rozhovoru se zabývala dispozicí pomůcek pro nevidomé, neslyšící a mentálně postižené. Dotazník pro ředitele speciálních škol obsahoval 17 otázek, které se týkaly základních informací o škole, další otázky se týkaly hodinové dotace výuky problematiky "Ochrana člověka za mimořádných událostí" a dostatečností pomůcek pro výuku dané problematiky, dále dostatečnosti pomůcek pro zdravotně postižené, zejména pro nevidomé, neslyšící a mentálně postižené. Dotazník dále obsahoval otázky týkající se speciálního proškolení pedagogů, kteří se věnují problematice "Ochrana člověka za mimořádných událostí", a otázky, které s týkaly praktických nácviků, preventivně výchovné činnost a pořádání exkurzí na stanice Hasičského záchranného sboru Kraje Vysočina. Dotazník pro pedagogy speciální škol obsahoval 22 otázek, které se týkaly základních informací o respondentech. Blok I. se týkal sebereflexe a obsahoval otázky týkající se vzdělávání pedagogů na úseku problematiky "Ochrana člověka za mimořádných událostí". Blok II. se zabýval vzděláváním dětí, žáků a studentů a obsahoval otázky zabývající se rozsahem výuky dané problematiky, používanými metodami při výuce, další otázky se týkaly dostatečnosti pomůcek, zejména pak pro zdravotně postižené nevidomé, neslyšící a mentálně postižené. Práce poskytuje náhled na problematiku výuky "Ochrana člověka za mimořádných událostí" a názory pedagogů na toto téma. Bakalářská práce poukazuje na nedostatečnost výchovy a vzdělávání zdravotně postižených dětí, žáků a studentů v oblasti ochrany obyvatelstva v Kraji Vysočina. Výsledky ukazují zejména nedostatečnost pomůcek pro nevidomé, neslyšící a mentálně postižené. Součástí práce je návrh na vytvoření adekvátních vzdělávacích materiálů pro dané druhy postižení. Výsledky práce, zejména pak návrhy na vytvoření materiálů, by mohly sloužit jako vzdělávací materiál pro výchovu a vzdělávání zdravotně postižených osob.
VZDĚLÁVÁNÍ A ROZVOJ ZAMĚSTNANCŮ
Rejdová, Nela ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Cílem této diplomové práce s názvem Vzdělávání a rozvoj zaměstnanců je zhodnocení vzdělávacích aktivit společnosti Legrand s.r.o. V teoretické části jsou nejprve rozebrány jednotlivé přístupy ke vzdělávání a rozvoji zaměstnanců a následně popsány všechny fáze při tvorbě vzdělávacího programu: identifikace a analýza vzdělávacích potřeb, plánování vzdělávání, realizace vzdělávání a hodnocení vzdělávacích a rozvojových aktivit. Dále zmíním některé bariéry, které se mohou v průběhu vzdělávání vyskytnout. V závěru teoretické části se stručně zmíním o specifické oblasti vzdělávání: talent managementu. Praktická část mé práce obsahuje představení vzdělávacích aktivit společnosti Legrand s.r.o. se zaměřením na tréninkový program STRUCTOGRAM, který je hlavním tématem vzdělávání ve firmě pro rok 2016. Dále provedu na základě dotazníkového šetření mezi zaměstnanci zhodnocení vzdělávacích aktivit a pokusím se navrhnout řešení k odstranění bariér či vylepšení vzdělávacích akcí společnosti.
K problematice zaměstnanosti osob se zrakovým postižením na příkladu osob v Českých Budějovicích
JANOUŠKOVÁ, Jana
Předložená diplomová práce se zabývá problematikou týkající se zaměstnanosti zrakově postižených osob v Českých Budějovicích. V teoretické části se věnuji vymezením osob se zrakovým postižením a jejich klasifikací, zaměřuji se možnosti výchovy a vzdělávání a podporu zrakově postižených jedinců. Dále popisuji legislativní podmínky při procesu zaměstnávání takto postižených osob a vymezuji nejdůležitější problémy vztahující se k zaměstnávání osob se zrakovým postižením. V rámci výzkumné části interpretuji výsledky vlastního výzkumu. Cílem závěrečné práce je analýza problematiky zaměstnanosti zrakově postižených osob. Výzkumným předpokladem je, že pracovní uplatnění osob se zrakovým postižením lze zvýšit jejich vyšším vzděláním nebo absolvováním rekvalifikačního kurzů. Kontext výzkumu doplnily informace o postojích respondentů, které se týkaly vztahu k vlastnímu zrakovému handicapu a problémů spojených s informačním deficitem, komunikačními nebo technickými bariérami. Výzkumná část interpretuje výsledky problematiky zaměstnanosti zrakově postižených v Českých Budějovicích prostřednictvím kazuistik a metodou polostrukturovaných rozhovorů a pozorování.
Výchovně vzdělávací program o civilní ochraně pro žáky základních škol Slovenské republiky
UŠIAKOVÁ, Michaela
Tematikou našej práce je všeobecne menej zmapovaná problematika, týkajúca sa vzdelávania a pripravenosti obyvateľstva a hlavne žiakov základných škôl na území Slovenskej republiky. Zámerom tejto práce bolo zistiť akými formami a metódami prebieha vzdelávanie v danej oblasti, poukázanie na nedostatky pri vzdelávaní mládeže. Cieľom práce je zistiť a zhodnotiť názor odborníkov civilnej ochrany a krízového riadenia o vzdelaní a pripravenosti učiteľov na riešenie mimoriadnych udalostí a o potrebe zavedenia samostatného predmetu Civilná ochrana v základných školách Slovenskej republiky. Ďalším cieľom je analyzovať záujem učiteľov o zavedení samostatného vyučovacieho predmetu Civilná ochrana v základných školách Slovenskej republiky. Na základe výskumu v praktickej časti sme stanovili ďalšie ciele: vytvorenie návrhu príručky výchovno vzdelávacieho programu o civilnej ochrane obyvateľstva pre žiakov základných škôl a jej následná implementácia vo vybranej Základnej škole Dojč. Návrh príručky by mohol slúžiť k príprave žiakov na sebaochranu a vzájomnú pomoc pri vzniku mimoriadnych udalostí. Výskum bol realizovaný pomocou kvalitatívnej a kvantitatívnej, analyticko-syntetickej, induktívno-deduktívnej metódy, formou pološtrukturovaných rozhovorov s odborníkmi na civilnú ochranu obyvateľstva a štatistického šetrenia metódou Poissonovoho rozdelenia pravdepodobnosti u učiteľov základných škôl Slovenskej republiky. Výskumná otázka ?Považuje sa za dôležité zaviesť samostatný predmet Civilná ochrana do základných škôl Slovenskej republiky?? bola zodpovedaná a štatisticky overená. Výsledok štatistického šetrenia bol pozitívny, to znamená, že učitelia sa zhodli na nevyhnutnosti zavedenia samostatného predmetu Civilná ochrana. Na podklade rozhovorov sme dospeli k záveru, že výučba týkajúca sa civilnej ochrany obyvateľstva je nedostačujúca. Učitelia nemajú pri výučbe z čoho čerpať a aj ich vedomosti nie sú vyhovujúce. Dospeli sme k názoru, že praktická neznalosť a nečinnosť po vzniku mimoriadnej udalosti v jej prvej fáze by mohla mať fatálne následky.
Financování školství z komunitárních programů EU
HRBOVÁ, Michala
Tato bakalářská práce si klade za cíl blíže popsat jeden finančních nástrojů Evropské unie na poli vzdělávání a odborné přípravy, jímž jsou komunitární programy. V první části jsou představeny možné zdroje pocházející z Evropské unie určené na financování projektů z oblasti vzdělávání a odborné přípravy. Dále obsahuje obecné informace o komunitárních programech a také popis jednotlivých komunitárních programů v oblasti vzdělávání a odborné přípravy pro programovací období 2007-2013. Druhá část této bakalářské práce se zaměřuje na proces žádání o grant a realizace vybraného konkrétního projektu. Zde je mimo jiné uvedeno i porovnání množství finančních prostředků určených Evropskou unií na vzdělávání a odbornou přípravu a též informace o zájmu českých subjektů o komunitární programy v této oblasti. Poslední část obsahuje závěr bakalářské práce spolu s výsledky a menším doporučením.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   předchozí11 - 16  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.